![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Mag men stelen als men honger heeft?
OCMW geeft oudste kerkdief 150 euro per maand Georges Pirard (80), de oudste kerkdief van het land, is niet alleen uit de gevangenis maar ook uit de problemen. Het OCMW stopt hem nu namelijk elke maand een extraatje van 150 euro toe. De man uit Anderlecht haalde via zijn strooptochten in kerken over het hele land uitgebreid de media. Telkens had hij dezelfde verklaring: ,,Ik kom niet rond met mijn pensioentje.'',,Met 150 euro kan hij tenminste zijn medicijnen en eten betalen'', aldus zijn advocaat Geert Jaspaert. (BjM) Inmiddels werd Georges Pirard terug veroordeeld tot………………. Arme deurwaarder! Die moet vier schietgrage agenten meenemen om enkele gestolen kaarsen terug te vorderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En pas na een uitspraak van de rechtbank kan er overgegaan worden tot een echte inbeslagnamen. Die ouwe wist dus dat men zijn inboedel kwam opladen en heeft getrokken wapen de deurwaarder ontvangen. Iemand die een deur opendoet met getrokken wapens is zeker niet vanzin de persoon die aanbelt op de koffie te vragen, maar heeft volgens mij wel andere bedoelingen met dat wapen. Als het hier om een jonge Afrikaan had gegaan, dan had men hier op het forum die agent met pluimen overladen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://anarchisme.nl/ThomHolterman.html
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Inbrekers doen ook hun job. Zelfs Dutroux deed dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mogelijk (net als de meesten hier heb ik het vonnis niet gelezen en weet ik niet over welke zaak het precies gaat) beging de deurwaarder een daad van agressie. Of de rechtbank. Of de schuldeiser. Zonder extra info weten we dat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ff een vraagje dat hier door de mentaal minderwaardige vlaamsche leeuwkes weer totaal over het hoofd wordt gezien
heeft de deurwaarder nu de kosten kunnen recupereren ? wat heeft de verkoop van de spullen van de man opgebracht ? heeft men de openstaande schuld ermee kunnen uitvegen ? of is de vraag of de methode waarbij iemand die niet kan betalen nog meer moet betalen wel werkt voor de mentaal minderwaardige vlaamse werkezelstjes weer niet van belang ? maar ja problemen oplossen is voor hen niet van belang he als ze maar wraak hebben ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eenieder heeft het recht de deur te openen met een wapen in de hand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En we leven hier nie in het wilde westen,usa, waar vrij wapenbezit en wapendracht heerst. Ik heb het al geschreven, indien die ouwe die agent had neergeschoten, wat zouden jullie dan gezegt hebben. Hij had toch kunnen weten dat die ouwe zo zou reageren en had zich er op moeten voorzien, wel dat heeft hij gedaan. Mensen die met wapens rondlopen verklaren zichzelf vogelvrij en mogen van mij door gemachtigde (politie en leger) vrij afgeknald worden. Mijn oprechte felicitaties aan die agent. En ik hoop dat zijn collega's zijn voorbeeld volgen, iemand die een wapen vast heeft eerst opruimen en dan vragen wat de bedoeling er van was en of alle papieren wel in orde waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dan hebben we het nog niet gehad over de vraag of die deurwaarder-met-politieagent het recht had dat huis binnen te gaan en leeg te halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wees fier dat je een slaaf bent en toon je ketting met trots in je ogen! Laatst gewijzigd door baarle : 14 november 2006 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Heeft de schietende politieman / vrouw gereageerd zoals het hem / haar is opgeleid in de Politieschool?
Was het de taak niet van de sociale dienst om deze zeer hoog bejaarde man te begeleiden en eventueel een aflossingsplan op te stellen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Parlementslid
|
![]() Tuurlijk hadden zij het recht. Een deurwaarder kan pas optreden na herhaaldelijke waarschuwingen en aanmaningen. Dat u zich niet kan verzoenen met het feit dat we leven in een rechtsstaat waar bepaalde regels gelden is natuurlijk niet ons probleem.
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Op basis waarvan oordeelt u dat de deurwaarder daar terecht het huis kwam leeghalen? Toch niet alleen op basis van het feit dat hij deurwaarder is en een rechtbank hem daarto gemachtigd heeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat is inderdaad zo.
Ik ga enkel af inderdaad op wat ik tot nu toe vernomen heb. Het ging om een huurgeschil inzake gemeenschappelijke kosten tussen particulieren, dat voor het vredegerecht is gebracht en tot een veroordeling van de man heeft geleid van ca. € 1.500. Er zouden dan heel straffe feiten van agressie (van eender welke partij) aan het licht moeten komen dat het trekken van een geweer rechtvaardigt. Ik heb ook ervaringen genoeg met koppige wanbetalers. Maar principieel heb je gelijk.
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als er mensen moeten doodgeschoten worden, weet ik graag het fijne van de zaak alvorens te oordelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als die ouwe knar dan toch een wapen had, valt het nog mee dat hij die deurwaarder niet in de benen geschoten heeft ermee. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 november 2006 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het een zwarte geweest was kon het mij niet schelen. |
|
![]() |
![]() |