Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2007, 22:45   #41
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Er moet zeker een hoop veranderen in Europa, maar dat neemt voor mij niet weg dat het minder belangrijk is. Het kan zeker allemaal een stuk minder kosten, door bijvoorbeeld herverdelingspolitiek op te schorten en dat vervolgens ook te doen met het grootste deel van de protectionisme. Maar, dit lijkt me nogal zinloos discussiëren met een libertariër.
Stop met je diefstal voor al de zaken die je zo graag hebben wilt, en we praten al een stuk vlotter.
Oud 29 mei 2007, 22:47   #42
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Stop met je diefstal voor al de zaken die je zo graag hebben wilt, en we praten al een stuk vlotter.
Luister, ik ben best bereid een klein deel van mijn inkomen af te staan aan een instantie die mijn bewegingsvrijheid vergroot. Ook op het wereldtoneel is het belangrijk dat je je als één manifesteert. En hoe kun je nou zeggen dat ik diefstal pleeg?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 22:47   #43
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Citaat:
"EU-lidmaatschap staat op het spel"

Als Nederland opnieuw een Europees verdrag afwijst in een referendum, staat het Nederlandse lidmaatschap van de EU op het spel. Dat zegt staatssecretaris Timmermans van Europese Zaken.

Twee jaar geleden verwierpen Nederland en Frankrijk de Europese grondwet in een referendum. Er wordt nu onderhandeld over een verdrag dat in de plaats moet komen van de grondwet. Het is nog niet bekend of daarover een referendum komt.

Mocht dat gebeuren, dan gaat het over de vraag of Nederland door wil met Europa, zegt Timmermans. Hij erkent dat dat als chantage klinkt, maar volgens hem "is de tweede ronde echt de laatste ronde".
Sommige politici leren het nooit. Chantage en bangmakerij werken niet. Timmermans zou gewoon reëel de feiten moeten uitleggen. Waneer een groep landen met Frankrijk en Duitsland een Europees verdrag ondertekent dan betekent dat een grote stap voor de integratie van de EU. Nederland heeft de keuze daar aan mee te doen. Wil Nederland niet mee doen, ook goed, maar economische gevolgen voor Nederland, met name voor Schiphol en de Rotterdamse haven zullen niet uitblijven. Maar dat is geen ramp, de EU is een tolerante liefde, Nederland zal later alsnog kunnen aansluiten, de tweede ronde is echt niet de laatste ronde.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 29 mei 2007 om 22:50.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 22:48   #44
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de Britten rationeel zijn, dan stemmen ze voor, want indien deze vetoregeling wordt doorgevoerd, is het door Frankrijk protectionistische Europese buitenlandse beleid in een mum van tijd van de baan. Iets waar de UK al jaren op hamert.
Een Brit krijgt al uitslag als je de EU alleen nog maar noemt.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 22:52   #45
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het zal voor de Anti-EUers idd slikken of stikken worden.
Als Nederland of Frankrijk de EU opnieuw blokkeren in haar vooruitgang, lopen ze idd kans er uit te vliegen.
En geloof het of niet, een klein land als Nederland kan het zich niet permiteren om alleen te komen te staan tegenover de economische reuzen van de aarde.
Dus zekers voor de Nederlanders zal het slikken worden en hun nationalisme opgeven of stikken en zich binnen een paar jaar terugvinden in een economisch achteruit boerend land.

En vele Nederlanders zullen het ontkennen dat zij niet zonder de EU kunnen, en sommige zullen zelfs beweren dat het de EU is die hen nodige heeft.

Maar laat ons eerlijk zijn en toegeven, dat geen enkel van de EU-landen alleen kan opboksen tegen de economische reuzen van de aarde en gewoon de bescherming van de EU nodige hebben.

Dus het opnieuw verder onbestuurbaar maken van de EU door Nederland zou idd kunnen leiden tot het uit de EU zetten van Nederland.
Men kan immers niet eisen dat landen zich verenigingen en samen gaan werken, maar dat al die landen kunnen eisen dat iedereen zich maar aanpast aan de wetten van één land.
Men moet dus eindelijk eens gaan begrijpen dat men niet Europees kan denken en werken, en tegelijk enkel rekening houden met de grillen en keuren van één bevolkingsgroep binnen de EU.

Het zam voor nederland dus simpel zijn, of de EU aanvaarden of de klok zien terugdraaien naar de tijd van voor de WW2
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 22:52   #46
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een Brit krijgt al uitslag als je de EU alleen nog maar noemt.
Als Brit zou ik eerder de redenering maken: Waar een Fransman tegen stemt, stem ik vóór.
Oud 29 mei 2007, 22:53   #47
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het zal voor de Anti-EUers idd slikken of stikken worden.
Als Nederland of Frankrijk de EU opnieuw blokkeren in haar vooruitgang, lopen ze idd kans er uit te vliegen.
En geloof het of niet, een klein land als Nederland kan het zich niet permiteren om alleen te komen te staan tegenover de economische reuzen van de aarde.
Dus zekers voor de Nederlanders zal het slikken worden en hun nationalisme opgeven of stikken en zich binnen een paar jaar terugvinden in een economisch achteruit boerend land.

En vele Nederlanders zullen het ontkennen dat zij niet zonder de EU kunnen, en sommige zullen zelfs beweren dat het de EU is die hen nodige heeft.

Maar laat ons eerlijk zijn en toegeven, dat geen enkel van de EU-landen alleen kan opboksen tegen de economische reuzen van de aarde en gewoon de bescherming van de EU nodige hebben.

Dus het opnieuw verder onbestuurbaar maken van de EU door Nederland zou idd kunnen leiden tot het uit de EU zetten van Nederland.
Men kan immers niet eisen dat landen zich verenigingen en samen gaan werken, maar dat al die landen kunnen eisen dat iedereen zich maar aanpast aan de wetten van één land.
Men moet dus eindelijk eens gaan begrijpen dat men niet Europees kan denken en werken, en tegelijk enkel rekening houden met de grillen en keuren van één bevolkingsgroep binnen de EU.

Het zam voor nederland dus simpel zijn, of de EU aanvaarden of de klok zien terugdraaien naar de tijd van voor de WW2
Ik weet niet hoe jij daarbij komt, maar Nederland kan altijd nog Zwitserland II worden. Niet dat ik daar zin in heb, maar arm zal Nederland nooit worden.
Oud 29 mei 2007, 22:55   #48
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Luister, ik ben best bereid een klein deel van mijn inkomen af te staan aan een instantie die mijn bewegingsvrijheid vergroot. Ook op het wereldtoneel is het belangrijk dat je je als één manifesteert. En hoe kun je nou zeggen dat ik diefstal pleeg?
Omdat je ook mijn "klein deel" (dixit) meent op te kunnen vorderen daarvoor.

3000 euro op 4,5 jaar tijd vind ik een ferme smak geld, namelijk.

Laatst gewijzigd door lombas : 29 mei 2007 om 22:55.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 22:56   #49
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat je ook mijn "klein deel" (dixit) meent op te kunnen vorderen daarvoor.

Ik vind dat bijdrage aan de EU vrijwillig moet zijn.
Oud 29 mei 2007, 23:05   #50
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je redeneert als een boekhouder, niet als een zakenman. Ieder z'n stiel natuurlijk. Maar het gaat om de kosten en baten. Een bedrag op zich zegt niets.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 23:09   #51
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet hoe jij daarbij komt, maar Nederland kan altijd nog Zwitserland II worden. Niet dat ik daar zin in heb, maar arm zal Nederland nooit worden.
Zwitserland zijn statut is met de goedkeuring van de EU en ook Zwitserland zijn statut is aan het afbrokkelen.

En wees gerust, als Nederland uit de EU stapt, zal het zware economische klappen krijgen.

Om te beginnen zullen alle transporten terug aan de grenzen moeten in en uitgeklaard worden.
Men zal voor alle goederen terug invoerrechten laten betalen en voor elke job dat een Nederlander hier in Belgie komt doen zal hij een werkvergunning en verblijfsvergunning moeten aanvragen.
Elke Nederlander die nu in België woont zal asiel moeten aanvragen voor zijn verblijf binnen de EU.

Uit de EU stappen betekent voor Nederland ook dat het uit de Benelux moet stappen. Want België zal anders een keuze moeten maken tussen de EU of de Benelux.

Nederland zou dus helemaal niet meer intersant zijn als laad en loshaven voor goederen voor of van de EU.

Uit de EU stappen is echt wel veel meer verliezen dan winnen voor Nederland en hoop maar niet dat Nederland een tweede Zwitserland kan worden.
Oud 29 mei 2007, 23:12   #52
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er zijn genoeg landen die buiten de EU staan, en die het toch uitstekend doen. Bovendien zijn er meer mogelijkheden dan wel of niet lid zijn. Je kan ook op deelterreinen differentieren. Volgens mij is dat zelfs de enige mogelijkheid in de toekomst, bij een steeds groter wordende unie. Met zoveel landen die enorm verschillen in cultuur, wordt het onmogelijk om allemaal op dezelfde snelheid vooruit te gaan. De Denen en Britten doen bijvoorbeeld niet mee aan de euro. En toch draaien hun economieen op volle toeren. Ze doen het zelfs beter dan de meeste landen in de euro-zone. Het hoeft dus geen ramp te zijn als Nederland (tijdelijk) een pas op de plaats maakt.
Oud 29 mei 2007, 23:15   #53
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Je redeneert als een boekhouder, niet als een zakenman. Ieder z'n stiel natuurlijk. Maar het gaat om de kosten en baten. Een bedrag op zich zegt niets.
Als ik een boek in de handen gedrukt krijg en twintig euro wordt me ontnomen, dan doet het er niet toe of ik dat boek goed vind: men had in eerste plaats me moeten vragen in te stemmen met het afstaan van de vruchten van de arbeid alvorens me het te ontnemen.

Maakte ik gebruik van door de staat gesubsidiëerd en gesuperviseerd onderwijs? Natuurlijk. Legitimeert dat het bestaan ervan? Voor geen fluit.

Laatst gewijzigd door lombas : 29 mei 2007 om 23:16.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 23:40   #54
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn genoeg landen die buiten de EU staan, en die het toch uitstekend doen. Bovendien zijn er meer mogelijkheden dan wel of niet lid zijn. Je kan ook op deelterreinen differentieren. Volgens mij is dat zelfs de enige mogelijkheid in de toekomst, bij een steeds groter wordende unie. Met zoveel landen die enorm verschillen in cultuur, wordt het onmogelijk om allemaal op dezelfde snelheid vooruit te gaan. De Denen en Britten doen bijvoorbeeld niet mee aan de euro. En toch draaien hun economieen op volle toeren. Ze doen het zelfs beter dan de meeste landen in de euro-zone. Het hoeft dus geen ramp te zijn als Nederland (tijdelijk) een pas op de plaats maakt.
Je maakt hier twee grote fouten.
Denemarken en GB zijn wel lid van de EU.

En de landen die opzichzelf een goede economie ontwikkelen, zijn landen die groter zijn en meer inwoners hebben dan de hele EU samen.

En alle landen hoeven niet even snel te gaan.
Dat is de grote fout die iedereen hier zit te maken.
Wetten en regels op elkaar afstellen, wil niet zeggen economisch op dezelfde snelheid werken.
Oud 30 mei 2007, 07:24   #55
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Sommige politici leren het nooit. Chantage en bangmakerij werken niet. Timmermans zou gewoon reëel de feiten moeten uitleggen. Waneer een groep landen met Frankrijk en Duitsland een Europees verdrag ondertekent dan betekent dat een grote stap voor de integratie van de EU. Nederland heeft de keuze daar aan mee te doen. Wil Nederland niet mee doen, ook goed, maar economische gevolgen voor Nederland, met name voor Schiphol en de Rotterdamse haven zullen niet uitblijven. Maar dat is geen ramp, de EU is een tolerante liefde, Nederland zal later alsnog kunnen aansluiten, de tweede ronde is echt niet de laatste ronde.
Je hebt gelijk ,Zelfs Engeland en Denemarken zitten nog bij de EU.
Het is niet handig van Timmermans om de discussie te beginnen met dreigementen.
Als deze regering duidelijk kan uitleggen dat het volgende verdrag is verbeterd ,dan zal een meerderheid voor stemmen (ik ook).
Democratie is niet voor bange mensen en daarom is een nieuw referendum het beste.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 08:17   #56
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat bijdrage aan de EU vrijwillig moet zijn.
Daar had je dan vijftig jaar eerder moeten aan denken.
Oud 30 mei 2007, 08:57   #57
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je maakt hier twee grote fouten.
Denemarken en GB zijn wel lid van de EU.
Ja, Nederland toch ook? Uit elk onderzoek blijkt dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders voor Europa is. Ze willen niet uit de EU, ze willen een betere EU. Nederland zal inderdaad economische schade ondervinden als we uit de EU gezet worden. Maar daar hoeft toch geen sprake van te zijn? Als Nederland deze grondwet even aan zich voorbij laat gaan, waarom zouden we dan gestraft moeten worden? Dan lijkt de EU meer op een dictatuur dan een democratie. Niet iedereeen leeft in een mislukte staat, zoals de Belgen. Daarom zijn wij niet zo gretig als jullie om ons staatsverband in te ruilen voor iets anders.
Oud 30 mei 2007, 09:31   #58
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, Nederland toch ook? Uit elk onderzoek blijkt dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders voor Europa is. Ze willen niet uit de EU, ze willen een betere EU. Nederland zal inderdaad economische schade ondervinden als we uit de EU gezet worden. Maar daar hoeft toch geen sprake van te zijn? Als Nederland deze grondwet even aan zich voorbij laat gaan, waarom zouden we dan gestraft moeten worden? Dan lijkt de EU meer op een dictatuur dan een democratie. Niet iedereeen leeft in een mislukte staat, zoals de Belgen. Daarom zijn wij niet zo gretig als jullie om ons staatsverband in te ruilen voor iets anders.
Wie zegt er dat wij in een mislukte staat leven?

Als het in België echt zo slecht zou gaan als sommige beweren, wel dan was er geen tijd om onderling ruzie te maken, maar zou men alles moeten doen om Belgie leefbaar te maken.

Geen enkel ander land kan het aan om ruzies te maken zoals de belgen zonder uit elkaar te vallen.
Geen enkel ander land kan het aan, om politiek zo'n grote verschillen te prediken, zonder onbestuurbaar te worden.
Geen enkel land kan het zich veroorloven om zijn eigen economie zo'n zware klappen te geven als België en toch nog economisch groeien.
Geen enkel land kan het zich verooloven om zulke grote politieke onzin te verkopen als België en toch een gezonde politieke maatschappij blijven.

Nee, jongen. België is helemaal geen mislukte staat.
België en de Belgen hebben het zelfs zogoed, dat ze niet eens meer beseffen hoe goed.

Wij hebben dus de nationale gebondenheid van de andere Europese volkeren niet, juist omdat we zeker zijn van onze staat en het ons kunnen permiteren om op te gaan in een Europese unie der regio's zonder onze eigenheid te verliezen.

En dat is het grote verschil tussen België en Nederland als het over de EU gaat.
Wij zijn zeker onze eigenheid te behouden en Nederland is bang om slechts een onderdeel te worden van een groot iets.
Oud 30 mei 2007, 09:31   #59
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Integendeel, we kunnen heen in Europa waar we willen, vrij handelen, enzovoort. Europese samenwerking is essentieel, en het is ook essentieel gebleken.
Is het bewezen dat we daarvoor de EU nodig hebben?

Citaat:
betalen in Europa met dezelfde munt,
Is de muntboot delen met landen zoals Italie, Frankrijk of Griekenland een prestatie?
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 09:39   #60
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wie zegt er dat wij in een mislukte staat leven?

...

Geen enkel ander land kan het aan om ruzies te maken zoals de belgen zonder uit elkaar te vallen.
Toevallig belande ik onlangs op een Belgische zender, toen ik nog even aan het zappen was voor het slapen gaan. Volgens mij heette het programma Terzake 07, waarin het in die uitzending ging over de (toekomstige) Belgische gezondheidszorg. Daar zag ik dat de Vlaamse partijen hadden afgesproken om de gemeenschappelijke gezondheidszorg te splitsen.

Toen vroeg ik me dus af wat er onderhand nog niet gesplitst is in Belgie. Defensie? Buitenlandse zaken? En dan durf jij te beweren dat de Belgen niet uit elkaar vallen? De Vlaamse gemeenschap heeft al eigen televisie, eigen onderwijs, eigen cultuurbeleid, etc. Wanneer houdt een land op een land te zijn? De Belgische staat is niet alleen mislukt, hij bestaat al bijna niet meer. Zo worden de Vlamingen toch nog sluipenderwijs onafhankelijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be