![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Afgezien van een relletje hier en een opstootje daar, zie ik geen burgeroorlog in het verschiet liggen, maar eerder een scheiding van tafel en bed zoals die tussen Tsjechië en Slowakije van niet eens zo heel lang geleden.
Citaat:
Mijn vooralsnog theoretische vraag is derhalve: Waar kan ik me dan, indachtig de heel-nederlandse geest, vrijwillig melden om mijn Nederlandse volksgenoten van bezuiden de grens bij te staan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede ![]() Een gewapende burgeroolog zal er niet komen, een staatsgreep van het Belgische (lees Waalse) leger met hulp van Frankrijk is wel een optie. Ib ben daar niet zo zeker van. Frankrijk beschouwt zich als leidende natie van Europa. Het zal allemaal afhanden of Vlaanderen aanspraak blijft maken op de "Franse stad" Brussel.
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar........mocht Vlaanderen zich afscheiden dan zal dat waarschijnlijk veranderen.
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Het enige wat nut heeft, en het is iets wat je makkelijk kan doen, is politieke actie voeren in Nederland ten voordele van een confederatie met Vlaanderen. Zoek medestanders, richt een denktank of een actiegroep op en doe intelligente dingen naar de publieke opinie, de media en de politici toe.
Laatst gewijzigd door Kortaf : 16 november 2007 om 10:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Als er een burgeroorlog komt zal die zich niet afspelen in België tussen Vlamingen en Walen. Als er een burgeroorlog komt zal die zich afspelen in Europa tussen Westers georiënteerde groeperingen en moslims.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enkel en alleen wanneer het Nederlandse leger openlijk voor steun aan Vlaanderen kiest én de publieke opinie in Nederland dat ook doet, slechts dan zal de laffe en dociele Nederlandse regering kleur durven te bekennen en Vlaanderen wellicht steunen - niet omdat ze dat zelf wil, maar omdat ze niet anders meer kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het bloed is hopelijk al gevloeid ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kan iemand dat eens nagaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen, een Belgische burgeroorlog komt er niet. Belgen zijn om te beginnen veel minder "explosief" dan bvb Balkanvolkeren, bovendien zijn er geen problemen tussen Jan met de pet en Jean avec la casquette.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Indien er op dit forum iemand hiervoor "propaganda" wil voeren stel ik de moderatoren overigens voor hem of haar onmiddelijk levenslang te bannen. ... Ik zou eigenlijk een draadje kunnen openen over het optreden van onze "Staatsman" Karel De Gucht op "Pauw en witteman" gisterenavond - hij vertolkte een interessant standpunt (dat men wel meer hoort) nl. dat "de belg" in feite niet-nationalistisch denkt ; ie. dat het zoeken naar zoiets als een "belgische identiteit" een zaak is waar niemand van wakker ligt & dat dit eigenlijk meer iets voor Nederlanders is. Volgens Karel DG is er een belgisch federaal bestuur omdat dat er nu eenmaal moet zijn & leeft de crisis van het regime zo niet in de geesten van de meerderheid omdat veel bevoegdheden, bestuursdaden nu reeds door de diverse deelgemeenschappen vervuld worden. In die optiek gaat de roep voor "een grote staatshervorming" in feite slechts over het toevoegen van wat zinnen, het zetten van wat punten en komma's & is de langdurigheid en de hardnekkigheid in dat verband slechts een "show" ten behoeve van de kiezers voor de volgende afspraak met de stembus. Mijn konklusie is dat het zo ongeveer alle politiekers aan moed ontbreekt om een oplossing voor te stellen, omdat die uit principe altijd door de anderstalige politiekers zal afgeschoten worden. Zoals het ook aan visie ontbreekt om duidelijk te stellen dat de "power" van een belgische federale regering nu reeds sterk verschrompeld is (zie het heugelijke feit van de ondanks alles stabiele monetaire situatie). Men moet inderdaad gewoon oog hebben voor de toekomst - een statusquo of een terug naar het verleden beweging mag dan een grote populaire steun genieten, maar loopt tegen de stroom van de geschiedenis in. De pacificatie van de taalgeschillen in België is cruciaal en vergt 5 minuten politieke moed : daarna (en pas daarna) kunnen we overgaan naar de orde van de dag : het opbouwen van een europa der regio's ipv een van naties & dat kan gerust aanvangen met een groot-nederlands staatsverband.
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||