![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Haat jij de Islam? | |||
Ja, 'tuurlijk! |
![]() ![]() ![]() |
10 | 25,00% |
Nee. |
![]() ![]() ![]() |
23 | 57,50% |
Weet ik niet/ andere mening |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,50% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door filosoof : 24 november 2007 om 12:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben voorstander van de vrijheid om je tijd ook met "nutteloze" zaken te verdoen. Dat maakt deel uit van mijn savoir-vivre. Arme Esperanza. Wat moet jouw leven toch verschrikkelijk druk druk druk zijn omdat je je elke seconde wil (of moet?) bezighouden met "nuttige" zaken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Durf je ook eerlijk citeren, met respect voor de ganse bijbelse boodschap? Christus heeft inderdaad nooit één woord tégen het Oude Testament uitgesproken. Zelfs toen Hij geconfronteerd werd met de vraag van de Farizeeërs om de overspelige vrouw te stenigen sprak Hij Zich niét uit tégen het OT - net wat die Farizeeërs niét verwacht hadden. Hij voegde er enkel hetvolgende aan toe: "Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen." Het NT is géén ontkenning van het OT, filosoof, daarin heb je gelijk. Geen christen die dit zal ontkennen. Maar wel is het NT een áánvulling van het OT. Jezus heeft enkel voltooid wat niet af was. Dat jij hierover in alle talen zwijgt brengt bij mij de vraag naar boven in hoeverre je eigenlijk ernstig wil discussiëren, of in hoeverre je eigenlijk wel weet waarover je het hebt. En dan heb ik het niet eens over de teneur van je betoog... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() @Flamenco Loco,
Jezus ging rechtlijnig door, in de lijn vh OT, met wat meer eufemismen en mooie woorden, een zachtere taal: een betere marketing dus: de boodschap moest meer mensen overtuigen. Selectief? Wie niet? Ik gebruik dus wel liever de woorden "anders selectief"(anders dan jij) ![]() ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 24 november 2007 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#46 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Daarom idd, alle plezier voor moslims bij het rond die maffe steen wandelen in soepjurk en steentjes naar een zuil smijten waar een duivel in woont, maar niet hier aub. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De wondere wereld van de wetenschap. Zonder dogma's.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 24 november 2007 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wél geldt (nog steeds) dat het uitleggen van de Schrift uitdrukkelijk voorbehouden is aan priesters. Alleen zij zijn bekleed met het leergezag. Maar dat houdt geenszins een verbod in voor leken om hun eigen interpretaties onderling aan mekaar te toetsen en erover van gedachte te wisselen. Het leergezag van priesters komt pas te berde wanneer gelovigen onderling er niet meer uitkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
"ge sult sleghts eenen god vereeren" Wil evengoed zeggen ge zult geen mensen noch dingen vereren en er u aan onderwerpen. Dus Sante, ofwel zijt ge een heerser of een kruiper. "Ik geloof in één God" is gezond-menselijk en voorkomt veel leed dat we jammer genoeg zo vaak zien, met een hoogtepunt met WOI en WOII Ik klink mss simpel of naif, maar waar geen heersers zijn noch kruipers (voor heersers) heerst vrede.
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar als verder blijkt dat de rede en de consequentie in dat grote Europese voorbeeld, naarmate de positieve vorderingen te lang (schijnen) uit te blijven en het aantal van die dwazen (schijnt) toe te nemen, verwateren ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
schutskringetje rond ieder die niet besmet wilt worden dus ![]() Laatst gewijzigd door praha : 24 november 2007 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Dat onze poco-politiekers zich hier eveneens aan verschuldigen is ondertussen ook al duidelijk, dacht ik zo. Btw, bestaat er ergens een op 'rede en consequentie' bestuurd moslimland, waar vrouwen en niet-moslims evenveel rechten bezit als de moslims zelf van dat land ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 24 november 2007 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Awel ja, zoiets in dien aard:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Burgemeester
|
![]() Christenen gebruiken het NT als bron van het geloof, het OT is van voor Jezus.
Het word tijd dat de Islam ook eens een soort van nieuw testament schrijft...
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |