![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze zogenaamde vrijzinnigen van het vrije woord beschikken over welgeteld één moderator die zelf persoonlijk deelneemt aan de discussies en dus rechter en partij speelt, en die direct met een bannetje zwaait als je hem lik op stuk geeft. Rechter, partij en groot-inquisiteur tegelijk. Leve de vrije dictatoriale mening. Mij zien ze daar niet meer zolang de moderator zich niet van deelname aan de discussie onthoudt. Roofmoord is niet zinloos, het is roofmoord - het motief is roof, maar voor je nauwe kokertje is het onderscheid te subtiel waarschijnlijk. Laatst gewijzigd door eno2 : 21 april 2006 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Mijn inspanning blijft dus niet geheel absurd. Laatst gewijzigd door eno2 : 21 april 2006 om 10:25. |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
[SIZE=1][/SIZE]
![]() |
#44 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Trouwens zo te zien aan je foto ga je nog eens spontaan ontploffen, dat zal dus niet de knal van een pistool zijn, maar de knal van een culinaire zelfmoordbommer. Ik wil een dergelijke daad niet vergoelijken. Wel aangeven dat je dit niet als zinloos geweld kan bestempelen om je dan �* la légère af te maken van de perverterende druk van de overconsumptiemaatschappij die dan nog eens rijkdommen bij een minderheid cumuleert en niet in staat blijkt behoorlijk te verdelen. Ik ga er ook van uit dat de dader zelf tot de jeugd behoort (wat zeggen de getuigen daarover? Ik volg het eigenlijk niet van nabij). Niemand is willoos. Maar iedereen is beïnvloedbaar. Behalve Superstaaf, natuurlijk. Citaat:
Belachelijk. Ik pas mijn recht op zelfverdediging toe of ik pas ervoor, afhankelijk van de omstandigheden en van mijn goesting. JIj met je theorietjes... Laatst gewijzigd door eno2 : 21 april 2006 om 10:37. |
||
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik besluit eruit dat je argumentatief op je tandvlees zit, zodat ik de rest van jouw postings rustig kan overslaan. Als je denkt nog eens iets zinnigs te schrijven geef me dan een seintje.
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat dat beïnvloeden betreft, ja, iedereen is voor een stuk het produkt van iedereen, maar iedereen heeft ook een eigen vrije wil én wordt van jongsaf het verschil tussen goed en kwaad geleerd. De ene zo te zien echter duidelijk minder goed dan de andere... Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 april 2006 om 12:17. |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Burger
|
![]() Citaat:
ben je dom of kwaad aardig? echt waar, hoe kan je hier in godsnaam een rationeel antwoord opgeven? alsjeblief geef me een antwoord ? gaat het je strikt om het woord of wil je kost wat de negatieve geladenheid die terecht aan het woord hangt ontkrachten omdat de gebeurtenis je wereldvisie niet beaamt ? jouw opmerking is alvast zinloos ! |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Burger
|
![]() Citaat:
ben je dom of kwaadaardig? echt waar, hoe kan je hier in godsnaam een rationeel antwoord opgeven? alsjeblief geef me een antwoord ? gaat het je strikt om het woord of wil je kost wat de negatieve geladenheid die terecht aan het woord hangt ontkrachten omdat de gebeurtenis je wereldvisie niet beaamt ? jouw opmerking is alvast zinloos ! |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Burger
|
![]() [quote=eno2;1667400]
Citaat:
hoe kan je in godsnaam dergelijke onzin uitkramen ???????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????? pleegt de meerderheid van de jeugd dergelijke misdaden of enkel een minderheid? een minderheid dus ... is de oorzaak dan bij de maatschappij te zoeken? neen, zoniet zou de meerderheid zich er aan bezondigen de kleine minderheid die zich op een misdadige manier gedraagt is verantwoordelijk voor zijn eigen daden echt waar, wat totaal scheef getrokken redeneringen hou er je erop na misschien slaagt de term 'zinloos' wel op het feit dat er andere manieren zijn om een mp3 te hebben, namelijk er 1 kopen indien het niet zinloos was, moet het dus zinvol zijn geweest, zeg me eens wat is de zin van deze daad? dat Joe dood is? dat de dader nu een voortvluchtige moordenaar is of misschien wel dat er nu nog meer mensen VB gaan stemmen, is dat allemaal zinvol ? misschien moet je eens opzoeken wat het verschil is tussen zinloos en doelloos ?! Laatst gewijzigd door Thai : 22 april 2006 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik tast virtueel in het ongewisse over je fysionomie, , maar ook bij je soort argumenten, waarover verderop toch nog iets zinnigs van mij. |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() [quote=Thai;1670303]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zinloos geweld is iets anders dan een roofmoord. In geval van roofmoord is zinloos geweld gewoon onzorgvuldig woordgebruik. Onzorgvuldig woordgebruik is om vele redenen gevaarlijk, zoals hier toch al minstens één deelnemer in de discussie beaamd heeft. Ik heb zelf al twee keer een mes op mijn keel gekregen voor mijn dagontvangsten van taxichauffeur. Geen krant, geen politieker, niemand noemt dat zinloos geweld. En terecht. Ik ook niet. Al ging het maar om 6000BF. En hoewel jaarlijks vele (ex)-collega's geïnvalideerd of gedood worden en werden voor zulke futiele buit bestempel ik dat nog steeds niet als zinvol geweld, maar als roofoverval tout court. Iemand die probeert je te invalideren of kapot te maken zonder motief en niet voor eigen of andermans voordeel, die oefent zinloos geweld uit (al is dat dan meestal bepaald door zijn persoonlijke pathologie of gewoon om de macho uit te hangen, wat ook veel voorkomt). Geweld voor het geweld, dat is zinloos geweld. Laatst gewijzigd door eno2 : 22 april 2006 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
#53 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat Joe deed, was niet zelfverdediging (daar kwam hij, denk ik, niet aan toe), maar verdediging van bezit. Wat niet hetzelfde is. Ultra-rechts is er totnogtoe steeds niet in geslaagd - gelukkig- het principe van de zelfverdediging uit te breiden tot verdediging van bezit. Maar als mijn argumentatie te sterk is, laat dan je zelfverdediging maar achterwege... Laatst gewijzigd door eno2 : 22 april 2006 om 10:42. |
||
![]() |
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zinloos geweld bestaat niet.
De aanslag op Joe is zéér zinvol voor de daders. Het betekent dat ze, op klaarlichte dag in een overvolle en beveiligde plaats, kunnen doen wat ze willen, en dat ze de macht hebben. Die aanslag is een territoriale daad, niet een diefstal. Het is op gewelddadige manier bewijzen wie er de baas is hier. Zinloos, roofmoord... ![]() Het is een primitieve daad van politieke overheersing. Dat zijn ze in hun land ook gewend: dictatuur. |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Velen kunnen het mss zinloos vinden om te moorden voor een mp3. Niet zo onze Noord-Afrikaantjes.
![]() |
#57 |
|
![]() Meer nog het gaat over een racistische roofmoord.
De slachtoffers zijn zo goed als altijd autochtonen. En ik neem aan dat heel wat allochtonen ook wel een mp3 spelertje hebben. |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een nieuwe claim voor criminelen? Ik vrees dat je hun intenties verwart met die van terroristen. Dit is pure, ontzielde criminaliteit. |
|
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Eerlijk gezegd begrijp ik de massale commotie niet zo goed, en heb ik dat nooit goed begrepen, als het gaat over het afkeuren van weerzinwekkende misdaden die natuurlijkerwijze door iedereen die bij zijn verstand (en gevoel) is, spontaan afgekeurd worden. Er gebeuren dagelijks de wreedste dingen, moeten we dan om de haverklap met tienduizenden de straat opgaan? Met heel veel respect voor de vader, die de politisering (politieke uitbuiting) van deze dramatische gebeurtenis succesvol belet heeft.
Wat er mij belangrijker lijkt, is het institutionele ondergraven van justitie en rechtspraak in dit land door slechte werking en gebrek aan middelen. Gedoogbeleid, verkorte celstraffen, gebrek aan onderkomens voor gevangenen, niet-vervolgbeleid, onterechte vrijspraken (schuldig, maar niet bestraft..) oneindig lange procedures, onbetaalbare rechtspraak, verjaringen etc.. Daarvoor mag men wel eens het land platleggen voor een dag of zo. |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Dat gezever over een "tweede dader" die nog vrij rondloopt, is ook zinloos.
Er is maar één dader, diegene het mes hanteerde. En dat is toevallig ook diegene die nog vrij rondloopt. De "eerste" dader is niet eens een dader. We zullen ook eens zien, hoelang de "medeplichtige" vastgehouden wordt. Niet lang, dunkt me. Zodra de volkswoede wat gezakt is, wordt ie weer vrijgelaten. |
![]() |