![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 20 oktober 2006 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Gouverneur
|
![]() Zeer mooi (nu ja, ik hou soms van een flinke dosis ironisch sarkasme) is deze liedtekst van Freek de Jonghe, met een ritme waar je ook flink kunt op stappen en fietsen:
NA DE DOOD Of je Christen, Zen Boeddhist bent, Islamiet of Jood Er is leven, er is leven na de dood Rij dus rustig door oranje en geef extra gas bij rood Er is leven, er is leven na de dood refr.: Na de dood, (na de dood), na de dood, (na de dood) Er is leven, er is leven na de dood (...) Volgens m'n vader in de hemel is het alle dagen feest En m'n vader kan het weten, want die is er geweest (...) Heb je je doodsangst overwonnen Wordt het alle dagen feest Dus vandaag maar vast begonnen Voor je 't weet, ben je er geweest Er is leven, er is leven na de dood... |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Liefde is wanhoop
Ik ken de liefde maar kent liefde mij? Waarom voel ik me zo wanhopig? Omdat ik naar liefde snak? Dat liefde mij niet ziet? Waarom voel ik me zo wanhopig? Droom Soms wens ik dat het een droom was, Kon ik lachen, troosten, knuffelen, Was je blij met elk woord We waren er voor elkaar Een droom die nooit eindigde
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Alhoewel ik geen dichterlijke capaciteiten bezit, heb ik volgend gedichtje geschreven vlak na de geboorte van mijn eerste kleinkindje.
Mijn lieve xxxx, als ik het kon schonk ik jou de zon, de gouden maan. Maar dat zal niet gaan. Daarom schonk ik jou mijn hart van bij jouw prille levensstart. Kostbaar en heel bijzonder ben jij: een prachtig wonder. Oma. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Jeanne,
Enfin je vais vous dire Combien je soupire Vous êtes si loin, si loin d'ici Des siècles nous séparent Et mon coeur s'égare Un amour subtil l'a pris Et je chante ma peine Loin de celle que j'aime L'âme pleine de mélancolie Et je chante ma peine Loin de celle que j'aime L'âme pleine de mélancolie Jeanne, J'aurais aimé vous plaire Et je désespère De venir un soir �* vos genoux Vous n'êtes qu'une image Perdue dans les âges Et moi dans l'amour de vous Et je chante ma peine Loin de celle que j'aime L'âme pleine de mélancolie Et je chante ma peine Loin de celle que j'aime L'âme pleine de mélancolie Jeanne, Si la vie est un rêve Que l'amour relève Tout contre vous Jeanne, au bois dormant Vous prendriez ma vie Je prendrai votre main Nous irions dans un lit comme des amants Et je chante ma peine Loin de celle que j'aime L'âme pleine de mélancolie Et je chante ma peine Loin de celle que j'aime L'âme pleine de mélancolie Jeanne... Jeanne, Vous n'êtes qu'une image Perdue dans les âges Et je chante ma peine Loin de celle que j'aime L'âme pleine de mélancolie Et je chante ma peine Loin de celle que j'aime L'âme pleine de mélancolie" http://www.youtube.com/watch?v=P3bFn3vWodY |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() Lang leve gij! ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Weg met de skone gedichten over de liefde
Ik heb er meer dan genoeg mijn buik van vol De liefde maakte mij al genoeg hoorndol, Bezorgde mij meer miserie dan mij beliefde. Hoeveel hebben voor de mooie Afrodite Geen zelfmoord gepleegd, of dubbelzelfmoord? Hoeveel sprongen er van 't schip niet overboord? Of reden tegen een muur hun auto in frieten? Je valt onweerstaanbaar voor haar tover Ze slaat je met haar charmes in haar ban Tot je je niet meer heen of weer bewegen kan Er blijft van jezelf op 't einde niets meer over Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2011 om 22:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn hart werd doorboord,
mijn dromen vermoord. Mijn adem gesmoord, ik val overboord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bah, gedichten
![]()
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Vriendschap dat kan, dat mag.
Maar op een dag... één misplaatst woord en alles is gedaan. Geen woord kan nu nog baten. Ik dacht dat vrienden konden praten inplaats van elkaar te haten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb zelf even gegoogled om te zien ofdat je het niet gepikt hebt. ![]()
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vriendschap dat kan, dat mag. Maar op een dag... één goed geplaatst woord en alles kan aanslaan. Geen gedicht kan nu nog schaden. Ik denk dat het is toegestaan Geen woorden maar liefdesdaden. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar op een dag... één goed geplaatst schot en het beest gaat eraan. Geen veearts kan nu nog baten. En sterker nog, het is door de wet toegestaan. Een festijn met gebraad en biervaten.
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eno2 heeft mij verlaten. Mijn Trixie-hart doet pijn Toch zal ik hem nooit haten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rijmen en dichten zonder mijn gat op te ligten, man.