![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Personen die het oude testament volgen zijn ook gevaarlijke types.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#582 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
gods woord...zoals de bijbel onderhevig aan 'menselijke' wijzigingen...schrappen en aanpassen..in mohammed's tijd had men daar geen problemen mee... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#583 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie was er ook weer gevaarlijk?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mensen zoals hij en Patt Condell geven atheïsme een slechte naam. Die had ik nog niet gezien van hem, bedankt voor de link.
![]() |
![]() |
#585 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kan mij niet schelen of atheïsme een goede of slechte naam heeft. Waar het om gaat is wie er gelijk heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | |
|
![]() Citaat:
![]() *edit* Klopt eigenlijk niet. Door mensen zoals hen moet ik steeds opboksen tegen vooroordelen. Ze zijn contra-productief, ook al denken ze De Enige Waarheid te hebben.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 19 juli 2010 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#587 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#588 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Vergelijk het met het feit dat iemand zich een mening vormt over de christenen op basis van een boekje over de inquisitie. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#589 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu gaat van mij mag hij overal "Allah asghar" ("Allah is kleiner") gaan schrijven. Als hij denkt dat hij op die manier zijn leven zin kan geven, dan moet hij dat vooral doen. Hij maakt alleen zichzelf belachelijk, want vroeg of laat zal het leven hem leren hoe hachelijk de condition humaine niet is. Citaat:
Waar ik op uit wil is het volgende. De culturen van het Middelandse Zeebekken en het Midden-Oosten en die zich later hebben uitgebreid naar de rest van Europa zijn steeds gekenmerkt geweest door twee zaken: de Abrahamitische overlevering en de Griekse logos. Christelijk-apologetische, imperialistische en eurocentrische tendensen hebben steeds gepoogd de Griekse logos bij het Europese Christendom in te lijven en de anderen en met name de Joden en de islam te ontzeggen. Met mijn "drie feiten" toon ik aan dat het terrein van de logos in de islam minstens even belangrijk was dan in het Christendom, en zelfs vroeger optrad: - het onderscheid dat gemaakt werd tussen profetische openbaring (Quran) en woorden en daden (Ahadith); - de aandacht voor een kritische analyse van elke hadith aan de hand van een keten van overleveraars Dat doet niets af aan de verdienste van Christelijke vertegenwoordigers van de logos als Augustinus en Tertullianus, hoewel ook deze Berberse denkers niet tot Eurocentrisme nopen. Tot slot moet gezegd dat de antieke Hellenen zich niet zagen als Europeanen, maar als een gulden middenweg tussen Europa, dat volgens hen vrijheid kende maar geen wetten, en Azië, dat volgens hen wetten kende maar geen vrijheid. Zijn wij vandaag dus eigenlijk niet gewoon op zoek naar... Hellenen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
In onderzoek moet je soms absurde thesen lanceren om het debat aan te zwengelen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | |
|
![]() Exactly, het is zo lang geleden dat het niet meer representatief is voor het christendom van vandaag.
Maar mensen zoals Sus en Patt Condell zijn dat wel. Citaat:
Dat is wat me een beetje tegen de borst stoot. De uitlatingen van Sus zijn duidelijk racistisch geïnspireerd en niet vanuit atheïsme en dat straalt ook uit in elk van zijn 'kritische' posts over de islam.
![]() |
![]() |
#592 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hem moslims nooit iets kwaads toe zien wensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#593 |
|
![]() Hij vind dat mensen van een andere afkomst minder rechten hebben dan hem.
Dat is per definitie racisme. Tuurlijk, maar er zijn grenzen, en in dit geval wettelijke grenzen.
![]() |
#594 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt mensen die elke zaak die ze aanhangen, te schande maken.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 19 juli 2010 om 19:56. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#595 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#596 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar wat uw zaak is, blijft nog steeds in het ongewisse. Dan weer pleit u voor de Islamisering voor Europa, dan weer voor een pan-Germaans rijk. Geen touw aan vast te knopen: doet zelfs een beetje denken aan schizofrenie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#597 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#598 |
|
![]() Mag ik even uw landgenoot citeren?
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 19 juli 2010 om 20:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#599 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind de bijdragen van de moslims hier van een veel hoger en correcter niveau dan die van 'die vuile atheïst'.
![]() |
![]() |
#600 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |