![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Schepen
|
![]() Inderdaad, de bekentenis strookt niet met de vaststelling van de feiten.
#44 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
We kunnen inderdaad niets zeggen op basis van de streekproef op zich, maar deze steekproef zegt wel heel wat meer wanneer we iets weten over de populatie waaruit die werd getrokken. Om een uniforme verdeling in de steekproef te bekomen, moet ook de verdeling van de etniciteiten in de populatie uniform zijn. Het zou dus met andere woorden slechts aan het toeval te wijten zijn wanneer de Antwerpse bevolking slechts voor 1/3 uit blanken bestond... wat niet het geval is me dunkt. Natuurlijk bedrijf ik hier ondeugdelijke statistiek, vermits de steekproef (wat een kil woord in deze context) echt te klein is om betrouwbare conclusies te trekken en we helemaal geen informatie hebben van de populatie waaruit deze werd getrokken (zijnde het aantal en de etniciteit van alle mensen die hij op zijn moordend pad is tegengekomen en die daarbij binnen shootsafstand zijn gekomen). Met andere woorden, ik onthou mij van elke uitspraak gebasseerd op statistieken, vermits die er gewoonweg niet zijn. Dit in tegenstelling van de persoon waarop ik reageerde die wel meende conclusies te mogen trekken op basis van deze (gelukkig) al te kleine steekproef. En inderdaad, soms (vaak) is andere informatie meer aangewezen en zelfs accurater om tot een besluit te komen dan de meest geanvanceerde statistische techniek. Ik heb gewoon een bloedhekel aan mensen die de statistiek willen gebruiken en vooral misbruiken zonder ook maar de meest elementaire noties van deze discipline onder de knie te hebben. En al helemaal te bont maken ze het om de statistiek enige bewijskracht toe te dichten. Statistieken bewijzen of verklaren nooit iets. Het klassieke voorbeeld is dat van de gevangenispopulatie... wel in feite komt dat op hetzelfde neer als dat je zou zeggen "in vijver A zitten 10% goudvissen en in vijver B zitten 25% goudvissen". Dit is niet meer dan een vaststelling, de verklaring van het fenomeen ligt noodzakelijkerwijs volledig buiten de statistiek. En toch zijn er mensen die (ongetwijfeld uit onwetendheid) het cijfer op zich als een verklaring op zich zien... Een verklaring van wat eigenlijk? Van een hypothese... maar vaak kan die gewoonweg voor een compleet andere hypothese worden ingewisseld.
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister
|
![]() ik geef Filosoof gelijk..
![]() Alleen één van de oorzaken is niet het VB geweest, maar eerdere 'ontmoetingen' met de allochtone medemens.
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Anders gesteld (en al even simplistisch als jouw stelling) betekent dat ook dat ruim 66% van de slachtoffers niet-blank was. Klinkt al heel wat anders hé.
![]() |
#48 |
Gouverneur
|
![]() Het grote risico van het "je voor de domme houden" is dat men wel eens kan concluderen dat je eigenlijk niet doet alsof...
#49 |
Schepen
|
![]() U spreekt uit ervaring, vermoed ik?
#50 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is Joe dan neergeschoten?
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar een politiek forum modereren laat ik liever niet over aan viswijven. Net zomin als ik de forummoderatie hier blindelings zou vertrouwen in het feilloos fileren van de tarbot die vanavond op m'n menu staat.
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Jaaaaaa, plots is de dader het orakel van Delphi geworden.
Maar stel nu eens dat "hijzelf" door de gerechtspsychiaters en later door het Hof van Assisen ontoerekeningsvatbaar zou worden verklaard? Compleet "gaga", "kierewiet", "mad as a hatter", "bats in the belfry" ? Waar sta je dan nog met die schitterende thesen ? Wie is ervoor verantwoordelijk dat een gek zich gedraagt zoals hij zich gedraagt? Zo zeker dat je niet voor je beurt aan het schreeuwen bent?
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar de meerdheid van de mensen spreekt dus wel over de "racistische moordpartij" dus kan ik mustapha enkel maar gelijk geven. |
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 16 mei 2006 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() hoho, de moderatie is ontmaskerd! ![]() Het was een schietpartij, het was in Antwerpen, dus: 'schietpartij Antwerpen'.
![]() |
![]() |
#58 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ho ho ,niet te hard van stapel lopen he, het was en het "is" een racistische moord !!!
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk niet dat de moderators zich gaan bezighouden met flauwe insinuaties hoor.
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |