Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Doen de billboards van Hunkemöller afbreuk aan het positief beeld van de vrouw ?
ja 6 16,22%
Neen 27 72,97%
Ja, maar .... 1 2,70%
Neen, maar .... 2 5,41%
Geen mening 1 2,70%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2007, 22:54   #41
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Iran leeft onder de tirannie van de mullahs, wij leven onder de tirannie van de fotomodellen.
Van een totaal buiten proportie zijnd cliché gesproken...
Oud 8 april 2007, 23:37   #42
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Wat heeft een normaal iemand aan dieze vorm van immorele en buitenmaatse vorm van "reklame"?
het is natuurlijk veel logischer om reclame voor bikini's te maken gehuld in een tafelkleed
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2007, 23:43   #43
Supervlaming
Gouverneur

Supervlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dankeschön, maar mijn bijdrage uit dewelke U citeerde ging over de onterechte verwijten van fundamentalisme. In die zin snap ik dus niet waar U met Uw sodomieten vandaan komt? U lijkt mij in de verkeerde thread te posten.
Het houdt voor ù geen verband (en prijst u daar gelukkig mee), voor christenfundamentalisten des te meer die in homoseksualiteit en seksualisering één oorzaak zien: zedenverwildering. In Terzake deze avond (9 april) zal men het hebben over de oprukkende aanhang van het creationisme, zie dat voor u zo reductionistisch mij afkat.
Oud 9 april 2007, 10:32   #44
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Nee, dit is geen uitbuiting van "een" vrouw, het fotomodel in kwestie wordt dikbetaald. Dit is weer eens het opdringen van een ideaalbeeld aan vrouwen zoals sommige mannen (de belangrijkste figuren in de DAMESmode zijn MANNEN) de vrouw zien.
En het vreemde is dat sommige vrouwen dat blijven verdedigen.
Wat met de meisjes die steeds jonger aan eetstoornissen beginnen lijden door dit soort toestanden ?
Wat met heel jonge meisjes die reeds spreken van plastische chirurgie ?
Marilyn Monroe was een prachtige vrouw, zij had maat 44, voor deze bikini was zij dus ook niet geschikt.
Er wordt ons een beeld opgedrongen dat niet realistisch is. Ikzelf heb na vele diëten mijn verstand gelukkig teruggekregen en geniet weer van het leven. Vandaag heb ik met plezier een crème-glace en een paasei opgegeten maar ook een lange wandeling gemaakt. Voor mij is zo'n bikini niet weggelegd, tengevolge van de diëten in de damesbladen waardoor ik me ook liet opjutten, kreeg ik last van de jojo-problematiek. Ik heb er komaf mee gemaakt. Nu weeg ik teveel, maar ik kom wel niet meer bij en ik voel me goed.
Gisteren zag ik toevallig reclame van Barbie en nog een soort speelgoed (het merk ben ik jammer genoeg vergeten) en keek mijn ogen uit : geschminkte poppetjes met ideale maten, wat willen ze onze kinderen wijsmaken, wat voor een vrouw wordt hen getoond ?
Afgezien daarvan is er nog het feit dat zo'n grote foto's het stadszicht ontsieren. Ik kijk liever naar mooie architectuur dan naar een monster van een billboard.
Dat de billboard een monster is binnen de stadsarchitectuur, daar ben ik het volledig mee eens.

Dat dergelijke billboards de echte oorzaak zijn van slechte gezondheidstoestanden bij vrouwen die er kost wat kost graatmager willen uitzien, daar twijfel ik toch aan.
Ik denk dat we de oorzaak eerder moeten zoek buiten de reclamewereld. De reguliere media. En, cynisch genoeg, laten we dan eerst beginnen met de gekende vrouwenbladen, Flair op kop. Op dat vlak zijn ze ook minder onschuldig. Dan zullen we het nog niet hebben over wedstrijden waar de winnares een “gratis” borstvergroting, -verkleining, of wat voor ingrepen er ook mogen bestaan. Daar ligt de echte oorzaak.
Feit is ook, en daar kunnen we moeilijk naast kijken, is dat de modewereld nogal extreme normen oplegt. Niet alleen aan de vrouwen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2007, 10:36   #45
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supervlaming Bekijk bericht
Ik heb geen moeite met de billboard, wel met de plek ervan en met de overdaad aan dat soort beelden. Feministen hebben gelijk dat zoiets seksisme uitbeeldt.
Het seksisme is hier toch ver zoeken. Een man in bikini zou pas belachelijk zijn.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2007, 13:58   #46
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het houdt voor ù geen verband (en prijst u daar gelukkig mee), voor christenfundamentalisten des te meer die in homoseksualiteit en seksualisering één oorzaak zien: zedenverwildering. In Terzake deze avond (9 april) zal men het hebben over de oprukkende aanhang van het creationisme, zie dat voor u zo reductionistisch mij afkat.
Dat is dan Uw mening vrees ik. Het is natuurlijk erg simplistisch (misschien hebben sommige zielen daar nood aan?) om met één pennetrek alles wat afwijkt van een ongecontroleerde, materialistische koopmaatschappij als "fundamentalistisch" te gaan beschouwen. Dat is een semantische truuk die sommigen graag toepassen om welbekende redenen. Ontkent U de zedenverwildering?

Creationisme heeft wat mij betreft zijn plaats naast andere vormen van wetenschap, het komt er natuurlijk louter en alleen op aan welke bewijzen men kan voorleggen. De heisa die errond wordt gemaakt begrijp ik wederdom niet. Links anno 2007 lijkt mij grote problemen met verdraagzaamheid te hebben. En dat is een christelijke waarde bij uitstek.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2007, 18:20   #47
Supervlaming
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat is dan Uw mening vrees ik. Het is natuurlijk erg simplistisch (misschien hebben sommige zielen daar nood aan?) om met één pennetrek alles wat afwijkt van een ongecontroleerde, materialistische koopmaatschappij als "fundamentalistisch" te gaan beschouwen. Dat is een semantische truuk die sommigen graag toepassen om welbekende redenen. Ontkent U de zedenverwildering?

Creationisme heeft wat mij betreft zijn plaats naast andere vormen van wetenschap, het komt er natuurlijk louter en alleen op aan welke bewijzen men kan voorleggen. De heisa die errond wordt gemaakt begrijp ik wederdom niet. Links anno 2007 lijkt mij grote problemen met verdraagzaamheid te hebben. En dat is een christelijke waarde bij uitstek.
Dat is beslist NIET mijn mening. Ik ben zelf homoseksueel en vrouw en ga mijzelf niet wegdiscrimineren. U kunt het aannemen of niet, openlijke en/of afwijkende seksualiteit is waar de zwaarchristenen moeilijk over doen.
Oud 10 april 2007, 07:10   #48
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Creationisme heeft wat mij betreft zijn plaats naast andere vormen van wetenschap, het komt er natuurlijk louter en alleen op aan welke bewijzen men kan voorleggen.
Even off-topic.

Creationisme is GEEN andere vorm van wetenschap, heeft er zelfs geen uitstaans mee. Het is een geloofsovertuiging, meer niet. Wetenschap komt er niet aan te pas.
Oud 10 april 2007, 07:45   #49
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het eens met wat Esperanza zegt, maar wil er aan toevoegen dat creationisten zich de laatste decennia beperken tot liegen en bedriegen. Ze stellen geen enkel onderzoek, maar beperken zich tot het verdraaien van de echte wetenschap. De "gaten" in hun eigen -hm- theorie blijven ze omheen fietsen, zoals duidelijk aangetoond op deze bladzijde:
http://www.holysmoke.org/thought.htm
echt aanbevolen lectuur!

eveneens aanbevolen:
http://www.talkorigins.org/faqs/faq-noahs-ark.html
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 19:54   #50
Preuße
Minister

Standaard

Best mogelijk, ik ben geen aanhanger van het creationisme maar ik vraag me wel af vanwaar al die haat ertegen komt. Elk rationeel wezen kan toch voor zichzelf beslissen wat het meest logische is.

Oud 10 april 2007, 19:59   #51
Supervlaming
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Best mogelijk, ik ben geen aanhanger van het creationisme maar ik vraag me wel af vanwaar al die haat ertegen komt. Elk rationeel wezen kan toch voor zichzelf beslissen wat het meest logische is.
Je zult niet bij de verdorvenen volgens de creationisten horen, zoals ik?
Oud 11 april 2007, 02:03   #52
ggolsteyn
Schepen

Standaard Best dat het niet SGP is, ze willen de doodstraf terug.

Citaat:
Je zult niet bij de verdorvenen volgens de creationisten horen, zoals ik?
~~~~~~~~~~~~~~~~
De CU is een klein schijtpartijtje, fanatiek en fundamentalistisch, maar door Balkenende zeer geliefd. Best dat het niet de SGP is (Staatkundig gereformeerde Partij) die vorige keer al bij Balkenende meezat aan de regeringstafel, in hun programma (te vinden op internet) staat de herinvoering van de doodstraf. Arm Holland, dit kennen wij niet hier in België: honderden sekten! De ene al meer fundamentalistisch als de andere. Balkenende heeft van de CU de subsidies afgetrokken (moest) omdat zij de vrouwen onderdrukten, zoals voorzien door de bijbel.

Groetjes,
En tot weerzien bij de discussie over de schepping, die nu zal losbarsten. Hou je klaar!. In Amerika draaien ze nu al door, Bush voorop.

BLESS GOT YOU!

Gerard Golsteyn.
Oud 11 april 2007, 07:04   #53
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de harnekkigheid waarmee de (Noordamerikaanse) creationisten hun onzin blijven spuien en blijven eisen om lestijd toegewezen te krijgen tijdens de uren biologie is ergerlijk. Maar ronduit stuitend is het feit dat ze met argumenten blijven aandraven die reeds lang weerlegd zijn, dat ze telkens een karikatuur maken van wat wetenschap is, en het degraderen tot enkel welgemikte oneliners.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 16:42   #54
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
de harnekkigheid waarmee de (Noordamerikaanse) creationisten hun onzin blijven spuien en blijven eisen om lestijd toegewezen te krijgen tijdens de uren biologie is ergerlijk.
Dat vind U. Ik vind al die homo's, moslims en aids-leiders die hun totalitair-aandoende eisen en onzin blijven uitschreeuwen bijvoorbeeld ergerlijk.

Citaat:
Maar ronduit stuitend is het feit dat ze met argumenten blijven aandraven die reeds lang weerlegd zijn, dat ze telkens een karikatuur maken van wat wetenschap is, en het degraderen tot enkel welgemikte oneliners.
Ronduit stuitend vond ik de afbraak van onze samenleving. Creationisme is wat mij betreft een welkome afwisseling. Ik vind het in ieder geval positief omdat het God weer op het voorplan brengt en daarmee onze oude, christelijke waarden die we zo broodnodig hebben in deze tijden. Of het wetenschappelijk is laat ik aan de experten in kwestie over.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be