![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Klopt mai wij vullen mekaar aan . OF dat mensen afstammen van water wezens zoals vermeld in de koningklijke biblio hmmm ik d8 atlantis der ook mee te maken had ...achja foert is ni belangrijk dat dit ouder is dan de bijbel zelve . OOPS....did i do thaaat ....yess you did yah nerd ! ( dat was een expressie naar mezelf toe geschreven xkus) ![]() Laatst gewijzigd door duncan : 17 mei 2007 om 21:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, los van dit, vraag ik me af waarom u onvoorwaardelijk geloof hecht aan bepaalde hypotheses (want de evolutietheorie is niet meer dan een hypothese). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En juist dat klopt niet: nog steeds missen we de noodzakelijke bewijzen om daadwerkelijk te kunnen spreken van een onweerlegbare evolutieleer. Op meerdere plaatsen van de zogezegde evolutieketen ontbreken er vele schakels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat betekent pithekos?
![]()
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Gelijk heeft hij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door lombas : 18 mei 2007 om 08:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Ja maar het gaat nu even over het principe van de evolutie van het menselijke embryo. In ongeveer twee maanden worden alle belangrijke functies gevormd: hart en longen, skelet, armen en benen, een zeer groot hoofd met ogen en oren in aanleg. Ook bij deze ontwikkeling zien we heel duidelijk bewijs van oudere stadia van onze evolutie: er groeit een staart, er ontstaan kieuwen als bij een vis, de lever neemt eerst twee verschillende primitieve vormen aan, enzovoort. Ons DNA bevat dus zowel de oude genen die eerst die vroegere vormen in aanleg maken, als nieuwe genen die vervolgens daaroverheen de typisch menselijke vorm laten ontstaan en de oude laten verdwijnen. Na twee maanden, als de ontwikkeling in aanleg klaar is, spreken we niet meer van embryo maar van foetus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Goed maar evolutie is een feit, 'creatie' is een geloof.
Ik wacht nog altijd op 'creatie' als een feitelijk gegeven. Als u me kunt aantonen dat er een opperwezen alles in gang heeft gezet, dan zal ik ook creationist worden. Laatst gewijzigd door system : 18 mei 2007 om 10:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En de dinosaurussen, dat was maar om ons op het spoor van de Duivel te zetten! Aaarf!
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen creationist, ik merkte enkel op dat bij jouw mooi verhaal over de evolutie van een embryo tot een volwaardig persoon ook een "schepping" aan vooraf gaat die niet louter fysisch is maar intentioneel.
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() En liefde ook mag ik aannemen. Maar dit is naast de kwestie. Het gaat hier niet over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat ik dan wel weer beangstigend vind, op genetisch vlak dan, is dat na de Zondvloed, de gehele populatie van dieren en planten, afkomstig zijn van maar 2 soortgenoten. Vanuit genetisch oogpunt kan dit eigenlijk onmogelijk gezond zijn, en zou inteelt moeten leiden tot degeneratie van de soort. Meer nog, na Adam en Eva, onze oerouders, zijn eigenlijk Noah en zijn vrouw, de 2de generatie oerouders. Vanuit datzelfde genetisch oogpunt, inteelt ingedachte, kan ook dit niet zo gezond zijn. En eigenlijk heeft Noah een nogal groot risico genomen door maar enkel 1 mannetje en 1 vrouwtje te nemen van elke soort. Wat nu als, tijdens die maanden dat hij met zijn boot ronddobberde, er 1tje doodging? Bye Bye soort? En hoe deed hij dat qua voedselvoorziening? Had hij dan meer dan 2 konijntjes op zijn boot, om bv de vossen eten te geven? Moesten waterdieren ook meegenomen worden, en zo ja, waarom? Daar was er toch geen tekort van? Hoe zat dat met stressmanagement? Want zo maanden achtereen opgesloten zitten in zeer kleine ruimtes, dat kan toch niet zo gezond zijn voor die diertjes? Mij niet verkeerd begrijpen eh, ik heb respect voor Noah. Het moet niet gemakkelijk zijn om om te gaan met die verantwoordelijkheid, wetende dat het lot van de wereld en al zijn bewoners rust op het houten staketsel dat je zelf gebouwd hebt. Ik zou het niet kunnen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Dat zegt u. Als ik lees wat god allemaal zegt in het Oude Testament, dan is hij allesbehalve caritas.
Laatst gewijzigd door system : 18 mei 2007 om 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof niet in de goddelijkheid van de Testamenten, maar dat wist je al.
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() God is niet goed of kwaad, hij "is" gewoon.
![]() |