Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2007, 13:14   #41
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Misschien vindt hij nog wel een adelijke jongeman met de naam Pubèr de Crotinpakskes......
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 13:19   #42
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Ok, maar hij zal niet snel dit soort zinnen uitbraken:

"De totale choreografie die respectabele allures bevatte stond onder leiding van Anikka Loyaerts en de muzikale omlijsting als belichting stonden onder de professionele verantwoordelijkheid van Tim Hooft."

Overigens heeft Cottenjé hier wel een tijdje zitten posten onder de nick "BUB", maar toen men aan zijn taaltje begon te merken dat het om mister Tweet-tweet himself ging begon hij opeens te beweren 'Rogier' te heten, de "medewerker" van Cottenjé...
Ja en toen men Hem erop aansprak waarom er Brugge (de woonplaats van Jonkheer Ruben) stond als woonplaats, was de snel gevonden reden dat het zijn werkplaats was ... . En het zal wel een toeval zijn dat de naam rogier gekozen werd zeker...
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 13:50   #43
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Wanneer komt hans1 is met echte argumenten over de brug? In plaats van flaminganten uit te maken nazi's ect.
Oud 27 juni 2007, 16:50   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Wanneer komt hans1 is met echte argumenten over de brug? In plaats van flaminganten uit te maken nazi's ect.
Je vraagt echt wel teveel, hoor! Echte argumentatie om unitarisme of belgicisme te verdedigen zijn er immers niet. Daarom dat gelul over "frietkoten als werelderfgoed", "Belgische chocolade", "Belgische worst met hutsepot", "onze lieve Koning" en meer van die nietszeggende zaken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 18:29   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Leuk die familiestamboom van Ruben (de dauphin)...

De stamboom begint dus (niet toevaliig) met de Franse stamvader uit Cottignies (Royaume de France), in 1719. Rubens' stamvader noemde zich dus (niet tussen haakjes!) 'de dauphin'.
Hij trouwde in Bruges, 'Les Pays-Bas d'Autriche' met....Regina Vlaeminck. De stammoeder der Cottenjé's was dus van VlaemSSchen bloede.

Wat opvalt is dat 'de dauphin' verdwijnt achter de namen, tot in 1854 Louis Cottenjé opduikt in het Royaume de Belgique. Vanaf dan staat 'de dauphin' echter nooit meer anders dan tussen haakjes.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 juni 2007 om 18:30.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 20:05   #46
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

De comte is gestorven in 1789, z'n zoon is in Brugge getrouwd met mevr. Vlaeminck. Dan werd de "daphin" al een eerste keer weggelaten.

Ik weet niet juist hoe dat zit met de Belgische wetgeving omtrent adel, maar ik denk wel dat als je rechtstreekse verwantschap kunt aantonen men mits betaling je zal toelaten het Dauphin gedeelte terug aan te nemen.

Na wat googlen vond ik wat randinformatie over Ruben:
http://coolasl.com/dauphin
http://www.gayvote.be/2006/profiel.php?id=2
Hij is blijkbaar ook actief in de homobeweging. Past dat wel allemaal met zijn hekelende standpunt over de democratie? En als goeie katholiek die brieven naar de Paus schrijft?

"Het is een lijst die alle Belgen, ongeacht hun taal, geslacht, huidskleur of geaardheid, gelijke kansen wil geven."

Als we Yaminne mogen geloven over de ondervoorzitter met extreem-rechts gedachtengoed e.d. lijkt me dat toch niet zo geloofwaardig.

cottonjé in volle glorie :
http://www.gayattitude.com/photo/m/a...4057d291f1.jpg
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 20:11   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht

't Doet me onmiddellijk denken aan die eerste foto die hier op het forum circuleerde van de bestuursploeg van de beginnende BUB waarop je de "Voorzitter" zag omringd door een bende snotapen (waaronder eentje met een uitdagende t-shirt waarop CCCP stond - om dat te maskeren publiceerde men later een tweede foto waar men CCCP met fotoshop had verwijderd...).

Hier even de oude draad:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=4259

En hier vindt je de bewuste foto:

http://members.lycos.nl/tantist/bub/28-6-03002.jpg
Oud 27 juni 2007, 20:17   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie weet waren de Cottenjés in 1830 wel de landverraders van hun tijd en hielpen ze de Franse bendes bij het splitsen van Les Pays-Bas.
Die separatistische Belges toch....
Oud 27 juni 2007, 20:20   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat Ruben gay is wist ik al langer. Ik vermoed echter dat dit niet in die brief aan de paus werd meegedeeld.
Oud 27 juni 2007, 20:29   #50
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie weet waren de Cottenjés in 1830 wel de landverraders van hun tijd en hielpen ze de Franse bendes bij het splitsen van Les Pays-Bas.
Die separatistische Belges toch....
De bubbels hebben het nu eenmaal nooit begrepen gehad op dat 'ondemocratische' Congres Van Wenen. Misschien zat het inderdaad al lang in de familie...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 21:38   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leuk die familiestamboom van Ruben (de dauphin)...

De stamboom begint dus (niet toevaliig) met de Franse stamvader uit Cottignies (Royaume de France), in 1719. Rubens' stamvader noemde zich dus (niet tussen haakjes!) 'de dauphin'.
Hij trouwde in Bruges, 'Les Pays-Bas d'Autriche' met....Regina Vlaeminck. De stammoeder der Cottenjé's was dus van VlaemSSchen bloede.

Wat opvalt is dat 'de dauphin' verdwijnt achter de namen, tot in 1854 Louis Cottenjé opduikt in het Royaume de Belgique. Vanaf dan staat 'de dauphin' echter nooit meer anders dan tussen haakjes.
Onlangs heb ik een artikel gelezen waarin mooi uit de doeken werd gedaan hoe in het jonge België heren en dames met adellijke ambities allerlei toevoegingen en stukjes familienamen bijvoegden om beter over te komen. Ook familienamen werden verfranst of, heel vaak, de "van" werd naar de Franse "de" vertaald. Dat stond mooier en gaf adellijke glans. Heel vaak was het echter zo dat deze heren en dames helemaal niet van een adellijke familie afstanden...
Oud 28 juni 2007, 07:42   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

By the way, heeft er iemand deel 3 van de bub-sage gelezen van de hand van Bruno Yaminne?

Alles wat we al wisten of vermoedden klopt dus....
Fraai is anders.

Niet dat Bruno zélf zonder haat was maar Vloemans wordt dus op één lijn gezet met de racistische FDF-ers die het blijkbaar voor het zeggen hadden in de bub. Het voorzitterschap van zijn partij mocht van Hans blijkbaar wat kosten....
Waar maakten we dat nog mee?
Oud 28 juni 2007, 08:07   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onlangs heb ik een artikel gelezen waarin mooi uit de doeken werd gedaan hoe in het jonge België heren en dames met adellijke ambities allerlei toevoegingen en stukjes familienamen bijvoegden om beter over te komen. Ook familienamen werden verfranst of, heel vaak, de "van" werd naar de Franse "de" vertaald. Dat stond mooier en gaf adellijke glans. Heel vaak was het echter zo dat deze heren en dames helemaal niet van een adellijke familie afstanden...
Frankrijk was nog een koninkrijk toen de stamvader, waarmee Ruben zijn stamboom begint, een adelijke titel droeg. 'Vervallen' adelijke titels niet bij het ontstaan van een republiek? En zou dat de reden niet kunnen zijn waarom de Belgische adel zo gehecht is aan zijn 'royaume'?

In alle geval is die 'knipoog' van Ruben naar de adel veelzeggend. Ruben voelt zich duidelijk een hele 'dauphin' ook al staat dat woord tussen haakjes. Zijn Franse stamvader leek een échte titel te mogen dragen, ook al gold die blijkbaar enkel in de tijd dat Frankrijk nog geen republiek was (en Belgique nog geen royaume). In Belgique komt deze verwijzing naar de adel wellicht daarom nog uitsluitend tussen haakjes terug. Een knipoog naar die titel zal nog mogen. Zich die titel officieel toeëigenen niet meer. En Ruben maakt daar maar al te graag gebruik van. Het geeft hem de (denkbeeldige) status waar zijn hele houding op gebaseerd is.

Ik vraag me wel af of de échte Belgische, en doorgaans fundamentalistisch-katholieke adel, zich...ahum...prettig voelt met een nep-adelijke homosexueel die naar de kruimeltjes snuffelt die van hun tafelen vallen en die de aandacht van de paus probeert te trekken....

Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 juni 2007 om 08:10.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 13:09   #54
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
En hier vindt je de bewuste foto:

http://members.lycos.nl/tantist/bub/28-6-03002.jpg
Voorwaar ik zeg U .... AANSCHOUW DE REDDERS VAN HET VADERLAND !!!!!!!!!!!!!!!!

WHOEEEHAAAAAAA LOL....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 15:27   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Frankrijk was nog een koninkrijk toen de stamvader, waarmee Ruben zijn stamboom begint, een adelijke titel droeg. 'Vervallen' adelijke titels niet bij het ontstaan van een republiek? En zou dat de reden niet kunnen zijn waarom de Belgische adel zo gehecht is aan zijn 'royaume'?
Me dunkt dat er een wezenlijk verschil is tussen titel en familienaam. Men kan uit een adellijke familie stammen zonder evenwel een titel te dragen; en 't is ook mogelijk een titel de dragen en toch niet van oude adel af te stammen.
Oud 28 juni 2007, 15:29   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Voorwaar ik zeg U .... AANSCHOUW DE REDDERS VAN HET VADERLAND !!!!!!!!!!!!!!!!

WHOEEEHAAAAAAA LOL....
De bubbelstoottroepen staan klaar voor de definitieve doorbraak!
Oud 28 juni 2007, 15:52   #57
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
De comte is gestorven in 1789, z'n zoon is in Brugge getrouwd met mevr. Vlaeminck. Dan werd de "daphin" al een eerste keer weggelaten.

Ik weet niet juist hoe dat zit met de Belgische wetgeving omtrent adel, maar ik denk wel dat als je rechtstreekse verwantschap kunt aantonen men mits betaling je zal toelaten het Dauphin gedeelte terug aan te nemen.

Na wat googlen vond ik wat randinformatie over Ruben:
http://coolasl.com/dauphin
http://www.gayvote.be/2006/profiel.php?id=2
Hij is blijkbaar ook actief in de homobeweging. Past dat wel allemaal met zijn hekelende standpunt over de democratie? En als goeie katholiek die brieven naar de Paus schrijft?

"Het is een lijst die alle Belgen, ongeacht hun taal, geslacht, huidskleur of geaardheid, gelijke kansen wil geven."

Als we Yaminne mogen geloven over de ondervoorzitter met extreem-rechts gedachtengoed e.d. lijkt me dat toch niet zo geloofwaardig.

cottonjé in volle glorie :
http://www.gayattitude.com/photo/m/a...4057d291f1.jpg
Wat grappig. Sommigen strijden inderdaad voor België als baken van tolerantie. Maar Vlaamse of Waalse afscheiding associëren met racisme is toch zéér simplistisch, hij denkt dus zeker ook erg simplistisch. Vlamingen en Walen kunnen het gewoon niet eens worden hoe het land bestuurd moet worden, punt. Na aanleiding van dit linkje is dit bericht: http://www.gayvote.be/2006/profiel.php?id=2
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 16:04   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Me dunkt dat er een wezenlijk verschil is tussen titel en familienaam. Men kan uit een adellijke familie stammen zonder evenwel een titel te dragen; en 't is ook mogelijk een titel de dragen en toch niet van oude adel af te stammen.
Ik strijd dat niet af, Jan.

In het geval van Ruben is Cottenjé de familienaam.
'De Dauphin' wijst volgens mij op de adelijke titel die de Franse stamvader van Ruben droeg en waar Ruben, bijna 300 jaar later, naar 'knipoogt'.
Oud 28 juni 2007, 23:12   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik strijd dat niet af, Jan.

In het geval van Ruben is Cottenjé de familienaam.
'De Dauphin' wijst volgens mij op de adelijke titel die de Franse stamvader van Ruben droeg en waar Ruben, bijna 300 jaar later, naar 'knipoogt'.
"de Dauphin" is geen titel, maar gewoon een deel van de familienaam (en zoals veel familienamen gaat het soms over de aardrijkskundige oorsprong van de stamvader). In de 19e eeuw hebben vele would-be adel in het jonge België dergelijke stukken aan hun oude familienaam toegevoegd. Dat stond nu eenmaal "chiquer".
Oud 29 juni 2007, 08:54   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ook dat strijd ik niet af.

Was dit in de 18de eeuw ook al het geval in Frankrijk?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be