![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je antwoord ontgoocheld me trouwens een beetje. Normaal lees ik hier dat we geen frieten meer mogen eten, geen belgische bieren meer mogen drinken en dat we niet meer blij mogen zijn als Justine Henin het goed doet. Dat soort retoriek was toch leuker hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom zouden vlaamse ambtenaren in Brussel geen job meer hebben? Leg me dat eens uit?
Is het op dit ogenblik zo dat er honderdduizenden vlamingen werk zoeken en krijgen in Wallonië? Daar waar ze dus in de toekomst Fransen voor zullen aantrekken. Ik blijf zoeken achter de huidige "baten" SS, maar ik heb er geen gevonden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voorts ben ik van oordeel dat een reclamebudget van 11,6 miljard euro per jaar moet volstaan om Vlaanderen naambekendheid te geven in de wereld.
Voor dat geld kan ik naast het volzetten van de wereld met 20 meter affiches ook nog zorgen dat elke opstijgende raket de naam "Vlaanderen" draagt. Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 juli 2006 om 19:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog korter door de bocht zou zijn om te beweren dat elke Vlaming er persoonnlijk met 8% zou op vooruitgaan. Naast kosten die vlaanderen voor wallonië maakt, heeft Vlaanderen er ook baten van. Slechts een correcte aftelsom van beiden kan een eerlijke conclusie toelaten. En zelfs dan kan een globaal getal nog geen beeld geven wat het voor elke Vlaming afzonderlijk zal geven.
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bedoel: de lusten die ze de Vlamingen nog kunnen gunnen, zouden ze best eens flink kunnen terugschroeven.
Citaat:
Als ik kan vermijden om naar het 'buitenland' te gaan, dan neem ik als Waal de vlieger in Charleroi of Bierset. Dan ga ik de Vlaamse luchthaven niet langer rijk maken. Als ik kan vermijden om in het buitenland naar de Vlaamse kust te gaan, dan zal ik dat ook niet nalaten en naar La Douce France gaan, waar ze me verstaan. Als ik iets moet kopen, dan zal ik er als Waal niet voor naar 't buitenland Vlaanderen trekken, maar desnoods liever naar Frankrijk. Etc. Etc. Citaat:
Dat begrijp ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet vergeten: Bourgeois ging er de eerste twee jaar auto's van kopen.
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat snapt ge toch?
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 juli 2006 om 19:33. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het kan toch zo eenvoudig zijn, staafke. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is dit maar een simplistische samenvatting en al de cijfers die ze gaven kan ik mij ook niet meer herinneren. Maar uit de studie bleek duidelijk dat Vlaanderen bij een splitsing meer baten dan kosten zal hebben en dat is de essentie. Laatst gewijzigd door daiwa : 8 juli 2006 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik schat de waarde van het merk 'België' dus niet erg hoog in om het zacht uit te drukken. 2. Een onmiddelijke bonus waar een zelfverklaard democraat als u niet naast kunt kijken, is een einde aan het grote democratisch deficit van belgië. 3. Het is niet mogelijk om opbrengsten te plakken op het einde van België. Wat wel duidelijk is is dat de opportuniteitskost van inactie énorm is en dat binnen de belgische constructie er geen mogelijkheid is om structureel noodzakelijke (en in vlaanderen door een ruime meerderheid gewenste) maatregelen te nemen. 4. Tenslotte: als een onafhankelijk vlaanderen het verknoeit, dan zullen we het aan onszelf te wijten hebben. Het is vr mij inacceptabel dat ik mee het slachtoffer wordt van het wanbeleid in het zuiden door partijen waar ik niet eens op kan stemmen en die ik dus ook niet electoraal kan straffen. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 8 juli 2006 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder vind ik zelf die 11.6 miljard euro wat overdreven als reclamebudget voor Vlaanderen. Zelfs Coca-Cola of Microsoft gebruiken niet zulks budget, dus we kunnen dat wat verminderen en de overschot gebruiken om de pijnpunten in Vlaanderen aan te pakken die niet mogen worden aangepakt omdat jouw vriendjes van de PS dat niet willen. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een oneer! ![]() Citaat:
Bij de weg: kan je mij voor elk merk pralines dat ik opsom een veroordeelde pede noemen? Citaat:
Citaat:
Ook in de huidige Vlaamse regering tieren welig: de particratie, zwijgplicht, kadaverdiscipline bij het stemmen....... Ook binnen de Vlaamse regering is op het VB na geen enkele partij voor de invoering van direct democratische middelen. Ook binnen de Vlaamse regering bestaat geen politieke meerderheid om censuurwetten af te schaffen. Met de beste wil van de wereld ontwaar ik geen sprankeltje democratische meerwaarde in een apart gaan van Vlaanderen. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben jij ook al besmet door die unitaristische onzin van Hans? ![]() Direct laten nakijken voor het onherstelbare schade aanricht,Staaf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is inderdaad wat de PS beoogt zodra ze genoeg franssprekende migranten hebben ingevoerd. Anne Marie Lizin liet dat reeds optekenen 20 jaar geleden. Ik had je hoger ingeschat dan de medewerker van dat plannetje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat ze het al eens geprobeerd hadden en dat het niet werkte? Unitarisme is geprobeerd en werkte niet, daarom begon men te federaliseren. Nu dit ook niet blijkt te werken zou men terug naar het unitarisme willen gaan? Lijkt mij niet echt een rationele keuze, de verschillen tussen vlamingen en walen zijn er ondertussen enkel groter op geworden. - desalniettemin zou het uit democratisch oogpunt een serieuze verbetering zijn tegen de huidige situatie voor de vlamingen, maar gezien er aan franstalige kant 0.0 bereidheid is om hun oververtegenwoordiging en privileges op te geven is het simpelweg geen reële optie en dat weet u zelf maar al te best. In de geesten zijn we al een gescheiden land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie het verband niet met een stellingname over de politieke structuur van een land. Ik koop immers geen product, omdat de bedrijfsleider deze of gene stelling heeft over politiek, maar wel omdat het product deugt.
|
![]() |
![]() |