![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat sommige mensen inderdaad die toegevoegde waarde kunnen en willen leveren sluit niet uit dat een volledige integratie onmogelijk is. Misschien zou het goed zijn van eerst een sluitende definitie te vinden van "integratie". De enige die ik gevonden heb is van Princeton: the action of incorporating a racial or religious group into a community wordnet.princeton.edu/perl/webwn Kan een groep die de locale mensgemaakte wetten ondergeschikt maakt aan die welke in oude schrifturen geopenbaard werden, geïntegreerd genoemd worden in de Amerikaanse maatschappij?
![]() |
![]() |
#42 |
Gouverneur
|
![]() Is het iemand hier al opgevallen dat moslims in de VS geen minderheid vormen die proportioneel is aan die in Europa. Toch een belangrijke factor waar hier vreemd genoeg totaal wordt naast gekeken. Want er zijn nochtans genoeg problemen met andere grotere minderheidsgroepen in de VS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Daar ben ik toch niet zeker van. Ik heb eindelijk beslist om de Amerikaanse nationaliteit aan te nemen en in maart zal het zover zijn. Ik denk niet dat mijn ouders, broer of zus dan hier kunnen komen wonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die hebben dat niet te danken aan rascisme maar aan hun zelf gekozen levensstijl . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sporadisch komt hij met een Amerikaanse link aandraven , en dat is een bewijs ? Providence ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1) er zijn natuurlijk niet enkel problemen met Afro-Amerikanen. Er zijn bijvoorbeeld problemen met Chicano's, Puertoricanen en illegale migranten uit bv. Mexico. Afro-Amerikanen in hun totaliteit vormen ook niet het probleem. Ze zijn meer dan doorsnee arm, maar niet noodzakelijk allemaal. 2) de oorzaak van het probleem ligt in de reden van hun migratie. Die reden was gratis arbeidskracht: slavernij gebaseerd op de stelling dat Afrikanen geen volwaardige mensen waren. Racisme dus. 3) De levensstijl is niet zelfgekozen maar het resultaat van verschillende variabelen. Armoede wordt op zich al generatiegewijs doorgegeven. Als je dus uit de armoede komt, dan wreekt zich dat op je gezondheidszorg, je opleiding, je kansen op de arbeidsmarkt, je consumptieniveau en je culturele ontwikkeling. Dat is dus niet geheel zelf gekozen.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() De meeste Afro-Amerikanen zijn arm .
Dit heeft niets te zien met rascisme , immers , andere groepen zoals Aziaten doen het opvallend goed . Rascisme is er in Amerika veel minder of hier . Nieuwe groepen in de Amerikaanse samenleving zitten meestal enkel de eerste jaren aan de grond , nadien gaan ze vlug vooruit . Een andere groep die het nu trouwens uitstekend begint te doen zijn de oostblokkers . Er is wel degelijk een groot verschil in mentaliteit tussen Europa en Amerika. Als Belg heb ik daar praktisch geen enkel negatief woord horen zeggen over Europa of moslims . Wat een verschil met hier , hier regent het permanent bakken kritiek over Amerikanen , moslims en oostblokkers . Waarom die overdreven kritieken altijd voor nodig zijn is me een raadsel . |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() Onderstaand artikel ivm de integratie van moslims in Amerika. Moslim-taxichauffeurs in Minneapolis weigeren klanten te vervoeren die een hond of (ongeopende) alcohol bij zich hebben. Vooral aan de luchthaven zijn er incidenten geweest met o.a. een dame die een fles wijn had meegebracht uit Frankrijk. De plaatselijke PC's vinden dat dit moet kunnen en stellen voor om niet alcoholische of hondvrije taxi's een ander kleur te geven. Persoonlijk zou ik ze een schop onder hun achterste tot in Somalie geven.
http://apnews.myway.com/article/20070104/D8MEJEU00.html Laatst gewijzigd door longhorn : 6 januari 2007 om 20:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 7 januari 2007 om 02:21. |
|||