![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 |
Minister
|
![]() In Eindhoven heeft de politie na observatie een beginnende straatdealer aangehouden. Het is een 57-jarige gehandicapte man die vanuit zijn scootmobiel zijn winkelnering bedreef. Hij had het niet breed en wilde wat zwart bijverdienen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#582 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() tja bij het aanschouwen van zulke criminelen verbleekt het gedrag der bankiers wel. Nu voelen wij ons veilig sai, als zulke zware criminelen zwaar aangepakt worden, joepieeeee
![]() |
#583 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vooral het afsluitende deel van uw post toont mooi de negativiteit aan. Poog eens iets amelioratiever naar de dingen te kijken, uw wereld kan er enkel aangenamer door worden.
![]() |
![]() |
#584 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() wie dingen illegaal wil maken haalt winst uit illegale praktijken. Een andere reden is er niet ; wie wil zijn maatschappij nu illegaler maken? Ik kan enkel aan criminelen denken.
![]() |
#585 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
legalisatie = opbouwen illegaal houden = destructie
![]() |
![]() |
#586 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() correct.
Angstigen onderhouden hun angst door nieuwe info niet te aanvaarden en/of onweerlegbare feiten belachelijk te maken. Zie ook religie. Ik heb alle door u aangehaalde punten jaaaaaaren terug hier reeds nedergepoot; doch de pillendraaiers en alcoholverslaafden willen niet hebben dat hun druggebruik ook als dusdanig omschreven wordt. Echt misselijk wordt ik daarvan, bij de zoveelste druggebruiker die op tv komt zeggen dat die geen drugs gebruikt en ondertussen receptie na receptie afschuimen (en ze heten niet allemaal Ludo hoor). Hypocriete mensen die onze maatschappij verzieken, anders kan ik hun gedrag niet benoemen.
![]() |
#587 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
bij eender welke winkel waar het volk tot op de straat staat zegt men steeds : "goe marchandieze". En geen overlast.....
![]() |
![]() |
#588 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En criminelen halen ook inkomsten uit legale zaken zoals uit mijn post blijkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#589 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb mensen gekend die daar mee bezig zijn geweest. Sommigen zitten al vele jaren lang en nu nog steeds in de cel. Een paar die ik gekend heb heeft zelfs ondertussen zelfmoord gepleegd daar in die cellen. Uiteraard, verhaaltjes zoals jij verteld hebben die vroeger ook verteld, sterker nog ze geloofden het zelfs. Ondertussen geloven ze wel wat anders. Maar ja, berouw komt altijd na de zonde hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze vinden drugs goed, meestal omdat ze er zelf aan zitten waarschijnlijk. Maar ze vinden niet de rest rondom drugs goed. Het maatschappelijk probleem die het teweeg brengt. Ah dan moet oom agent wellicht wel klaar staan. Maar wie zijn portie wenst te bestellen moet wel ongemoeid blijven. 't is zoiets dat jij ziet hé? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...-in-eigen-land
Citaat:
- Hierboven halen de personen aan dat als ze zich laten registreren in een coffeeshop de politie of hun werkgever erachter kan komen. Ik weet niet in welke mate dit klopt, maar het lijkt me wel een goed ontmoedigingsmiddel. - Het aantal drugstoeristen in de zuidelijke provincies zou zijn afgenomen. Dat is positief aangezien dat het hoofddoel achter de wietpas was. - Een aantal gebruikers overwegen volledig te stoppen als ze zich ergens moeten laten inschrijven. Valt ook enkel maar toe te juichen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#593 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#594 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het onderscheid tussen soft en harddrugs alleen al is totaal achterhaald... Hoe maak je trouwens het onderscheid tussen hard en softdrugs vanuit een medisch perspectief? Alcohol kan evengoed als 'harddrug' omschreven worden en dan is je bewering al helemaal fout. Laatst gewijzigd door captain jack : 14 mei 2012 om 23:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#595 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ik ben eigenlijk zeker dat voor de eerste cannabistrek de consument al eens alcohol en/of tabak gebruikt heeft. En ik ben eigenlijk ook zeker dat de overgrote meerderheid van harddruggebruikers eerst begonnen zijn met alcohol of tabak, nog voor ze cannabis gebruikt zouden hebben. Die logica indachtig moeten we dus eigenljk naast cannabis , wat een tussenstadium is en geen beginstadium, en geheel in lijn met savatage's overtuiging, het beginstadium verbieden en streng aanpakken. Als we tabak en alcohol verbieden slaan we zelfs nog enkele vliegen in 1 klap bij: longkanker, en 350.000 alcoholiekers in Belgie die we eindelijk eens kunnen behandelen. Inderdaad, de steppingstone theorie indachtig moeten we wortels uitroeien. Alcohol! Tabak! wetenschappelijk onderbouwd savatage: Variation in youthful risks of progression from alcohol and tobacco to marijuana and to hard drugs across generations
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 14 mei 2012 om 23:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#596 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door captain jack : 15 mei 2012 om 02:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#597 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is geen maatschappelijk probleem, het wordt problematisch gemaakt omdat de normale menselijke omgang met drugs gecriminaliseerd wordt door mensen die geen verantwoording willen opnemen voor hun eigen leven. Omdat deze mensen niet in staat zijn tot zelfreflectie vinden zij dat andere mensen ook maar niet in staat moeten zijn tot het opnemen van verantwoordelijkheid over het eigen leven. + In België zitten we met overdreven veel functionerende alcoholisten, in leidinggevende functies, en die willen het niet geweten hebben dat hun gebruik veel nefaster is voor hun lichaam en hun directe omgeving dan marihuana.
![]() |
![]() |
#598 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
- I.p.v. een ontmoedigingsmiddel is het een stimulans om illegaal te gaan kopen. - I.p.v. het aantal drugstoeristen is afgenomen is er binnenlands drugstoerisme ontstaan (denk je echt dat die allemaal stoppen op 1-1-2013?) - Een aantal gebruikers overweegt volledig te stoppen, een groter aantal gaat de zwarte markt op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#599 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg enkel dat er voor elke drugdealer die in de cel zit (of er zelfmoord heeft gepleegd) er op straat een nieuwe is bijgekomen. Net zo bij de scooter-runners die bestellingen leveren voor zo'n dealers. Er zullen er vast wel in de cel zitten (al zal dat meestal niet heel lang zijn) maar dat neemt niet weg dat er nog steeds massa's van die gastjes rondsnorren. Ga anders uw licht maar even opsteken in Maastricht. Overigens; wat jij zo rooskleurig vind aan mijn verhaal is mij een raadsel. Het lijkt alsof jij vindt dat ik reclame maak voor het beroep van drugdealer. Daar is niks van aan. Ik tracht enkel aan te geven waarom de jacht op drugsdealers een eindeloze strijd is. En de praktijk geeft me gelijk. Na jarenlang jacht op drugsdealers zijn ze nog steeds met velen.
![]() |
![]() |
#600 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht men vandaag alcohol verbieden, zou jij mensen die daar tegen protesteren dan ook verdenken van tunnelvisie? Citaat:
Het enige maatschappelijke probleem dat ik kan bedenken is dat jonge gastjes geen maat weten houden en door hun overmatig gebruik in de problemen komen. Maar dat probleem gaat op voor alle drugs. Zo zijn er volgens mij meer jonge gastjes die zich doodzuipen dan die zich doodblowen. En verder wordt overlast wel eens aangehaald maar dat is ook weer een gevolg van de criminalisering. Als er in een stad als Maasticht nog slechts op een 15-tal plaatsen alcohol te krijgen zou zijn zouden de buren ook daar klagen over drukte en andere overlast. Net zo als het maatschappelijk probleem van drugsdealers. Ook dat is een gevolg van de criminalisering, niet van het produkt op zich. Citaat:
En dat is nu net wat agenten -door het invoeren van de wietpas- nu weer meer en meer moeten gaan doen. Check de pers maar even.
![]() |