![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooie Kaatje Van Brempt wenst de Kyoto-normen te halen en tegelijk de verkeersveiligheid te bevorderen:
op autosnelwegen zouden vrachtwagens, ook lichte, nog slechts 80 per uur mogen. Er is nog overleg nodig met het buurland Wallonië, doch - zo zei ze in de Zeverende Dag - als ze niet meewillen, dan gaan we er alleen voor. Ik ben er voorstander van. Die enkele doden en gewonden die ermee uitgespaard worden, wegen op tegen de ekonomische nadelen van het tijdverlies. Door het tijdverlies zullen er wel enkele vrachtwagenchauffeurs meer aangenomen moeten worden, doch zoals gezegd: enkele minder zware ongevallen en 't spel is terugverdiend. De volgende stap zal wellicht zijn dat gewone auto's nog slechts 110 zullen mogen .... Wat is belangrijkst? Ik op tijd ter plaats, waar ik naartoe wou of in het ziekenhuis, of rustige veiligheid en ietwat properdere lucht?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door cashflow : 19 juni 2005 om 15:15. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nja het was al weer een tijd geleden zeker dat ze op TV was geweest?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() Idiote en populistische sossenmaatregel, maar dat hoeft dan ook niemand te verbazen: die drie woorden zijn namelijk synoniem. Milieu? Tja, als men meer vrachtwagens gaat moeten inzetten om hetzelfde werk te verrichten zal het eerder verslechten dan verbeteren. Veiligheid? Dat valt allemaal wel te bezien als de rechterrijstrook één lange sliert wordt van vrachtwagens, vooral plezierig ter hoogte van de op- en afritten. Minder files? Dat valt in het kader van dit laatste nog wel te bezien.
Het is nu éénmaal altijd hetzelfde liedje: men kan (wil!) de bestaande regels niet eens afdwingen, en daar komt men dan weer met de volgende batterij regels! Maar ja, de kijker is jammer genoeg al lang tevreden wanneer het wicht haar hoofdje op sensuele wijze schuin beweegt...
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Ja, ja, zware en ook lichte vrachtwagens 80 km per uur en wat is de volgende stap??? Links gaan rijden maar dan eerst met de zware vrachtwagens???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||||
Banneling
|
![]() Het onderstaand systeem zal waarschijnlijk veel meer bijdragen tot het bereiken van de gewenste doelstellingen... Maar ja, daar zal onze sossenmadame nog niet van gehoord hebben...
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Chipie : 19 juni 2005 om 20:07. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() is dat nu echte brunette of wat ? of toch een echt blondje ?
het probleem van de vrachtwagens ? de trage snelheid en het monotoon rijgedrag waardoor ze soms in slaap vallen van verveling en rijden door onoplettendheid of gebrek aan allertheid in op stilstaande files... als ze dat doen tegen 80 heeft de chauffeur in een kleine wagen nog altijd gééééén kans om het er levend vanaf te brengen ! dat ze eerst eens een paar weken mee rijdt in het spitsverkeer in zo'n mastodont of in een klein autotje tussen de vrachtwagens... eens benieuwd of ze dan nog zo'n onzin gaat uitkramen ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ten tweede moet er naar een oplossing gezocht worden, zonder meer. Maar welke de beste oplossing is??? Misschien het transport via de waterwegen en het spoor nog meer stimuleren en uitbouwen, dan zijn er automatisch minder vrachtwagens nodig. Wat betreft buitenlands vrachtwagenvervoer, moet men deze chauffeurs maar laten betalen voor het gebruik van onze wegen, want nu rijden zij zomaar eventjes onze wegen kapot en dat kost hen niets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ten tweede : hebt u achtervolgingswaanzin? ik heb totaal geen weet van dergelijke zaken die in vb kringen zouden voorvallen, bij uw partij heb ik daar echter wel weet van, vraag het eens aan de familie de loor in zottegem...
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Kunnen die politiekers met geen andere ideeën op de proppen komen dan deze uit holland of scandinavische landen.
Men zou beter eens verdomme kijken hoe ze de zaken aanpakken in bruine landen ipv van landen waar dat arische volk kankert.
![]() |
#13 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Tegen 80 per uur in slaap vallen of tegen 90... Misschien ineens een snelheidsbeperking in heel het land voor alle verkeer van 30? Misschien nog beter voor het milieu!
Zou zo een slecht gedacht nog niet zijn he: Dan kan er nog meer geflitst worden en met dat geld kunnen we misschien al onze uitlaatgassen in ballonekes opvangen en de ruimte insturen! (of hoe een marginaal voorstel in nog marginalere voorstellen kan veranderen) Een voorbeeld? Camionchauffeur staat elke morgen op en rijdt van a naar b over een afstand van 500km 90 per uur: ongeveer 5uur en half 80 per uur: 6 uur en een kwart. Die man moet 45 minuten vroeger opstaan omdat hij minder kans op accidenten zou hebben? Als ik 45min minder slaap krijg ben ik nog moe en heb ik meer kans... Maar dat is mijn gedacht...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Ik zeg wat op mijn tong ligt. Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 19 juni 2005 om 20:57. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Heeft er eigenlijk al iemand gedacht aan eventuele gevolgen op sociaal-economische vlak?
Die vrachtwagens komen onherroepelijk later op hun bestemming (het tegendeel maak je mij écht niet wijs). Bedrijfsleiders vinden dat niet leuk!! En DHL heeft ons wel op zeer pijnlijke manier duidelijk gemaakt dat we helemaal niet onvervangbaar zijn. Als in de toekomst blijkt dat het gevolg hiervan is dat weer er een aantal bedrijven naar het buitenland trekken, waardoor wéér jobs sneuvelen, kan dit voor die shöne Kathleen nog een wrang nasmaakje krijgen denk ik!!
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
wat ik wel een goede maatregel zou vinden is een inhaalverbod voor vrachtwagens, niets ambetanter op de autostrade als een vrachtwagen die tegen 91 een vrachtwagen tegen 90 wil overgaan zodat dat 15 km duurt voor hij ingehaald is....
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Op zich geen slechte maatregel, in Nederland werkt die redelijk goed, dus waarom niet hier.
Maar het verschil tussen vrachtwagens en personenwagens mag niet te zeer oplopen. Vrachtwagens mogen amper 60 buiten de snelwegen, waardoor auto's, met alle risico's vandien, willen inhalen, wat m.i. vaak veel gevaarlijker is. Dus een daling, ja, maar gecombineerd met een stijging buiten de snelwegen, tenzij de snelheid daar al beperkt voor alle verkeer.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En wat gaat men hierna proberen, Links rijden van de weg, maar dan eerst met de vrachtwagens??? Men moet de overlast aan verkeer op onze wegen aanpakken. Bvb door carpooling meer te stimuleren en te belonen. Meer carpoolparkings aanleggen. Je ziet nog al te vaak mensen alleen in hen wagen zitten die naar hen werk moeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() In Nederland kennen ze natuurlijk ook files. Enkel door een snelheidsbeperking raak je daar niet vanaf, hoor.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |