Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2006, 19:09   #41
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ze becijferen in feite slechts een heel klein deel van eventuele scheidingskosten.
Ze laten ook na de eventuele verliezen, voortkomend uit een scheiding, te becijferen en van het saldo af te trekken.

Na de scheiding is Vlaanderen voor Wallonië buitenland.
Als Walen dan toch moeten importeren, dan zal een Waal sneller geneigd zijn om in Frankrijk te 'shoppen' al was het alleen maar voor het taal-comfort.
Voorts zou het heel begrijpelijk zijn mochten vele Walen Vlaamse bedrijven de wacht aanzeggen. Als vlamingen willen scheiden voor de lasten, zou ik hen als Waal ook de lusten niet langer gunnen............
De lusten hebben ze nog. Vlaanderen zal geen passagiers voor Wallonië weigeren op Zaventem en ook de Brusselse ring zal zonder péage (erg frans he) werken. Lusten in de zin dat 4 miljoen mensen worden gepamperd zijn er niet meer dan. Beetje begrijpelijk. Wallonië zal dan aan het werk moeten gaan in plaats van knokploeg te spelen voor het lokale PS zwaargewicht en in die optiek zal voor hen enkel tellen wat hen het meeste opbrengt... haven van Marseille of die van Antwerpen ?

Je antwoord ontgoocheld me trouwens een beetje. Normaal lees ik hier dat we geen frieten meer mogen eten, geen belgische bieren meer mogen drinken en dat we niet meer blij mogen zijn als Justine Henin het goed doet. Dat soort retoriek was toch leuker hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 19:11   #42
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

En waarom zouden vlaamse ambtenaren in Brussel geen job meer hebben? Leg me dat eens uit?

Is het op dit ogenblik zo dat er honderdduizenden vlamingen werk zoeken en krijgen in Wallonië? Daar waar ze dus in de toekomst Fransen voor zullen aantrekken.

Ik blijf zoeken achter de huidige "baten" SS, maar ik heb er geen gevonden.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 19:12   #43
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voorts ben ik van oordeel dat een reclamebudget van 11,6 miljard euro per jaar moet volstaan om Vlaanderen naambekendheid te geven in de wereld.

Voor dat geld kan ik naast het volzetten van de wereld met 20 meter affiches ook nog zorgen dat elke opstijgende raket de naam "Vlaanderen" draagt.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 juli 2006 om 19:13.
Oud 8 juli 2006, 19:17   #44
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Uit die studie bleek dat Wallonié 8%!!! boven zijn stand leeft en dat dit slechts mogelijk is met Vlaams geld.
Vlaanderen zou er dus 8% op verbeteren, logisch natuurlijk.
Sorry, maar dat is naïef simplisme hoor.
Nog korter door de bocht zou zijn om te beweren dat elke Vlaming er persoonnlijk met 8% zou op vooruitgaan.
Naast kosten die vlaanderen voor wallonië maakt, heeft Vlaanderen er ook baten van. Slechts een correcte aftelsom van beiden kan een eerlijke conclusie toelaten. En zelfs dan kan een globaal getal nog geen beeld geven wat het voor elke Vlaming afzonderlijk zal geven.
Oud 8 juli 2006, 19:22   #45
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog korter door de bocht zou zijn om te beweren dat elke Vlaming er persoonnlijk met 8% zou op vooruitgaan.
Naast kosten die vlaanderen voor wallonië maakt, heeft Vlaanderen er ook baten van. Slechts een correcte aftelsom van beiden kan een eerlijke conclusie toelaten. En zelfs dan kan een globaal getal nog geen beeld geven wat het voor elke Vlaming afzonderlijk zal geven.
Goed, kan iemand berekenen wat we winnen met het maffiose verpauperde en politiek blokkerende Wallonië ?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 8 juli 2006, 19:22   #46
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De lusten hebben ze nog.
Ik bedoel: de lusten die ze de Vlamingen nog kunnen gunnen, zouden ze best eens flink kunnen terugschroeven.

Citaat:
Vlaanderen zal geen passagiers voor Wallonië weigeren op Zaventem
De vraag is: willen de Walen nog op Zaventem vliegen?
Als ik kan vermijden om naar het 'buitenland' te gaan, dan neem ik als Waal de vlieger in Charleroi of Bierset.
Dan ga ik de Vlaamse luchthaven niet langer rijk maken.

Als ik kan vermijden om in het buitenland naar de Vlaamse kust te gaan, dan zal ik dat ook niet nalaten en naar La Douce France gaan, waar ze me verstaan.

Als ik iets moet kopen, dan zal ik er als Waal niet voor naar 't buitenland Vlaanderen trekken, maar desnoods liever naar Frankrijk.

Etc.
Etc.

Citaat:
Je antwoord ontgoocheld me trouwens een beetje. Normaal lees ik hier dat we geen frieten meer mogen eten, geen belgische bieren meer mogen drinken en dat we niet meer blij mogen zijn als Justine Henin het goed doet. Dat soort retoriek was toch leuker hoor.
Keiharde argumenten pro-Belgica zijn uiteraard niet aangenaam voor een separatist.
Dat begrijp ik.
Oud 8 juli 2006, 19:23   #47
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Voorts ben ik van oordeel dat een reclamebudget van 11,6 miljard euro per jaar moet volstaan om Vlaanderen naambekendheid te geven in de wereld.
Hoeveel keer ga je die uitgespaarde som nog uitgeven?
Niet vergeten: Bourgeois ging er de eerste twee jaar auto's van kopen.
Oud 8 juli 2006, 19:24   #48
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Vlaams Belang en het kartel kunnen met een meerderheid van tien zetels in het parlement de onafhankelijkheid van Vlaanderen uitroepen.

Indien het kartel zijn koudwatervrees overwint en gaat voor de splitsing van de Belgische sociale zekerheid - als een eerste stap naar een snelle Vlaamse onafhankelijkheid -, zal het in het Vlaams Belang een medestander vinden
Klein detail: voor de Vlaamse onafhankelijkheid is er enkel een meerderheid nodig aan Vlaamse zijde; voor de splitsing van de sociale zekerheid is er een meerderheid nodig aan beide zijden.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 19:25   #49
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En waarom zouden vlaamse ambtenaren in Brussel geen job meer hebben? Leg me dat eens uit?
Als Vlaanderen niet langer meer tot België en Brussel behoort, dan zie ik niet in waarom Waalse of Brusselse werkgevers de Vlaamse buitenlanders in dienst zouden houden.

Citaat:
Ik blijf zoeken achter de huidige "baten" SS, maar ik heb er geen gevonden.
Als later uw pensioen of uw dop moet betaald worden door inkomsten uit arbeid van 6 miljoen, dan zal het magerder zijn dan die uit 10 miljoen.
Dat snapt ge toch?
Oud 8 juli 2006, 19:30   #50
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bedoel: de lusten die ze de Vlamingen nog kunnen gunnen, zouden ze best eens flink kunnen terugschroeven.
Klein kuiken dat we verliezen door parelhoen te eten.

Citaat:
De vraag is: willen de Walen nog op Zaventem vliegen?
Als ik kan vermijden om naar het 'buitenland' te gaan, dan neem ik als Waal de vlieger in Charleroi of Bierset.
Dan ga ik de Vlaamse luchthaven niet langer rijk maken.
Principes, principes. Een uur langer in taxi of drie uur langer op een perron maken een verschil uit voor mensen die werk gaan maken van hun economie. De luchthaven van charleroi heb ik trouwens al gebruikt (als walenvretend monster kan dat tellen, he) en daar is 1 startbaan. Ze moeten een dorp of twee afbreken om er een tweede te leggen.

Citaat:
Als ik kan vermijden om in het buitenland naar de Vlaamse kust te gaan, dan zal ik dat ook niet nalaten en naar La Douce France gaan, waar ze me verstaan.
Hun goede recht. Voor vele Vlamingen zal dat betekenen dat Blankenberge niet meer overbevolkt is en dus zullen er wel meer eens een uitstapje naar daar wagen. Ik niet, want ik ben gehecht aan Galicia, nog zo'n onderdrukt gebied waar de lokale intelligentia hopen dat de onderdrukking blijft.

Citaat:
Als ik iets moet kopen, dan zal ik er als Waal niet voor naar 't buitenland Vlaanderen trekken, maar desnoods liever naar Frankrijk.
Die Waal kocht toch al niet in Vlaanderen. Die gaat in de toekomst enkel kijken naar de prijs. Als Vlaanderen zijn belastingen op brandstof gaat verlagen, dan staan ze hier in een lange rij aan te schuiven. Get real...

Citaat:
Etc.
Etc.
Ben ik ook benieuwd naar

Citaat:
Keiharde argumenten pro-Belgica zijn uiteraard niet aangenaam voor een separatist.
Dat begrijp ik.
Dat klopt, maar ik ben er nog geen tegengekomen eigenlijk. Maar hypothetisch gezien zou dat inderdaad niet aangenaam zijn.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 juli 2006 om 19:33.
Oud 8 juli 2006, 19:32   #51
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Vlaanderen niet langer meer tot België en Brussel behoort, dan zie ik niet in waarom Waalse of Brusselse werkgevers de Vlaamse buitenlanders in dienst zouden houden.
Omdat ze goed werk doen en die werkgevers hun bedrijf niet willen onthoofden ?

Citaat:
Als later uw pensioen of uw dop moet betaald worden door inkomsten uit arbeid van 6 miljoen, dan zal het magerder zijn dan die uit 10 miljoen.
Dat snapt ge toch?
Nee... want momenteel zorgen 6 miljoen voor de sociale zekerheid van 10 miljoen. In Vlaanderen zou 6 miljoen zorgen voor de sociale zekerheid van 6 miljoen.

Het kan toch zo eenvoudig zijn, staafke.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 8 juli 2006, 19:38   #52
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Natuurlijk is dit maar een simplistische samenvatting en al de cijfers die ze gaven kan ik mij ook niet meer herinneren.
Maar uit de studie bleek duidelijk dat Vlaanderen bij een splitsing meer baten dan kosten zal hebben en dat is de essentie.

Laatst gewijzigd door daiwa : 8 juli 2006 om 19:39.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 20:09   #53
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een absurde drogredenering.
Van die 'onmiddelijke bonus' moet ook een onmiddelijke kost afgetrokken worden (sociaal passief-economisch verlies-verlies van naambekendheid-etc. etc.)

Vaag luchtkasteel zonder concrete cijfers.
1. 'België' is in het buitenland niks positiefs, eerder iets om beschaamd over te zijn. Ik maak het nog steeds geregeld mee dat mensen denken dat iedereen in België Frans spreekt. Verder staat belgië bekend om zijn pedofielen en pralines.

Ik schat de waarde van het merk 'België' dus niet erg hoog in om het zacht uit te drukken.

2. Een onmiddelijke bonus waar een zelfverklaard democraat als u niet naast kunt kijken, is een einde aan het grote democratisch deficit van belgië.

3. Het is niet mogelijk om opbrengsten te plakken op het einde van België.
Wat wel duidelijk is is dat de opportuniteitskost van inactie énorm is en dat binnen de belgische constructie er geen mogelijkheid is om structureel noodzakelijke (en in vlaanderen door een ruime meerderheid gewenste) maatregelen te nemen.

4. Tenslotte: als een onafhankelijk vlaanderen het verknoeit, dan zullen we het aan onszelf te wijten hebben. Het is vr mij inacceptabel dat ik mee het slachtoffer wordt van het wanbeleid in het zuiden door partijen waar ik niet eens op kan stemmen en die ik dus ook niet electoraal kan straffen.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 8 juli 2006 om 20:14.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 20:14   #54
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel keer ga je die uitgespaarde som nog uitgeven?
Niet vergeten: Bourgeois ging er de eerste twee jaar auto's van kopen.
Geert heeft een voorbeeld daar. Hij zegt niet dat Vlaanderen een halve auto per jaar aan elk gezin gaat geven, hij zegt dat de transfers daar op neerkomen.

Verder vind ik zelf die 11.6 miljard euro wat overdreven als reclamebudget voor Vlaanderen. Zelfs Coca-Cola of Microsoft gebruiken niet zulks budget, dus we kunnen dat wat verminderen en de overschot gebruiken om de pijnpunten in Vlaanderen aan te pakken die niet mogen worden aangepakt omdat jouw vriendjes van de PS dat niet willen.

8)

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 8 juli 2006, 20:27   #55
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
1. 'België' is in het buitenland niks positiefs, eerder iets om beschaamd over te zijn. Ik maak het nog steeds geregeld mee dat mensen denken dat iedereen in België Frans spreekt.
Frans spreken!
Wat een oneer!

Citaat:
Verder staat belgië bekend om zijn pedofielen en pralines.
Doe mij een half kilootje van het laatste.
Bij de weg: kan je mij voor elk merk pralines dat ik opsom een veroordeelde pede noemen?

Citaat:
Ik schat de waarde van het merk 'België' dus niet erg hoog in om het zacht uit te drukken.
Beauty is in the eye of the beholder.

Citaat:
2. Een onmiddelijke bonus waar een zelfverklaard democraat als u niet naast kunt kijken, is een einde aan het grote democratisch deficit van belgië.
Wat laat u vermoeden dat Vlaanderen met dezelfde partijen, en dezelfde politici democratischer zou worden?
Ook in de huidige Vlaamse regering tieren welig: de particratie, zwijgplicht, kadaverdiscipline bij het stemmen.......
Ook binnen de Vlaamse regering is op het VB na geen enkele partij voor de invoering van direct democratische middelen.
Ook binnen de Vlaamse regering bestaat geen politieke meerderheid om censuurwetten af te schaffen.

Met de beste wil van de wereld ontwaar ik geen sprankeltje democratische meerwaarde in een apart gaan van Vlaanderen.

Citaat:
3. Het is niet mogelijk om opbrengsten te plakken op het einde van België.
Blij dat u het beseft.

Citaat:
4. Tenslotte: als een onafhankelijk vlaanderen het verknoeit, dan zullen we het aan onszelf te wijten hebben. Het is vr mij inacceptabel dat ik mee het slachtoffer wordt van het wanbeleid in het zuiden door partijen waar ik niet eens op kan stemmen en die ik dus ook niet electoraal kan straffen.
Een terugkeer naar unitarisme en één grote Belgische kieskring kan dit probleem evengoed en veel makkelijker verhelpen dan een bruuske boedelscheiding.
Oud 8 juli 2006, 20:41   #56
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een terugkeer naar unitarisme en één grote Belgische kieskring kan dit probleem evengoed en veel makkelijker verhelpen dan een bruuske boedelscheiding.

Ben jij ook al besmet door die unitaristische onzin van Hans?

Direct laten nakijken voor het onherstelbare schade aanricht,Staaf.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 21:26   #57
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad wat de PS beoogt zodra ze genoeg franssprekende migranten hebben ingevoerd. Anne Marie Lizin liet dat reeds optekenen 20 jaar geleden. Ik had je hoger ingeschat dan de medewerker van dat plannetje.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 8 juli 2006, 21:47   #58
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
- Makkelijker?

Ik dacht dat ze het al eens geprobeerd hadden en dat het niet werkte? Unitarisme is geprobeerd en werkte niet, daarom begon men te federaliseren. Nu dit ook niet blijkt te werken zou men terug naar het unitarisme willen gaan? Lijkt mij niet echt een rationele keuze, de verschillen tussen vlamingen en walen zijn er ondertussen enkel groter op geworden.

- desalniettemin zou het uit democratisch oogpunt een serieuze verbetering zijn tegen de huidige situatie voor de vlamingen, maar gezien er aan franstalige kant 0.0 bereidheid is om hun oververtegenwoordiging en privileges op te geven is het simpelweg geen reële optie en dat weet u zelf maar al te best.

In de geesten zijn we al een gescheiden land.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 21:58   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB speelt hoog spel, en ik gok met vrij grote zekerheid op hun verlies: VB 'sevens-out'
8) 8) 8)
Die kader ik alvast in.

Verlies, ten opzichte van... ?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 22:00   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze vergeten dat daar ook kapitaal zit, en dat er vele Vlaamse bedrijven ook Waals geld van Waalse klanten nodig hebben. M.a.w. vele vlamingen eten uit de hand van de Walen.
Ik zie het verband niet met een stellingname over de politieke structuur van een land. Ik koop immers geen product, omdat de bedrijfsleider deze of gene stelling heeft over politiek, maar wel omdat het product deugt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be