![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: HERSTELLEN? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
9 | 20,93% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
34 | 79,07% |
Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind dit ook een belachelijke discussie. Er zijn genoeg redenen geweest - en nog - waarom dat dit rijk niet meer bestaat. Dit nu opnieuw willen introduceren, is niet echt slim.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
This war would never have come unless, under American and modernising pressure, we had driven the Habsburgs out of Austria and the Hohenzollerns out of Germany. By making these vacuums we gave the opening for the Hitlerite monster to crawl out of its sewer on to the vacant thrones. No doubt these views are very unfashionable.... Winston Churchill, 8th April 1945 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() This war would never have come unless, under Germanian and modernising pressure, we had driven the Romans out of main Europe. By making this vacuum we gave the opening for the medievil monster (and everything that came after it) to crawl out of its sewer on to the vacant thrones.
Zoals ik al zei, het Romeinse Rijk, da's pas iets om naar terug te keren ![]()
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Totaal geen vergelijking mogelijk. De VSA hebben er (of vooral zij) hebben ervoor gezorgd dat de Duitse en de Oostenrijkse Rijken zijn gevallen, waardoor een vacuum in O-Europa ontstond waar achtereenvolgens de nazi's en de Sovjets insprongen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Koop eens een dwangbuis voor Tacitus
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Die jongen pleit voor het herstel van keizerrijken, looft het kolonialisme, is verlekkerd op het vorstenhuis...
Hoe noemde de BUB zich ook weer? Een jonge, toekomstgerichte partij? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gaan we nog toegeven dat je als vanouds uit je nek stond te lullen toen je stelde dat er nooit volkeren gemengd werden in het Habsburgse rijk, of ga je nog even door met rond de pot te draaien? Met uw manier van redeneren (er op los verzinnen, dan de definities van de woorden naar willekeur veranderen en tenslotte beginnen roepen op "landverraders") gooien ze u op elke geschiedenisfaculteit buiten, het is maar dat u het weet... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Ja, nu heeft bub zichzelf wel echt bewezen.
Het is duidelijk dat ze verlangen naar het Europa van de 18e en 19e eeuw, waar Belgie nog inpaste, in tegenstelling tot het Europa van vandaag en de toekomst. Ook het Anti-Amerikanisme is typisch. De bubbers zijn een karikatuur van zichtzelf ![]() Leedvermaak rules ![]()
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
En haal es snel die dwangbuis voor Tacitus ![]()
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() ![]() in memoriam, een groot man, Frans Ferdinand, Aartshertog en Kroonprins van Habsburg, laffelijk vermoord op 28 juni 1914. ![]() ![]() ![]() Beschermer der Slaven, grootmoedig, en bijgestaan door zijn teerbeminde echtgenote Sofia, wien hij smeekte om te blijven leven voor de kinderen, een mens als geen ander, een Oostenrijker en Europeaan, die het goed vond dat taalgemeenschappen respectvol samenleefden. Een Kroonprins bij Gods genade, een Staatsman van het formaat zijner grote Vader, de Keizer |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Aartshertog Frans-Ferdinand van Habsburg was helemaal GEEN zoon van de toenmalige Oostenrijks-Hongaarse keizer. Frans-Jozef I had uit zijn huwelijk met Elisabeth von Wittelsbach ("Sissi") één zoon overgehouden, de zwaarmoedige kroonprins Rudolf die zelfmoord pleegde te Mayerling na een ongelukkige liefdesaffaire met barones von Vetsera. Zo werd zijn neef Frans-Ferdinand, de zoon van zijn broer Frans Karel, de eerste opvolger in lijn en erfgenaam van de keizerskroon! Jongens toch, je blijft de flaters opstapelen...[/b] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Habsburgers terug? Hahahahahahahahahahahahahahahahaha!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() Is het geen tijd voor een kleine aanpassing, Tacitus?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() De Habsburgers, dat is het typevoorbeeld dat wordt gegeven als men het over inteelt heeft.
Het zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn, maar laat mij u een groot geheim verklappen: Groter is niet altijd beter.
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
![]() Citaat: