![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementslid
|
![]() Wanneer komt hans1 is met echte argumenten over de brug? In plaats van flaminganten uit te maken nazi's ect.
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je vraagt echt wel teveel, hoor! Echte argumentatie om unitarisme of belgicisme te verdedigen zijn er immers niet. Daarom dat gelul over "frietkoten als werelderfgoed", "Belgische chocolade", "Belgische worst met hutsepot", "onze lieve Koning" en meer van die nietszeggende zaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leuk die familiestamboom van Ruben (de dauphin)...
De stamboom begint dus (niet toevaliig) met de Franse stamvader uit Cottignies (Royaume de France), in 1719. Rubens' stamvader noemde zich dus (niet tussen haakjes!) 'de dauphin'. Hij trouwde in Bruges, 'Les Pays-Bas d'Autriche' met....Regina Vlaeminck. De stammoeder der Cottenjé's was dus van VlaemSSchen bloede. ![]() ![]() ![]() Wat opvalt is dat 'de dauphin' verdwijnt achter de namen, tot in 1854 Louis Cottenjé opduikt in het Royaume de Belgique. Vanaf dan staat 'de dauphin' echter nooit meer anders dan tussen haakjes.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 juni 2007 om 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister
|
![]() De comte is gestorven in 1789, z'n zoon is in Brugge getrouwd met mevr. Vlaeminck. Dan werd de "daphin" al een eerste keer weggelaten.
Ik weet niet juist hoe dat zit met de Belgische wetgeving omtrent adel, maar ik denk wel dat als je rechtstreekse verwantschap kunt aantonen men mits betaling je zal toelaten het Dauphin gedeelte terug aan te nemen. Na wat googlen vond ik wat randinformatie over Ruben: http://coolasl.com/dauphin http://www.gayvote.be/2006/profiel.php?id=2 Hij is blijkbaar ook actief in de homobeweging. Past dat wel allemaal met zijn hekelende standpunt over de democratie? En als goeie katholiek die brieven naar de Paus schrijft? "Het is een lijst die alle Belgen, ongeacht hun taal, geslacht, huidskleur of geaardheid, gelijke kansen wil geven." Als we Yaminne mogen geloven over de ondervoorzitter met extreem-rechts gedachtengoed e.d. lijkt me dat toch niet zo geloofwaardig. cottonjé in volle glorie : ![]() http://www.gayattitude.com/photo/m/a...4057d291f1.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hier vindt je de bewuste foto: http://members.lycos.nl/tantist/bub/28-6-03002.jpg
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie weet waren de Cottenjés in 1830 wel de landverraders van hun tijd en hielpen ze de Franse bendes bij het splitsen van Les Pays-Bas.
Die separatistische Belges toch....
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat Ruben gay is wist ik al langer. Ik vermoed echter dat dit niet in die brief aan de paus werd meegedeeld.
![]()
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bubbels hebben het nu eenmaal nooit begrepen gehad op dat 'ondemocratische' Congres Van Wenen. Misschien zat het inderdaad al lang in de familie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() By the way, heeft er iemand deel 3 van de bub-sage gelezen van de hand van Bruno Yaminne?
Alles wat we al wisten of vermoedden klopt dus.... Fraai is anders. Niet dat Bruno zélf zonder haat was maar Vloemans wordt dus op één lijn gezet met de racistische FDF-ers die het blijkbaar voor het zeggen hadden in de bub. Het voorzitterschap van zijn partij mocht van Hans blijkbaar wat kosten.... Waar maakten we dat nog mee?
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alle geval is die 'knipoog' van Ruben naar de adel veelzeggend. Ruben voelt zich duidelijk een hele 'dauphin' ook al staat dat woord tussen haakjes. Zijn Franse stamvader leek een échte titel te mogen dragen, ook al gold die blijkbaar enkel in de tijd dat Frankrijk nog geen republiek was (en Belgique nog geen royaume). In Belgique komt deze verwijzing naar de adel wellicht daarom nog uitsluitend tussen haakjes terug. Een knipoog naar die titel zal nog mogen. Zich die titel officieel toeëigenen niet meer. En Ruben maakt daar maar al te graag gebruik van. Het geeft hem de (denkbeeldige) status waar zijn hele houding op gebaseerd is. Ik vraag me wel af of de échte Belgische, en doorgaans fundamentalistisch-katholieke adel, zich...ahum...prettig voelt met een nep-adelijke homosexueel die naar de kruimeltjes snuffelt die van hun tafelen vallen en die de aandacht van de paus probeert te trekken....
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 juni 2007 om 08:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
WHOEEEHAAAAAAA LOL....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het geval van Ruben is Cottenjé de familienaam. 'De Dauphin' wijst volgens mij op de adelijke titel die de Franse stamvader van Ruben droeg en waar Ruben, bijna 300 jaar later, naar 'knipoogt'.
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "de Dauphin" is geen titel, maar gewoon een deel van de familienaam (en zoals veel familienamen gaat het soms over de aardrijkskundige oorsprong van de stamvader). In de 19e eeuw hebben vele would-be adel in het jonge België dergelijke stukken aan hun oude familienaam toegevoegd. Dat stond nu eenmaal "chiquer".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook dat strijd ik niet af.
Was dit in de 18de eeuw ook al het geval in Frankrijk?