Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2007, 21:30   #41
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Online, als jij de ervaringsdeskundige van de negatieve kant direct aanvaard, ben je dan bereid om een ervaringsdeskundige van de positieve kant direct te aanvaarden?

(Ik aanvaard geen van beide, 'ervaring' is altijd subjectief.)
Ik aanvaard de stelling van betrokken ervaringsdeskundige omdat zij meer dan eender welke poco weet wat het is met een moslim getrouwd te zijn en in een islamitische cultuur te leven. Dat aangevuld met andere getuigenissen, en de massa's boeken die ik reeds gelezen heb over de islam , de status van de vrouw in de islam, en de biografieën van veel moslima's volstaan om het 'betoog' van Filosoof met recht als pure onzin af te doen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 07:28   #42
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het gaat dan ook niet om de moslima's in de shariasteden (hoofdzakelijk) maar om de suikermoslima's.

Heel deze tekst is compleet uit de lucht gegegrepen zonder enige vorm van onderbouwing. Zuiver normatief gericht dus.

Dat is dus een slechte tekst.
Ik denk dat ze gewoon wil zeggen dat vele westerse vrouwen (of eerder meisjes) door hun vriendje een 'versuikerd' beeld van de Islam krijgen, hierin opgaan, zich bekeren en dan met hun kop tegen de muur lopen.
Hierin kunnen we haar toch geen ongelijk geven dacht ik.

Mochten die vrouwen/meisjes van in het begin gewoon hun eigen identiteit/religie behouden het zou zo niet lopen. Ik respecteer mijn man zijn geloof, toon intresse door er zelf soms over te praten, zelfs kritische vragen te stellen wanneer ik daar behoefte aan heb maar ik zie niet in waarom ik me zou bekeren.
Trouwens, ik heb me jaren geleden al van Jehova's Getuige naar christene bekeerd (heb me laten dopen toen ik nog thuis woonde en mijn ouders Jehova's waren), het zou een beetje belachelijk worden, niet?

Laatst gewijzigd door Laya : 26 mei 2007 om 07:34.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 08:09   #43
Ciccio
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch Bekijk bericht
Uh-Huh

Geen enkele suikermoslima heeft de koran of de ahadith in z'n geheel gelezen, de meeste moslims van geboorte hebben nooit de koran of ahadith gelezen, en toch zijn dat allemaal aanhangers van de islam, een cultus waar ze niet veel van afweten, je slaat dus de spijker op de kop !
En zijn dus miljoenen moslims die nooit de koran of ahadith gelezen hebben en die zijn volgens jou geen moslims ? Ik hoop voor jou dat ze het niet horen...ze hebben lange tenen zie je.
Velen noemen zich moslim: Saddam, Khomeini, Mubarak, ...
Hun gedrag echter laat anders vermoeden.

Hitler was ook katholiek.
Alleen stond zijn gehele persoon haakser dan haaks op de leer van Jezus...

Beste dutch,
moslim zijn qua naam of afkomst bestaat niet.
Moslim/gelovige ben je in je hart.

En eenmaal het geloof in je hart gegrifd is, ben je meer dan bereid hier en daar eens wat water in de wijn te doen, en te doen wat God je opdraagt. Zelfs al lijkt dat op het eerste zicht niet helemaal evident.

Mag ik u herinneren aan de vele verhalen van God's eerwaardige en uitverkoren dienaren.
Noach, Abraham, Mozes, Jezus en Mohammed, stuk voor stuk waren ze door hun volk ter dood veroordeeld, en toch volhardden ze in geduld en geloof. Ze waren bereid voor alles, zelfs tot het doden van hun enige zoon.

Het dragen van een hoofddoek, het niet eten van varkensvlees, het ocharme laten van een pintje ... dat is allemaal maar klein bier in vergelijking met de hierboven genoemde personages...

Citaat:
Trouwens, mijn man is een slechte moslim, hij weet dat ik nu atheist ben, dus zou hij volgens de islam stante pede van mij moeten scheiden en onze kinderen van mij moeten weghalen... Of ga je dit ook ontkennen ?
Niet alleen volgens de Islam ... Kijk eens dieper in de Torah, en u zult nog verbaasd zijn.

Citaat:
De liefde is in zijn geval echter sterker dan de islamnonsens, gelukkig maar !
U beschouwt dit als liefde,
ik noem het gebrek aan moed.

Laatst gewijzigd door Ciccio : 26 mei 2007 om 08:12.
Ciccio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 08:19   #44
Ciccio
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Trouwens, ik heb me jaren geleden al van Jehova's Getuige naar christene bekeerd (heb me laten dopen toen ik nog thuis woonde en mijn ouders Jehova's waren), het zou een beetje belachelijk worden, niet?
Het zou pas belachelijk zijn om de Waarheid te vinden,
maar ze toch verloochenen, omdat ze niet in je kraam past ...
Ciccio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 09:04   #45
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Ciccio
Citaat:
Beste dutch,
Dan ga je wél helemaal tegen de koran in beste Ciccio, die vermeldt dat kinderen en kleinkinderen van een moslim moslims zijn, willen of niet.
Ga jij de autoriteit van het letterlijke woord van allah in twijfel trekken ? Heiligschennis !!!!!

Laya, je hebt gelijk als je stelt dat suikermoslima's met hun kop tegen de muur lopen na verloop van tijd. En ook als je stelt dat een vrouw genoeg persoonlijkheid moet hebben om zich niet te plooien naar de religie (om het even welke trouwens) van haar man.
Toch zien we in de realiteit vaak het omgekeerde gebeuren als die man een moslim is.
Jij kent zeker suikermoslima's !

Als toemaatje, hieronder mijn opinie over de westerse moslimkinderen :

Citaat:
De onmogelijke erfenis van het westers moslimkind...

In het Westen leven zeer veel moslimkinderen. Nakomelingen van naar hier gemigreerde moslimouders die volgens de islam moslims moeten zijn, zonder er zelf voor gekozen te hebben. Deze moslimkinderen krijgen van hun ouders een verziekte en psychisch ziek makende nalatenschap mee.

Elk moslimkind leert van jongsaf aan dat het “beter” is dan de hem omringende kafirmaatschappij. Dat gaat goed totdat het kind met deze maatschappij in aanraking komt. En dat gebeurt al zeer jong. Kleine Fatima of Mohamed gaat naar de kleuterschool en beleeft daar fijne dagen, omringd door kafirkleuters. Toch merken ze al vlug dat ze “anders” zijn, al was het maar door wat ze al dan niet op hun boterham hebben. Ook de feestdagen krijgen voor hen niet dezelfde invulling, Sinterklaas komt immers enkel bij de kafirs, net als de kerstman en de paasklokken . Op Aïd elFitr en het schapenfeest worden ze thuisgehouden terwijl hun kafirkameraadjes gezellig verderdoen op school. Hier begint het hen te dagen. Moslimkindjes hebben niet alleen minder leuke feestdagen, maar moeten soms ook de school verzuimen om schapen te zien doden en toe te kijken terwijl volwassenen zich volproppen met koekjes en zoetigheden. Een kind heeft immers een klein maagje...
Bovendien was kleine Mohamed tot aan zijn schooltijd de ongekroonde koning in huis, letterlijk alles werd door de vingers gezien van hem, nu is dat niet meer het geval en krijgt hij vermaningen en straf. Kleine Fatima was gewoon om zich zo klein mogelijk te houden, nu moet ze echter voor zichzelf gaan opkomen in een gemengde omgeving en volgens normen die haar vreemd zijn.
Beiden kunnen niet doen “zoals alle anderen” en dat is vreselijk voor een klein kind. Hier wordt de kiem geplant van wat het moslimkind zijn leven lang gaat meedragen en de basis gaat vormen voor een groot minderwaardigheidscomplex : het is “anders”.

Thuis leert het moslimkind dat allah enkel van moslims houdt en alle andere mensen tot de gruwelijke hel veroordeelt. Het leert ook dat je beter niet kan omgaan met kafirs omdat zoiets gevaarlijk is. Kafirs zijn “slecht” en zeker geen vrienden. De wereld wordt zo opgedeeld in twee “kampen” : goed en slecht. Wij en hen.
Op school moeten deze kinderen leven volgens de regels van de “slechten”, het is dan ook niet verwonderlijk dat je voor minder in de war zou raken. De “slechte” juf dient gehoorzaamd, de “slechte” meester heeft het voor het zeggen.
Voor kleine Fatima valt dit nogal mee, ze leerde ook dat ze geen enkel gezag mag betwijfelen, maar voor kleine Mohamed is het heel wat moeilijker. Hij heeft sowiezo al moeite met een gezag dat niet van zijn vader of mannelijke familieleden komt, laat staan van een kafirjuf !
Tegelijkertijd ondervinden Fatima en Mohamed dat ook kafirkinderen leuk en gezellig kunnen zijn, soms raken ze er wel mee bevriend. Zo geraken ze in een vreemde patstelling, zeker als ze al eens thuis bij hun kafirvriendjes worden uitgenodigd : deze aardige mensen zijn fijne vrienden, maar toch zijn ze “slecht”....

Langzaamaan groeit het moslimkind op, met thuis een hele reeks geboden en verboden die niet passen in een moderne hedendaagse maatschappij en met op school als het ware een tweede leven waarin het moeilijk is zichzelf staande te houden vanwege het “anders zijn”. Een loodzware opgave, zeker voor een kind !

Daarbij komt nog dat in vele moslimgezinnen de nadruk niet op werelds onderwijs wordt gelegd, zeker niet voor meisjes. Nochtans doen die het beter op school dan hun mannelijke tegenhangers. Zij hebben wél iets te bewijzen, zij grijpen gretig hun kans op geestelijke ontwikkeling, die thuis wordt verwaarloosd. De jongens staan voor onoverkomelijke problemen : in hun moslimgemeenschap zijn ze iemand, alleen al door het feit dat ze van het mannelijke geslacht zijn. Hoe ouder ze worden, hoe meer ze dienen de gangen van hun zussen, nichten en zelfs moeder na te gaan. En hoe minder hun eigen gangen worden nagegaan... Dat valt zeer moeilijk te combineren met een geslaagd schoolparcours, waar de moslimjongen zélf onder gezag van buitenaf staat. De jonge Mohamed heeft het daar zeer moeilijk mee, en kan je hem dat kwalijk nemen ?

Van daar af loopt het helemaal fout : de jonge Fatima krijgt zelden haar kans op hogere studies, aangezien ze toch voorbestemd is voor een “huiselijk” leven en vaak zo jong mogelijk getrouwd wil gezien worden door de ouders. De ouders willen zich zo vlug mogelijk ontdoen van deze tijdbom, een moslima die nadenkt zou wel eens rechten voor zichzelf kunnen opeisen die tegen de islam ingaan. Fatima krijgt dus de keuze : in opstand komen (daar is ze écht niet voor geconditioneerd!) of lijdzaam haar lot ondergaan. Die tweede keuze ligt dan mee aan de basis van een versterkt levenslang minderwaardigheidscomplex, dat ze zal trachten klein te krijgen door haar heil te zoeken in de islam om zich toch érgens gewaardeerd te voelen. Haar sluier wordt dan de vlag die de lading dekt...
De enkele Fatima’s die toch hun eigen lot in handen nemen betalen dit waagstuk meestal met een aanvankelijke totale sociale isolatie. Toch zijn zij de enigen die hun onmogelijke erfenis verzaken en een vrij leven kunnen leiden.

Mohamed echter heeft nog veel minder kans op enig succes in hogere studies. Als hij dan toch zijn “overgevoeligheid” voor gezag kan in bedwang houden, blijkt hij vaak niet voorbereid om de vele persoonlijke inspanningen te leveren die hogere studies vragen. Hem werd immers thuis elke moeilijkheid uit de weg geruimd en elke inspanning uit handen genomen... Zo blijft Mohamed supergefrustreerd buiten de “geslaagde” maatschappij staan en kiest hij zeer vaak de richting van de enige vertrouwde bron van waardering die hij kent : de islam. Deze groene vlag dekt dan ook zijn lading...

Moslimouders zijn écht niet goed bezig : ze verwachten het onmogelijke van hun kinderen, namelijk slagen in de westerse maatschappij en tegelijkertijd vasthouden aan een middeleeuwse cultus die de westerse waarden afzweert. Beiden gaan niet samen. De moslimouder verziekt dus de toekomst en het leven van zijn kind. De islam is een onmogelijke erfenis.
Misschien ook te radicaal belicht volgens sommige politiek correcten hier, teveel ervaringsdeskundig volgens anderen dan weer MAAR het is wél zo, elke moslim die eerlijk is kan dit beamen.
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt

Laatst gewijzigd door dutch : 26 mei 2007 om 09:07.
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 12:29   #46
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ze gewoon wil zeggen dat vele westerse vrouwen (of eerder meisjes) door hun vriendje een 'versuikerd' beeld van de Islam krijgen, hierin opgaan, zich bekeren en dan met hun kop tegen de muur lopen.
Hierin kunnen we haar toch geen ongelijk geven dacht ik.

Mochten die vrouwen/meisjes van in het begin gewoon hun eigen identiteit/religie behouden het zou zo niet lopen. Ik respecteer mijn man zijn geloof, toon intresse door er zelf soms over te praten, zelfs kritische vragen te stellen wanneer ik daar behoefte aan heb maar ik zie niet in waarom ik me zou bekeren.
Die kans is groot, ja.
Maar dat is iets totaal anders (veel genuanceerder) dan wat in de eerste tekst staat.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 12:30   #47
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De onmogelijke erfenis van het westers moslimkind...

In het Westen leven zeer veel moslimkinderen. Nakomelingen van naar hier gemigreerde moslimouders die volgens de islam moslims moeten zijn, zonder er zelf voor gekozen te hebben. Deze moslimkinderen krijgen van hun ouders een verziekte en psychisch ziek makende nalatenschap mee.

Elk moslimkind leert van jongsaf aan dat het “beter” is dan de hem omringende kafirmaatschappij. Dat gaat goed totdat het kind met deze maatschappij in aanraking komt. En dat gebeurt al zeer jong. Kleine Fatima of Mohamed gaat naar de kleuterschool en beleeft daar fijne dagen, omringd door kafirkleuters. Toch merken ze al vlug dat ze “anders” zijn, al was het maar door wat ze al dan niet op hun boterham hebben. Ook de feestdagen krijgen voor hen niet dezelfde invulling, Sinterklaas komt immers enkel bij de kafirs, net als de kerstman en de paasklokken . Op Aïd elFitr en het schapenfeest worden ze thuisgehouden terwijl hun kafirkameraadjes gezellig verderdoen op school. Hier begint het hen te dagen. Moslimkindjes hebben niet alleen minder leuke feestdagen, maar moeten soms ook de school verzuimen om schapen te zien doden en toe te kijken terwijl volwassenen zich volproppen met koekjes en zoetigheden. Een kind heeft immers een klein maagje...
Bovendien was kleine Mohamed tot aan zijn schooltijd de ongekroonde koning in huis, letterlijk alles werd door de vingers gezien van hem, nu is dat niet meer het geval en krijgt hij vermaningen en straf. Kleine Fatima was gewoon om zich zo klein mogelijk te houden, nu moet ze echter voor zichzelf gaan opkomen in een gemengde omgeving en volgens normen die haar vreemd zijn.
Beiden kunnen niet doen “zoals alle anderen” en dat is vreselijk voor een klein kind. Hier wordt de kiem geplant van wat het moslimkind zijn leven lang gaat meedragen en de basis gaat vormen voor een groot minderwaardigheidscomplex : het is “anders”.

Thuis leert het moslimkind dat allah enkel van moslims houdt en alle andere mensen tot de gruwelijke hel veroordeelt. Het leert ook dat je beter niet kan omgaan met kafirs omdat zoiets gevaarlijk is. Kafirs zijn “slecht” en zeker geen vrienden. De wereld wordt zo opgedeeld in twee “kampen” : goed en slecht. Wij en hen.
Op school moeten deze kinderen leven volgens de regels van de “slechten”, het is dan ook niet verwonderlijk dat je voor minder in de war zou raken. De “slechte” juf dient gehoorzaamd, de “slechte” meester heeft het voor het zeggen.
Voor kleine Fatima valt dit nogal mee, ze leerde ook dat ze geen enkel gezag mag betwijfelen, maar voor kleine Mohamed is het heel wat moeilijker. Hij heeft sowiezo al moeite met een gezag dat niet van zijn vader of mannelijke familieleden komt, laat staan van een kafirjuf !
Tegelijkertijd ondervinden Fatima en Mohamed dat ook kafirkinderen leuk en gezellig kunnen zijn, soms raken ze er wel mee bevriend. Zo geraken ze in een vreemde patstelling, zeker als ze al eens thuis bij hun kafirvriendjes worden uitgenodigd : deze aardige mensen zijn fijne vrienden, maar toch zijn ze “slecht”....

Langzaamaan groeit het moslimkind op, met thuis een hele reeks geboden en verboden die niet passen in een moderne hedendaagse maatschappij en met op school als het ware een tweede leven waarin het moeilijk is zichzelf staande te houden vanwege het “anders zijn”. Een loodzware opgave, zeker voor een kind !

Daarbij komt nog dat in vele moslimgezinnen de nadruk niet op werelds onderwijs wordt gelegd, zeker niet voor meisjes. Nochtans doen die het beter op school dan hun mannelijke tegenhangers. Zij hebben wél iets te bewijzen, zij grijpen gretig hun kans op geestelijke ontwikkeling, die thuis wordt verwaarloosd. De jongens staan voor onoverkomelijke problemen : in hun moslimgemeenschap zijn ze iemand, alleen al door het feit dat ze van het mannelijke geslacht zijn. Hoe ouder ze worden, hoe meer ze dienen de gangen van hun zussen, nichten en zelfs moeder na te gaan. En hoe minder hun eigen gangen worden nagegaan... Dat valt zeer moeilijk te combineren met een geslaagd schoolparcours, waar de moslimjongen zélf onder gezag van buitenaf staat. De jonge Mohamed heeft het daar zeer moeilijk mee, en kan je hem dat kwalijk nemen ?

Van daar af loopt het helemaal fout : de jonge Fatima krijgt zelden haar kans op hogere studies, aangezien ze toch voorbestemd is voor een “huiselijk” leven en vaak zo jong mogelijk getrouwd wil gezien worden door de ouders. De ouders willen zich zo vlug mogelijk ontdoen van deze tijdbom, een moslima die nadenkt zou wel eens rechten voor zichzelf kunnen opeisen die tegen de islam ingaan. Fatima krijgt dus de keuze : in opstand komen (daar is ze écht niet voor geconditioneerd!) of lijdzaam haar lot ondergaan. Die tweede keuze ligt dan mee aan de basis van een versterkt levenslang minderwaardigheidscomplex, dat ze zal trachten klein te krijgen door haar heil te zoeken in de islam om zich toch érgens gewaardeerd te voelen. Haar sluier wordt dan de vlag die de lading dekt...
De enkele Fatima’s die toch hun eigen lot in handen nemen betalen dit waagstuk meestal met een aanvankelijke totale sociale isolatie. Toch zijn zij de enigen die hun onmogelijke erfenis verzaken en een vrij leven kunnen leiden.

Mohamed echter heeft nog veel minder kans op enig succes in hogere studies. Als hij dan toch zijn “overgevoeligheid” voor gezag kan in bedwang houden, blijkt hij vaak niet voorbereid om de vele persoonlijke inspanningen te leveren die hogere studies vragen. Hem werd immers thuis elke moeilijkheid uit de weg geruimd en elke inspanning uit handen genomen... Zo blijft Mohamed supergefrustreerd buiten de “geslaagde” maatschappij staan en kiest hij zeer vaak de richting van de enige vertrouwde bron van waardering die hij kent : de islam. Deze groene vlag dekt dan ook zijn lading...

Moslimouders zijn écht niet goed bezig : ze verwachten het onmogelijke van hun kinderen, namelijk slagen in de westerse maatschappij en tegelijkertijd vasthouden aan een middeleeuwse cultus die de westerse waarden afzweert. Beiden gaan niet samen. De moslimouder verziekt dus de toekomst en het leven van zijn kind. De islam is een onmogelijke erfenis.
Alweer; eerder karikaturaal geschreven, maar het is al - uit onderzoek - gebleken dat verschillende zaken hier aangehaald idd voor wezenlijke problemen zorgen.

Dus nee, niet te ervaringskundig gericht en niet te radicaal.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 15:24   #48
Laya
Minister

Standaard

@ Dutch

De islamitische opvoeding die je hier illustreert is helemaal geen algemene regel, om een klein voorbeeld te geven, mijn 3 schoonzussen studeren in Syrië waarvan 2 aan de universiteit, waarom zouden ze dat dan hier niet mogen?

Zij hebben andere feestdagen dan wij, so? In mijn geval was dat ook, ik heb daar geen trauma's aan overgehouden hoor.

Niet alle kinderen worden geconfronteerd met het slachten van schapen, bij de moslims die ik ken worden er geen 'zelf' geslacht, ze sturen geld naar hun land van herkomst om hun familie een volwaardig offerfeest te kunnen geven en hier bestellen ze gevulde schapen in een restaurant.

Niet alle moslims voeden hun jongens op als prinsjes, ik ken er genoeg die vertellen over de harde hand van hun strenge vader.

Het zijn moslims van een bepaalde afkomst die hun kinderen op de door jouw beschreven manier opvoeden maar het is zeker geen algemene regel.

Laatst gewijzigd door Laya : 26 mei 2007 om 15:24.
Oud 26 mei 2007, 17:28   #49
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Laya, ik denk dat jij dan enkel in chique moslimkringen verkeert. Zoveel te beter voor jou !
Ik heb het hier over de modale noordafrikaanse of turkse moslimfamilies die hier het overgrote deel van de moslimbevolking vormen in ons land.
En ik heb het ook over de islam zoals die door ALLE moslims beleden wordt aan de hand van de koran...
Voor een moslim zijn alle niet-moslims 'slecht' omdat dat zo in de koran staat.
Vraag maar na, of beter nog, lees het zelf.
Oud 26 mei 2007, 18:24   #50
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Velen noemen zich moslim: Saddam, Khomeini, Mubarak, ...
Hun gedrag echter laat anders vermoeden.

Hitler was ook katholiek.
Alleen stond zijn gehele persoon haakser dan haaks op de leer van Jezus...

Beste dutch,

En eenmaal het geloof in je hart gegrifd is, ben je meer dan bereid hier en daar eens wat water in de wijn te doen, en te doen wat God je opdraagt. Zelfs al lijkt dat op het eerste zicht niet helemaal evident.

Mag ik u herinneren aan de vele verhalen van God's eerwaardige en uitverkoren dienaren.
Noach, Abraham, Mozes, Jezus en Mohammed, stuk voor stuk waren ze door hun volk ter dood veroordeeld, en toch volhardden ze in geduld en geloof. Ze waren bereid voor alles, zelfs tot het doden van hun enige zoon.

Het dragen van een hoofddoek, het niet eten van varkensvlees, het ocharme laten van een pintje ... dat is allemaal maar klein bier in vergelijking met de hierboven genoemde personages...

Niet alleen volgens de Islam ... Kijk eens dieper in de Torah, en u zult nog verbaasd zijn.

U beschouwt dit als liefde,
ik noem het gebrek aan moed.
²
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 22:52   #51
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Uh-Huh, de islam is een totaalpakket, waarin, naargelang de sekte, minstens ALTIJD de koran als het LETTERLIJKE OVERANDERLIJKE woord van allah zit.

De grote fout die de meesten makem als ze de heilige geschriften van de andere abrahamistische godsdiensten gaan vergelijken is dat ze er geen rekening mee houden dat deze geschriften NIET het letterlijke woord van een god zijn... Je kan dus geen appelen met peren vergelijken!
Trouwens, het is niet omdat er in de bijbel en de torah OOK gruwelijkheden staan dat de gruwelijkheden in de koran opeens goedgepraat zijn... Dat is een tu quoque-redenering die totaal mank loopt.

Het probleem is inherent aan de islam : het woord van allah gaat vaak regelrecht in tegen de Gouden Regel en tegen de regels van de menselijkheid.

Het is wel goed dat de Standaard gratis korans weggaf, nu kunnen we allemaal gratis dit mensonterend boek lezen!
Trouwens, op deze actie kwam geen moslimprotest, alhoewel de islam verbiedt dat de koran in handen van niet-moslims komt...ze mogen het zelfs niet aanraken...onrein als ze zijn!
Oud 26 mei 2007, 23:02   #52
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Dutch, ik ga hier niet nogeens Ciccio's post overtypen. Op de dingen die jij zegt, komt mijn visie overeen met die van hem. Misschien moet je maar eens reageren op zijn post.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 06:38   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is wel goed dat de Standaard gratis korans weggaf, nu kunnen we allemaal gratis dit mensonterend boek lezen!
Trouwens, op deze actie kwam geen moslimprotest, alhoewel de islam verbiedt dat de koran in handen van niet-moslims komt...ze mogen het zelfs niet aanraken...onrein als ze zijn!
Dit waren dan ook geen korans volgens de moslimtheologie. Vertalingen zijn immers slechts benaderingen van de enige en echte koran, en die is alleen in het Arabisch.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 07:17   #54
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Laya, ik denk dat jij dan enkel in chique moslimkringen verkeert. Zoveel te beter voor jou !
Ik heb het hier over de modale noordafrikaanse of turkse moslimfamilies die hier het overgrote deel van de moslimbevolking vormen in ons land.
En ik heb het ook over de islam zoals die door ALLE moslims beleden wordt aan de hand van de koran...
Voor een moslim zijn alle niet-moslims 'slecht' omdat dat zo in de koran staat.
Vraag maar na, of beter nog, lees het zelf.
Daar heb je het, je beschrijft eerder de noord-afrikaanse cultuur dan de islam maar toch praat je altijd over 'alle moslims'

Ik verkeer niet in chique moslimkringen, zoals je wellicht weet kom ik gewoon het meest in contact met Syrische moslims en dat zijn (bijna) stuk voor stuk hardwerkende, eenvoudige mensen waar niemand last van heeft.
Voor een moslim zijn alle niet-moslims slecht zeg je? (Ik ben niet-moslim, voor mijn man ben ik dus slecht?) Waarom zegt 'onze' imam dan dat alle mensen beloond worden door God als ze goed doen? Alle, ook niet-moslims dus.
Hoe verklaar je dat mijn man niet-islamitisch personeel aanwerft als hij van tevoren zou moeten denken dat ze 'slecht' zijn?

Er zijn veel moslims zoals jij beschrijft maar die handelen in de eerste plaats naar hun cultuur, tradities... er zijn zoveel moslims die heel anders leven, denken.
Oud 27 mei 2007, 07:29   #55
Laya
Minister

Standaard

Citaat:

Larie! Ik heb een Koran uit intresse, mijn man heeft me enkel gevraagd hem met respect te behandelen, niet te laten rondslingeren of zo, hij heeft me ook nooit verboden de zijne aan te raken, veralgemeen weer niet!

Dutch, je zegt over vele dingen de waarheid, het enige waar ik niet tegen kan is je veralgemening. Mensen moeten gewaarschuwd worden voor bepaalde arabische culturen, niet voor alle moslims! (Alhoewel, we hebben geen waarschuwing nodig, we weten intussen welk vlees we in onze kuip hebben, we hebben oplossingen nodig maar blijkbaar geen enkel partij die daar écht voor kan zorgen)
Mensen zoals jij maken het voor mensen zoals wij steeds moeilijker terwijl je verdorie duizenden kmrs van hier woont, zet je eens in voor moslima's in je eigen land en stop met iedereen een verkeerd beeld te geven van ALLE moslims door je veralgemening!
Oud 27 mei 2007, 09:57   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dutch, je zegt over vele dingen de waarheid, het enige waar ik niet tegen kan is je veralgemening. Mensen moeten gewaarschuwd worden voor bepaalde arabische culturen, niet voor alle moslims! (Alhoewel, we hebben geen waarschuwing nodig, we weten intussen welk vlees we in onze kuip hebben, we hebben oplossingen nodig maar blijkbaar geen enkel partij die daar écht voor kan zorgen)
Mensen zoals jij maken het voor mensen zoals wij steeds moeilijker terwijl je verdorie duizenden kmrs van hier woont, zet je eens in voor moslima's in je eigen land en stop met iedereen een verkeerd beeld te geven van ALLE moslims door je veralgemening!
Seculiere arabieren kennende is er niet echt iets mis met de Arabische cultuur op zich, wel, zoals je schrijft, met bepaalde vormen. Ook lijkt de islam op zich een probleem, daar deze religie echt wel niet te verzoenen valt met onze waarden. Daarbij moet ik natuurlijk aanstappen dat heel veel moslims hun eigen godsdienst niet kennen en die maar ritueel wat belijden. Inhoudelijk gaat het allemaal niet diep. Wie echter de grondteksten echt gaat lezen, ziet een onheilspellende boodschap, een van haat, vernietiging, moord, branstichting, bekering onder druk. Dat is nu eenmaal het leven van Mohammed.
Oud 27 mei 2007, 09:58   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn veel moslims zoals jij beschrijft maar die handelen in de eerste plaats naar hun cultuur, tradities... er zijn zoveel moslims die heel anders leven, denken.
Net zoals bij zovele katholieken kan men redelijkerwijze zich ook afvragen of veel "moslims" dan nog wel moslim zijn. Toch?!
Oud 27 mei 2007, 10:40   #58
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Net zoals bij zovele katholieken kan men redelijkerwijze zich ook afvragen of veel "moslims" dan nog wel moslim zijn. Toch?!
Dat is zeer zeker zo! Dé moslim bestaat helemaal niet, wat voor de ene een échte moslim is, is het voor de andere helemaal niet, zelfs bij moslims onderling. Veel hangt af van waar ze geboren zijn en naar welke moskee ze gaan.
Oud 27 mei 2007, 10:51   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is zeer zeker zo! Dé moslim bestaat helemaal niet, wat voor de ene een échte moslim is, is het voor de andere helemaal niet, zelfs bij moslims onderling. Veel hangt af van waar ze geboren zijn en naar welke moskee ze gaan.
Er is weldegelijk te weten wat een moslim is: hij moet de verhevenheid en absolute puurheid van de koran aanvaarden, de enigheid van Allah en het voorbeeld van Mohammed (en Mohammed heeft nogal wat uitgespookt...), de soenna eerbiedigen en volgen.

Een moslim die dat niet doet, is een afvallige net als een katholiek dat is die niet gelooft in Jezus' heil, de rol van de paus, de sacramenten, enz.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 27 mei 2007 om 10:51.
Oud 27 mei 2007, 11:01   #60
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er is weldegelijk te weten wat een moslim is: hij moet de verhevenheid en absolute puurheid van de koran aanvaarden, de enigheid van Allah en het voorbeeld van Mohammed (en Mohammed heeft nogal wat uitgespookt...), de soenna eerbiedigen en volgen.

Een moslim die dat niet doet, is een afvallige net als een katholiek dat is die niet gelooft in Jezus' heil, de rol van de paus, de sacramenten, enz.
Maar dan houdt u alletwee maar weinig molims en weinig katholieken over. De meesten zijn maar 'lauwe' gelovigen, die de essentie niet vatten. En dat laatste is helemaal niet elitair bedoeld.

Laatst gewijzigd door system : 27 mei 2007 om 11:01.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be