![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
geen gezinnen die bij elkaar wonen ![]() Citaat:
Familiale factoren zijn veel breder dan genetische factoren, en kunnen gewoonweg niet als synoniem gebruikt worden. Vandaar dat het enorm moeilijk is om uit familiale patronen genetische patronen te halen: je dient de genetische factoren nog te onderscheiden van de omgevingsfactoren (opvoeding, voeding, ecologische factoren, gemeenschappelijke ervaringen, ruimere sociale context,....)
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij zegt niét dat jongeren die zelfmoord plegen niet noodzakelijk slechte ouders of weet-ik-wat hebben gehad, hij zegt dat jongeren geen zelfmoord plegen omdat ze slechte ouders hebben gehad, maar wel omdat er genetisch iets mis is. Jij brengt een genuanceerde stelling, hij niet. Hij laat geen ruimte voor jongeren die gewoon in een hel zijn opgegroeid en zelfmoord plegen, ook al 'mankeren' ze genetisch niets. Door zijn uitspraken te nuanceren, maak je zijn uitspraken niet correct ![]()
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Is het niet precies uit onderzoek van ééneiïge tweelingen die gescheiden
werden opgevoed, dat gebleken is dat de "puur genetische" component van onze persoonlijkheid in feite fel onderschat werd ? Het is overigens ook een "politiek corrrect" standpunt dat homofilie geen ziekte of afwijking is, maar grotendeels gewoon een genetisch gegeven is. Het is ongetwijfeld zo dat behalve de genetica de omgevingsfactor "familie" een zeer grote rol speelt. Gewelddadigheid in de familiekring schijnt bv. een symptoom te zijn dat via het gezin doorgegeven wordt.. Moet de "staat" / "de politiek" in de familie interveniëren ?
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Citaat:Nynorsk
Familiaal is wel iets helemaal anders dan genetisch. Turkje; ![]() ENo: Familiaaal ben ik een ramp, maar genetisch mag je er een puntje komen aan zuigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Familiaaal ben ik een ramp, maar genetisch mag je er een puntje komen aan zuigen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kapotte ladder als oorzaak van het breken van uw been leidt vaak wel tot een succesvolle oorzakelijke behandeling: nieuwe ladder kopen. Botbreuken kunnen ook deels veroorzaakt worden door osteoporose. Een gipsje geven is dan louter een symptoombehandeling, en men mag hopen dat men ook iets aan die oorzaak tracht te doen (of verder onderzoek doet omtrent de behandeling ervan). Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Hij zal ongetwijfeld wel gelijk hebben.Domme commentaar van u.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Hahaha.De gewone man in de straat geeft hem ongetwijfeld gelijk.Linkse intelectueeltjes stemmen in ieder geval niet voor hem.Domme commentaar typisch voor uw personage.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Families zijn echter qua statistiek interessanter (grotere aantallen), en hebben nog voldoende genetische verwantschappen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Onzin ;homofiele en pedofiele neigingen zijn ongetijfeld aangeboren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik stel gewoon dat het niet is omdat iets een familiaal patroon volgt, dit betekent dat het iets genetisch is. Djeez. Citaat:
![]() Citaat:
Wanneer ik stel dat familiaal niet gelijk is aan genetisch, vind je dat blijkbaar bijzonder lachwekkend. Mijn excuses als ik daaruit afleid dat je het er niet mee eens bent. Overigens stelt Hellfigger heel duidelijk dat volgens hem familiaal = genetisch. Immers, hij zegt: 'familiaal is genetisch'. http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=16 Ik leidt daaruit af dat hij vind dat 'familiaal' 'genetisch' is. ![]() Citaat:
Stel dat al die wetenschappers gewoon stekeblind zijn, en dat morgen een slimmerik opmerkt dat depressie eigenlijk veroorzaakt wordt door een bacterie die in sommige huizen te vinden is en in andere niet, dan ga je een héél mooi familiaal patroon krijgen van depressie dat absoluut ongemodereerd kan zijn door genetische factoren. Een beetje statistiek uitvoeren op families en geen deftige controle doen van omgevingsfactoren gaat u enorm slecht uitkomen dan.
![]() |
![]() |
#55 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik neem me even de vrijheid om zijn tekst even te herschrijven. "Onze haarkleur is genetisch bepaald, het syndroom van Down is genetisch bepaald, het Turner syndroom is genetisch bepaald, de kleur van onze ogen is genetisch bepaald,.... Omstandigheden zijn niet alles, genetische kenmerken bepalen erg veel" Dat houdt perfect steek, en impliceert absoluut niet dat ik vind dat haarkleur, Down, Turner en oogkleur ook wel een beetje bepaald worden door omstandigheden. Mocht ik om één of andere reden vinden dat Down ook bepaald worden door omstandigheden, dan zou ik niét zeggen dat Down genetisch bepaald is, maar dat Down vaak genetisch bepaald is (wanneer ik zou bedoelen dat Down ook kan zonder genetische bepaaldheid), of grotendeels genetisch bepaald (wanneer ik een samenspel zie). Als ik wil zeggen dat ouders er soms niets aan kunnen doen dat hun kinderen zelfmoord plegen, dan zal ik dat op die manier zeggen. Ik zal niet zeggen dat ouders er niks aan kunnen doen als ik weet dat ouders weldegelijk een invloed kunnen hebben daarop. Erna zeggen dat omstandigheden niet alles bepalen betekent niet dat je zegt dat omstandigheden toch een invloed kunnen hebben op dat éne ding dat je ervoor aanhaalde. Het k�*n zijn dat hij bedoelde wat jij bedoelt, maar dan drukt hij zich wel enorm slecht uit, want dan zegt hij niet wat hij wil zeggen.
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In experimenteel onderzoek varieer je ook maar 1 variabele tegelijkertijd. Hoe ik in godsnaam moest weten dat je dit bedoelde met je 100% causaliteit is me wel een beetje een raadsel.
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat zegt dan weer iets over uw kwaliteiten als politieker in aanloop naar presidentsverkiezingen.
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien moet je de volgende keer vollediger zijn, zodat het duidelijk wordt dat je het over iets anders had dan ik. Want zelfs als ik een tekst lees (wat ik trouwens gedaan had) kan ik niet zomaar zinsdelen bijverzinnen bij je schrijfsels én er zeker van zijn dat ik de juiste erbij verzonnen heb.
![]() |