Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2006, 12:22   #41
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
dat het poseurs zijn!
Spreekt aub beschaafd limburgs ! Want alle andere varianten van het nederlands zijn vrij onverstaanbaar
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 12:24   #42
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Pass the Dutchie on the left hand side

Kan het het nog duidelijker
nee.

Citaat:
Jan u noemt mij een loser en een poseur. Wel gij zijt een reactionair en bekrompen burgermannetje.
Van een loser en een poseur komende...

Citaat:
Wat ik heel soms doe in mijn vrije tijd daar heb jij absoluut geen zaken mee.
poch er dan niet mee op het forum en hou het voor u zelf.

Citaat:
Wat betreft legaliseren, gedogen vind ik al goed genoeg.
kan ik geloven, veel verschil is er niet!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 12:27   #43
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Het woord "nuance" komt in uw woordenboek blijkbaar niet voor. Wie enkel in "zwart-wit" denkt (of zelfs enkel in zwart in uw geval) heeft alle realiteitszin verloren.
een junk die het realisteitszin heeft!!!

Citaat:
Net zoals "verstandig gebruik" bij alcohol bestaat, bestaat het ook bij cannabis. Er zijn heel veel zaken die bij verstandig gebruik nuttig zijn (en genot kan ook nuttig zijn, want het maakt het leven aangenamer) maar bij onverstandig gebruik schadelijk. Met een auto aan 200 km/u door een straat met veel scholen racen terwijl het vol loopt met kinderen is ook gevaarlijk, maar dat wil nog niet zeggen dat je alle auto's moet verbieden.
drugsgebruik met autoracen vergelijken! sterk!
Oud 26 oktober 2006, 12:27   #44
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Spreekt aub beschaafd limburgs ! Want alle andere varianten van het nederlands zijn vrij onverstaanbaar
de dikke van Dale is tegenwoordig ook beschikbaar voor pc.
Oud 26 oktober 2006, 12:40   #45
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in tegenstelling tot jou heb ik dat niet nodig om te relaxen. Ga eens een paar kilometers joggen, dat geeft je een even grote kick als die rotzooi! probeer het eens.
Grappig dat je er zo maar vanuit ga dat ik cannabis gebruik en meer zelfs dat ik het zou nodig hebben om te relaxeren. Dat bewijst hoe bekrompen je geest wel niet is. Ik heb natuurlijk wel al eens een joint gerookt en ik weet dus perfect wat het doet en vooral ook wat het niet doet (en dat kan van jou niet echt gezegd worden). Ondertussen is dat al wel een hele tijd geleden en de reden is simpelweg omdat ik al een hele tijd ben gestopt met roken. En ik sluit ook helemaal niet uit dat ik het nog wel eens zal gebruiken (in een andere vorm dan).

Laatst gewijzigd door Edina : 26 oktober 2006 om 12:41.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 12:43   #46
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Grappig dat je er zo maar vanuit ga dat ik cannabis gebruik en meer zelfs dat ik het zou nodig hebben om te relaxeren. Dat bewijst hoe bekrompen je geest wel niet is. Ik heb natuurlijk wel al eens een joint gerookt en ik weet dus perfect wat het doet en vooral ook wat het niet doet (en dat kan van jou niet echt gezegd worden). Ondertussen is dat al wel een hele tijd geleden en de reden is simpelweg omdat ik al een hele tijd ben gestopt met roken. En ik sluit ook helemaal niet uit dat ik het nog wel eens zal gebruiken (in een andere vorm dan).
jij bent nog van het ergste soort! pro-legalisatie maar zelf niet-gebruiker!
triestig hoor.
Oud 26 oktober 2006, 13:05   #47
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jij bent nog van het ergste soort! pro-legalisatie maar zelf niet-gebruiker!
Ik ben "ervaringsdeskundige". Jij weet niet eens waarover je praat.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 13:25   #48
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een dikke sigaar en cognac-liefhebbers zijn levensgenieters.
Iemand die een jointje rook is dat ook,enkel is alcohol wel een harddrugs
Oud 26 oktober 2006, 13:33   #49
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een junk die het realisteitszin heeft!!!

drugsgebruik met autoracen vergelijken! sterk!
Niet dat het je iets aan gaat, maar ik gebruik geen cannabis (ik rook niet, dus ook geen wiet).
Wat jij blijkbaar weigert aan te nemen is dat er verschillende zaken zijn die bij verstandig gebruik geen gevaar op leveren maar bij onverstandig gebruik wel gevaarlijk kunnen zijn. Dat geldt voor alcohol, broodmessen, cannabis, auto's, enz...

Lees eens wat er staat: ik vergelijk niet drugsgebruik met autoracen, maar onverstandig cannabis/alcohol-gebruik met onverstandig gebruik van gelijk welk voorwerp dat bij verstandig gebruik ongevaarlijk is, maar bij onverstandig gebruik wel gevaarlijk wordt. Als je alles wil verbieden dat bij onverstandig gebruik gevaarlijk wordt, dan moet je bijna alles verbieden...

Jouw bijdrage: "drugsgebruik met autoracen vergelijken! sterk! " is gewoon het bewijs dat je geen enkel zinnig en steekhoudend tegenargument hebt. Als je het niet kan halen met argumenten, dan begin je de andere maar uit te lachen. Als je geen zinnige discussie wil voeren, dan snap ik niet goed wat je komt doen op een discussieforum...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 26 oktober 2006 om 13:38.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 13:36   #50
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik ben "ervaringsdeskundige". Jij weet niet eens waarover je praat.
ervaringsdeskundige, daar zeg je het! één keer apestoned rond zitten huppelen en je weet het beter dan de rest! zielig hoor.
Oud 26 oktober 2006, 13:38   #51
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Iemand die een jointje rook is dat ook,enkel is alcohol wel een harddrugs
Djeezes, er stan hier 10-tallen artikels over wat canabis allemaal kan veroorzaken (in het beste geval angstaanvallen) en jij noemt gebruikers levensgenieters? van welke planeet kom jij?
Oud 26 oktober 2006, 13:43   #52
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Niet dat het je iets aan gaat, maar ik gebruik geen cannabis (ik rook niet, dus ook geen wiet).
ook "ervaringsdeskundige"? dan behoor je tot catergorie 2.

Citaat:
Wat jij blijkbaar weigert aan te nemen is dat er verschillende zaken zijn die bij verstandig gebruik geen gevaar op leveren maar bij onverstandig gebruik wel gevaarlijk kunnen zijn. Dat geldt voor alcohol, broodmessen, cannabis, auto's, enz...
je bent dus voorstander van legaal wapenbezit?

Citaat:
Lees eens wat er staat: ik vergelijk niet drugsgebruik met autoracen, maar onverstandig cannabis/alcohol-gebruik met onverstandig gebruik van gelijk welk voorwerp dat bij verstandig gebruik ongevaarlijk is, maar bij onverstandig gebruik wel gevaarlijk wordt. Als je alles wil verbieden dat bij onverstandig gebruik gevaarlijk wordt, dan moet je bijna alles verbieden...
beste, zoiets als verstandig drugsgebruik bestaat niet! dat is een contradictie.

Citaat:
Jouw bijdrage: "drugsgebruik met autoracen vergelijken! sterk! " is gewoon het bewijs dat je geen enkel zinnig en steekhoudend tegenargument hebt. Als je het niet kan halen met argumenten, dan begin je de andere maar uit te lachen. Als je geen zinnige discussie wil voeren, dan snap ik niet goed wat je komt doen op een discussieforum...
ben jij een newbie of wat! Ik heb hier al uitgebreid 10-tallen argumenten tegen drugs gepost! Ik ga ze niet in elke topic opnieuw naar boven halen! zoek ze op!
Oud 26 oktober 2006, 13:43   #53
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Djeezes, er stan hier 10-tallen artikels over wat canabis allemaal kan veroorzaken (in het beste geval angstaanvallen) en jij noemt gebruikers levensgenieters? van welke planeet kom jij?
Er zijn inderdaad tal van gevaren bij onverstandig gebruik van cannabis, net zoals die gevaren bestaan bij het onverstandig gebruik van alcohol, vet voedsel, auto's, kookgerief, gereedschap, enz...

Deze zaken verbieden heeft geen nut, je kan de mensen beter leren er op een goede manier mee om gaan, om zo het potentiële gevaar te verkleinen.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 26 oktober 2006, 13:48   #54
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet dat alcohol(misbruik) vele malen erger is voor het lichaam dan dat ontschuldig jontje
Oud 26 oktober 2006, 13:48   #55
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Er zijn inderdaad tal van gevaren bij onverstandig gebruik van cannabis, net zoals die gevaren bestaan bij het onverstandig gebruik van alcohol, vet voedsel, auto's, kookgerief, gereedschap, enz...

Deze zaken verbieden heeft geen nut, je kan de mensen beter leren er op een goede manier mee om gaan, om zo het potentiële gevaar te verkleinen.
Nope, je kan beter de mensen leren van er van af te blijven! je probeert ons hier een fabeltje wijs te maken over "verstandig" en "onverstandig" gebruik, terwijl druggebruik gewoon slecht is en dus altijd onverstandig. dat is net hetzelfde als een verschil maken tussen zinvol en zinloos geweld!
Oud 26 oktober 2006, 13:50   #56
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik weet dat alcohol(misbruik) vele malen erger is voor het lichaam dan dat ontschuldig jontje
Whaaw! ik val omver van zoveel eruditie! Nu ik, moord is erger dan verkrachting! Moeten we verkrachting nu legaliseren?
Oud 26 oktober 2006, 13:59   #57
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
ook "ervaringsdeskundige"? dan behoor je tot catergorie 2.

je bent dus voorstander van legaal wapenbezit?

beste, zoiets als verstandig drugsgebruik bestaat niet! dat is een contradictie.

ben jij een newbie of wat! Ik heb hier al uitgebreid 10-tallen argumenten tegen drugs gepost! Ik ga ze niet in elke topic opnieuw naar boven halen! zoek ze op!
Mensen in categoriën steken en dan zeggen: jij zit in categorie 2, dus niets wat je zegt heeft enige waarde is intellectueel oneerlijk in een debat.

Leg geen woorden in mijn mond. Ik ben groot genoeg om zelf mijn mening te verkondigen.

Het is niet omdat jij iets niet kan, dan niemand dat kan, hé. Verstandig gebruik maken van iets is gewoon bewust van iets gebruik maken zonder dat het gevaar op levert voor jezelf of anderen. Hoe durf je te beweren dat verstandig gebruik van cannabis niet bestaat, terwijl heel veel mensen met mate cannabis gebruiken zonder schadelijke gevolgen voor zichzelf of voor anderen. "Verstandig cannabisgebruik bestaat niet" is een dogma dat wordt tegengesproken door de realiteit. Dogma's worden enkel uitgevonden om het eigen gelijk te staven zonder argumenten of echte bewijzen.

Maar manneke toch, ik heb heus jouw posts niet nodig om te weten wat de potentiële gevaren bij overdadig gebruik van cannabis zijn. Jij kan blijkbaar geen onderscheid maken tussen verstandig (of relatief veilig) en onverstandig (of onveilig) gebruik. Ik herhaal: wie niet kan nuanceren heeft geen voeling met de realiteit.
Oud 26 oktober 2006, 14:01   #58
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Mensen in categoriën steken en dan zeggen: jij zit in categorie 2, dus niets wat je zegt heeft enige waarde is intellectueel oneerlijk in een debat.

Leg geen woorden in mijn mond. Ik ben groot genoeg om zelf mijn mening te verkondigen.

Het is niet omdat jij iets niet kan, dan niemand dat kan, hé. Verstandig gebruik maken van iets is gewoon bewust van iets gebruik maken zonder dat het gevaar op levert voor jezelf of anderen. Hoe durf je te beweren dat verstandig gebruik van cannabis niet bestaat, terwijl heel veel mensen met mate cannabis gebruiken zonder schadelijke gevolgen voor zichzelf of voor anderen. "Verstandig cannabisgebruik bestaat niet" is een dogma dat wordt tegengesproken door de realiteit. Dogma's worden enkel uitgevonden om het eigen gelijk te staven zonder argumenten of echte bewijzen.

Maar manneke toch, ik heb heus jouw posts niet nodig om te weten wat de potentiële gevaren bij overdadig gebruik van cannabis zijn. Jij kan blijkbaar geen onderscheid maken tussen verstandig (of relatief veilig) en onverstandig (of onveilig) gebruik. Ik herhaal: wie niet kan nuanceren heeft geen voeling met de realiteit.
van mijn part blijf je maar in uw dogma van verstandig druggebruik geloven.
De feiten spreken u tegen.
Oud 26 oktober 2006, 14:03   #59
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Whaaw! ik val omver van zoveel eruditie! Nu ik, moord is erger dan verkrachting! Moeten we verkrachting nu legaliseren?
Je bent eigenlijk over iets aan het praten waar je zelf geen kl*ten van af weet. Ik ken vele mensen die al jaren jontjes roken zonder erg,maar ik ken heel weinig mensen die jaren alhohol(misbruik) ongestraft verder kunnen zetten Daar is echt een wereld van verschil in
Oud 26 oktober 2006, 14:08   #60
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nope, je kan beter de mensen leren van er van af te blijven! je probeert ons hier een fabeltje wijs te maken over "verstandig" en "onverstandig" gebruik, terwijl druggebruik gewoon slecht is en dus altijd onverstandig. dat is net hetzelfde als een verschil maken tussen zinvol en zinloos geweld!
Komaan, wees eens intellectueel eerlijk voor de verandering.
Er is een groot verschil tussen 1 jointje roken en een hele wietplantage op roken, net zoals er een groot verschil is tussen 1 pintje drinken en een hele bak duvel uit zuipen, of 30 km/u rijden in de nabijheid van scholen en 200 km/u rijden.

Verstandig gebruik heeft alles te maken met je grenzen kennen: als je na 2 pintjes al zat bent, drink er dan maar 1, als je totaal niet tegen alcohol kan, drink dan geen alcohol. Doe je na 2 jointjes gevaarlijke dingen, rook er dan maar 1 of een half. Als je totaal niet tegen cannabis kan, gebruik het dan niet. Ik weet dat als ik 200 km/u in de bebouwde kom rij de kans groot is dat ik een ongeluk veroorzaak, dus hou ik mij aan de snelheidsbeperkingen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be