Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wapens op school het kan?
Zeer zeker 9 17,65%
Dat nooit 29 56,86%
Een klein zakmesje moet kunnen 13 25,49%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2007, 08:37   #41
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontus Bekijk bericht
Toen waren er nog geen Marokkanen, al de rest is psychologisch geleuter.
*proest*

Het heeft nog lang geduurd...
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 13:07   #42
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Een belachelijke reactie. Ik kan volgen tot aan de extra "uitleg" die je bron aan de tekst van Hinckler geeft. Het is toch van de pot gerukt dat Larr Hincker nu de schuld zou krijgen van de doden (zijn het er al 32 ? ), en niet de schutter ?

Hij zou enkel het overleven van 32 studenten hebben voorkomen met zijn protest tegen wapendracht. Dat klopt natuurlijk niet. Ten eerste weet je niet of die leerlingen nog zouden leven als ze een wapen zouden gedragen hebben. Zouden ze het dan ook bijhebben ? Op tijd kunnen trekken ? Kunnen mikken ? Misschien zouden ze zelfs iemand anders verwond hebben.
En ten tweede: Als n�*emand een wapen zou dragen naar school, zou er ook geen schietpartij geweest zijn. Het is nog steeds de schutter die schoot, en niet die persoon die de school pistoolvrij wou houden. Hem die doden verwijten is hetzelfde als een anti-oorlogsactivist de zelfmoordaanslagen in Irak verwijten.
Als ik goed lees, zegt Spangler ook helemaal niet dat Larry de schuld draagt voor wat er gebeurd is. Hij gebruikt enkel uitspraken van hem om het principe van een "gun-free-zone" even fameus in twijfel te trekken - en ook om te illustreren hoe ferm er gereageerd wordt als iemand met goede bedoelingen een andere metholodogie voorstaat om bepaalde problemen op te lossen.

Larry speelde het daar niet methodologisch terug, maar emotioneel (door "the writer wants to make us believe"). Dat is ten allen tijde verwerpelijk.

Laatst gewijzigd door lombas : 19 april 2007 om 13:08.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 16:19   #43
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Als ik goed lees, zegt Spangler ook helemaal niet dat Larry de schuld draagt voor wat er gebeurd is. Hij gebruikt enkel uitspraken van hem om het principe van een "gun-free-zone" even fameus in twijfel te trekken - en ook om te illustreren hoe ferm er gereageerd wordt als iemand met goede bedoelingen een andere metholodogie voorstaat om bepaalde problemen op te lossen.

Larry speelde het daar niet methodologisch terug, maar emotioneel (door "the writer wants to make us believe"). Dat is ten allen tijde verwerpelijk.
Maar sorry beste Lombas,jij snap gewoon niet wat het in het vet rood gezette woord door mij juist betekend,tot dan zou ik er maar niet te veel over schrijven ...
Oud 19 april 2007, 16:26   #44
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

Ik heb even de blog erop nagelezen, en het lijkt me dat Spangler zich maar al te graag van wat retorica bedient. Maar dat is natuurlijk iedereen gegund
Ik kan er zowat in lezen wat ik op andere plaatsen ook al gelezen heb, namelijk: Kom nu niet zeggen dat het komt door de vrije wapendracht in Amerika, want op die school was er geen vrije wapendracht.

Wel, als er in heel Amerika geen vrije wapendracht was, kon die schutter wellicht niet zo gemakkelijk aan zijn wapens en munitie geraken. Het feit dat er in deze school een verbod op wapendracht is, is dan ook dweilen met de kraan open. Dat is een argument dat eigenlijk in beide brieven terugkomt. Ze gebruiken allebei hetzelfde argument. Maar ze verbinden er een andere conclusie aan: Voor de een betekent dit dat het dweilen dan maar beter kan worden opgegeven, en voor de ander betekent dat dat die kraan moet dichtgedraaid worden. Ik vind de tweede interpretatie de zinnigste, eerlijk gezegd.

En stellen dat het enige dat Larry voorkomen heeft, het overleven van die 32 jongeren is, dat is hetzelfde als stellen dat Larry medeschuldig is aan de overlijdens. En dat is ook eerder een pathos-argument, dan logos, niet ?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 16:52   #45
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Ik heb even de blog erop nagelezen, en het lijkt me dat Spangler zich maar al te graag van wat retorica bedient. Maar dat is natuurlijk iedereen gegund
Ik kan er zowat in lezen wat ik op andere plaatsen ook al gelezen heb, namelijk: Kom nu niet zeggen dat het komt door de vrije wapendracht in Amerika, want op die school was er geen vrije wapendracht.

Wel, als er in heel Amerika geen vrije wapendracht was, kon die schutter wellicht niet zo gemakkelijk aan zijn wapens en munitie geraken. Het feit dat er in deze school een verbod op wapendracht is, is dan ook dweilen met de kraan open. Dat is een argument dat eigenlijk in beide brieven terugkomt. Ze gebruiken allebei hetzelfde argument. Maar ze verbinden er een andere conclusie aan: Voor de een betekent dit dat het dweilen dan maar beter kan worden opgegeven, en voor de ander betekent dat dat die kraan moet dichtgedraaid worden. Ik vind de tweede interpretatie de zinnigste, eerlijk gezegd.

En stellen dat het enige dat Larry voorkomen heeft, het overleven van die 32 jongeren is, dat is hetzelfde als stellen dat Larry medeschuldig is aan de overlijdens. En dat is ook eerder een pathos-argument, dan logos, niet ?
Ah, maar het is geen weerwoord van Spangler, het is een vergelijking tussen de twee discussies enkele jaren geleden. Zijn methodologische uiteenzetting speelt zich daarvoor af, meen ik. Soit, de discussie over wapenbezit an sich is een geheel andere.

Steden als Washington, NYC en Chicago hebben strikte verboden op wapens, en daar tiert de criminaliteit zeer welig - zeggen dat dat komt omdat vele andere staten wel een "liberale" wetgeving hebben, is zeggen als dat Zwitserland en Finland verantwoordelijk zijn voor een deel van de vuurwapencriminaliteit in Frankrijk of Rusland; dat het "dweilen" moet opgeheven worden, zie ik nergens staan. Spangler, en Conger (die ernaar verwijst), gaat uit dat iemand anders géén recht heeft om iemand een wapen ter verdediging te ontzeggen, en vertrekken van daaruit. Dat is tien stappen vóór de discussie over geweldcijfers en wetgeving zich afspeelt.

Laatst gewijzigd door lombas : 19 april 2007 om 16:53.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 17:40   #46
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Niemand heeft recht op het dragen van een wapen. Dat privilegie behoort toe aan de Staat. Dat principe vormt de basis van onze moderniteit. Als we daar aan raken, zitten we terug in de barbaarse Middeleeuwen of in Amerika, wat op hetzelfde neerkomt.

Lees Hobbes.

Laatst gewijzigd door C2C : 19 april 2007 om 17:42.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 17:46   #47
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Niemand heeft recht op het dragen van een wapen. Dat privilegie behoort toe aan de Staat. Dat principe vormt de basis van onze moderniteit. Als we daar aan raken, zitten we terug in de barbaarse Middeleeuwen of in Amerika, wat op hetzelfde neerkomt.

Lees Hobbes.
Ik moet je hier in gelijk geven....
Oud 19 april 2007, 17:52   #48
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik moet je hier in gelijk geven....
Da's zo'n basaal en universeel principe dat ik je daar zelfs niet voor hoef te bedanken.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 18:06   #49
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Lees Hobbes.
En waar haalt de staat haar rechten? Van bij de burger. Lees Hobbes.
Oud 19 april 2007, 18:17   #50
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Scholen moeten geprivatiseerd worden. Dan is het een beslissing van de uitvoerende macht, of men al of niet wapens wil toelaten.
Oud 19 april 2007, 18:19   #51
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Scholen moeten geprivatiseerd worden. Dan is het een beslissing van de uitvoerende macht, of men al of niet wapens wil toelaten.
Tja,mijn zoon moet naar een school met wapendracht,wat een onzin gast !!!!
Oud 19 april 2007, 18:29   #52
PAJOT
Banneling

Standaard

Messen zouden toegelaten moeten zijn voor jongens. We moeten ze niet allemaal als meisjes gaan opvoeden in een sfeer van geweldloosheid enzo. Het dragen van een wapen brengt de jongeren verantwoordelijkheidszin bij, alsmede de mogelijkheid om zich te verdedigen.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 18:31   #53
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Tja,mijn zoon moet naar een school met wapendracht,wat een onzin gast !!!!
Awel, dan beslis je om niét naar die school te gaan. En als veel mensen dat beslissen (en dat denk ik wel), dan zal die school rap van gedacht veranderen, hé.
Oud 19 april 2007, 18:32   #54
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Messen zouden toegelaten moeten zijn voor jongens. We moeten ze niet allemaal als meisjes gaan opvoeden in een sfeer van geweldloosheid enzo. Het dragen van een wapen brengt de jongeren verantwoordelijkheidszin bij, alsmede de mogelijkheid om zich te verdedigen.
Dokters zijn er tegenwoordig overal hoor,het raadplegen mag geen bezwaar zijn dus ....
Oud 20 april 2007, 00:13   #55
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Mischien ligt het voor een groot deel aan de opvoeding . En het lijkt me ook dat de (iets) agressievere houding bij (sommige) jongeren er vooral is gekomen NA het afschaffen van de legerdienst. Mischien heeft dat toch een grotere impact gehad op de jeugd als werd aangenomen. Niet iedereen vond het een leuk idee om naar "den troep" te moeten gaan , maar het was wel een soort van overgangsperiode naar de toekomst toe. En het legde ergens een grens aan het einde van je jeugd.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 01:48   #56
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Zonlicht's schermafbeelding

Standaard

Idioot marcheren en WC's uitkuisen zeker... Een mooie grens aan het einde van je jeugd...
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 02:04   #57
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
Idioot marcheren en WC's uitkuisen zeker... Een mooie grens aan het einde van je jeugd...
In welke eenheid heb je gediend?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 02:08   #58
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Lees Hobbes.

Dat vind ik nu juist goed aan het 2e amendment to the Constitution. Het vermijdt dat de Staat alle (wapen)macht in handen heeft en zo de bevolking als schapen kan behandelen. Maar een diktator zou weinig kans maken, moest iedereen gewapend zijn en daar zit uw echte motivatie.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 01:19   #59
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Zonlicht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
In welke eenheid heb je gediend?
Geen, maar dat is wat mijn vader zich ervan herinnert.
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 07:51   #60
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Dat vind ik nu juist goed aan het 2e amendment to the Constitution. Het vermijdt dat de Staat alle (wapen)macht in handen heeft en zo de bevolking als schapen kan behandelen. Maar een diktator zou weinig kans maken, moest iedereen gewapend zijn en daar zit uw echte motivatie.
Grondwettelijk en theorethisch gezien wel ja. Wat we nu zien in de USA is dat de staat zonder wapens steeds meer macht naar zich toetrekt en acties kan ondernemen tegen burgers. Verder zie ken ik geen enkel westers democratisch land waar het verbod op wapens de staat alle macht heeft gegeven.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be