Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2006, 12:44   #41
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

een vrouw die ik gekend heb met keelkanker kon enkel nog vloeibaar voedsel nuttigen nadat ze stukken van haar keel hadden weggehaald.

ze moest dus in de apotheek een soort van astronautenvoedsel gaan halen.
ze was heel mager
toen ze minder dan veertig kilo woog kwam men erachter dat ze heel de tijd de dieetversie van het astronautenvoedsel voorgeschreven had gekregen.

toen was het te laat - ze moest binnen voor een nieuwe operatie ( want wegens geen geld was ze hervallen omdat ze de te dure medicijnen voor de nabehandeling niet altijd kon betalen )

daar ze zo afgezwakt was heeft ze die operatie niet meer overleefd.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 18:49   #42

Karma's schermafbeelding

Standaard

Ik ben van mening dat dit terug moet worden geplaatst op "maatschappelijke discussies". Hier wordt dat niet (echt) gelezen. Wat denken jullie?
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 19:18   #43
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ik ben van mening dat dit terug moet worden geplaatst op "maatschappelijke discussies". Hier wordt dat niet (echt) gelezen. Wat denken jullie?
Helemaal met je eens Karma...
Oud 12 juni 2006, 20:13   #44
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat begrijp ik. Maar als er duidelijke fouten zijn, dan moeten die aangekaart worden. Ik vrees echter dat die er niet zijn.
Iemand drie �* vier uur laten liggen die emmers bloed verloren heeft en dan nog niet weten (zelfs gezocht te hebben) vanwaar dat bloedverlies kwam, lijkt me al een iets meer dan serieuze fout.

Mijn vader zijn kameraad heeft net hetzelfde voorgehad, identiek mag je het noemen zo ongeveer 25 jaar geleden. Ze hebben die wel meteen geopereerd en zijn maag bijna gans weggenomen. Die leeft ondertussen wel nog steeds!
Dus zeg niet dat het niet kan. Je moet er wel aan beginnen van zodra ze binnen zijn!
Daar ligt het hem! Geen goesting! Zondagdienst en communie feestjes.

Laatst gewijzigd door Mambo : 12 juni 2006 om 20:17.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 21:02   #45
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Als dit onderwerp daar niet thuis hoort, wat hoort er dan wel thuis?

Ik denk, Karma, dat als U het aan de moderatie vraagt, dit zonder problemen zal verplaatst worden...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 21:12   #46
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Iemand drie �* vier uur laten liggen die emmers bloed verloren heeft en dan nog niet weten (zelfs gezocht te hebben) vanwaar dat bloedverlies kwam, lijkt me al een iets meer dan serieuze fout.

Mijn vader zijn kameraad heeft net hetzelfde voorgehad, identiek mag je het noemen zo ongeveer 25 jaar geleden. Ze hebben die wel meteen geopereerd en zijn maag bijna gans weggenomen. Die leeft ondertussen wel nog steeds!
Dus zeg niet dat het niet kan. Je moet er wel aan beginnen van zodra ze binnen zijn!
Daar ligt het hem! Geen goesting! Zondagdienst en communie feestjes.
Zat zaterdag op de spoeddienst, daar heeft het anderhalf uur geduurd na de inschrijving voor ik een arts gezien heb...
Oud 12 juni 2006, 21:13   #47
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Zat zaterdag op de spoeddienst, daar heeft het anderhalf uur geduurd na de inschrijving voor ik een arts gezien heb...
Voila nog een getuigenis dat het dus wel degelijk waar is.
Oud 12 juni 2006, 21:13   #48
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Ja, mambo, en dat was nog niet eens zo dringend... rare van dit alles is dat er niemand voor me was Had gerust iemand willen voorlaten die dringender was hoor...

Laatst gewijzigd door cookie@vws : 12 juni 2006 om 21:14.
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 21:19   #49
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een aantal maanden geleden is mijn schoonmoeder ook binnen gebracht geweest met hartklachten. Kostprijs was iets rondom 5500€ (ziekenkas betaald dat). Dus dat niemand afkomt met te zeggen dat er een geldgebrek is.
Moest iedereen eens weten hoeveel er betaald worden die niet eens iets gedaan hebben telkens, menig mens zou verschieten!
Maar ja de ziekenkas betaald dat en niemand trekt hem dat feitelijk aan.
Oud 12 juni 2006, 21:22   #50
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een ritje met de ambulance was al 252€. Grootste deel krijgt men wel terug maar soit. Op een ganse dag brengt zo'n een ambulance zijn gewicht in goud binnen!
Oud 12 juni 2006, 21:28   #51
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Een kennis ging met haar dochtertje van ongeveer 4 jaar naar het ziekenhuis. Het kind had vreselijke buikpijn maar helaas was het toen ook net een feestdag. Er was geen dokter beschikbaar en de mama moest met haar dochtertje in een zieknhuiskamer wachten. Het dochtertje klaagde steeds heviger over buikpijn en toen ze ook nog eens bloed begon te braken raakte de moeder in paniek. Ze klampte iedere witte schort aan die ze tegen kwam en smeekte om hulp. Het enige wat ze te horen kreeg was dat ze moest afwachten, de dokter zou wel komen. Intussen braakte het meisje meermaals bloed en de mama kon van niemand hulp krijgen.
Toen eindelijk na lang wachten de dokter kwam was het meisje er al slecht aan toe. De mama werd uit de kamer gezet, ze werd naar huis gestuurd met de mededeling dat het wel goed zou komen, dat ze daar nu toch niets kon doen en wel gebeld zou worden. Wat later kreeg de moeder een telefoontje dat haar dochter overleden was.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 21:35   #52
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Schrijnend verhaal, bijna identiek met mijn vader alweer. Niks doen, afwachten en zo verder en zo verder. Tot men dood is!
Als dit nog eens gebeurt bij een familie lid van mij zal ik a) de spoed zeker geen minuut meer verlaten en b) bij zulk scenario (slecht afloop door verzuim) de spoed opdoeken op een andere dan gebruikelijke manier. Het zal dan wel op de agenda van de slapende politiek staan!
Oud 12 juni 2006, 21:49   #53
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Schrijnend verhaal, bijna identiek met mijn vader alweer. Niks doen, afwachten en zo verder en zo verder. Tot men dood is!
Als dit nog eens gebeurt bij een familie lid van mij zal ik a) de spoed zeker geen minuut meer verlaten en b) bij zulk scenario (slecht afloop door verzuim) de spoed opdoeken op een andere dan gebruikelijke manier. Het zal dan wel op de agenda van de slapende politiek staan!
Ja, je hebt groot gelijk, zoiets zou nooit maar dan ook nooit mogen gebeuren. Zoveel leed dat ze daarmee aanrichten, echt héél erg. En de mama waarover ik het had wilde ook geen klacht indienen. Het was allemaal zo vreselijk voor haar, heel de gebeurtenis, de wanhoop en onmacht, het verdriet om haar dochtertje die er nu nog had kunnen zijn. Ze wilde de pijn niet nog heviger maken door een klacht in te dienen en vervolgens weet niet hoe lang met die gebeurtenis gecofronteerd te worden.

Je zou toch bij het horen van zo'n verhalen zin krijgen om dan zelf maar tot actie over te gaan.
Oud 12 juni 2006, 21:52   #54
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Idd, kan hier nu écht geen actie rond gedaan worden of zoiets?...
Oud 12 juni 2006, 21:54   #55
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Idd, kan hier nu écht geen actie rond gedaan worden of zoiets?...
Moest men genoeg van deze verhalen kunnen bundelen kan men er misschien mee naar de bevoegde minister stappen?
Oud 12 juni 2006, 22:02   #56
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Moest men genoeg van deze verhalen kunnen bundelen kan men er misschien mee naar de bevoegde minister stappen?
Zou wel kunnen ja... btw is het nog niemand opgevallen dat als je naar een tv-serie kijkt dat zich in een hospitaal afspeelt, het daar altijd vol met volk loopt? En in werkelijkheid....
Oud 12 juni 2006, 22:34   #57
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
50 jaar evolutie in medische "achteruitgang".

Ter verduidelijking. Mijn vader heeft dus ooit in die beruchte MASH gelegen. Geschoten met dumdum, dat zijn kogels die ontploffen bij de inslag. Darmen lagen naast hem. Zijn strijdmakkers hebben er alles weer ingeduwen en hup afgevoerd naar de medische dienst. Let wel dat alles in het strijdgewoel alsof men niks beter te doen heeft dan hé.
Ze hebben hem daar geopereerd met technieken die ze vandaag de dag in Belgie; ons zo ingenomen zelfvoldane land en kwakzalvers eerste klasse, nog niet eens van gehoord hebben anno 2006.

Een woord over het mobiel hospitaal MASH
Onmiddellijk als iemand in de compagnie wordt gewond geeft hij of een kameraad zich zelf een injectie morfine; bij een zware verwonding en wanneer hij veel bloed verliest ontvangt hij in zijn compagnie een deel plasma en een drukverband. De jeep ambulance van permanentie brengt de gewonde naar de commando post van het bataljon. De arts neemt kontact op met het veldhospitaal en vraagt, indien hij oordeelt dat de gewonden moet overgebracht worden, een helikopter aan Mash aan. Dit mobiel hospitaal bevindt zicht ongeveer op 25 km van de frontlijn . Twintig minuten later is de gewonden op weg naar het hospitaal waar bekwame chirurgen hem op wachten. Kortom op minder dan vijf en veertig minuten na zijn verwonding ligt hij op de operatietafel indien nodig. Dit is momenteel nog sneller dan bij ons tijdens een verkeersongeluk!!
(verzameld uit militaire documentatietijdschriften met medewerking van Kol.e.r. Ledant,kolonel Choon Chung Cdt e.r Géurisse en Adjt Tobback)

Nu ja in Gent St Lucas hebben ze dat anders gesnapt allemaal. Zwaar trauma team "was dat jong?" Emmers bloedverlies? "ach zeur niet man"
Ze hebben hem daar onder surveillance van een ontsnapte giro snotneus gelegd en jawel, drie of vier uurtjes later kwam de chirurg van waarschijnlijk zijn communiefeestje of zo eens kijken wat er nu aan de hand is. Op dat moment wisten ze nog niet eens of ze van boven of van onder moesten kijken. Dokters van het zevende knoopsgat!

Dit topicje zou trouwens best onder maatschappelijke gaan staan.
Paar weken terug arbeidsongeval gehad. Een gevelsteen valt van vier verdiepingen pal op mijn hoofd. Droeg geen helm omdat de omstandigheden dat niet toelieten. Resultaat: over een lengte van 15 cm en 5 cm breed de schedel bloot en bloeden als een pasgekeeld rund. Werfleider vertikt het om de ambulance te bellen omdat veiligheidsvoorzieningen op zijn werf niet voldeden. Mijn collega doet ondertussen pogingen om het bloed te stelpen en zet mij na een korte discussie met de werfleider in onze bestelwagen en rijdt mij zelf naar de spoedopname. Daar aangekomen zie ik eruit alsof ik in een vat rode verf gevallen ben. Een stagaire leid mij naar een kamertje, bekijkt de wonde eens en zegt dat ze direct een dokter zou roepen. Een uur later zit ik daar nog, terwijl mijn collega nog steeds het bloeden probeert te stelpen wat hem uiteindelijk lukt. Na 2 uur en pas na een stevig optreden van mijn collega daagt er uiteindelijk een dokter op die zegt dat hij geen ervaring heeft met zulke verwondingen en dat hij iemand anders zal sturen. Een half uur later begint men mijn hoofd dan toch dicht te naaien.
Het is niet te zeggen maar stel dat ik alleen in dat kamertje gezeten had was ik waarschijnlijk leeggebloed. Mijn collega is ook een gewezen militair met Afrika ervaring.

Vervolg: verzekering komt niet tussen. Werkgever (het zijn niet allemaal dezelfde) blijft gewoon mijn loon doorbetalen voor de periode dat ik arbeidsongeschikt ben en neemt alle ziekenhuiskosten en verzorgingskosten achteraf voor zijn rekening.

Gemeende deelneming met het verlies van een dierbare.
Riksken
Oud 12 juni 2006, 22:39   #58
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Vind het trouwens wel straf dat dit bij K&K verplaatst is. Is duidelijk een maatschappelijk probleem.
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 23:50   #59
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

klachten bundelen lijkt me wel een aangewezen piste hierin. deze klachten zouden dan gekoppeld aan een actietje kunnen afgegeven worden aan de bevoegde minister.

ik ben er zeker van dat er binnen vws de bereidheid is dit te organiseren. het is mss geen typisch probleem van armen alleen maar wel in algemenere zin een probleem waar enkel zg gewone mensen mee geconfronteerd zullen worden. in alle geval is ook zeker dat rijken dit niet zullen meemaken. als antony de clerk een steen op zijn kop zou krijgen dan zou het echt geen kwartier duren voor er een helicopter staat. als het nodig is vliegen ze die dan wel over naar een ziekenhuis over de grens waar er wel personeel is.

anonieme klachten zoals hier daar zijn we dan echter niets mee. ik zou zeggen ik ben bereid er morgen een subforum voor te maken op vierdewereldsyndicaat.org. en/of klachten kunnen ook discreter gebundeld worden op [email protected]

we willen dit ook niet politiek recupereren. mss kan er vanuit deze klachtenbundeling een van vws onafhankelijk platform of comitee ofzo ontstaan. dit is ook een thema dat los staat van links of rechts, vlaams of belgische gezind etc

iedereen heeft hoe dan ook volgens de huidige grondwet recht op medische verzorging - en iedereen dat wil zeggen niet alleen de superrijken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 juni 2006 om 23:51.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2006, 00:20   #60
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Vind het trouwens wel straf dat dit bij K&K verplaatst is. Is duidelijk een maatschappelijk probleem.
Dat ben ik het met jou en de andere posters hier eens. Het is deels een persoonlijk verhaal, maar het duidt een levensgroot probleem.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be