![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik mag er niet aan denken wat er allemaal mogelijk zou geweest zijn tijdens bv. de eerste Golfoorlog indien de VS geen kernwapens zouden gehad hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jozef Ostyn : 21 augustus 2006 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() U liegt. Bush heeft nooit gezegd dat deze landen van de kaart moesten worden geveegd. Wel dat hun regimes diene gewijzigd. Dat is een groot verschil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
De VS wierpen slechts twee atoombommen op Japan, niet drie. Waarom u hier Wit-Rusland en Burma komt bijslepen is een raadsel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan het nu niet vinden, maar er gingen verschillende stemmen op binnen de Amerikaanse regering om de bommen niet te gebruiken, het was niet meer nodig. Japan stond op het punt om zich over te geven. Misschien dat iemend anders snel ergens een bron vind? Ik heb nu niet veel tijd om te zoeken, maar ik kom er nog op terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Great Mistakes of the War Citaat:
by Blackett, P. M. S. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En dat van die eerste Golfoorlog mag u eens uitleggen (bedoeld u trouwens het conflict Irak-Iran of de eerste krachtmeting tussen de VS en Saddam?)
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
En neen, er waren geen belangrijke figuren binnen de Amerikaanse regering die tegen het gebruik van de atoombom waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
De VS heeft toen, bij monde van haar minister van buitenlandse zaken, publiek Irak gewaarschuwd dat de VS , indien Irak gifgas zou inzetten tegen de coalitietroepen, zich het recht voorbehield om daarop te reageren met de wapens van zijn keuze en dat in zo'n geval alles mogelijk was. Dit was een duidelijk gebruik van de dreiging met atoomwapens om de inzet door Irak van gifgas (dat zij toen in grote kwantiteiten had) te voorkomen, en met succes. Het is zo goed als zeker dat Irak, indien de VS hen niet had kunnen bedreigen met atoomwapens, gebruik zou gemaakt hebben van gifgas om de geallieerde opmars te hinderen of tot staan te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zijn al een aantal jaar duidelijk aan het afglijden naar een serieuze crisis waarbij de moslimwereld de "vijand" is. Het is ook al duidelijker met de dag dat Iran een voortrekkersrol speelt bij de tegenpartij. Bovendien wordt dat land geleid door psychopaten van het ergste soort, niet in het minst de president en zijn omgeving van ayatollahs.
Het is en blijft van het allergrootste belang dat de wereld Iran met alle mogelijke middelen tegenhoudt om atoomtechnologie te ontwikkelen. Als het niet lukt zonder geweld, dan maar mèt geweld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Parlementslid
|
![]() Wijs mij de zinsnede waar ik gezegd heb een nazi-regime te verkiezen boven het bezit van kernwapens. Bij mijn weten zijn er ook geen nazi-regimes ten val gebracht door het gebruik van kernwapens. Mensen woorden in de mond leggen of gedachten toespelen die ze nooit gezegd of gedacht hebben zal ook wel een manier van discussiëren zijn zeker? Maar het is niet mijn manier.
![]() |
#56 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het trouwens nooit goed dat enkelingen alle macht in handen hebben... Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 22 augustus 2006 om 13:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij denkt zeker aan die enkele terorristen maar heb je ooit al gehoord van actie-reactie? Het is toch logisch dat er meer terorristen ontstaan door de actie's van, o.a. de VS, in die moslimlanden. Hoe zou jij het vinden als iemand een oorlog start tegen België met leugens dat het kernwapens bezit?! Bereid je dan maar voor op een grote wereldoorlog met terorristen en al. Of denk je echt dat de moslims dit soort gedrag gaan blijven pikken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees vooral die laatste link eens wat ik heb gegeven. Ik wil daarom niet zeggen dat het zo is, je weet niet meer wie je moet geloven de laatste tijd, maar jij bent wal ERG zeker van je zaak. Was je soms daar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Het ergste wat de wereld kan overkomen is de inzet van kernwapens. Punt. Daarmee stelt u dus dat het inzetten van kernwapens het ergste is dat de wereld kan overkomen. Al het andere zou dus minder erg zijn. Leer trouwens eens lezen: inzetten kernwapens is niet hetzelfde als bezit kernwapens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Ik hou mij liever aan de historische feiten. |
|
![]() |
![]() |