Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2007, 22:23   #41
Kempenaer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Als ik die indruk geef is dat geheel mijn bedoeling niet. De enige reden dat ik wou weten wanneer u die reis gemaakt had is omdat men juist de laatste twee jaar heel zwaar geïnvesteerd heeft in de grensbewaking van die landen. Het is waar dat er nog wat werk aan de winkel is, maar over het algemeen is de kwaliteit van de grensbewaking er de laatste twee jaar echt spectaculair op vooruit gegaan.
In 1996 was ik eveneens in Polen, waar ik werd getroffen door de "antipatie" bij de gemiddelde bevolking, t.a.v. van mensen uit de west-Europese landen. Ik kon me daar wel iets bij voorstellen, want wij kwamen daar als (in hun hun ogen) "kapitalistische" westerlingen, die met relatief luxere goederen kwamen pronken.
Inmiddels heb ik in Polen de situatie een stuk positiever ervaren, in tegenstelling tot Roemenie en Bulgarije.
Douane en politie zijn maar in een ding geinteresseerd, en dat is geld of luxe goederen, op de vreemste plaatsen werden we "gecontroleerd" en moesten we wachten op/tot???..... en als we betaalden, mochten we weer meteen doorrijden.
Het zullen de "rijken" zijn die er nog rijker op worden, en corruptie en criminalitiet zijn geaccepteerde elementen in de samenleving.
De grenzen daar (behalve sommige gebruikelijke overgangen) zijn zo lek als een mandje, en het tempo van vooruitgang daar kennende, komt daar de eerste 10 jaar vermoedelijk nog niet veel verandering in.
De enkele grensovergang die pressentabel genoeg is opgeknapt om aan de westerse media te worden vertoond, doet daar weinig aan af.

Laatst gewijzigd door Kempenaer : 23 december 2007 om 22:25.
Kempenaer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 22:40   #42
Kempenaer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Mensen worden nooit rijker ten koste van anderen, maar dankzij de vrijwillige samenwerken van beide partijen waar ze beide beter van worden.
Dat een derde daar niet van zou mogen meeprofiteren, is evident.
De manier van rijker worden in de betreffende Oost-Europese landen, is niet geheel te vergelijken met rijker worden zoals wij dat hier kennen.
Hier, in b.v Belgie, hebben fatsoensnormen en sociale benadering door ondernemers en overheid, een andere plaats in de maatschappij dan in verscheidene Oostbloklanden.
Of "een derde" een acurate beschrijving is betwijfel ik, maar nietemin triest voor hen die daar deel van uit maken.

Laatst gewijzigd door Kempenaer : 23 december 2007 om 22:54.
Kempenaer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 00:41   #43
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Haha, eentje om in te kaderen.
ik kader zowat dagelijks de kemels van eurofascisten in, dus we're even.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 07:36   #44
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat wilt het niet zeggen...
Zie, als je uitspraken over iets gaat uiten, zie dan eerst dat je de term snapt, hé. Aléja.

Individualisten dus.
Wat wil individualisme dan betekenen volgens U?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 07:40   #45
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat wilt het niet zeggen...
Zie, als je uitspraken over iets gaat uiten, zie dan eerst dat je de term snapt, hé. Aléja.

Individualisten dus.
Volgens mij zijn Belgen individualistisch, elk gezin/elke persoon leeft zoals ze willen en trekken zich weinig aan van de goegemeente, maar evenmin van ooms/tantes/grootouders/ etc.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 16:16   #46
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kempenaer Bekijk bericht
De manier van rijker worden in de betreffende Oost-Europese landen, is niet geheel te vergelijken met rijker worden zoals wij dat hier kennen.
Hier, in b.v Belgie, hebben fatsoensnormen en sociale benadering door ondernemers en overheid, een andere plaats in de maatschappij dan in verscheidene Oostbloklanden.
Of "een derde" een acurate beschrijving is betwijfel ik, maar nietemin triest voor hen die daar deel van uit maken.
Andere normen en benaderingen hoeven niet persé fout te zijn. Voor een deel gaat het namelijk om hoe een ''maatschappij'' zelf wenst ingericht te worden. Dat kan totaal anders zijn dan het ideaal-beeld in een ander land, maar nogal het hoeft niet slechter te zijn. Het kan best zijn dat er nog haken en ogen aanzitten en dat er andere gevolgen zijn. Uiteraard doel je nu echter ook op ((vermeende) hogere) criminaliteitscijfers, die moeten altijd en overal worden bestreden. Maar of ze nu de voorkeur geven aan het Angelsaksische, het Rijnlandse of het Scandinavische (of een eigen model) voor hun samenleving die keus is geheel aan hun en niet slechter (je kan het altijd met keuzes oneens zijn).

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be