![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Doen de billboards van Hunkemöller afbreuk aan het positief beeld van de vrouw ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
6 | 16,22% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
27 | 72,97% |
Ja, maar .... |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,70% |
Neen, maar .... |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,41% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,70% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Van een totaal buiten proportie zijnd cliché gesproken...
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Gouverneur
|
![]() Het houdt voor ù geen verband (en prijst u daar gelukkig mee), voor christenfundamentalisten des te meer die in homoseksualiteit en seksualisering één oorzaak zien: zedenverwildering. In Terzake deze avond (9 april) zal men het hebben over de oprukkende aanhang van het creationisme, zie dat voor u zo reductionistisch mij afkat.
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat dergelijke billboards de echte oorzaak zijn van slechte gezondheidstoestanden bij vrouwen die er kost wat kost graatmager willen uitzien, daar twijfel ik toch aan. Ik denk dat we de oorzaak eerder moeten zoek buiten de reclamewereld. De reguliere media. En, cynisch genoeg, laten we dan eerst beginnen met de gekende vrouwenbladen, Flair op kop. Op dat vlak zijn ze ook minder onschuldig. Dan zullen we het nog niet hebben over wedstrijden waar de winnares een “gratis” borstvergroting, -verkleining, of wat voor ingrepen er ook mogen bestaan. Daar ligt de echte oorzaak. Feit is ook, en daar kunnen we moeilijk naast kijken, is dat de modewereld nogal extreme normen oplegt. Niet alleen aan de vrouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Creationisme heeft wat mij betreft zijn plaats naast andere vormen van wetenschap, het komt er natuurlijk louter en alleen op aan welke bewijzen men kan voorleggen. De heisa die errond wordt gemaakt begrijp ik wederdom niet. Links anno 2007 lijkt mij grote problemen met verdraagzaamheid te hebben. En dat is een christelijke waarde bij uitstek.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Creationisme is GEEN andere vorm van wetenschap, heeft er zelfs geen uitstaans mee. Het is een geloofsovertuiging, meer niet. Wetenschap komt er niet aan te pas.
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
http://www.holysmoke.org/thought.htm echt aanbevolen lectuur! eveneens aanbevolen: http://www.talkorigins.org/faqs/faq-noahs-ark.html
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() Best mogelijk, ik ben geen aanhanger van het creationisme maar ik vraag me wel af vanwaar al die haat ertegen komt. Elk rationeel wezen kan toch voor zichzelf beslissen wat het meest logische is.
![]() |
![]() |
#51 |
Gouverneur
|
![]() Je zult niet bij de verdorvenen volgens de creationisten horen, zoals ik?
![]() |
#52 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
De CU is een klein schijtpartijtje, fanatiek en fundamentalistisch, maar door Balkenende zeer geliefd. Best dat het niet de SGP is (Staatkundig gereformeerde Partij) die vorige keer al bij Balkenende meezat aan de regeringstafel, in hun programma (te vinden op internet) staat de herinvoering van de doodstraf. Arm Holland, dit kennen wij niet hier in België: honderden sekten! De ene al meer fundamentalistisch als de andere. Balkenende heeft van de CU de subsidies afgetrokken (moest) omdat zij de vrouwen onderdrukten, zoals voorzien door de bijbel. Groetjes, ![]() ![]() ![]() En tot weerzien bij de discussie over de schepping, die nu zal losbarsten. Hou je klaar!. In Amerika draaien ze nu al door, Bush voorop. BLESS GOT YOU! Gerard Golsteyn. ![]()
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() de harnekkigheid waarmee de (Noordamerikaanse) creationisten hun onzin blijven spuien en blijven eisen om lestijd toegewezen te krijgen tijdens de uren biologie is ergerlijk. Maar ronduit stuitend is het feit dat ze met argumenten blijven aandraven die reeds lang weerlegd zijn, dat ze telkens een karikatuur maken van wat wetenschap is, en het degraderen tot enkel welgemikte oneliners.
![]() |
#54 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |