![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
Verder is de keuze van de consument die de productie bepaalt, en niet de producent die de consumptie bepaalt. Moest de producent de consumptie bepalen, was de economische conjunctuur een plateau. Dat is dan meteen ook de basisfout in uw redeneren.
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Het is dan ook een loze argumentatie om het over die "Vrijheid" te hebben, aangezien het helemaal niet om een vrijheid gaat.
![]() |
![]() |
#44 | ||||
Banneling
|
![]() Werkelijk ja.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Werkelijk? Ik kan bepalen of een conglomeraat boeren verplicht om ggo's te telen. Zeer boeiende materie, helaas merk ik geen enkel empirisch bewijs voor dergelijke macht van een nietige consument. Dat is het probleem met dergelijke theorieën, het reductioneert de mensen tot participanten van een syteem met een desgewenste legitimatie van de acties. Misschien is dat wel een staaltje van consumentisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Ruggegraat? Een beetje zoals je zou zeggen tegen iemand met een huidziekte om mee te doen aan een miss-verkiezing? Klinkt allemaal zeer voluntaristisch, maar zo werkt dit nu eenmaal niet, we zijn mensen. Ik hou vooral van de veelzijdige mens, iets wat dit systeem mij niet echt kan bieden. Het is ironisch om weten dat juist het utilitair individualisme de perfecte massamens heeft geschapen, Ford moet waarlijk trots op jouw soort zijn. Welk beeld? Dat kritisch denken over dit economisch systeem gelijkstaat aan een doodzonde? Kan ik wel best begrijpen, voor jou is het laatste redmiddel om in iets nog nut te zien. Stel je voor dat na God nu ook de Markt dood zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Een communist die van de veelzijdige mens houdt... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jij kan het misschien niet aan "nee" te zeggen, ik wel. Leer het ook eens. Citaat:
Citaat:
![]() Je kent me niet, laat staan dat je denkt te kunnen inschatten hoe "massamens" ik wel niet ben. In jouw conformistische drang naar dogmatisch ageren tegen jouw eigen baarlijke duivel, ben je een groter massa- en kuddebeest dan ik ooit geweest ben en zal zijn. En verder zal jouw visie me volkomen worst wezen ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Zoals ik al zei; je pertinente drang om je gal te spuien, belet je het systeem te gebruiken. Je zal dus ook nooit doorgronden hoe je onafhankelijkheid ervan te bewerkstelligen... |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Wat kan er op tegen zijn kritiek te hebben op de sociaal-economische en de politiek onevenwichtige ongelijkheid die de globalisering voortbrengt.
Sociale ongelijkheid en oneerlijke handel zijn geen recht voor de rijken van de wereld,niets belet om te globaliseren op een manier die geen landen of mensen uitsluit,of tot meelopers degradeert..