Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2006, 16:47   #41
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ze hebben die plicht wel, want zij hebben Israël gecreëerd en zij financieren de Israëlische agressie. Ze moeten dan ook voor de gevolgen instaan en een noodlijdende bevolking niet aan haar lot overlaten.
Met mensen zoals jij komt er nooit een oplossing.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 16:50   #42
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze hebben die plicht wel, want zij hebben Israël gecreëerd en zij financieren de Israëlische agressie. Ze moeten dan ook voor de gevolgen instaan en een noodlijdende bevolking niet aan haar lot overlaten.
Mja, er zijn wel meer landen waar ze (Europa en/of de VS) steun aan verlenen of geld aan verdienen die anderen onderdrukken, humanitaire hulp aan het slachtoffer daarvan zijn dan maar een schaamlapje en zie ik niet als een plicht, humanitaire hulp is in dergelijke gevallen eerder iets om de onderdrukking voor te zetten door de pijn te verzachten.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 18 april 2006 om 16:51.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 17:04   #43
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Quatar ook. Het ziet ernaar uit dat hetgeen wij aan de olieproducerende moslims geven om met ons autootjes te kunnen rijden nu Hamas zijn vernietigingsoorlog tegen Israël moet gaan financieren.

Ik zou zeggen : auto's laten staan en autoloze dagen organizeren voor de vrede in het Midden oosten !
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 19:56   #44
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Maar goed, dat is allemaal naast de kwestie. Waar het om gaat, is dat de humanitaire hulp van Iran noodzakelijk is voor het leven van de Palestijnen en dat de houding van de VS en de EU cynisch en misdadig is. Eerst brullen VS en EU: organizeer verkiezingen, wees democratisch, anders krijg je geen geld meer. Vervolgens organizeren de Palestijnen verkiezingen, en als het resultaat van de verkiezingen hen niet aanstaat, wordt de geldkraan dichtgedraaid. In het strafrecht heet dit een gijzelneming.
Het gaat om anti-humanitaire hulp die expliciet kadert in een beleid van Iran dat officieel gericht is op het uitroeien van de Joden.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 21:07   #45
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het gaat om anti-humanitaire hulp die expliciet kadert in een beleid van Iran dat officieel gericht is op het uitroeien van de Joden.
dat zou jij willen ja.

Helaas voor jou is het niet zo. Zoals ik het begrepen heb, heeft iran zich altijd uitgesproken tegen een zionistische staat die de palestijnen onderdrukt. De aanwezigheid van joodse mensen als (geloofs)gemeenschap is nooit een probleem geweest. of vergis ik mij?

Waarschijnlijk wel, per definitie heeft iedereen die het niet eens is met Ostyn meteen ongelijk!
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 21:15   #46
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
dat zou jij willen ja.

Helaas voor jou is het niet zo. Zoals ik het begrepen heb, heeft iran zich altijd uitgesproken tegen een zionistische staat die de palestijnen onderdrukt. De aanwezigheid van joodse mensen als (geloofs)gemeenschap is nooit een probleem geweest. of vergis ik mij?

Waarschijnlijk wel, per definitie heeft iedereen die het niet eens is met Ostyn meteen ongelijk!
Zoals ik het begrepen heb, heeft de Hamas-minister van buitenlandse zaken in Iran gezegd dat Hamas Israel NOOIT zal erkennen, of vergis ik mij?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 21:23   #47
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Zoals ik het begrepen heb, heeft de Hamas-minister van buitenlandse zaken in Iran gezegd dat Hamas Israel NOOIT zal erkennen, of vergis ik mij?
ja, dat is juist. ze zullen Israël nooit erkennen. Juist omdat Israël zich zeer sterk zionistisch profileert en dit uitmondt in een slachtpartij onder de Palestijnen.

Meer niet. Of denk je echt dat hun haat gericht is tegen de gewone joodse man?

Trouwens, in Iran kunnen joden die zich niet zionistisch profileren in redelijke vrijheid leven (met nadruk op redelijk, we spreken over iran hé). Ze worden er bv. niet vervolgd om hun jood zijn. Als ik me niet verkeerd ingelicht heb, is het zelfs zo dat joden zelfs hun godsdienst vrij (zelfde relativering) kunnen beleven. De problemen komen pas als ze zich zionistisch beginnen te gedragen.
Oud 18 april 2006, 21:32   #48
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
dat zou jij willen ja.

Een president (officieel staatshoofd dus) die bij herhaling belooft om een natie van de kaart te vegen, dat is voor mij duidelijk genoeg hoor.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 19:14   #49
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja, dat is juist. ze zullen Israël nooit erkennen. Juist omdat Israël zich zeer sterk zionistisch profileert en dit uitmondt in een slachtpartij onder de Palestijnen.

Meer niet. Of denk je echt dat hun haat gericht is tegen de gewone joodse man?

Trouwens, in Iran kunnen joden die zich niet zionistisch profileren in redelijke vrijheid leven (met nadruk op redelijk, we spreken over iran hé). Ze worden er bv. niet vervolgd om hun jood zijn. Als ik me niet verkeerd ingelicht heb, is het zelfs zo dat joden zelfs hun godsdienst vrij (zelfde relativering) kunnen beleven. De problemen komen pas als ze zich zionistisch beginnen te gedragen.
Jij bent waarschijnlijk ook zo iemand die een stijve krijgt bij het zien van "vergaste" joden. In Iran is het beleven van de Joodse godsdienst verboden men beste. Minderheden zoals soennieten en Koerden worden er
permanent vervolgt. Volgende kéér beter...

Laatst gewijzigd door Sinistra : 19 april 2006 om 19:14.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 19:20   #50
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke Bekijk bericht
Jij bent waarschijnlijk ook zo iemand die een stijve krijgt bij het zien van "vergaste" joden. In Iran is het beleven van de Joodse godsdienst verboden men beste. Minderheden zoals soennieten en Koerden worden er
permanent vervolgt.
euh... waarom zijn er in Teheran dan synagoges?

http://www.iranjewish.com/News_e/22-1.htm

Citaat:
Volgende kéér beter...
Idem. Klets in het vervolg wat minder uit je nek wanneer je je vooroordelen wenst te ventileren.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 19 april 2006 om 19:21.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 19:20   #51
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent waarschijnlijk ook zo iemand die een stijve krijgt bij het zien van "vergaste" joden.
Echt goedkoop ze
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 20:52   #52
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jij bent waarschijnlijk ook zo iemand die een stijve krijgt bij het zien van "vergaste" joden.
Flauwe kul, meer woorden is dit niet waard.

Citaat:
In Iran is het beleven van de Joodse godsdienst verboden men beste. Minderheden zoals soennieten en Koerden worden er
permanent vervolgt. Volgende kéér beter...
dan wil ik toch wel bronnen want ik dacht dat ik niet zo heel lang geleden gelezen had dat Joden niet op basis van hun geloof vervolgd worden. zijn er in Iran synagogen waar joodse mensen vrijelijk naar toe mogen?

dat Koerden er onderdrukt worden, had jij mij heus niet hoeven uit te leggen . Dit heeft dan natuurlijk niks te maken met geloof maar met politieke motieven. Als de Koerden separatistisch doen...

wat die Soennieten betreft, het zijn Arabieren die er een andere politieke mening erop na houden. Toevallig loopt dit verschil evenwijdig met de geloogsovertuiging: Shia en Soennieten hebben een andere kijk op de zaken.

Heb ik me duidelijker gemaakt? Onderdrukking in Iran is er om politieke motieven, niet zozeer om geloof.

Als een president uithaalt naar het zionisme, betekent dit natuurlijk niet dat hij tegen alle mensen is die joods zijn. Of denk jij dat alle joden zionistisch zijn en dat dit in hun genen gebakken is...

Dan denk ik dat eerder jij een stijve krijgt dan ik.
Oud 19 april 2006, 20:54   #53
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
euh... waarom zijn er in Teheran dan synagoges?

http://www.iranjewish.com/News_e/22-1.htm

Idem. Klets in het vervolg wat minder uit je nek wanneer je je vooroordelen wenst te ventileren.
ah, dit had ik nog niet gelezen.

bedankt.
Oud 19 april 2006, 21:03   #54
styllo_ben
Minister-President

Standaard

langs de andere kant... als ik me niet vergis zijn er toch wel aanslagen geweest op synagogen. Niet alleen in Israël maar ook in andere landen. Laatst nog op 2 tegelijk in Istanbul een tijdje terug. Zijn dit altijd groeperingen geweest die gelinkt kunnen worden met Iran?
Oud 26 april 2006, 09:01   #55
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Het zou sneller kunnen maar ze zijn er toch mee bezig. Het laatste jaar is er veel gebeurd wat enkele jaren totaal onmogelijk bleek. Je ziet dat de Gaza-strook ontruimt is, of is je dit ontgaan ? De rest zal volgen. Of zie je liever deze langzame oplossing niet en hou je van het gruwelijke geweld ?
Jij bent degene die het gruwelijke geweld van de bezetting goedpraat. De gedeeltelijke terugtrekking uit Gaza is een goede zaak, maar ze moet verdergezet worden. De invasies door Tsahal moeten stoppen, en de Palestijnse Autoriteit moet de controle krijgen over de grens met Egypte.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 09:05   #56
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Met mensen zoals jij komt er nooit een oplossing.
Het zijn mensen zoals jij die de verpletterende verantwoordelijkheid van Europa in dit conflict ontkennen die een oplossing onmogelijk maken. De Israeli's en Palestijnen hebben deze situatie niet gecreeerd, het is het eeuwenoud Europese antisemitisme, culminerend in de Holocaust, die dit heeft gedaan.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 26 april 2006, 09:11   #57
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Alle Palestijnse partijen zouden Israel moeten erkennen, maar Israel zou ook de Palestijnse staat moeten erkennen. Laat ons niet met twee maten en twee gewichten meten...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 26 april 2006, 09:17   #58
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Quatar ook. Het ziet ernaar uit dat hetgeen wij aan de olieproducerende moslims geven om met ons autootjes te kunnen rijden nu Hamas zijn vernietigingsoorlog tegen Israël moet gaan financieren.
Mag ik je er aan herinneren dat Hamas zich aan een unilateraal staakt-het-vuren houdt, terwijl Tsahal haar gerichte moorden op Palestijnse leiders doorzet? Mag ik je eraan herinneren dat het woord "vernietiging" meer van toepassing is op de rampzalige situatie in de Palestijnse vluchtelingenkampen dan op het onveilgheidsgevoel in de decadente night clubs van Tel Aviv?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be