![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je wil van Bruxelles dus op termijn een stukje Spanje maken in Marroko? Een stukje Turkije in Griekenland? Een stukje Engeland in Spanje? Een stukje Bombay in Birmingham? En welke Franstalige denk je dat daardoor in Bruxelles zal blijven wonen, de aan de meerderheid aangepaste wetten slikken én ervoor betalen?
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De nederlandstaligen zo'n 20 %. De rest zijn anderstaligen.
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U moet dringend eens een demografische studie van het Brussels Gewest doornemen. Er is immers een groot verschil tussen enerzijds de taalrol en anderzijds de thuis- en omgangstaal van een groot deel van de Brusselse bevolking. Heel veel Marokkanen staan bijvoorbeeld op de Franse taalrol, terwijl hun dagelijks omgangs- en thuistaal het Arabisch is. Ook staan bijvoorbeeld veel "Marolliens" en de oude generaties "Ketjes" op de Franse taalrol, terwijl ze thuis plat Brussels spreken. De huidig burgemeester, Thielemans, is daarvan trouwens een mooi voorbeeld: van huis uit Nederlandstalig, maar op de Franse taalrol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Vergelijken nu even met dit snel op het internet gevonden eenvoudige kaartje, alsook de database van Ethnologue.com; ![]() Laatst gewijzigd door Adriaan Koerbagh : 28 november 2006 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() U denkt dus verkeerd...
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Uitstekend! Als uw deductievermogen even succesvol blijft, blijven we niets te vrezen hebben uit de micropartijkant.
![]() |
#49 |
|
![]() UNIE, BUB, BEB, EDB, B Plus,...
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de conclusie brengt dat de instroom van allochtonen in Brussel eigenlijk een gouden kans voor de vlamingen is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is slechts een emotionele kwestie. De moraal van de centen zal het vroeg of laat overnemen. Brussel kan niet zonder Vlaanderen, dus die marokkanen en dergelijken evenmin. Na een of twee generaties kan Nederlands daar ingeburgerd geraken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De verfransing is een gevolg van het feit dat de heersende klasse van de Belgische bourgeoisstaat, Franstalig is. Van zodra we onze Volksrepubliek Vlaanderen geïnstalleerd hebben, wordt de Vlaamse arbeidersklasse de heersende klasse ipv de Franstalige Belgische burgerklasse.
Automatisch zal Brussel vernederlandsen (alhoewel dat proces 50 �* 100 jaar kan duren). Afschaffing van faciliteiten, rondzendbrieven Peeters, Vlaamse Wooncodes, enz... zijn middelen voor binnen de Belgische staat de verfransing te vertragen, maar de verfransing zal pas echt omgekeerd kunnen worden door de heersende klasse te veranderen. Laat dus maar gerust de Franstalige scholen in Brussel en de tweetalige gemeenteloketten. Na verloop van decenia zullen de Brusselaars tóch overschakelen op de taal van de nieuwe heersende klasse: de Vlaamse arbeidersklasse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan u mij uitleggen wat de relevantie daarvan is in deze discussie?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |