![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voor 'ja' dan 'neen' voor behoud van het cordon sanitair? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
16 | 19,75% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
65 | 80,25% |
Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar dat is simpel: je jaagt ze uit Vlaanderen, net de grens over met Wallonnië. Dan ben je er ook vanaf en hebben de Walen nog meer knuffelwerk, want daar zijn ze toch zo goed in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zouden er toch zijn bij de zogenaamde "democratische" partijen die schrik hebben om geconfronteerd te worden met niet te weerleggen waarheden die niet in hun kraam passen? En voor wat die deelname aan het bewind betreft... benieuwd hoevelen er meteen "hun kar zouden keren" als het ooit zo ver komt... Als ze bewijzen niet te deugen, dan verdwijnen ze. Alhoewel... van sommige partijen en partijtjes die nu "aan de macht" zijn kun je je ook wel eens afvragen wat ze daar eigenlijk nog lopen te doen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
MIJN poll bevestigt alvast wat andere peilingen aan het licht brachten: een grote meerderheid van de burgers is tegen de politieke schutkring die de Belgische partijen rond het VB legde.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 februari 2007 om 18:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementslid
|
![]() als dat effectief zo is staat niets die meerderheid in de weg om op het VB te stemmen. Je kan die andere partijen niet dwingen. Trouwens, als men het VB aan de macht wil dan zal men sowieso wel op die partij stemmen, niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met de invoering van het cordon sanitaire hebben de Belgische partijen zichzelf immers de vrijheid ontnomen om nog te mogen samenwerken met het VB. Ze moeten nu iedereen in de boot trekken om nog aan een meerderheid te geraken. En zelfs d�*n lukt het niet altijd meer.... In alle geval is van vrije keuze allang geen sprake meer.
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen volstrekte meerderheid halen bewijst dat het volk ze niet wenst? Gewenst worden door het volk kan enkel worden bewezen door een volstrekte meerderheid te halen? Beslist het volk soms ook over de coalitievorming? Volgens mij is het dus NIET het volk dat het VB via het CS uit een regering houdt maar de partijen. Net zoals het de partijen zijn die zichzelf de vrije keuze hebben ontnomen bij het vormen van coalities. Dat het volk helemaal niet akkoord gaat met jouw stelling blijkt trouwens opnieuw uit deze poll. Dat jij liever akkoord gaat met wat de partijen beslisten die zichzelf democratisch noemen is duidelijk genoeg. Besef echter dat daardoor uitsluitend de partij die het meeste kiezers achter zich krijgt nooit de kans gegeven wordt om deze kiezers in een regering te vertegenwoordigen, maar ook dat het cordon sanitaire nog heel wat andere antipolitieke, antisociale, ondemocratische en zelfs perverse effecten heeft. Daarvoor hoef je maar te kijken naar de manier waarop er vandaag in Hoboken 'bestuurd' wordt.
![]() |
![]() |
#49 |
Staatssecretaris
|
![]() Grappig. Afgaand op de peiling, kan je besluiten dat 25 procent van de Blokkers voor een cordon sanitaire is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat uit een artikel van Dirk Voorhoof (Universiteit Gent), dat kan geraadpleegd worden via: http://pswserv1.ugent.be/dv/document...006.DV.3.7.doc "Vermelden we nog dat op 5 mei 2006 het Europees Mensenrechtenhof het verzoekschrift in verband met de veroordeling van de drie V.Z.W.’s van het (toenmalige) Vlaams Blok als manifest niet-ontvankelijk heeft afgewezen. De klacht was gebaseerd op een vermeende schending van art. 10 E.V.R.M., naar aanleiding van de veroordeling van de drie V.Z.W.’s in toepassing van art. 3 van de antiracismewet (lidmaatschap van of medewerking aan vereniging die in het openbaar, kennelijk en herhaaldelijk heeft aangezet tot racisme, segregatie en vreemdelingenhaat, zie Gent 21 april 2004, A&M 2004/2, 170 en Cass. 9 november 2004, A&M 2005/1, 74). De inhoudelijke motivering van de beslissing van het E.H.R.M. tot niet-ontvankelijkheid, beslissing genomen door een comité van drie rechters in toepassing van art. 27-28 en 34-35 E.V.R.M., is evenwel niet openbaar."
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bent u 'ja' dan 'neen' voor behoud van het cordon sanitair?
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog geen kwart wil het CS dus behouden.
Meer dan drie kwart niet.
![]() |
#53 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Parlementslid
|
![]() het is niet omdat drie kwart van het forum vindt dat ik met een bepaalde vrouw moet trouwen dat het dan ook mijn plicht is. Ik kies zelf met wie ik in zee ga, de partijen dus ook. Zij hebben al jarenlang aangekondigd niet met het VB te willen samenwerken, de kiezer weet dat dus en als de kiezer wel wil dat het VB aan de macht komt, dan stemt die kiezer logischerwijze op het VB en niet op die partijen die reeds op voorhand hebben aangekondigd niet met het VB te willen samenwerken. Ik vraag me af hoe die logica u kan ontgaan hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Intussen bevindt je je knus bij de minderheid en trouw je lekker met wie je politieke bevoogders beslissen dat het wél mag?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 februari 2007 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De resultaten van deze poll bevestigen wat andere peilingen al eerder aan licht brachten: Drie kwart van de BURGERS willen van het CS af. Waarom zouden ze dat willen, denk je?
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementslid
|
![]() dat ene kwart vormt niet de meerderheid, of wel? Ik kies zelf met wie ik al dan niet trouw, en het is niet omdat de grote meerderheid straks in een forumpoll beslist dat ik met u moet trouwen dat ik dat gebod gedwee moet volgen. Zo zijn ook de partijen vrij in hun keuze. Of al hun keuzes even zinnig zijn, ik geloof van niet. Persoonlijk vind ik alle andere partijen even erg als het VB, maar dat doet in deze kwestie niet ter zake.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Parlementslid
|
![]() Waaruit blijkt dat eigenlijk? Is het niet nogal belachelijk dat iemand wel het VB in het bestuur wil, maar er niet op stemt? Die burger blijft stemmen op partijen die in het lang en het breed aankondigen dat ze niet met het VB willen samenwerken. U mag klagen zoveel u wil, aan u om de stemmer te overtuigen op het VB te stemmen. Voor de rest hebt u de andere partijen niks te bevelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stem ik dan "ja" of "neen"? ![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |