![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Op zijn minst zou men trouwens dan moeten zoeken naar het juiste niveau waarop het meningsverschil zich situeert, m.a.w. waarom verschil je van mening? Ik wil gerust onderkennen dat er verschillende (ethische) opvattingen mogelijk zijn en dat er daartussen onverenigbaarheid bestaat en dat er ook geen enkele rationele manier bestaat om de keuze van de ene boven de andere te funderen. In een discussie zou men dan echter normaalgezien toch minstens moeten aangeven wat de fundamenten van zijn overtuiging zijn. In dit geval betekent dit dat je zou aangeven of je een aanhanger bent van het 'Luck egalitarianism', het 'minimax principe', ... Maar mogelijk ken je niet genoeg van ethiek om daar een antwoord op te geven, wat uiteraard geen verrassing zou zijn.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#582 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 29 pagina's discussie met groentje-18, en nyn is voorstander van vlaktaks geworden en begint stilaan te transformeren in een libertariër
*gaat in een hoekje een beetje huilen*
![]() |
#583 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#584 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#585 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#586 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus als die inbreker daarna de gestolen goederen gratis verdeeld onder iedereen is er geen probleem meer?
![]() |
#587 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nie zo cheeren.
![]() Ik zit hier in een enorm ethisch dilemma, stomme asociale egoïstsche klootzakken ![]() ![]() ![]()
![]() |
#588 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() en dat op vrijdag !!! ps zelf ben ik principieel voor een getrapt belastingssysteem waar de zwaarste schouders de zwaarste lasten dragen hoor, maar vermits Belgie geen eerlijk concept kan uitwerken omdat hier geen echte democratie heerst zouden we hier wsl voordeel doen bij zo'n flattax (lap al mijn inspanning en zelfstudie van de belastingen om zeep ... want geloof me, het is hier een paradijs diegene die de reglementjes wil leren en toepassen hoor, aan 17% ga ik niet geraken met een vlaktax zeker ?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#589 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ga mijn grieven eens op papier zetten en die naar jou doorsturen, en dan jij naar Van Dun, en dan mag hij mijn ideeën eens inmaken als heerlijke kweeperen in een potje.
![]() |
![]() |
#590 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
ik ken meer van open hart chirurgie dan van belastingen.
![]() |
![]() |
#591 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar kom, als ik er dan toch zo weinig van afweet: onderwijs me eens ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#593 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-(subjectief)en natuurlijk het gewone (let wel) 'naieve' gevoel van eerlijkheid dat een (niet overdreven!) sociale herverdeling geeft zo instant, maar mits wat nadenken kan ik er wellicht nog wel wat verzinnen hoor die zelfstudie en de belastinggids is welbesteed, steek per jaar zo'n twee werkweken in mijn aangifte (+verdediging bij controle, dat heb je dan wel steeds ... ze vinden die aanslagen met percentages onder de 20% maar niks precies) ... maar dat zijn wel mijn bestbetaalde prestaties ... maar t blijft een pokkejob hoor ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#594 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#595 | |
Banneling
|
![]() Eerste hit op google geeft dit (http://www.grassavoye.be/NL/Employee...ts/CIJFERS.htm)
Maximum Wettelijk Pensioen voor een volledige loopbaan, alleenstaande 2008 € 20.020,60 Dat is 1670€ per maand Ietwat hogere lonen betalen meer lasten dan dat per maand... Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#596 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dan denk ik dat in zo'n schema de breedste schouders toch de zwaarste lasten dragen én dat de hogere consumptie door de bredere schouders gecompenseerd wordt? Waarom is zoiets niet voldoende? 't is dan nog makkelijk en transparant ook (i.e. goedkoper te controleren). Gewoon de overheid wat efficiënter maken (lees: veel efficiënter maken), wat overtollige dingen afvoeren, en we komen ruimschoots toe met minder belastingen. Citaat:
Ik ga daar iemand voor inschakelen, lijkt me.
![]() |
![]() |
#597 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#598 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb wel het gevoel dat percy me in het ootje neemt met zijn schema. Iemand gaat dat bekritiseren, ik voel het, ik voel het.
![]() |
![]() |
#599 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ziek zijn is best leuk als er discussies als deze zijn.
![]() |
#600 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() I lived to see the day! Ik kan sterven nu. |
|
![]() |
![]() |