Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2007, 16:08   #41
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Sta me toe te verwijzen naar http://forum.politics.be/showthread.php?t=99805 , dan moet niet alles 2 keer uitgelegd worden.
Dat forumdeel is niet voor iedereen toegankelijk.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 16:09   #42
Aeternitas
Banneling

Aeternitas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Het is de uiting van een mening die - terecht - strafbaar is, net zoals de feiten die de VB-vzw's op hun kerfstok hadden.
Het gaat erom dat Abou Jahjah een zéér grote invloed had (en heeft) op jonge allochtonen. Hij heeft die opzettelijk verkeerd aangewend. Niet om de gemoederen te bedaren (wat hij zeker had gekund), maar om ze verder op te hitsen. Nog meer dan enkel een 'wetsovertreding' wees dat op een overduidelijk negeren van algemene menselijke (niet louter maatschappelijke) waarden. Waarom heeft hij zich niet ingespand om de -terechte- woede van die jongerengemeenschap te kanaliseren in een constructieve manier om de situatie aan te klagen? Meer zelfs, door zijn uitspraken heeft hij actief bijgedragen aan aan een negatieve evolutie binnen die gemeenschap. In plaats van op menselijke, democratische manier te reageren op de gebeurtenissen, zijn die jongeren enkel en alleen door Jahjahs invloed teruggevallen op chaos om hun mening duidelijk te maken. (Daarmee speelde hij trouwens ook in de kaart van bepaalde extremistische organisaties.) Hij heeft bij wijze van spreken al die jongeren jaren terug in het verleden gekatapulteerd.
Jahjah was allerminst geïnteresseerd in het veranderen van bepaalde alledaagse wantoestanden en -verhoudingen. Enkel dat heeft hij bewezen door die onzin te verkondingen.

Men kan in feite een parallel trekken tussen hem en bepaalde Vlaams Belangers. Ook zij hebben niet echt het doel de maatschappij te veranderen. Integendeel, zolang de sociale orde blijft slabakken hebben ze immers gelegenheid de mensen te radicaliseren. Exact hetzelfde is van toepassing op Jahjah. Zolang allochtonen gediscrimineerd worden (en jammerlijke gebeurtenissen zoals de moord op Achrak gebeuren), heeft Jahjah de gelegenheid zeer grote macht uit te oefenen op de allochtone gemeenschap, en zo zijn eigen doelen te verwezelijken. De kans om een hele gemeenschap te integreren in de bestaande orde (door democratische en menselijke middelen te gebruiken) heeft hij bewust niet aangegrepen. En dat, mijn beste Drosophila, is wat heel deze spijtige zaak onvergeeflijk maakt.
Aeternitas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 16:09   #43
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Selectieve blindheid.

Als morgen een paar allatoontjes Filokes vrouw of dochter verkrachten dan geeft hij die mannen nog een boterham om terug op krachten te komen.

Immers die allatoontjes zijn niet schuldig maar zijn vrouw of dochter. Ze hadden maar geen rok moeten dragen want dat is uitlokking.
Idd maar ik vrees dat onze linkse rakkers zoon dingen nooit gaan begrijpen,het was nooit dat kutmarokkaantje hé
Oud 23 december 2007, 16:11   #44
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
²

Maar linksen verbergen graag waarheden hé,
Zolang ze maar waarheden kunnen verdraaien
Oud 23 december 2007, 16:12   #45
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Selectieve blindheid.

Als morgen een paar allatoontjes Filokes vrouw of dochter verkrachten dan geeft hij die mannen nog een boterham om terug op krachten te komen.

Immers die allatoontjes zijn niet schuldig maar zijn vrouw of dochter. Ze hadden maar geen rok moeten dragen want dat is uitlokking.
Mja, Filo is idd wel al een extreem geval. Doet me wat denken aan die gast van Blokwatch, wiens 16-jarige zwangere dochter bekogeld was met brandende sigaretten door Marrokaanse jongeren. In plaats van kwaad te zijn op die jongeren bleef de man kankeren op het VB. Triestig eigenlijk.

Iets later werd die man z'n zoon ook in elkaar geslagen door Marrokaanse jongeren, maar de man blijft geloven in de multicul. Zo'n types willen simpelweg niet tot het inzicht komen dat er problemen zijn die aangepakt moeten worden.
Oud 23 december 2007, 16:13   #46
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar iedereen kan wel lezen wat er staat, zodus...
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 16:14   #47
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deels wel.
Neen, zelfs niet deels. Ze hadden wat mij betreft heel wat harder mogen optreden tegen die relschoppers, zoals in andere landen wordt gedaan.
Oud 23 december 2007, 16:15   #48
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar niet iedereen kan daar mee schrijven,dus deze draad is veel eerlijker gepost
Oud 23 december 2007, 16:16   #49
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar niet iedereen kan er participeren aan de discussies. Dat is het verschil.
Oud 23 december 2007, 16:18   #50
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aeternitas Bekijk bericht
Het gaat erom dat Abou Jahjah een zéér grote invloed had (en heeft) op jonge allochtonen. Hij heeft die opzettelijk verkeerd aangewend. Niet om de gemoederen te bedaren (wat hij zeker had gekund), maar om ze verder op te hitsen. Nog meer dan enkel een 'wetsovertreding' wees dat op een overduidelijk negeren van algemene menselijke (niet louter maatschappelijke) waarden. Waarom heeft hij zich niet ingespand om de -terechte- woede van die jongerengemeenschap te kanaliseren in een constructieve manier om de situatie aan te klagen? Meer zelfs, door zijn uitspraken heeft hij actief bijgedragen aan aan een negatieve evolutie binnen die gemeenschap. In plaats van op menselijke, democratische manier te reageren op de gebeurtenissen, zijn die jongeren enkel en alleen door Jahjahs invloed teruggevallen op chaos om hun mening duidelijk te maken.
Lees misschien eens de paragraaf 'Een moord en twee bussen pepperspray' uit dit artikel.
Oud 23 december 2007, 16:21   #51
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Ja, maar niet iedereen kan er participeren aan de discussies. Dat is het verschil.
Ik verwees er gewoon naar om niet alles te moeten herhalen. Verschillende mensen hebben in dat topic al de andere kant van het verhaal gegeven, misschien kan dat dan even gelezen worden opdat ik en anderen niet 2 keer dezelfde onzin moeten gaan ontkrachten.
Oud 23 december 2007, 16:24   #52
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik verwees er gewoon naar om niet alles te moeten herhalen. Verschillende mensen hebben in dat topic al de andere kant van het verhaal gegeven, misschien kan dat dan even gelezen worden opdat ik en anderen niet 2 keer dezelfde onzin moeten gaan ontkrachten.
Dus jij wil één klokje horen luiden van het verhaal,de andere maken de linkse wel monddood,erg simpel moet ik zeggen....
En discussie voer je steeds met twee,anders wordt het een monoloog
Oud 23 december 2007, 16:24   #53
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die idioot als een slachtoffer gaan beschouwen is m.i. hier de onzin. Daar heeft de politie niets mee te maken.

Ik heb trouwens die paragraaf in dat artikel eens vluchtig doorgenomen en ik heb de indruk dat het om een wel heel gekleurde bron gaat. Niet dat onze gewone Vlaamse kranten neutraal zijn, maar gelukkig niet zo fel vertekend als dat artikel van jou. Als je een meer neutraal beeld wil krijgen, dan zou ik me toch op andere mediabronnen richten.
Oud 23 december 2007, 16:25   #54
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Dus jij wil één klokje horen luiden van het verhaal,de andere maken de linkse wel monddood,erg simpel moet ik zeggen....
En discussie voer je steeds met twee,anders wordt het een monoloog
Reageer hier gerust op hetgeen in dat topic gezegd is. We zullen zien of daar een discussie uitkomt. Uw paranoia is alleszins lachwekkend.
Oud 23 december 2007, 16:27   #55
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Die idioot als een slachtoffer gaan beschouwen is m.i. hier de onzin. Daar heeft de politie niets mee te maken.
Ten eerste, 'idioot'? Ten tweede, wat heeft Jahjah dan gedaan dat hij 1 jaar cel verdient?
Citaat:
Ik heb trouwens die paragraaf in dat artikel eens vluchtig doorgenomen en ik heb de indruk dat het om een wel heel gekleurde bron gaat. Niet dat onze gewone Vlaamse kranten neutraal zijn, maar gelukkig niet zo fel vertekend als dat artikel van jou. Als je een meer neutraal beeld wil krijgen, dan zou ik me toch op andere mediabronnen richten.
Ze citeren ook traditionele media. (En 'neutraal' bestaat niet.)

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 23 december 2007 om 16:27.
Oud 23 december 2007, 16:28   #56
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Reageer hier gerust op hetgeen in dat topic gezegd is. We zullen zien of daar een discussie uitkomt. Uw paranoia is alleszins lachwekkend.
Voel vrij om er zo over te denken,ik kom op voor de vrije meningsuiting.....
En verhaal moet je steeds aan twee zijden beluisteren
Terug on topic
Oud 23 december 2007, 16:29   #57
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten eerste, 'idioot'? Ten tweede, wat heeft Jahjah dan gedaan dat hij 1 jaar cel verdient?
Zijn aandeel in het ontstaan van de rellen.

Citaat:
Ze citeren ook traditionele media. (En 'neutraal' bestaat niet.)
Juist, maar de ene bron is al wat neutraler als de andere. Ik vind jouw bron echt niet neutraler als pakweg een persbericht van het VB.
Oud 23 december 2007, 16:30   #58
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het idee om die rellen proberen te plaatsen onder de noemer 'vrijheid van meningsuiting' op zich is al zielig.
Het is duidelijk dat Abou Jahjah een zware straf heeft gekrgen.

Een jonge autochtone automobielbestuurder die in beschonken toestand vier meisjes van het voetpad neermaait, waarbij 2 van hen meteen sterven, wordt nog véél milder bestraft. En die heeft wel meerdere mensenlevens verwoest he.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 16:32   #59
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Zoals ik net schreef: voor het doden -al dan niet opzettelijk- van medemensen wordt men vaak milder bestraft.
Oud 23 december 2007, 16:32   #60
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Zoals ik net schreef: voor het doden -al dan niet opzettelijk- van medemensen wordt men vaak milder bestraft.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be