![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() een vrouw die ik gekend heb met keelkanker kon enkel nog vloeibaar voedsel nuttigen nadat ze stukken van haar keel hadden weggehaald.
ze moest dus in de apotheek een soort van astronautenvoedsel gaan halen. ze was heel mager toen ze minder dan veertig kilo woog kwam men erachter dat ze heel de tijd de dieetversie van het astronautenvoedsel voorgeschreven had gekregen. toen was het te laat - ze moest binnen voor een nieuwe operatie ( want wegens geen geld was ze hervallen omdat ze de te dure medicijnen voor de nabehandeling niet altijd kon betalen ) daar ze zo afgezwakt was heeft ze die operatie niet meer overleefd.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben van mening dat dit terug moet worden geplaatst op "maatschappelijke discussies". Hier wordt dat niet (echt) gelezen. Wat denken jullie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Helemaal met je eens Karma...
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vader zijn kameraad heeft net hetzelfde voorgehad, identiek mag je het noemen zo ongeveer 25 jaar geleden. Ze hebben die wel meteen geopereerd en zijn maag bijna gans weggenomen. Die leeft ondertussen wel nog steeds! Dus zeg niet dat het niet kan. Je moet er wel aan beginnen van zodra ze binnen zijn! Daar ligt het hem! Geen goesting! Zondagdienst en communie feestjes.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 12 juni 2006 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk, Karma, dat als U het aan de moderatie vraagt, dit zonder problemen zal verplaatst worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila nog een getuigenis dat het dus wel degelijk waar is.
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() Ja, mambo, en dat was nog niet eens zo dringend... rare van dit alles is dat er niemand voor me was
![]()
Laatst gewijzigd door cookie@vws : 12 juni 2006 om 21:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een aantal maanden geleden is mijn schoonmoeder ook binnen gebracht geweest met hartklachten. Kostprijs was iets rondom 5500€ (ziekenkas betaald dat). Dus dat niemand afkomt met te zeggen dat er een geldgebrek is.
Moest iedereen eens weten hoeveel er betaald worden die niet eens iets gedaan hebben telkens, menig mens zou verschieten! Maar ja de ziekenkas betaald dat en niemand trekt hem dat feitelijk aan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een ritje met de ambulance was al 252€. Grootste deel krijgt men wel terug maar soit. Op een ganse dag brengt zo'n een ambulance zijn gewicht in goud binnen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister
|
![]() Een kennis ging met haar dochtertje van ongeveer 4 jaar naar het ziekenhuis. Het kind had vreselijke buikpijn maar helaas was het toen ook net een feestdag. Er was geen dokter beschikbaar en de mama moest met haar dochtertje in een zieknhuiskamer wachten. Het dochtertje klaagde steeds heviger over buikpijn en toen ze ook nog eens bloed begon te braken raakte de moeder in paniek. Ze klampte iedere witte schort aan die ze tegen kwam en smeekte om hulp. Het enige wat ze te horen kreeg was dat ze moest afwachten, de dokter zou wel komen. Intussen braakte het meisje meermaals bloed en de mama kon van niemand hulp krijgen.
Toen eindelijk na lang wachten de dokter kwam was het meisje er al slecht aan toe. De mama werd uit de kamer gezet, ze werd naar huis gestuurd met de mededeling dat het wel goed zou komen, dat ze daar nu toch niets kon doen en wel gebeld zou worden. Wat later kreeg de moeder een telefoontje dat haar dochter overleden was. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schrijnend verhaal, bijna identiek met mijn vader alweer. Niks doen, afwachten en zo verder en zo verder. Tot men dood is!
Als dit nog eens gebeurt bij een familie lid van mij zal ik a) de spoed zeker geen minuut meer verlaten en b) bij zulk scenario (slecht afloop door verzuim) de spoed opdoeken op een andere dan gebruikelijke manier. Het zal dan wel op de agenda van de slapende politiek staan! |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je zou toch bij het horen van zo'n verhalen zin krijgen om dan zelf maar tot actie over te gaan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Idd, kan hier nu écht geen actie rond gedaan worden of zoiets?...
![]() |
#55 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() Zou wel kunnen ja... btw is het nog niemand opgevallen dat als je naar een tv-serie kijkt dat zich in een hospitaal afspeelt, het daar altijd vol met volk loopt? En in werkelijkheid....
![]() |
#57 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het is niet te zeggen maar stel dat ik alleen in dat kamertje gezeten had was ik waarschijnlijk leeggebloed. Mijn collega is ook een gewezen militair met Afrika ervaring. Vervolg: verzekering komt niet tussen. Werkgever (het zijn niet allemaal dezelfde) blijft gewoon mijn loon doorbetalen voor de periode dat ik arbeidsongeschikt ben en neemt alle ziekenhuiskosten en verzorgingskosten achteraf voor zijn rekening. Gemeende deelneming met het verlies van een dierbare. Riksken
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Parlementslid
|
![]() Vind het trouwens wel straf dat dit bij K&K verplaatst is. Is duidelijk een maatschappelijk probleem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() klachten bundelen lijkt me wel een aangewezen piste hierin. deze klachten zouden dan gekoppeld aan een actietje kunnen afgegeven worden aan de bevoegde minister.
ik ben er zeker van dat er binnen vws de bereidheid is dit te organiseren. het is mss geen typisch probleem van armen alleen maar wel in algemenere zin een probleem waar enkel zg gewone mensen mee geconfronteerd zullen worden. in alle geval is ook zeker dat rijken dit niet zullen meemaken. als antony de clerk een steen op zijn kop zou krijgen dan zou het echt geen kwartier duren voor er een helicopter staat. als het nodig is vliegen ze die dan wel over naar een ziekenhuis over de grens waar er wel personeel is. anonieme klachten zoals hier daar zijn we dan echter niets mee. ik zou zeggen ik ben bereid er morgen een subforum voor te maken op vierdewereldsyndicaat.org. en/of klachten kunnen ook discreter gebundeld worden op [email protected] we willen dit ook niet politiek recupereren. mss kan er vanuit deze klachtenbundeling een van vws onafhankelijk platform of comitee ofzo ontstaan. dit is ook een thema dat los staat van links of rechts, vlaams of belgische gezind etc iedereen heeft hoe dan ook volgens de huidige grondwet recht op medische verzorging - en iedereen dat wil zeggen niet alleen de superrijken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 juni 2006 om 23:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ben ik het met jou en de andere posters hier eens. Het is deels een persoonlijk verhaal, maar het duidt een levensgroot probleem.
|
![]() |
![]() |