![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze eerste discussie was in een thread waar mannen zaten te zagen over de "schandalige" voorrechten van vrouwen. Ik denk een thread van VoicelessCharlie. Maar dat waren uiteraard geen "gekwelde discriminatieklachten", maar heel terechte verzuchtingen. ![]() Ik lees hier geregeld hele threads waar de inwoners van één der rijkste regio's ter wereld maar zitten te zagen over hoe zowat iedereen op deze aarde hen onrecht aandoet. Dat zijn ook beslist geen "gekwelde discriminatieklachten". "Gekwelde discriminatieklachten" komen alléén van groepen waartoe men niet behoort, denk ik dan.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 20 maart 2006 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, omdat ik, net als jij, mag zeggen wat ik wil, zolang het jouw vrijheid om te zeggen wat je wil, niet schaadt.
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik beaam dit, met de bedenking erbij (ik heb net Collapse van Jared Diamond vast) dat een maatschapij er progressief naar moet streven om die welvaart te behouden, ten dele met het vooruitzicht anderen beter te kunnen helpen.
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En door te wijzen op een cliché breng ik "jouw vrijheid om te zeggen wat je wil" in gevaar?
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je maakt hem bang om het nog eens te zeggen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, maar je geeft wel van uuwen tak.
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil je weten hoe 'betrouwbaar' Vincent is, zoek dan eens op wie op een van de laatste congressen van de VU de afschaffing van de senaat bepleitte...en wie daarna via ID21 van Bert Anciaux... senator werd.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 maart 2006 om 22:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het feit dat Van Quickenborne destijds een senaatzetel aanvaardde, betekent trouwens helemaal niet dat zijn standpunt daarover veranderd is. Het kan evengoed zijn dat hij die senaatszetel aanvaard heeft als een soort tweede keus, met het idee van "zolang die senaat dan toch nog bestaat...". Laatst gewijzigd door groene flamingant : 20 maart 2006 om 23:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij ID21 werd ook de idee gelanceerd om met een spandoek voor het koninklijk paleis, en dus in de verboden zone, te gaan betogen ter gelegenheid van 80jaar na de grote oorlog van 14/18. Er werden zandzakjes gevuld waarmee in recordtijd de dodengang aan de IJzer werd nagebootst. De pers werd verwittigd en VTM was ter plaatse. De eerste die echter het spandoek liet vallen en zich onder de voeten uit maakte uit schrik om daar 'betrapt' te worden was echter de bedenker van de stunt: Vincent van Quickenborne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar had er niks op tegen om datgene te worden waar hij tegen is.
Heel betrouwbaar als je het mij vraagt....
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je antwoord: "ik heb geen andere keus, en heb dat niet zelf gekozen," zo ook Q. Want de vereniging van Kamer en Senaat betekent consequent dat ook het totaal aantal zetels behouden wordt (270, zoiets?), anders gaat de democratie erop achteruit - en dat dus die toenmalige zetel van Q toekwam aan het Parlement.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil hier enkel mee duidelijk maken dat Vincent 'niet per toeval' senator is geworden. Het was integendeel een welbewuste keuze bij gebrek aan beter. Een andere plaats had de VU immers niet beschikbaar gesteld voor de nieuwkomer én.... doodgraver van deze partij.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 maart 2006 om 23:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, en was het trouwens ook niet zijn mentor (JM DeDecker) die snoefde dat hij enkel naar de senaat wou om die af te schaffen ?
|
![]() |
![]() |