Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voor 'ja' dan 'neen' voor behoud van het cordon sanitair?
Ja 16 19,75%
Neen 65 80,25%
Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2007, 17:59   #41
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
En gij wilt al de(slechte) allochtonen buitenjagen,dat kan je niet op Vlaams niveau hoor......
Maar dat is simpel: je jaagt ze uit Vlaanderen, net de grens over met Wallonnië. Dan ben je er ook vanaf en hebben de Walen nog meer knuffelwerk, want daar zijn ze toch zo goed in.
Oud 14 februari 2007, 18:05   #42
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen cordon wat mij betreft,trek ze maar eens één maal mee in het badwater, daarna zal er geen VB meer overblijven
Idem, geen cordon nodig noch te verechtvaardigen! Als het toch allemaal zo slecht en zo verkeerd is moet het allemaal zonder problemen kunnen weerlegd worden, nietwaar?
Of zouden er toch zijn bij de zogenaamde "democratische" partijen die schrik hebben om geconfronteerd te worden met niet te weerleggen waarheden die niet in hun kraam passen?
En voor wat die deelname aan het bewind betreft... benieuwd hoevelen er meteen "hun kar zouden keren" als het ooit zo ver komt... Als ze bewijzen niet te deugen, dan verdwijnen ze. Alhoewel... van sommige partijen en partijtjes die nu "aan de macht" zijn kun je je ook wel eens afvragen wat ze daar eigenlijk nog lopen te doen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 18:06   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
Wat bedoelt men met cordon sanitaire? Niet willen samenbesturen? Dat is het recht van iedere partij. Als geen enkele partij met het VB wil samenwerken dan is er niemand die dat kan afdwingen. Het VB haalt vooralsnog geen absolute meerderheid, dus aanspraak maken op de macht is niet erg zinvol, tenzij ze voldoende water bij hun wijn doen.
Start een eigen poll op als je deze stelling bewezen wil zien.

MIJN poll bevestigt alvast wat andere peilingen aan het licht brachten: een grote meerderheid van de burgers is tegen de politieke schutkring die de Belgische partijen rond het VB legde.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 februari 2007 om 18:07.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 18:11   #44
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Start een eigen poll op als je deze stelling bewezen wil zien.

MIJN poll bevestigt alvast wat andere peilingen aan het licht brachten: een grote meerderheid van de burgers is tegen de politieke schutkring die de Belgische partijen rond het VB legde.
als dat effectief zo is staat niets die meerderheid in de weg om op het VB te stemmen. Je kan die andere partijen niet dwingen. Trouwens, als men het VB aan de macht wil dan zal men sowieso wel op die partij stemmen, niet?
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 18:15   #45
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Homofoben of inzitten met zieke mensen,ja een wereld van verschil hé,maar dit heeft niets met deze draad te maken hé,U wilt dus als VB niet in een nationale regering zitten,doch willen jullie criminele allochtonen terug sturen naar land van herkomst,leg eens uit hoe je dat zoekt te doen hé(of zijn het enkel maar wat mooi woorden hé)
Waarom ben jij toch zo bezorgd over die allochtoonse criminelen? Ik hoop dat er ooit een partij is die erin slaagt de wet zo aan te passen dat ze inderdaad het land worden uitgegooid, zonder veel omhaal te maken over "hoe" ze dat moeten doen! En waar ze dan naar toe trekken zal mij een zorg wezen. Wanneer hun familieleden dan zullen serieus gescreend worden zullen er wel een paar mee mogen, waarschijnlijk...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 18:15   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Waarmee u doet uitschijnen alsof er een tegenstelling is tussen het cordon en de democratie.

Die tegenstelling is er niet: iedereen in een democratie mag beslissen met wie hij wel of niet zal samenwerken. Dat staat elke partij vrij. Alle partijen hebben beslist om niet met het VB samen te werken, juist omdat het een ondemocratische en racistische partij is die de mensenrechten van ondergeschikt belang vindt.

Ik hoor VB'ers al jeremiëren dat daarmee de democratie geschonden wordt, maar dat is klinklare onzin: in een democratie bestuurt de meerderheid en het VB is een minderheid. Met een kwart van de stemmen moet je geen rol op het voorplan opeisen.
Je beseft het wellicht niet maar er staat en flinke contradictie in je betoog.
Met de invoering van het cordon sanitaire hebben de Belgische partijen zichzelf immers de vrijheid ontnomen om nog te mogen samenwerken met het VB. Ze moeten nu iedereen in de boot trekken om nog aan een meerderheid te geraken.
En zelfs d�*n lukt het niet altijd meer....

In alle geval is van vrije keuze allang geen sprake meer.
Oud 14 februari 2007, 18:19   #47
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat bedoelt men met cordon sanitaire? Niet willen samenbesturen? Dat is het recht van iedere partij. Als geen enkele partij met het VB wil samenwerken dan is er niemand die dat kan afdwingen. Het VB haalt vooralsnog geen absolute meerderheid, dus aanspraak maken op de macht is niet erg zinvol, tenzij ze voldoende water bij hun wijn doen.
Even terugbladeren naar post nr 33?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 18:37   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als dat effectief zo is staat niets die meerderheid in de weg om op het VB te stemmen. Je kan die andere partijen niet dwingen. Trouwens, als men het VB aan de macht wil dan zal men sowieso wel op die partij stemmen, niet?
Geldt dezelfde theorie ook voor de andere partijen?

Geen volstrekte meerderheid halen bewijst dat het volk ze niet wenst?

Gewenst worden door het volk kan enkel worden bewezen door een volstrekte meerderheid te halen?

Beslist het volk soms ook over de coalitievorming?

Volgens mij is het dus NIET het volk dat het VB via het CS uit een regering houdt maar de partijen. Net zoals het de partijen zijn die zichzelf de vrije keuze hebben ontnomen bij het vormen van coalities.

Dat het volk helemaal niet akkoord gaat met jouw stelling blijkt trouwens opnieuw uit deze poll.

Dat jij liever akkoord gaat met wat de partijen beslisten die zichzelf democratisch noemen is duidelijk genoeg.
Besef echter dat daardoor uitsluitend de partij die het meeste kiezers achter zich krijgt nooit de kans gegeven wordt om deze kiezers in een regering te vertegenwoordigen, maar ook dat het cordon sanitaire nog heel wat andere antipolitieke, antisociale, ondemocratische en zelfs perverse effecten heeft. Daarvoor hoef je maar te kijken naar de manier waarop er vandaag in Hoboken 'bestuurd' wordt.
Oud 14 februari 2007, 18:40   #49
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Grappig. Afgaand op de peiling, kan je besluiten dat 25 procent van de Blokkers voor een cordon sanitaire is.
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 18:44   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht

En hun racisme is duidelijk gebleken uit het proces dat tegen hen gevoerd werd en waartegen ze zelfs geen beroep hebben aangetekend in Straatsburg.
Je moet wel zeker weten wat je zegt, hé?

Citaat uit een artikel van Dirk Voorhoof (Universiteit Gent), dat kan geraadpleegd worden via: http://pswserv1.ugent.be/dv/document...006.DV.3.7.doc

"Vermelden we nog dat op 5 mei 2006 het Europees Mensenrechtenhof het verzoekschrift in verband met de veroordeling van de drie V.Z.W.’s van het (toenmalige) Vlaams Blok als manifest niet-ontvankelijk heeft afgewezen. De klacht was gebaseerd op een vermeende schending van art. 10 E.V.R.M., naar aanleiding van de veroordeling van de drie V.Z.W.’s in toepassing van art. 3 van de antiracismewet (lidmaatschap van of medewerking aan vereniging die in het openbaar, kennelijk en herhaaldelijk heeft aangezet tot racisme, segregatie en vreemdelingenhaat, zie Gent 21 april 2004, A&M 2004/2, 170 en Cass. 9 november 2004, A&M 2005/1, 74).
De inhoudelijke motivering van de beslissing van het E.H.R.M. tot niet-ontvankelijkheid, beslissing genomen door een comité van drie rechters in toepassing van art. 27-28 en 34-35 E.V.R.M., is evenwel niet openbaar."
Oud 14 februari 2007, 18:50   #51
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Grappig. Afgaand op de peiling, kan je besluiten dat 25 procent van de Blokkers voor een cordon sanitaire is.
Iedereen die tegen het CS is is duidelijk slimmer dan jij want zij hebben, ondanks mijn verwarrende vraagstelling in deze draad, juist geantwoord op de vraag in de poll zelf, en die luidt:

Bent u 'ja' dan 'neen' voor behoud van het cordon sanitair?
Oud 14 februari 2007, 18:51   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog geen kwart wil het CS dus behouden.
Meer dan drie kwart niet.
Oud 14 februari 2007, 18:57   #53
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Geldt dezelfde theorie ook voor de andere partijen?

Geen volstrekte meerderheid halen bewijst dat het volk ze niet wenst?

Gewenst worden door het volk kan enkel worden bewezen door een volstrekte meerderheid te halen?

Beslist het volk soms ook over de coalitievorming?

Volgens mij is het dus NIET het volk dat het VB via het CS uit een regering houdt maar de partijen. Net zoals het de partijen zijn die zichzelf de vrije keuze hebben ontnomen bij het vormen van coalities.

Dat het volk helemaal niet akkoord gaat met jouw stelling blijkt trouwens opnieuw uit deze poll.

Dat jij liever akkoord gaat met wat de partijen beslisten die zichzelf democratisch noemen is duidelijk genoeg.
Besef echter dat daardoor uitsluitend de partij die het meeste kiezers achter zich krijgt nooit de kans gegeven wordt om deze kiezers in een regering te vertegenwoordigen, maar ook dat het cordon sanitaire nog heel wat andere antipolitieke, antisociale, ondemocratische en zelfs perverse effecten heeft. Daarvoor hoef je maar te kijken naar de manier waarop er vandaag in Hoboken 'bestuurd' wordt.
beste, de partijen kiezen zelf met wie ze coallities vormen. of gaat ù hen bevelen dat zij met het VB moeten coallities vormen, of ze nu willen of niet?
Oud 14 februari 2007, 19:00   #54
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Nog geen kwart wil het CS dus behouden.
Meer dan drie kwart niet.
het is niet omdat drie kwart van het forum vindt dat ik met een bepaalde vrouw moet trouwen dat het dan ook mijn plicht is. Ik kies zelf met wie ik in zee ga, de partijen dus ook. Zij hebben al jarenlang aangekondigd niet met het VB te willen samenwerken, de kiezer weet dat dus en als de kiezer wel wil dat het VB aan de macht komt, dan stemt die kiezer logischerwijze op het VB en niet op die partijen die reeds op voorhand hebben aangekondigd niet met het VB te willen samenwerken. Ik vraag me af hoe die logica u kan ontgaan hoor.
Oud 14 februari 2007, 19:10   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het is niet omdat drie kwart van het forum vindt dat ik met een bepaalde vrouw moet trouwen dat het dan ook mijn plicht is.
Dan sluit je je toch gewoon aan bij dat kwart waarmee jij de meerderheid vormt?
Intussen bevindt je je knus bij de minderheid en trouw je lekker met wie je politieke bevoogders beslissen dat het wél mag?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 februari 2007 om 19:10.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 19:14   #56
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
beste, de partijen kiezen zelf met wie ze coallities vormen. of gaat ù hen bevelen dat zij met het VB moeten coallities vormen, of ze nu willen of niet?
Dat is wat JIJ zegt.

De resultaten van deze poll bevestigen wat andere peilingen al eerder aan licht brachten:
Drie kwart van de BURGERS willen van het CS af.
Waarom zouden ze dat willen, denk je?
Oud 14 februari 2007, 21:30   #57
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dan sluit je je toch gewoon aan bij dat kwart waarmee jij de meerderheid vormt?
Intussen bevindt je je knus bij de minderheid en trouw je lekker met wie je politieke bevoogders beslissen dat het wél mag?
dat ene kwart vormt niet de meerderheid, of wel? Ik kies zelf met wie ik al dan niet trouw, en het is niet omdat de grote meerderheid straks in een forumpoll beslist dat ik met u moet trouwen dat ik dat gebod gedwee moet volgen. Zo zijn ook de partijen vrij in hun keuze. Of al hun keuzes even zinnig zijn, ik geloof van niet. Persoonlijk vind ik alle andere partijen even erg als het VB, maar dat doet in deze kwestie niet ter zake.
Oud 14 februari 2007, 21:33   #58
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat is wat JIJ zegt.

De resultaten van deze poll bevestigen wat andere peilingen al eerder aan licht brachten:
Drie kwart van de BURGERS willen van het CS af.
Waarom zouden ze dat willen, denk je?
Waaruit blijkt dat eigenlijk? Is het niet nogal belachelijk dat iemand wel het VB in het bestuur wil, maar er niet op stemt? Die burger blijft stemmen op partijen die in het lang en het breed aankondigen dat ze niet met het VB willen samenwerken. U mag klagen zoveel u wil, aan u om de stemmer te overtuigen op het VB te stemmen. Voor de rest hebt u de andere partijen niks te bevelen.
Oud 14 februari 2007, 21:42   #59
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waaruit blijkt dat eigenlijk? Is het niet nogal belachelijk dat iemand wel het VB in het bestuur wil, maar er niet op stemt? Die burger blijft stemmen op partijen die in het lang en het breed aankondigen dat ze niet met het VB willen samenwerken. U mag klagen zoveel u wil, aan u om de stemmer te overtuigen op het VB te stemmen. Voor de rest hebt u de andere partijen niks te bevelen.
Ook geen bevel tot toepassing van de democratische basisbeginselen?
Oud 14 februari 2007, 21:54   #60
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag luidt: Wilt u, ja dan neen, dat het cordon sanitaire effectief wordt opgedoekt zodat het (racistische) Vlaams belang door de (democratische)politieke partijen niet langer kan worden uitgesloten van regeringsdeelname?
Ik ben voorstander van een cordon sanitaire tegen de VLD.

Stem ik dan "ja" of "neen"?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be