![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is ook amper iemand die zich aan de regel gehouden heeft als ik het zo hoor.
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja hoor, met blokrijden proberen ze files te verminderen, maar laat dat nu niet bepaald het vergelijkingspunt zijn dat je in deze zoekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() En ja, mss is er niet zó veel verandert, maar ik geloof wel dat het iets helpt, ook al is dat niet veel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Ik vrees eerder dat dit net niet helpt; je laat auto's meer verbruiken en wil zo stofuitstoot verminderen.
Het is niet realistisch om het te doen, maar een pak effectiever ware gewoon geweest om alle vrachtverkeer, zwaar verkeer en alle wagens ouder dan 6 jaar vandaag simpelweg niet toe te laten op de wegen. Praktisch niet haalbaar, maar dat zou de stofuitstoot wel degelijk reduceren. In deze heeft Febiac en co volkomen gelijk; investeren in roetfilters zou een pak meer zoden aan de dijk brengen, maar dat brengt geen geld in het laatje... |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze vinden hier alles uit om de laatste cent uit de goede brave arme werkende Vlaming te zuigen. Dit heeft in mijn ogen niks met die smog te maken. Dus als diesel dan toch zoveel vervuild, waarom moet dan de (dure!) benzinemotoren met een euro4 of 5 certificaat dan mee boeten? Puur uit winstbejag! Die purpere klootzakken geven geen moer om het milieu, alleen maar aan hun begroting die alleen in fabels realiseerbaar is. Wat heb ik toch zo een hekel aan dit beleid...
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ben je al eens op onderzoek gegaan of 90 km/h zoveel voordeel heeft tegenover 120 km/h? Ik rij persoonlijk met een turbo-diesel met 6 versnellingen. De dieselbrandstof wordt het meest efficiënt (=volledig & zuiverst) verbrand wanneer de turbo wordt geactiveerd aan + 2000 t/min. De turbo zorgt voor een naverbranding van de koolwaterstoffen waardoor, jawel het milieu minder wordt geschonden. De wagen gebruik het laagste in zesde versnelling én verbrandt het zuiverst bij minimum 2000 t/min, laat dit bij mijn wagen +/- 115 km/h zijn ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En het geld van de 3000 geflitsten is al in de begroting van Wallonië ingeschreven, waar ze, ondanks de grotere vervuiling dan in Vlaanderen, niet verplicht werden trager te rijden en dus niet geflitst werden. Verleden weekend nog stelde de Waalse minister van verkeer dat er meer controles moeten komen in Wallonië, naar aanleiding van weer heel wat weekendongevallen met dodelijke afloop. Er staan 1004 flitspalen in Vlaanderen, 4 in Brussel en 14 in Wallonië, waarvan de meesten niet werken. Ge kunt daar toch allemaal niet mee blijven lachen é zeg?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vlaanderen: 1004 flitspalen. Brussel: 4 flitspalen. Wallonië: 13 flitspalen, waarvan er meestal maar 4 tegelijk werken. En naar waar vloeien de Vlaamse boetes? Ken je de verdeelsleutel? Het heeft al 100 keer in de kranten gestaan. Als je het dan nog hardnekkig blijft ontkennen, dan getuigt dat van slechte wil.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 15 maart 2007 om 00:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() Hierzie Fiesta:
BRUSSEL - De overheid heeft vorig jaar voor 299 miljoen euro aan verkeersboetes geïnd. Het gaat om het hoogste bedrag ooit, zo blijkt uit cijfers van het ministerie van Financiën. Dat schrijft Het Belang van Limburg. In totaal is vorig jaar 299.517.606 euro geïnd. In vergelijking met 2004 is dat een stijging van 13 procent. Maar liefst 151,1 miljoen euro werd via onmiddellijke inning of het betalen via boetezegels gerecupereerd. Volgens de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten (VVSG) is er echter nog altijd een probleem met de verdeling van de inkomsten. 83 procent van de boetes wordt in Vlaanderen geïnd en amper 5 procent in Wallonië. Toch vloeit meer dan de helft van de inkomsten uit het fonds terug naar Wallonië. (BELGA)30/01/2006
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Van de 3000 geflitsten zullen er dus meer dan 1500 de rekening rechtstreeks aan Wallonië zien doorgesluisd worden.
Maar neen, Wallonië profiteert niet, weet Fiesta, waar haalt men dat vandaan?
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Beter informeren Nierika, uw 1500 is niet correct ...
![]() |
#54 |
Parlementslid
|
![]() Grote Van Dale:
Smog: met rook en uitlaatgasen verontreinigde mist! http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=68 http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=70
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 15 maart 2007 om 00:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
De bedragen die op basis van de formule werden toegewezen aan de respectievelijke zones lokten reacties uit van zowel politici als van de Vlaamse Vereniging van Steden en Gemeenten. Ze rekenden voor dat de meeropbrengst aan verkeersboetes voor 83% uit Vlaanderen komt, voor 12% uit Brussels en voor 5% uit Wallonië. Volgens de gehanteerde formule gaan de meeropbrengsten voor 57% naar Vlaamse politiezones, voor 6% naar politiezones uit Brussel en voor 37% naar politiezones in Wallonië. Vlaanderen (-10 miljoen euro) Meeropbrengsten (in miljoen euro) 33,9 Toegewezen aan politiezones (in miljoen euro) 23,9 Brussel Hoofdstedelijk Gewest (-2.4 miljoen euro) Meeropbrengsten (in miljoen euro) 4,7 Toegewezen aan politiezones (in miljoen euro) 2,3 Wallonië (+12.4 miljoen euro) Meeropbrengsten (in miljoen euro) 2,2 Toegewezen aan politiezones (in miljoen euro) 14,6
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Kan het geval zijn, in elk geval is de situatie schandalig
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() En daarover zijn we het dus roerend met elkaar eens...
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |