Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2011, 17:47   #581
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het werd al gepost:

Het meisje is een autochtone Limburgse.

Hema is een buitenlands bedrijf dus betreft dit geval in Genk buitenlandse discriminatie tegen een autochtone.
HEMA is een Nederlands bedrijf dat zich aanpast aan de in België geldende cultuur:
Citaat:
Winkelketen Hema maakt in een persbericht duidelijk dat het met het ontslag van de jonge uitzendkracht die een hoofddoek droeg, zich schikt naar 'de cultuur en gewoonten' van België.

(...)

'Wij realiseren ons dat het een gevoelig onderwerp betreft en wij betreuren dat wij onderdeel worden van een politieke discussie.'

'In België is het klaarblijkelijk niet gebruikelijk een hoofddoek te dragen in winkelketens, supermarkten en publieke functies'
, gaat het verder. 'Hema conformeert zich aan de gewoonten van een land.'

(...)

'Wij benadrukken dat deze beslissing niet is gericht tegen het dragen van hoofddoeken in het bijzonder maar dat dit geldt voor alle uitingsvormen die afbreuk zouden doen aan een neutraal en discreet imago van Hema'

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110308_100
Kijk filo'ke, dát noem ik nu bereidheid tot integratie.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:48   #582
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Neen, niet dat soort bedrijven
een hoofddoekenwinkel met burka-keuze?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:48   #583
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
Ik had toch graag die klachten eens gelezen of een wederwoord van dat ontslagen meisje of desnoods van één van haar collega's. Het zou me écht verbazen moest dat enkel om die hoofddoek draaien.
Waarom zou u dat verbazen? Het is toch algemeen bekend dat Vlamingen hoofddoeken willen bannen?
Oud 9 maart 2011, 17:49   #584
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
een hoofddoekenwinkel met burka-keuze?
Liever zo een kruidenierszaak als die van mevrouw de Bolle. Een doordenkertje
Oud 9 maart 2011, 17:49   #585
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
99% kans dat het bekeerlingske ene "mohammed" als vriendje is tegengekomen. Om niet direct als oefenmatras gebruikt te worden heeft ze zich bekeerd en zijn ze vast al "gehuwd" voor de imam. Ze krijgt nu via de bekeerlingengroep wekelijks de suikerversie van de islam opgelepeld tot ze zwanger is en bevallen.
en dan is het feest gedaan.
de urban legend...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:51   #586
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou u dat verbazen? Het is toch algemeen bekend dat Vlamingen hoofddoeken willen bannen?
Voor mij hoeft dat niet. Ik bemoei me niet met andermans kleding.

Ik bedoelde eigenlijk eerder: het zou me verbazen dat dit voorvalt in Genk. In één of andere plattelandsgemeente had ik het plausibeler gevonden.
Oud 9 maart 2011, 17:51   #587
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Pfft ik ben zo ook ooit ontslagen : niet verlenging van een tijdelijk contract omdat ik het had aangedurfd om naar de vakbond te stappen omdat ik geen nachtvergoeding kreeg. Twee keer raden bij welke interim : ook Randstad. Fascisten zijn het. Allemaal die interim bureaus.
Langs de andere kant als je begint te werken zonder hoofddoek wat belet je dan om als er teveel idioten aanstoot nemen dat ding gewoon terug af te doen. Twee dagen en je bent dat terug gewoon. Zoals bij een klak.

Ze zouden trouwens cineasten moeten verbieden handdoeken om te doen.
Het zijn zakelijke egoisten...wiens brood met eet wiens woord men spreekt..de werkgevers dus..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:52   #588
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niks mis mee als ge laaggeschoold zijt. Als ge jarenlang hebt zitten blokken om dan in een winkelke terecht te komen wel.

Heb je het artikel gelezen? Duidelijk niet.

Autochtonen die mensen ontslaan owv een hoofddoek rammelen met de voeten van een allochtoon. Daar zou vele harder tegen moeten worden opgetreden.
Ik heb uiteraard het artikel gelezen.
Het gaat over iemand die in dienst kwam zonder hoofddoek, later verzocht om er eentje te dragen waarvoor toestemming gegeven werd maar omdat zowel klanten als collega's hier opmerkingen over maakten werd die toestemming weer ingetrokken. Daar wilde die mevrouw zich niet bij neerleggen en dus werd het contract niet verlengd.

Mij lijkt dit toch het recht van een werkgever, hun eerder genomen beslissing werd herzien, waar die mevrouw zich niet in kon vinden en dus werd het contract niet verlengd, ik zie niet in waarom je daar tegen zou moeten optreden, tenzij je vind dat hoofddoeken moeten steeds en overal en dit boven de mening van werkgevers staat. Dat lijkt op dwang, daar ben je toch geen voorstander van?
Die mevrouw had ook een andere keuze kunnen maken, gewoon werken zonder hoofddoek, blijkbaar is de hoofddoek belangrijker dan werken bij de Hema, dat mag maar dan moet je niet zeuren en consequent zijn en werk zoeken waar je die hoofddoek wel mag dragen.

Niet de Hema doet moeilijk maar die mevrouw die meent zonder hoofddoek niet te kunnen functioneren.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:53   #589
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
de urban legend...
doe de moeite en lees deze schrijnende verhalen maar eens:

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...forum.php?f=40

Het verhaal van een moeder:

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...p?f=28&t=18173

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 9 maart 2011 om 18:03.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:53   #590
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegenlicht Bekijk bericht
Ik zal u sebiet eens bekeren als je nog meer onzin en wartaal uitkraamt.
Gedwongen bekeringen? Net zoals ik al zei, intimidatie leidt tot het spontaan dragen van de hoofddoek.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:53   #591
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
de urban legend...
Helaas Filo, is dat geen urban Legend, maar harde realiteit.
Oud 9 maart 2011, 17:53   #592
suqar_7loe

Standaard

Citaat:

Ik bedoelde eigenlijk eerder: het zou me verbazen dat dit voorvalt in Genk. In één of andere plattelandsgemeente had ik het plausibeler gevonden.
Ach ja.

In Antwerpen (daar waar toch veel allochtonen leven) mag men toch ook geen hoofddoek dragen meestal hoor.
Oud 9 maart 2011, 17:54   #593
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er komen gemeenteverkiezingen in 2012.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:56   #594
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er komen gemeenteverkiezingen in 2012.
Euh, ja. Wat bedoel je daarmee?
Oud 9 maart 2011, 17:57   #595
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik heb uiteraard het artikel gelezen.
Het gaat over iemand die in dienst kwam zonder hoofddoek, later verzocht om er eentje te dragen waarvoor toestemming gegeven werd maar omdat zowel klanten als collega's hier opmerkingen over maakten werd die toestemming weer ingetrokken. Daar wilde die mevrouw zich niet bij neerleggen en dus werd het contract niet verlengd.

Mij lijkt dit toch het recht van een werkgever, hun eerder genomen beslissing werd herzien, waar die mevrouw zich niet in kon vinden en dus werd het contract niet verlengd, ik zie niet in waarom je daar tegen zou moeten optreden, tenzij je vind dat hoofddoeken moeten steeds en overal en dit boven de mening van werkgevers staat. Dat lijkt op dwang, daar ben je toch geen voorstander van?
Die mevrouw had ook een andere keuze kunnen maken, gewoon werken zonder hoofddoek, blijkbaar is de hoofddoek belangrijker dan werken bij de Hema, dat mag maar dan moet je niet zeuren en consequent zijn en werk zoeken waar je die hoofddoek wel mag dragen.

Niet de Hema doet moeilijk maar die mevrouw die meent zonder hoofddoek niet te kunnen functioneren.
Jij hebt makkelijk praten met je hollandse nationaliteit. Denkt ge dat werk vinden met een hoofddoek voor een moslima zo makkelijk is ofzo?

En ja, de werkgever heeft zich niet te bemoeien met iemands kledingsstijl. En al helemaal niet wat het keppeltje, hoofddoek en kruisje betreft.

Stiekem vind ik het wel knap hoe de joden dit soort shit aanpakken. Die bannen de autochtonen en openen hun eigen zaken.
Oud 9 maart 2011, 17:58   #596
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk ben ik nooit tegen hoofddoeken in privé (ondernemingen) geweest. Maar dit soort koppige dwaasheden en religieuze arrogantie (weigering van zich aan te passen aan een correcte/legale/niet persoonlijke vraag van de werkgever) doet mij ernstig twijfelen..
Oud 9 maart 2011, 17:59   #597
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Eigenlijk ben ik nooit tegen hoofddoeken in privé (ondernemingen) geweest. Maar dit soort koppige dwaasheden en religieuze arrogantie (weigering van zich aan te passen aan een correcte/legale/niet persoonlijke vraag van de werkgever) doet mij ernstig twijfelen..
Twijfelen kan geen kwaad zolang ge maar redelijk blijft.
Ik vraag me af wat er zo omgaat in zo een autochtone kop wanneer die iemand achter de kassa ziet met een hoofddoek.
Oud 9 maart 2011, 18:01   #598
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij hebt makkelijk praten met je hollandse nationaliteit. Denkt ge dat werk vinden met een hoofddoek voor een moslima zo makkelijk is ofzo?

En ja, de werkgever heeft zich niet te bemoeien met iemands kledingsstijl. En al helemaal niet wat het keppeltje, hoofddoek en kruisje betreft.

Stiekem vind ik het wel knap hoe de joden dit soort shit aanpakken. Die bannen de autochtonen en openen hun eigen zaken.
Die mag dat wettelijk..dus pas u aan..

Zie je nu nog niet in waarom er steeds meer mensen iets krijgen tegen deze arrogante opdringerige religie en haar volgelingen..
Oud 9 maart 2011, 18:02   #599
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Jij hebt makkelijk praten met je hollandse nationaliteit. Denkt ge dat werk vinden met een hoofddoek voor een moslima zo makkelijk is ofzo(1)?

En ja, de werkgever heeft zich niet te bemoeien met iemands kledingsstijl. En al helemaal niet wat het keppeltje, hoofddoek en kruisje betreft(2).

Stiekem vind ik het wel knap hoe de joden dit soort shit aanpakken. Die bannen de autochtonen en openen hun eigen zaken(3).
1) Niets houdt ze tegen deze af te doen.
2) De werkgever is baas over hoe hij zijn bedrijf wil organiseren, welk personeel hij aanvaardt, ... Niemand kan hem dit kwalijk nemen. Gedraag u zoals de baas het wilt en u zal beloond worden.
3) Wat houdt ze tegen? En als het ze niet aanstaat kunnen ze nog steeds in het buitenland hun eigen zaak beginnen? Maar ja, joden staan nu eenmaal bekend als ondernemers en harde werkers. Moslims daarentegen...
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 18:02   #600
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Citaat:
Twijfelen kan geen kwaad zolang ge maar redelijk blijft.
Ik vraag me af wat er zo omgaat in zo een autochtone kop wanneer die iemand achter de kassa ziet met een hoofddoek.
Bweik, jakkes.
Tegenlicht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be