![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben volledig akkoord! Als het van mij afhing was zoiets al lang wettelijk verplicht! Dat men zulk een respectloze omgang met drinkwater toelaat zal ik nooit begrijpen.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Burgemeester
|
![]() 1) mijn dak is uiteraard slecht geïsoleerd... de isolatie werd aangebracht onder de vloer van de zolder. Beter dan gewoon onder de pannen.
2) Bacterien (legionella) zijn niet echt dodelijk. Zij veroorzaken griep of longonsteking en zijn perfect te genezen met antibiotica. Airconditioning op werk of in de wagen vormen een veel groter risico voor besmetting. 3) mijn boiler is niet slecht geïsoleerd. Het duurt dan ook 2a3 dagen vooraleer het water opgewarmd is. 4) regenwater bevat wel degelijk minder kalk. Was je maar eens met regenwater... het lijkt wel of je huid vettig blijft. Ook is het het gezondste water voor de groenten in de moestuin. Laatst gewijzigd door Amaj : 6 mei 2007 om 19:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Bij nieuwbouw is dat nu al verplicht dacht ik, maar hoe ga je dat doen bij bestaande woningen met een koer of kleine tuin, wat bij appartementen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Gouverneur
|
![]() Eind jaren zeventig ging ik regelmatig zwemmen in het zwembad van een nonkel. Hij had dat zelf uit beton gegoten in zijn tuin. Het was steeds gevuld met regenwater met slechts een beetje chloor (anders werd het groen). Het nadeel was dat dit meestal koud was (20°C was al een meevaller).
Die nonkel was een verwoed knutselaar en heeft zelf een zonne-verwarming op zijn zwembad geïnstalleerd. Op het dak van zijn garage heeft hij een lading argex (poreuze donkerbruine bolletjes die wel eens in plantenbakken liggen) gestort. Tussen deze bolletjes legde hij een zwarte darm zoals de boeren wel eens gebruiken (socarex). Een groot gedeelte kon hij nog bedekken met gebroken glazen platen van een kapotte serre. Heel de boel sloot hij aan op de circulatiepomp van de filter. Na deze ingrepen was de temperatuur eerder 25 - 26°C, wat al heel wat aangenamer is ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zelfs voor de niet overdreven handige doe-het-zelver zijn er mogelijkheden te over. Zelf wil ik iets dergelijks nog voor de zomer installeren om de verwarming van ons zwembad wat energie (en portefeuille)vriedelijker te maken. Op mazout is het al snel een 2000l om het boeltje warm te houden....
http://www.roos-system.com/dutch/index.html Verder verbruiken we +/- 100m³ regenwater voor de was, de toiletten, de (moes)tuin en de dieren...maar zitten we nu al 4 weken zonder regenwater... Draag ik zo mijn steentje voldoende bij? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een regenput is verplicht gesteld, maar niet de aansluiting op de toiletten... En juist daar zit het probleem. Ik denk dat het overgrote deel van de mensen nog steeds iedere dag opnieuw meer dan honderd liter drinkwater door het toilet laat vloeien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook bij appartementsgebouwen moet het mogelijk zijn daarin te voorzien. Daarbij kan gewerkt worden met een bijvulbare put zodra het regenwater op is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar uiteindelijk zal de dakoppervlakte/aantal bewoners, een rol spelen. Een appartementsblok met tien verdiepingen heeft tienmaal zo weinig dakoppervlakte per inwoner beschikbaar. Toegegeven, het is te doen, maar het zal in elk geval minder opbrengen dan bij een eengezinswoning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() bij deze was het 50€/m²
http://www.zwembad.eu/product_info.php/products_id/14 Je kan dat echter zonder problemen zelf in elkaar flansen en aansluiten op de uitgang van de filter...daar een 3-weg kraan op en hopla...laat de zon maar schijnen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je moet een opvangtank installeren, een pomp, leidingen naar het toillet of wasmachine, je moet terug kunnen omschakelen naar leidingwater wanneer je regenwater op is. Het is gemakkelijker uitgesproken dan waar te maken. Laatst gewijzigd door alberto : 7 mei 2007 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wens dolgraag het toilet van regenwater te voorzien, maar nog liever zou ik het wasmachine op regenwater laten lopen of graag beide). a) dakgoten moeten vervangen (lopen langs de verkeerde zijde) b) regenput laten installeren c) aansluitingen naar toilet d) pomp voor gelijkvloers e) aansluiting naar wasmachine + toilet 1e verdiep f) pomp naar 1e verdiep In de tuin wens ik te kunnen douchen + planten water te geven met regenwater: a) dakafvoer voorzien van bypass b) regenput steken c) pomp Hoeveel jaar zou het duren alvorens ik die investering eruithaal? (één persoon).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoeveel jaar het duurt eer je het terug verdient heb, dat hangt af of je een doe hetzelver bent ofdat je dit allemaal moet laten installeren, ik schat tussen de 5 en de 10 jaar,maar eigelijk heb ik geen idee. Ik heb ondertussen iets gevonden: http://www.leuven.be/doc/brochure%20regenwater.pdf Laatst gewijzigd door alberto : 7 mei 2007 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nou... ik zal het dus moeten stellen met gootjes rondom mijn tuinhuisje en een drietal tonnetjes serieel verbonden waar ik dan mijn plantenwater uit kan aftappen....
moet lukken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat denk ik. Onlangs heeft de zoon van mijn buurman een nieuw huis gebouwd. Alles erop en eraan. WC en wasmachine evenwel aangesloten op het leidingwater. Regenput dien om de wagen te wassen, e.d.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |