Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: HERSTELLEN?
ja 9 20,93%
nee 34 79,07%
Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2003, 20:21   #41
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dit ook een belachelijke discussie. Er zijn genoeg redenen geweest - en nog - waarom dat dit rijk niet meer bestaat. Dit nu opnieuw willen introduceren, is niet echt slim.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2003, 09:36   #42
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Blijven proberen hoor, als we dat niet geloven verzin je nog wat anders? Eerst noem je het volkerenmengen door Habsburgers en Ottomanen "onzin", daarna heb je niet eens de moed toe te geven dat je weer aan het verzinnen sloeg en nu verwacht je dat ik je nog eens ga geloven?
Allez, hier gaan we nog eens. Het Habsburgse Rijk was al in de 18e eeuw, voor er sprake was van nationalismen (voor 1789 tout court) een multilinguistische staat. De expansiedrift van de Oostenrijkers (aanhechting Bosnie-Hercegovina, 1878 o.m.) gaf het geheel een nog sterker gemengd godsdienstig karakter. Nochthans waren er slechts extremistische groepen (de Panduitse Beweging, de Zwarte hand- met steun van de Russen) die de staat wilden opdoeken. De "volkeren" waren niet gemengd, ze leefden gewoon samen, net zoals vandaag in Bosnie en zelfs in Kroatie.

This war would never have come unless, under American and modernising pressure, we had driven the Habsburgs out of Austria and the Hohenzollerns out of Germany. By making these vacuums we gave the opening for the Hitlerite monster to crawl out of its sewer on to the vacant thrones. No doubt these views are very unfashionable....

Winston Churchill, 8th April 1945
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2003, 09:47   #43
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

This war would never have come unless, under Germanian and modernising pressure, we had driven the Romans out of main Europe. By making this vacuum we gave the opening for the medievil monster (and everything that came after it) to crawl out of its sewer on to the vacant thrones.

Zoals ik al zei, het Romeinse Rijk, da's pas iets om naar terug te keren
Oud 24 juni 2003, 18:58   #44
Bruno*
Banneling

Standaard

Totaal geen vergelijking mogelijk. De VSA hebben er (of vooral zij) hebben ervoor gezorgd dat de Duitse en de Oostenrijkse Rijken zijn gevallen, waardoor een vacuum in O-Europa ontstond waar achtereenvolgens de nazi's en de Sovjets insprongen!
Oud 24 juni 2003, 19:17   #45
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Koop eens een dwangbuis voor Tacitus
Oud 25 juni 2003, 13:18   #46
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Die jongen pleit voor het herstel van keizerrijken, looft het kolonialisme, is verlekkerd op het vorstenhuis...
Hoe noemde de BUB zich ook weer? Een jonge, toekomstgerichte partij?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 13:21   #47
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Blijven proberen hoor, als we dat niet geloven verzin je nog wat anders? Eerst noem je het volkerenmengen door Habsburgers en Ottomanen "onzin", daarna heb je niet eens de moed toe te geven dat je weer aan het verzinnen sloeg en nu verwacht je dat ik je nog eens ga geloven?
Allez, hier gaan we nog eens. Het Habsburgse Rijk was al in de 18e eeuw, voor er sprake was van nationalismen (voor 1789 tout court) een multilinguistische staat. De expansiedrift van de Oostenrijkers (aanhechting Bosnie-Hercegovina, 1878 o.m.) gaf het geheel een nog sterker gemengd godsdienstig karakter. Nochthans waren er slechts extremistische groepen (de Panduitse Beweging, de Zwarte hand- met steun van de Russen) die de staat wilden opdoeken. De "volkeren" waren niet gemengd, ze leefden gewoon samen, net zoals vandaag in Bosnie en zelfs in Kroatie.
Waarom verbaas ik me niet? Ik heb minstens drie duidelijke gevallen van het Habsburgse en Ottomaanse "volkerenmengen" gegeven, maar onze historicus in spé Tacitus geeft geen sjoege! Volkerenmengen is onzin en nooit gebeurd, tegenbewijzen geven is een ander paar mouwen...
Oud 25 juni 2003, 20:36   #48
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Rassenmenging
is een begrip dat frequent was in de jaren '30. Als d�*t het enige is wat stopt om Oostenrijk-Hongarije te herstellen zie ik het nog rapper gebeuren dan de instorting van het flamingantisme
Oud 25 juni 2003, 21:32   #49
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Rassenmenging
is een begrip dat frequent was in de jaren '30. Als d�*t het enige is wat stopt om Oostenrijk-Hongarije te herstellen zie ik het nog rapper gebeuren dan de instorting van het flamingantisme
Kijkkijk, de grote Tacitus op niveau!
Gaan we nog toegeven dat je als vanouds uit je nek stond te lullen toen je stelde dat er nooit volkeren gemengd werden in het Habsburgse rijk, of ga je nog even door met rond de pot te draaien?

Met uw manier van redeneren (er op los verzinnen, dan de definities van de woorden naar willekeur veranderen en tenslotte beginnen roepen op "landverraders") gooien ze u op elke geschiedenisfaculteit buiten, het is maar dat u het weet...
Oud 26 juni 2003, 10:46   #50
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Ja, nu heeft bub zichzelf wel echt bewezen.
Het is duidelijk dat ze verlangen naar het Europa van de 18e en 19e eeuw, waar Belgie nog inpaste, in tegenstelling tot het Europa van vandaag en de toekomst. Ook het Anti-Amerikanisme is typisch.
De bubbers zijn een karikatuur van zichtzelf

Leedvermaak rules
Oud 26 juni 2003, 11:42   #51
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Met uw manier van redeneren (er op los verzinnen, dan de definities van de woorden naar willekeur veranderen en tenslotte beginnen roepen op "landverraders") gooien ze u op elke geschiedenisfaculteit buiten, het is maar dat u het weet...
Bah... buiten... Laat ons zeggen, 2 bisjaartjes of zo...
Oud 26 juni 2003, 11:47   #52
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Ja, nu heeft bub zichzelf wel echt bewezen.
Het is duidelijk dat ze verlangen naar het Europa van de 18e en 19e eeuw
Jaja, toen Duitsland nog von der Maas bis an die Memel reikte... Het Tweede Rijk, de Russische autocraten, het cijnskiesrecht, La Deuxieme Empire, de vetes tussen Genua en Venetië, toen de Turken aan de poorten van Wenen stonden (afin, das wel ietske vroeger), toen his majesty's purpose was to make the world England... Wat een zalige tijd...

En haal es snel die dwangbuis voor Tacitus

Oud 28 juni 2003, 22:46   #53
Bruno*
Banneling

Standaard

in memoriam, een groot man, Frans Ferdinand, Aartshertog en Kroonprins van Habsburg, laffelijk vermoord op 28 juni 1914.

Beschermer der Slaven, grootmoedig, en bijgestaan door zijn teerbeminde echtgenote Sofia, wien hij smeekte om te blijven leven voor de kinderen, een mens als geen ander, een Oostenrijker en Europeaan, die het goed vond dat taalgemeenschappen respectvol samenleefden. Een Kroonprins bij Gods genade, een Staatsman van het formaat zijner grote Vader, de Keizer
Oud 21 juli 2003, 12:55   #54
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Beschermer der Slaven, grootmoedig, en bijgestaan door zijn teerbeminde echtgenote Sofia, wien hij smeekte om te blijven leven voor de kinderen, een mens als geen ander, een Oostenrijker en Europeaan, die het goed vond dat taalgemeenschappen respectvol samenleefden. Een Kroonprins bij Gods genade, een Staatsman van het formaat zijner grote Vader, de Keizer
Tacitus, Tacitus toch, je kent zelfs de geschiedenis van je eigen reactionaire idolen niet!

Aartshertog Frans-Ferdinand van Habsburg was helemaal GEEN zoon van de toenmalige Oostenrijks-Hongaarse keizer.
Frans-Jozef I had uit zijn huwelijk met Elisabeth von Wittelsbach ("Sissi") één zoon overgehouden, de zwaarmoedige kroonprins Rudolf die zelfmoord pleegde te Mayerling na een ongelukkige liefdesaffaire met barones von Vetsera.
Zo werd zijn neef Frans-Ferdinand, de zoon van zijn broer Frans Karel, de eerste opvolger in lijn en erfgenaam van de keizerskroon!

Jongens toch, je blijft de flaters opstapelen...[/b]
Oud 22 juli 2003, 14:39   #55
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Habsburgers terug? Hahahahahahahahahahahahahahahahaha!
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 00:05   #56
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Is het geen tijd voor een kleine aanpassing, Tacitus?
Oud 26 juli 2003, 01:40   #57
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

De Habsburgers, dat is het typevoorbeeld dat wordt gegeven als men het over inteelt heeft.

Het zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn, maar laat mij u een groot geheim verklappen: Groter is niet altijd beter.
Oud 26 juli 2003, 10:35   #58
C uit W

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
De Habsburgers, dat is het typevoorbeeld dat wordt gegeven als men het over inteelt heeft.

Het zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn, maar laat mij u een groot geheim verklappen: Groter is niet altijd beter.
Inderdaad, laten we Vlaanderen en wallonie best als vrienden uit elkaar gaan
Oud 26 juli 2003, 13:14   #59
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik wist al dat iemand dat ging typen toen ik zelf postte. Je moet echter toch al zwaar blind nationalistisch zijn om het Habsburgse rijk met Belgie te vergelijken
Oud 26 juli 2003, 13:16   #60
C uit W

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Ik wist al dat iemand dat ging typen toen ik zelf postte. Je moet echter toch al zwaar blind nationalistisch zijn om het Habsburgse rijk met Belgie te vergelijken
Inderdaad, de Hongharen hadden meer rechten verworven

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be