![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Vanaf welke leeftijd zou men volgens u mogen gaan stemmen? | |||
16 |
![]() ![]() ![]() |
11 | 12,64% |
18 |
![]() ![]() ![]() |
44 | 50,57% |
21 |
![]() ![]() ![]() |
20 | 22,99% |
25 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,45% |
32 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,15% |
Ik opteer voor een andere leeftijd |
![]() ![]() ![]() |
4 | 4,60% |
Niet |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,45% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,15% |
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze discussie werd zeer onlangs gevoerd,oa aan de overkant van de taalgrens met de PS-gangstertjes, of men daar ook niet beter enkel "universitair gediplomeerden" tot de politieke ambten zou toelaten enz... De reactie was dat ook het "gewone volk" moet kunnen verkozen worden, indien ze stemmen genoeg hebben behaald, omdat we anders weer in een soort "klassesysteem" zouden geraken. Redenering waar ik kan inkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die "top" heeft er voor gezorgd dat de jeugd van tegenwoordig heeft wat ze heeft, heeft kunnen studeren als ze er de moeite wilde voor doen. Als ze geen werk vinden kunnen ze zonder probleem aan den dop, en gemakkelijk leven op de kosten van de gemeenschap als ze zich een beetje "organiseren". "Vroeger" had de jeugd het niet zo gemakkelijk, dacht ik... Natuurlijk een hele discussie waard, wat hier nu niet van pas komt. Alvast gaan stemmen aan 14? Neem er meteen ook maar de kleuters bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Vreemdeling
|
![]() Stemrecht vanaf 16 jr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom in Godsnaam 16?? Wat ben je plots meer als je 16 bent? Je hebt niks op je 16!
Het stemrecht is nog zoiets...Wat wil je met stemRECHT berijken? Een profitariaat? "la loi du plus fort" / "dewet van de jungle" / "the survival of the fittest"? Snapt niemand dat stemrecht een stap achteruit is en niet een stap vooruit? Als je mag gaan gaan degenen die het het meest nodig hebben niet gaan en degenen die weten hoe laat het is ervoor zorgen dat ze gaan en ook dat anderen niet gaan... |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Op 16 draagt men nog geen enkele verantwoordelijkheid. Iemand van 16 jaar heeft nog niet voldoende maturiteit om deel te nemen aan het politieke leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Burger
|
![]() Voorstel dat er niet instaat:
16j stemrecht (=> meer interesse en kennis van politiek ) 18j stemplicht |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Stemrecht en stemplicht voor dezelfde groep!
Stemplicht is echt niet zo slecht hoor, anders kan je bepaalde soorten kiezers bedreigen/opkomen om niet te gaan en een invloed uitoefenen. 21 misschien toch maar, ik moet toegeven dat toen ik 18 was eigenlijk ook maar amper het verschil tussen Kamer, Senaat, Vlaamse Raad,.. kende. ![]() ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals in Brazilië en (gematigd) Kroatië?
Laatst gewijzigd door lombas : 17 mei 2007 om 21:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Zes maanden gekost om dat op te zoeken?
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Landen die uit de boot vallen van de 18-regel:
Laatst gewijzigd door lombas : 17 mei 2007 om 21:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En deze mensen moeten dus binnenkort gaan stemmen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Burger
|
![]() 16
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() lol ik koos ook 16 hahaha mor ik zen geen vlaams belanger mag ik blijven of ondemocratisch verdwijnen?!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() 18 is eigenlijk wat te jong. Maar het is allicht het beste om jongeren bewuster te maken van politiek
![]() |
#57 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#58 |
Burger
|
![]() Als de stemgerechtigheidsleeftijd daalt dan stijgt de politieke interesse wel wat weer bij de jongeren. Want waarom zijn de 16-jarigen snullen ? Ze interesseren zich niet meer voor de toekomst van ... HUN LEVEN. Ik vind het belangrijk dat het belang van de politiek duidelijk word bij de jonge mensen.
Laatst gewijzigd door C.C. : 17 mei 2007 om 21:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Dat zegt dan meer over jouw ouders dan over jou. Van politiek inzicht heeft u hier nog geen blijk gegeven.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |