![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ging hier over het leven NA een echtscheiding. Wat er op neerkomt, dat je eerst met elkaar getrouwd bent (dus voor elkaar koos), waarschijnlijk niet op voorhand met het idee ooit te gaan scheiden. Die kinderen zijn dan op een bewuste manier in het leven gekomen.
Eens je kinderen hebt, dien je daar beide voor te zorgen. Zowel de ouder met het hoederecht, als de ouder met het bezoekrecht. Dit mag en moet voor mij op een menselijkere manier gebeuren, er zijn teveel (vooral mannen) die letterlijk gepluimd worden door hun vrouwen. Voor mij mogen ze de Renard-methode standaard maken! Ik kan alleen maar toejuichen dat meer en meer rechters ze gebruiken tegenwoordig, en niet zomaar op alle eisen ingaan die in het wilde weg gesteld worden met het oog op iemand te pluimen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben zelf ook gescheiden met een EOT. Ik betaal geen cent aan haar.
Als zij het gras op een ander groener vind dan moet zij daar maar op eigen kosten gaan grazen. Maar er zijn idd vaders die meer dan 250€ per kind moeten betalen en dan nog eens voor madam zo'n kleine 200€. En als het kind dan een hobby gaat dan mogen zij daar ook nogeens de helft van betalen. Er zijn dus idd mannen die totaal mogen gaan werken voor madam. Maar, want hier zit een maar aan, wie heeft de echtscheiding aan gevraagt en om welke reden word er gescheiden. Een man die zelf op andere weides gaat grazen weet dat hij gepluimt kon worden hiervoor. Een man die zich laat pluimen bij een EOT is een kieken en dus niet hard genoeg gepluimt. Wie met een EOT scheid moet zorgen dat er zelfs een schade vergoeding voor zien word als de kinderen niet optijd op bezoek komen. Want met dit soort echtscheidingen heb je zelf alles in handen. En je moet zorgen dat deze papieren zijn opgesteld voor je naar de rechter gaat. En anders zorgen dat zij de aanvraag tot scheiden doet. verminderd haar mogelijkheden. Maar de oude wetten waar idd zo dat een man na zijn huwelijk idd de rest van zijn leven kon blijven betalen aan madam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Ik ben niet gescheiden en dit kost mij zeer veel geld, wat nu?
Laatst gewijzigd door alberto : 25 september 2006 om 06:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft jou vader je dan niet gewaarschuwd dat eens je getrouw bent je geen geld overhoud.
Je weet toch wat een geldmagnaat is. Wel dat is iemand die er in slaagt meer te verdienen dan zijn vrouw en kinderen kunnen uitgeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat zou het probleem zijn , als je gelijk hebt haal je je gelijk . Als je ongelijk hebt blijf je met je kop tegen de muur lopen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() een volk dat zich niet voortplant, sterft uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De een zijn dood is de andere zijn brood.
![]()
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() belachelijk ... je bent je toch bewust van de gevolgen op t moment dat je zo'n contract voor het leven sluit ?! ... wie zet er nu zo lichtzinnig zijn handtekening ?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je kan dat naïef noemen .. dat is het in feite ook ![]() btw... Anna... als je dat toch zo stelt ....weet jij wat er dan precies in detail wat er in dat contract (standaard ) staat ? neem het standaardpapiertje... want zodra je afwijkt betekent het dat je al ergens enigszins een benul hebt van wat er in een standaardpapiertje staat of kan staan waar je het niet eens mee bent en liever anders zag Laatst gewijzigd door praha : 25 september 2006 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en wij zijn twee niet-universitairen, ik kan me niet voorstellen dat iemand die de ambitie heeft burgemeester (of meer?) te zijn, daar lichtzinniger overgaat ... Laatst gewijzigd door Anna List : 25 september 2006 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
daar het hier toch wel gaat(ging ? want de schuldvraag zou verdwijnen) over een contractje met vergaande gevolgen indien er sprake is van contractbreuk lijkt het me niet meer dan logisch dat zulk een dingetje steeds voor een notaris (had)zou moeten gebeuren of op z'n minst een vergelijkbare procedure met die bedoeling dat je gewezen wordt op de preciese inhoud ervan en pas kan tekenen als het duidelijk is dat je de consequenties ook zou realiseren tot de dag van vandaag is dat zeker niet het geval |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |