![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schaf maar eens de opkomstplicht af. ![]() ![]() Belastingen betaal ik overigens in elk land waar ik langskom. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor de rest snap ik er niets van, want: - mijn eerste vraag? Ik heb helemaal geen vraag gesteld. Ik heb, arrogant als ik gewoon ben, een stelling geponeerd - ik had het over strafrechtelijke veroordelingen in België. Mocht dat onduidelijk zijn geweest, dan nu niet meer. Verder vind ik dat je enkele jaren in België moet verbleven hebben om de Belgische nationaliteit te kunnen aanvragen. O.a. kwestie van je al dan niet crimineel gedrag op Belgische bodem te kunnen checken. - ik snap niet waarom je vrouw (want over haar heb je het toch?) zo happig is op de Belgische nationaliteit. Wat wint ze ermee? Stemrecht, ja, en immuniteit in het kader van uitleveringsverdragen, maar verder? Of zie ik nu andere voordelen van de Belgische nationaliteit over het hoofd? - ik heb de snelbelgwet altijd een slechte wet gevonden, en ik vind dat nog altijd: 't is een wet waar vooral advocaten rijker van worden, en criminelen die dure advocaten kunnen betalen, hun voordeel mee kunnen doen (En dat allemaal omdat de VLD het in zijn broek deed/doet voor het Blok, en daarom weigert het stemrecht voor niet-Belgen te aanvaarden. Bweurk. )
![]() |
![]() |
#44 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel maar: de snel-Belgwet is helemaal niet zo snel als wordt beweerd, en de naturalisatie is niet automatisch als een aanvraag wordt ingediend. Maar ik hou je wel op de hoogte, want er komt nog een topic aan over de evaluatie van de snelBelgwet_in_de_praktijk.
![]() |
![]() |
#45 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De snel Belgwet is wel snel denk ik, maar er zijn natuurlijk minimum voorwaarden aan verbonden. Het is ook geen grabelton. |
|||||
![]() |
![]() |