![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() Deze dan: ![]() (Dit is een kabeljauw, zielig hé. ![]() Steur (eitjes = kaviaar)
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 23 april 2007 om 13:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Het nadeel van het nemen van -zuiver- regionale maatregelen is natuurlijk dat heel wat regio's voor de gevolgen van climate change afhankelijk zijn van de maatregelen genomen in andere regio's. In de EU kunnen we bvb. op het vlak van greenhouse gas emissions perfect een "business as usual" scenario aanhouden en de gevolgen bestrijden daar waar nodig. Niet elke regio heeft echter die "luxe". Ik denk dan ook het wel degelijk van belang is om een globaal scenario op punt te stellen waar marginale kosten en marginale baten globaal worden afgewogen. Zoniet, staat de weg open voor politici die gewoonweg een maximale CO2 reductie willen bewerkstelligen, koste wat het kost (wat nu gaande is trouwens).
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Btw, waarom toch hameren op de factoren waar de mens geen vat op heeft, als er factoren zijn waar we wél een vat op kunnen krijgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Klimaatmodellen die tot op 0.01 graad nauwkeurig voorspellingen doen, en voorspellen dat de temperatuur toch wel met 0.6 graden gaat stijgen over vijftig jaar, maar waar een afwijking op zit van 5 tot 10 graden, die vind ik gewoon grappig en getuigen van een zeer beperkte kennis van systeemsanalyse. Er zitten trouwens veel van die 'exacte wetenschappers', die de stap van het labo naar het systeem niet kunnen maken. Die definitieve voorspellingen bestaan gewoonweg niet. Misschien moet men daar eerst eens de bevolking over inlichten, ipv er ineens politieke agendas en taxatie aan vast te hangen.
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Voor dezelfde reden dat gij geen emmerkes water uit de zee gaat halen om ze leeg te scheppen.
![]() |
#47 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Neen, echt niet. Als blijkt dat de mens bvb. voor 0,00000001% van een climate change verantwoordelijk is, dan kan het mij geen reet schelen dat gij CO2 produceert.
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Negationisten proberen dat "aan te tonen", of tenminste onze invloed op het klimaat te minimaliseren; |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De media maakt links namelijk nogal graag zwart ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Het belangrijkste feit van die figuur is eigenlijk het aangeven van de kennis/begrip van die forcing, wat een invloed heeft op de foutenmarge voor die forcing, wat op zich al een schatting is gebaseerd op nogal wat onzekerheden. Als je alleen al kijkt naar de foutenmarge van aerosolen, dat ook een antropogene oorzaak heeft, en je neemt de maximale grootte (wat niet nauwkeurig is, maar ik neem dat even als voorbeeld om mijn punt duidelijk te maken), doet dat een groot deel van het broeikaseffect teniet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Tuurlijk, voor een deel niet, cfr vulkaanuitbarstingen. Maar jij zou dus alles op z'n beloop laten gaan, in de hoop dat die aerosolen een zodanig cooling effect vertonen dat ze onze CO2 uitstoot zouden neutraliseren?? Btw, antropogene aerosolen zijn ook schadelijk voor ons! Stof en roetfracties die wij inademen hé. Dus zeg nu niet dat we een duurzaam evenwicht kunnen handhaven tussen twee vervuilende en antropogene factoren. Dat is n�*et de oplossing en uw these kan nooit wetenschappelijk gebruikt worden om NU het probleem aan te pakken. Ik zie er eerder een minimaliseringspoging in om onze invloed toch maar te verdoezelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Natuurlijk dat regionale maatregelen op een doordachte manier moeten gebeuren, en liefst nog via een overkoepelend orgaan, maar laat het astemblieft niet het IPCC zijn. Citaat:
Laatst gewijzigd door Pieke : 23 april 2007 om 15:58. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
En weer ontgaat u het belangrijkste. De kennis over het klimaat en al zijn forcings is nogal aan de kleine kant. Pleit ik dan om niets te doen? Natuurlijk niet. Waar heb ik dat geschreven? Schrijf ik dan dat we maar massaal aerosolen in de lucht moeten pompen? Natuurlijk niet, dat heb ik daar niet geschreven. Dus nogmaals, gelieve eerst te lezen, dan na te denken, dan te reageren. Laatst gewijzigd door Pieke : 23 april 2007 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
ha, nog zo'n sprookje van de negationisten: regionale verschillen. Tuurlijk bestaan die! is dat een reden tot ontkennen? nee! De opwarming is zich exponentieel hard aan het laten voelen aan de polen. Tien graden zijn die reeds opgewarmd de laatste decennia. Gij vindt dat normaal natuurlijk. trouwens, dat "regionaal" verhaal is niet compatibel met de these dat de zon quasi elke opwarming veroorzaakt, die zou zich ook globaal afspelen. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 23 april 2007 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Ambiorix,
Wilt u dat het debat op een serene/rationele manier gevoerd wordt, of moet ik nu ook hysterisch beginnen reageren? Tussen haakjes, de zuidpool is nogal een hyaat in heel het alarmistisch parkoer. Google het maar eens. Laatst gewijzigd door Pieke : 23 april 2007 om 16:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Tussen haakjes, regionale effecten kunnen van groter belang zijn dan globale effecten, zoals de zon. En bij uitbreiding, beste Oudsten Belg, nergens heb ik ontkent dat antropogene factoren niet bijdragen tot climate change Laatst gewijzigd door Pieke : 23 april 2007 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() |
![]() |
![]() |