Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 7 november 2007, 21:47   #41
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Yves is zijn arrogantie nog niet kwijt alvast
de zeikerd

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline  
Oud 7 november 2007, 21:49   #42
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

En wat is dat nu eigenlijk weer met die groene zeikerds? Onthouding???!!!
Ge kunt werkelijk niks aanvangen met dat tuig

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline  
Oud 7 november 2007, 21:57   #43
Superlux
Partijlid

Superlux's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
En wat is dat nu eigenlijk weer met die groene zeikerds? Onthouding???!!!
Ge kunt werkelijk niks aanvangen met dat tuig
Ze zijn tenminste consequent, wat van sp.a niet kan gezegd worden. Ik ben blij dat er in Vlaanderen nog weldenkende politici zijn.
Superlux is offline  
Oud 7 november 2007, 22:00   #44
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superlux Bekijk bericht
Ze zijn tenminste consequent, wat van sp.a niet kan gezegd worden. Ik ben blij dat er in Vlaanderen nog weldenkende politici zijn.
Het is mij niet duidelijk waaraan zij weldenkend dachten toen zij zich van de stemming onthielden.
Mag ik delen in jouw blijheid.
Cyrano is offline  
Oud 7 november 2007, 22:45   #45
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Onzin. Remember bvb het migrantenstemrecht. Daar stemden de regeringspartijen toch ook niet allemaal hetzelfde? Dat kamerleden moeten stemmen volgens directieven van de partij kan ik mee leven, maar niemand gaat zich laten dicteren door een andere fractie zenne. Bovendien, stel dat de walen uw fameus regeerakkoord weigeren? Geen enkele man overboord, dat wetsvoorstel passeert in de kamer en men stemt gewoon.
Nee, maar dat is juist het punt. In het paars regeerakkoord was expliciet overeengekomen dat men de kamerleden vrij zou laten stemmen over dit onderwerp. De courante situatie is dat men overeenkomt, dat zo'n ongebonden stemming bij heikele kwesties door het regeerakkoord wordt uitgesloten. De franstaligen kunnen de splitsing van BHV pakweg een jaar blokkeren met allerlei manoeuvers. In dat jaar moet er tevens een regering komen, mét een regeerakkoord; en dat regeerakkoord moet goedgekeurd worden door de franstaligen. De franstaligen moeten dus, wil men BHV splitsen, een regeerakkoord accepteren dat een ongebonden stemming in de kamer over BHV voorziet.

Indien de franstaligen weigeren om in een regeerakkoord te stappen dat zo'n ongebonden stemming voorziet, dan wordt ofwel BHV niet gesplitst of er komt geen regering in de loop van het komende jaar.

Tenminste, zo begrijp ik dat momenteel. Kan natuurlijk zijn dat ik verkeerd zit.
Oud 7 november 2007, 23:10   #46
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superlux Bekijk bericht
Natuurlijk is de bocht enkel schijn. De afgelopen dagen was het één grote schijnvertoning. Yves Desmet heeft het mooi samengevat.
Ik zat rond 17:30 uur in mijn auto naar radio 1 te luisteren en socioloog Luc Huyse kwam ongeveer op hetzelfde idee.
Wellicht en beetje en cours de route hebben de 2 kemphanen ontdekt dat die stemming in de kamer hen allebei goed uitkwam en hebben dat stukje toneel dus laten doorgaan.

Het leek in elk geval meer op een toneelstuk dan op een crisismoment.

Bestaat er geen Nobelprijs voor politiek toneel? Zou elk jaar aan een Belgisch politicus kunnen gegeven worden.

Aangezien Vlaanderen Brussel nooit zal opgeven en er dus nooit een scheiding komt, zal men om de haverklap die (toneel)spelletjes blijven opvoeren.

En intussen stijgt de dieselprijs, zijn de prijzen van Telenet & Skynet veel te hoog, heeft Elektrabel nog altijd een veel te sterk monopolie;
maar de Belgen morren niet: de BHV&c° soap houdt hen bezig.
straatrue is offline  
Oud 7 november 2007, 23:17   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aangezien Vlaanderen Brussel nooit zal opgeven en er dus nooit een scheiding komt, zal men om de haverklap die (toneel)spelletjes blijven opvoeren.
Als dat het enige is waar jouw geloof op gebouwd is, moet je wel vaak met een ei in je broek zitten.
Oud 7 november 2007, 23:27   #48
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als dat het enige is waar jouw geloof op gebouwd is, moet je wel vaak met een ei in je broek zitten.
Vandaag Tommelein op radio gehoord en hij zei: België kan niet gesplitst worden want alleen al voor Brussel is er geen oplossing te vinden.
straatrue is offline  
Oud 7 november 2007, 23:29   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En Tommelein is de Paus, bedoel je.
Oud 7 november 2007, 23:32   #50
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En Tommelein is de Paus, bedoel je.
Hij vertolkt de mening van de meeste Vl politici.

en de FR beseffen dat zeer goed: Vl kan het zich niet permitteren van Brussel op te geven en zien nu ook de veel inwoners van de rand bij Brussel willen aansluiten.
straatrue is offline  
Oud 7 november 2007, 23:46   #51
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Hij vertolkt de mening van de meeste Vl politici.

en de FR beseffen dat zeer goed: Vl kan het zich niet permitteren van Brussel op te geven en zien nu ook de veel inwoners van de rand bij Brussel willen aansluiten.
Is er iemand die weet hoe het juridisch of statenrechterlijk ligt?
Mag bij een scheiding Vlaanderen of Wallonie Brussel opeisen, mag Brussel dat zelf bepalen, (wie is dan 'Brussel'), moet er een referendum komen onder Brusselaars, moeten de VN daarin bemiddelen, is het een taak van de EU?
André de Hollander is offline  
Oud 8 november 2007, 00:49   #52
Superlux
Partijlid

Superlux's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En intussen stijgt de dieselprijs, zijn de prijzen van Telenet & Skynet veel te hoog, heeft Elektrabel nog altijd een veel te sterk monopolie; maar de Belgen morren niet: de BHV&c° soap houdt hen bezig.
Een soap die de perfecte afleiding vormt om buiten de camera's een aantal sociale verworvenheden onderuit te halen. "Red de solidariteit" zal de komende maanden in de Brusselse straten nog vaak de leuze zijn.
Superlux is offline  
Oud 8 november 2007, 01:23   #53
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Is er iemand die weet hoe het juridisch of statenrechterlijk ligt?
Mag bij een scheiding Vlaanderen of Wallonie Brussel opeisen, mag Brussel dat zelf bepalen, (wie is dan 'Brussel'), moet er een referendum komen onder Brusselaars, moeten de VN daarin bemiddelen, is het een taak van de EU?

De scheiding van België is nog geen gedane zaak. Indien er een splitsing komt zullen er bewegen vanuit Vlaanderen en Wallonië zijn die Brussel willen annexeren en er zullen ook bewegingen vanuit Brussel zijn die aangesloten willen worden bij een van de twee of zelfs onafhankelijkheid als stadstaat. De VN heeft op zich hier niks me te maken en ook de EU heeft dat niet. Het is echter naïef om te denken dat de beide supranationals zich er niet mee zullen bemoeien. Vooral in de EU zal dat gevoelig liggen, immers Brussel is de hoofdstad van de EU en instabiliteit zal daar niet gewaardeerd en geaccepteerd worden.
Daimanta is offline  
Oud 8 november 2007, 08:15   #54
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Ik vermoed dat het hierom is dat Maingain & co zo'n 'bocht' hebben gemaakt. Die bocht lijkt me enkel schijn; hun was is zo goed als binnen. Ze hebben ondertussen wel de Vlaamse onderhandelaars zo ver gekregen dat die de facto de randgemeenten wilden opgegeven (zie DS van vandaag; het laatste voorstel van Leterme kwam daarop neer). Mentaal gezien is dat een dijkbreuk.
Die dijkbreuk is al gebeurd in 1988, toen de faciliteiten werden gebetonneerd, o.m. , maar eigenlijk vooral, dank zij de voorganger van de n-va, de Volksunie.
Argumentatie toen was dat die faciliteiten toch niet zouden kunnen afgeschaft worden zonder 'medewerking' vd Franstaligen.
De Vlaamse voorstellen anno 2007 bevatten iets gelijkaardigs: uitbreiding van mythische voorrechten voor Frankofonia in de Zes hebben zog. weinig om het lijf vermits 'deze gemeentes toch al grotendeels Franstalig zijn'.
Nihil novi sub sole.

Laatst gewijzigd door stab : 8 november 2007 om 08:16.
stab is offline  
Oud 8 november 2007, 08:32   #55
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 Bekijk bericht
Maingain maakt bocht van 180 graden
Zie De loze dreigementen van de Franstaligen
Kortaf is offline  
Oud 8 november 2007, 08:37   #56
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Blijkbaar is hij dan niet de enige...

Eerst nog een belangenconflict of twee erbij, dan een alarmbelprocedureke, dan nog eens evocatie door de Senaat (rarara, wie is Voorzitter van de Senaat en van de Commissie BiZa?), dan naar de Koning (die nog moet tekenen) en dan naar de Minister van Justitie (rarara, wie is die?) die opdracht moet geven aan het Belgisch Staatsblad om de wet te publiceren...

Om dan nog niet te spreken over de vraag of een regering in lopende zaken wel bevoegd is om zich uit te spreken in het kader van een alarmbelprocedure (wat het dossier zou blokkeren tot er een ... "echte" regering zou zijn, in de huidige situatie : good luck).

En daarna kan men nog altijd naar het Grondwettelijk Hof trekken om te zien of de wet wel grondwettelijk is...
Ja, het arsenaal wettelijke truuken om de democratie te vernietigen is een van de belangrijkste zaken die in dit land perfect uitgebouwd zijn.

Daar moet dringend grote kuis in gehouden worden door de voorstanders van een voortbestaan van de Belgische staat: weg alarmbellen, belangenconflicten, federale partiteit en bijzondere meerderheden.

Citaat:
EDIT: o ja, en daarna kan Maingain zich in Linkebeek gaan vestigen, en (Franstalige) stemmen ronselen in gans Vlaams-Brabant. Prettig gedacht, nietwaar?
Ik zie echt niet in wat daar het probleem van kan zijn. Je wil toch geen etnische zuivering?
Kortaf is offline  
Oud 8 november 2007, 08:47   #57
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Amai, Desmet is precies boos.
ah ja ... het gevolg van zijn eigen analyse is dat er in 2009 gewoon een meerderheid voor volledige onafhankelijkheid zal zijn in het Vlaams parlement. Mijnheer Desmet vreest voor zijn machtspositie.
Anna List is offline  
Oud 8 november 2007, 10:14   #58
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ah ja ... het gevolg van zijn eigen analyse is dat er in 2009 gewoon een meerderheid voor volledige onafhankelijkheid zal zijn in het Vlaams parlement. Mijnheer Desmet vreest voor zijn machtspositie.
Dat wordt dan leuk, de leiders die tegen het volk zullen moeten zeggen, hola wacht een beetje, dat kan niet hoor want Brussel en de rand wil niet mee en daarzonder gaat dat niet hoor.

Zo hebben we dat niet bedoelt.

Maar tegen dan hebben ze weer een toneelstukje gevonden waardoor de mensen weer in slaap gewiegd worden.
straatrue is offline  
Oud 8 november 2007, 10:27   #59
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat wordt dan leuk, de leiders die tegen het volk zullen moeten zeggen, hola wacht een beetje, dat kan niet hoor want Brussel en de rand wil niet mee en daarzonder gaat dat niet hoor.

Zo hebben we dat niet bedoelt.

Maar tegen dan hebben ze weer een toneelstukje gevonden waardoor de mensen weer in slaap gewiegd worden.
Droom maar verder straatweg, droom rustig verder en blijf je mantra maar herhalen.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 8 november 2007, 12:38   #60
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ja, het arsenaal wettelijke truuken om de democratie te vernietigen is een van de belangrijkste zaken die in dit land perfect uitgebouwd zijn.

Daar moet dringend grote kuis in gehouden worden door de voorstanders van een voortbestaan van de Belgische staat: weg alarmbellen, belangenconflicten, federale partiteit en bijzondere meerderheden.
Gezien ik, rekening houdend met de vaak gehanteerde definitie van democratie op P.be, niet als democraat kan worden bestempeld, heb ik hoegenaamd geen problemen met die systemen.

Trouwens, ze werden "democratisch" ingevoerd met een 2/3 (!) meerderheid, dus, waar is het probleem?

Citaat:
Ik zie echt niet in wat daar het probleem van kan zijn. Je wil toch geen etnische zuivering?
Waar spreek ik over etnische zuivering?
Neen, ik stel mij gewoon de volgende vraag: Vlaams-nationalisten (en anderen) klagen nu al steevast dat Franstalige in de Rand niet willen integreren, dat Vlamingen Franstalige verkiezingspropaganda in hun bus krijgen, dat Franstaligen op Franstalige lijsten kunnen stemmen, enz.
Nu zullen ze kunnen klagen dat dit eveneens gebeurd, niet enkel meer in "HV", maar in gans Vlaams-Brabant. Ik wacht op de reacties van de Leuvenaars die een (Franstalige) folder van de FDF in hun bus zullen krijgen...
Dit is ook een gevolg van een splitsing van BHV...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be