![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Staatssecretaris
|
![]() Doet er toch niet toe of rassen nu bestaan of niet om te kunnen spreken van racisme? Als HVT gelooft dat er rassen bestaan en dat hij die mensen vermoordde omdat ze volgens hem van een ander ras zijn dan is hij toch een racist? Het gaat er om wat in zijn hoofd omgaat, niet het onze.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het om puur racisme ging want ik weet niet wat er toen in z'n hoofd omging. |
![]() |
![]() |
#42 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een van de gehanteerde definities voor soorten is trouwens het biologische soortenconcept en volgens dit concept is juist het bestaan van onvruchtbare hybriden (zoals de muilezel) het bewijs dat de ouders tot verschillende soorten behoren. Zoals ik al eerder zei, zijn wetenschappers het nog steeds niet eens over de juiste defintie van soort, maar waarover geen discussie bestaat is wel degelijk dat het "kruisen van verschillende rassen NIET degenererend werkt" (om jouw woorden te gebruiken)!!! Laatst gewijzigd door Edina : 22 mei 2006 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#47 |
|
![]() En hopla, we zijn vertrokken voor een hoop onzin. In tegenstelling tot huidskleur en andere fysieke kenmerken, zijn uithouding en IQ niet louter genetisch bepaald (omgeving speelt hier een veel grotere rol) en dus geen inherent kenmerk van een ras. Het wel toekennen van zo'n eigenschappen aan een ras, heet racisme.
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 22 mei 2006 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Nee hoor, jij hebt echt nog wat studeerwerk voor de boeg. Door met wat Latijnse namen te zwaaien, haal je echt geen gelijk hoor. Nogmaals: er is geen enkele discussie over het feit dat een soort uit verschillende rassen bestaat en dat maw een soort niet gelijk is aan een ras.
|
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door te zeggen dat ik geen gelijk heb, maakt jouw gelijk niet vast hoor. Door te zeggen dat ik wat studeerwerk voor de boeg heb, en daarna te wijzen op mijn vermeende eruditie, help je jezelf ook niet echt.
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
voila c'est ca
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Dat heeft te maken met een gebrek aan opleiding (en het feit dat de meeste blanken dat werk niet willen doen), niets met genen en dat weet je maar al te goed. Of ga je lager opgeleide blanken ook als een apart ras bestempelen?
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wetenschappers gebruiken drie zaken om tot een "ras" (onder een soort, dus in jouw definitie) te komen: 1) uiterlijke kenmerken, 2) genen en 3) zelf-identificatie. Kenmerken 1 en 3 zijn louter op etnische basis. Kenmerk 2 is een onderdeel van het biologische model dat algemeen aanvaard is en dat ik hier gepost heb, en in dat opzicht is een ras gelijk aan een soort. In jouw definitie zou een ras gelijk staan aan een etnie, wat, dat heb ik ook al gezegd, geheel een feit is en ik niet betwist.
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#57 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Negers bvb. hebben een dichtere spierstructuur waardoor zij betere sportieve prestaties kunnen leveren. En dat potentieel zit'm in de genen.
![]() |
#58 |
|
![]() Heb ik ook niet ontkend, maar conditie is ook iets dat je kan trainen en is niet louter genetisch bepaald. Huidskleur daarentegen is zo goed als volledig genetisch bepaald. Trouwens men spreekt over zwarten, of wordt jij graag bleekscheet genoemd?
Laatst gewijzigd door Edina : 22 mei 2006 om 11:35. |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Beginnen over zwarte is gewoon het woordgebruik van Amerika kopieëren. Een (voormalige) racitische samenleving waar Negro een trap lager staat dan white. Hier spreekt met niet van witte mensen, maar van blanke mensen. Ergo, Neger is het goeie woord in het Nederlands.
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |