Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2006, 14:08   #41
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Tweede slachtoffer waarschijnlijk gevonden!
Oud 28 juni 2006, 14:09   #42
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Lap, tweede lichaam ook gevonden.

Gaan ze dat zwijn die dit op zijn geweten heeft nog vinden?
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 14:09   #43
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Rip

Oud 28 juni 2006, 14:12   #44
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De schuld ligt bij de crimineel die dit kind (waarschijnlijk beide) heeft ontvoerd en vermoord.
Het is een zware fout van de ouders (in deze tijd ) om hun kinderen zonder toezicht te laten rondlopen, maar zonder het crimineel sujet in de buurt gebeurt er daarom niks.

Als ik zie welke vrijheden ik als kind had in een polderdorp waar iedereen mekaar kende en waar ik als zesjarige onbegeleid door volwassenen, maar met vriendjes en vriendinnetjes, door alle straten en velden kon lopen, dan ben ik blij dat ik dit nog heb kunnen meemaken. Er moest slechts één crimineel individu rondlopen en wij hadden hetzelfde lot kunnen ondergaan.
IK heriner me toch dat ik mijn ganse jeugd lang hoorde: "Nooit met vreemde mensen meegaan, ltijd snoepjes weigeren an mensen die je niet kent": Niets nieuws onder de zon dus..(helaas)

http://www.dhnet.be/dhinfos/article.phtml?id=151696
Le cadavre de Stacy Lemmens retrouvé �* Liège (28/06/2006)

© BELGA
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belga op 28 juni 2006
Lien documentaire
Stacy Lemmens est retrouvée morte

Abdallah Ait Oud toujours entendu

Abdallah Aït-Oud émarge au CPAS

Chez Abdallah Aït-Oud

Les fouilles se poursuivent
La mort remonterait �* la date de la disparition de la fillette
LIEGE Le cadavre de Stacy Lemmens, 7 ans, a été découvert mercredi matin lors de fouilles menées dans le quartier Vivegnis, �* quelque 200 mètres du café "Aux Armuriers" où elle avait disparu avec Nathalie Mahy dans la nuit du 9 au 10 juin, a-t-on appris de source proche du dossier. Le corps a été évacué peu après 13H30 par un véhicule de la morgue de Liège.
Selon la justice, aucune trace n'a été retrouvée de la deuxième fillette, Nathalie, 10 ans, disparue en même temps que Stacy.

La mère de Stacy Lemmens, Christiane Granziero, a été informée de cette découverte. Elle a fait un malaise lorsqu'elle a appris la découverte. Elle a dû être hospitalisée. D'après l'état du corps, qui n'a pas encore pu être autopsié, la mort ne serait pas récente et remonterait �* la date de la disparition de la fillette.
De source proche de l'enquête, on souligne que cette découverte est le fruit des fouilles systématiques menées dans le quartier. Elle ne serait donc pas la conséquence des derniers interrogatoires d'Abdallah Aït Oud, qui est inculpé de l'enlèvement des deux fillettes et a toujours nié.
D'autres fouilles, en vue notamment de vérifier si le corps de Nathalie Mahy (10 ans) n'est pas dans les environs, vont être menées sur place.
Le parquet n'a voulu donner aucune confirmation.
Le corps de Stacy a été découvert sous une taque, le long de la voie ferrée, en contrebas de l'impasse Macors. La juge d'instruction Goossens, en charge de la double disparition et le parquet sont descendus sur les lieux. Un important dispositif, composé de policiers et de membres de la protection civile, a été installé sur place.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 14:14   #45
noledge
Burger

Standaard

Sterkte aan de familie en vrienden
Ik had nog een beetje hoop dat alles goed met hen zou zijn, jammer genoeg is het tegendeel nog maar eens bewezen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Na het vernemen van het droevige nieuws zei Prins Flup dat hij als blijk van respect niet meer over zijn missie zal praten. Moest het nu niet ongepast zijn, zou ik een billenkletsend emoconnetje plaatsen. Is die man wel goed bij zijn hoofd?
De vieze lijkenpikker.. Dit aanhalen als argument om zelf geen uitleg te moeten geven..
noledge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 14:20   #46
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

Het is omdat het nu zo gevaarlijk is dat men zijn kinderen niet meer kan laten spelen zonder toezicht,in mijn tijd kon je ook zonder gevaar op straat zowel als kind als als volwassene,nu niet meer ,hoe zou dat komen?denkt u
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 14:21   #47
SethMoN
Provinciaal Statenlid

SethMoN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door noledge Bekijk bericht
Sterkte aan de familie en vrienden
Ik had nog een beetje hoop dat alles goed met hen zou zijn, jammer genoeg is het tegendeel nog maar eens bewezen.

De vieze lijkenpikker.. Dit aanhalen als argument om zelf geen uitleg te moeten geven..
Het komt jullie dan ook weer goed uit om terug op het koningshuis te kakken, wat van jullie ook vieze lijkenpikkers maakt. Hypocresie noemen ze dat.

Laatst gewijzigd door SethMoN : 28 juni 2006 om 14:21.
SethMoN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 14:29   #48
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Morgen 28 juni2006
Bij zoekwerken in de Rue Vivegnis in Luik, hebben speurders vanmorgen een kinderlijk ontdekt. Het zou gaan om Stacy, het 7-jarige meisje dat bijna drie weken terug samen met haar halfzus Nathalie verdween. Kort daarna werd ook een tweede lijk, meer dan waarschijnlijk dat van Nathalie, gevonden.

De informatie is afkomstig van een bron dichtbij het onderzoek. Het parket weigert voorlopig elk commentaar en geeft later vanmiddag meer uitleg op een persconferentie.

Bij het eerst gevonden lijk gaat het naar alle waarschijnlijkheid om Stacy Lemmens, het jongste van de twee meisjes. Ze zou vermoord zijn. De vindplaats, onder een riooldeksel, ligt op amper 400 meter van het café waar de twee meisjes het laatst gezien werden. De politie had de plaats al eens doorzocht, maar pas nu - na het maaien van het hoge gras op de spoorwegberm - werd het lijk gevonden.

Volgens de staat van het lichaam zou het meisje niet recent gestorven zijn, maar kort na haar verdwijning. Vanmiddag nog wordt een autopsie uitgevoerd, zo verklaarde Pascale Goossens, de onderzoeksrechter belast met het dossier.

Volgens persagentschap Belga is kort na de eerste vondst vlakbij nog een tweede lichaam aangetroffen, wellicht dat van Nathalie.

Verdwijning

De twee halfzussen gingen wel vaker samen alleen op pad. Moeder Catherine Dizier (38) van het kroostrijke, nieuw samengestelde gezin had alle vertrouwen in de middelste van haar acht kinderen. Op de avond van hun verdwijning was in de wijk een braderie aan de gang en zaten de ouders in hun stamcafé. "We hielden ze constant in de gaten, al zeggen de mensen dat we beschonken waren. Ze liepen hand in hand, zoals altijd - het zijn boezemvriendinnen. Mijn vriend ging om één uur naar huis. Ik ben blijven plakken tot iets na tweeën. Toen ik mijn 'kudde' optrommelde, ontbraken er twee op het appel," verklaarde de moeder in De Morgen.

Hoofdverdachte blijft ontkennen

Vijf dagen na hun verdwijning gaf de hoofdverdachte in de zaak, Abdellah Ait Oud, zichzelf bij de politie aan. De man was eerder veroordeeld voor verkrachting en ontvoering van minderjarigen. Hij blijft elke betrokkenheid bij de zaak ontkennen.

Volgens de bron dichtbij het onderzoek wordt benadrukt dat de ontdekking het resultaat is van de systematische zoekwerken in de wijk. De ontdekking van het lichaam zou dus niet het gevolg zijn van de laatste verhoren van Ait Oud.

Uit het archief van de krant (enkel voor abonnees)

13/06/2006 - In café Les Armuriers doemt het spook van Dutroux weer op door

14/06/2006 - Verdachte verdwenen Luikse meisjes geeft zich aan door Marjan Justaert

14/06/2006 - De turbulente levensstijl van de familie Lemmens-Dizier

17/06/2006 - Saint-Léonard, de smerige Luikse quartier die leeft

17/06/2006 - 'Ik zie veel ellende, maar dit is de mooiste job van mijn leven'

(Eigen berichtgeving / Belga 12:42)
Oud 28 juni 2006, 14:35   #49
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN Bekijk bericht
Het komt jullie dan ook weer goed uit om terug op het koningshuis te kakken, wat van jullie ook vieze lijkenpikkers maakt. Hypocresie noemen ze dat.
Inderdaad, dit soort discussies horen hier niet thuis. Laat ons gewoon hopen dat de meisjes niet onnodig hebben geleden en dat de dader snel veroordeeld wordt.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 14:40   #50
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN Bekijk bericht
Natuurlijk zal het wel zonder goede bijbedoelingen zijn van de Prins. Maar ja, als we maar België kunnen afbreken met alles wat we maar kunnen eh. Ik vind DIT gewoon ziekelijk. Gelukkig zijn niet alle Vlaams-nationalisten zo laag gevallen.
Ik had zulke domme opmerking verwacht, nochtans reageer ik enkel op wat de prins zegt over deze tragedie, zoals jij reageert op wat ik zeg.
Een knap staaltje van hypocrisie, man.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 14:43   #51
SethMoN
Provinciaal Statenlid

SethMoN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Ik had zulke domme opmerking verwacht, nochtans reageer ik enkel op wat de prins zegt over deze tragedie, zoals jij reageert op wat ik zeg.
Een knap staaltje van hypocrisie, man.
Whatever.
Het toont toch aan dat je angstvallig een uitweg zoekt uit je schijnheiligheid. Maar ik ga hier niet dieper op in want neuters als u doen dit topic geen enkele eer aan.
Oud 28 juni 2006, 14:56   #52
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske Bekijk bericht
En ik leg de schuld dat dit kunnen gebeuren is bij diegenen die voor hun eigen genot hun kinderen laten rondlopen zonder toezicht.
Dat verwondert mij niets, als ik uw portret (avatar) zie.

Wat een holle zelfgenoegzaamheid, zeg.

Laatst gewijzigd door baarle : 28 juni 2006 om 14:57.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 14:58   #53
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
Ik stel me wel de vraag welke actie het regime gaat nemen om dergelijke feiten te beletten; alle riooldeksels dichtlassen of alle embankementen van treinsporen betoneren?
De tot nu toe voorgestelde oplossingen doen eerder vermoeden dat men bij elk riooldeksel een camera gaat plaatsen, en bij elk kind onder de 12 een kaartjesknipper.
Oud 28 juni 2006, 15:00   #54
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
IK heriner me toch dat ik mijn ganse jeugd lang hoorde: "Nooit met vreemde mensen meegaan, ltijd snoepjes weigeren an mensen die je niet kent": Niets nieuws onder de zon dus..(helaas)
Ik ook. Maar we konden wel gaan en staan waar we wilden, en er waren weinig woensdagnamiddagen dat ons ma ons te zien kreeg voor 18u.
Oud 28 juni 2006, 15:02   #55
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske Bekijk bericht
Het is omdat het nu zo gevaarlijk is dat men zijn kinderen niet meer kan laten spelen zonder toezicht,in mijn tijd kon je ook zonder gevaar op straat zowel als kind als als volwassene,nu niet meer ,hoe zou dat komen?denkt u
Dat was altijd al zo...(helaas)
Oud 28 juni 2006, 15:02   #56
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat was altijd al zo...(helaas)
Dat is onjuist.
Oud 28 juni 2006, 15:04   #57
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
Verschrikkelijk ik hoop dat ze de daders pakken (als het om moord gaat tenminste).
Nee, ze is voor haar plezier in die put gekropen & gestorven.
Natuurlijk gaat het hier om moord, staats zelfs zo in het krantenartikel
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 15:07   #58
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Dat is onjuist.
Google eens naar <Gilles de Rais> Dat was een "wapenbroeder" van niemand mimder dan Jeanne d`Arc, de Maagd van Orléans...
Oud 28 juni 2006, 15:16   #59
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Een heel triestige zaak is dit, kinderen voor wie het leven nog moet beginning die op zo een totaal oneerlijke manier elke kans ontzegd worden.

Op de vraag of dit te vermijden was, in een maatschappij lopen onvermijdelijk een aantal totaal gestoorde individuen rond, dat is nu eenmaal zo en zal waarschijnlijk toch nog een tijdje zo blijven. Maar als de dader iemand zou zijn die eerder voor gelijkaardige feiten was opgepakt en dan maar terug vrijgelaten is in de maatschappij, dan moeten we ons toch vragen stellen over de onvermijdelijkheid en de schuld. Wie heeft er schuld, de persoon met de onvermijdelijke drang, of de instanties die hiervan op de hoogte waren en toch die persoon laten lopen hebben.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 15:20   #60
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard Ook lijkje van Nathalie gevonden

Citaat:
.

Ook lijkje van Nathalie gevonden

In Luik is nu ook het lijkje van Nathalie Mahy (10) gevonden. Ze verdween twee weken geleden samen met Stacy Lemmens (7), die vanochtend omstreeks 11 uur werd gevonden. Ook het stoffelijk overschot van het tweede meisje werd gevonden aan de spoorlijn Antwerpen-Luik. Langs de spoorweg ligt een riool die afloopt naar de Maas. Beide lichamen werden gevonden onder zware metalen deksels van die riool, amper tien meter van elkaar.

De lijkjes werden gevonden tussen de Rue Vivegnis en een doodlopende straat, de Rue Macors, op 400 meter van het café waar ze voor het laatst gezien werd. Daar was al eens gezocht een poosje geleden, maar pas bij een tweede zoektocht, nadat het hoge gras gemaaid werd, deden speurders de akelige ontdekking.

Volgens de staat van de lichaampjes zouden de meisjes niet recent gestorven zijn, maar kort na hun verdwijning. Een autopsie moet daar verder uitsluitsel in brengen. De moeder van Stacy, Christiane Granziero, werd daarstraks van het verschikkelijke nieuws op de hoogte gebracht en werd onwel. Ze moest naar het ziekenhuis.

De stiefzusjes verdwenen twee weken geleden op een braderij in de wijk Saint-Léonard in Luik. De kinderen werden het laatst gezien in een café in de buurt. De politie zette de grote middelen in, maar geen enkel spoor leidde naar de vermiste meisjes.

In de zaak werd één hoofdverdachte gearresteerd, Abdallah Ait Oud. De man, die in het verleden veroordeeld werd voor zedenfeiten, houdt tot nu toe zijn onschuld staande. De vondst van vandaag zou zeker niet het gevolg zijn van de laatste verhoren van Ait Oud.
Ik word hier misselijk van.

[SIZE="1"]Nathalie Mahy.[/SIZE]

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be