Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2013, 07:47   #581
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander Bekijk bericht
Inderdaad denk dat bvb turnhout daar al een bewijs voor is dat ze hun achterban niet kennen.
Het is precies voor u wel niet zo moeilijk om debiele uitspraken te komen doen.
Turnhout is voor de N-VA een zeer pijnlijke affaire, wij hadden het ook veel liever anders gezien.

Geen enkele partij kent de mensen die opkomen voor de gemeenteraadsverkiezingen omdat er steeds mensen afvallen (die de vorige keer niet verkozen geraakten) moeten er steeds opnieuw nieuwe mensen gezocht worden. Tussen al uw verkozen moet er maar één tussenzitten die de rest kan oprruien en je hebt het vlaggen als partij.

Meestal, ik schrijf wel degelijk meestal volstaat een ernstig gesprek met deze mensen om hen terug op het spoor te krijgen. Die van Turnhout waren echter niet tot inkeer te brengen met alle gevolgen vandien.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 07:49   #582
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Hier schrijf je dan toch politieke geschiedenis ! Als wat jij schrijft ook maar in de buurt komt van de realiteit is de bocht van Bracke een feit....
Nee want ik ben niet van NVA, zelfs geen lid van NVA.

Citaat:
Ik volg je voor de volle 100% dat de kiezer niet wakker ligt of er verbetering komt via een goed socio economisch beleid, of via een volgende staatshervorming. Maar dat is het punt niet, aangezien n-va nu al duidelijk stelde dat zij niet meespelen in 2014 zonder dat institutionele luik.
Je zegt het zelf de kiezer ligt daar niet wakker van, NVA is altijd heel duidelijk geen staatshevorming om te hervormen maar staatshervorming om de zaken fundamenteel te veranderen.

Dat ze dit willen vastleggen voor een regeringsvorming komt enkel door de periode van 2007 waar door franstaligen veel was belooft maar uiteindelijk niks van terrecht kwam. Als ik de verschillende standpunten binnen de NVA zie willen ze nog steeds zo'n garanties voor ze aan een regering beginnen en willen ze allemaal grosso modo hetzelfde qua hervorming.

Dat er dus verschillen zijn maakt mij weinig uit en zoals ik al zei is enkel iets voor media die daarop kranten willen verkopen of pundits die denkbeeldige punten willen scoren .

Mij maakt het uit of de NVA de zaken kan verwezenlijken die ze beloven , dat de wever dat bereikt door als een clown verkleed rond te lopen maakt mij niks uit.

Citaat:
Begint het geen tijd te worden om onder ogen te zien dat de poging om deze piste af te tasten door Bracke in het mijnenveld vooruit te sturen met die boodschap totaal mislukt is ? (jammer genoeg) En dat de klassieke tenoren zich niet snel genoeg konden haasten om zich van die nieuwlichterij te distantiëren ?
Dan hadden ze dat veel beter kunnen aanpakken, nogmaals gebeurt in elke partij zie niet in waarom enkel bij NVA dit deel is van het strategisch masterplan "vlaanderen vrij 2020"

Citaat:
Een heel goede vraag. Waarom is er bij n-va zo een krampachtige reactie omdat hun oostvlaamse kopman een piste probeert te lanceren om zijn partij alsnog in de volgende regering te krijgen ? Moet iedereen dan blij zijn dat de partij met 99% kans aan de zijlijn zal blijven roepen ?
Die man streeft naar regeringsdeelname, en krijgt een emmer drek over zijn kop omdat hij niet achter een fata morgana aanholt.
Dat hangt ervanaf hoe de aprtij dat invult en wat binnen de partij gezegd is.

JIJ maakt ervan dat NVA nu al niet meer wil meedoen met een regering in 2014 ik maak daar iets anders van. Maar zoals ik al zei wat uitmaakt is wat ze bereiken.

Heb jij gelijk en stellen ze zich onredelijk op (door bijvoorbeeld directe splitsing belgie te eisen voor enige onderhandeling) dan is NVA voor mij fout bezig en zal ik dat zeggen, doen ze dat niet en stellen ze zich op zoals in 2010 dan doen ze de job waar ik voor hen gestemd heb. En dat is alles wat uitmaakt zou ik denken.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich

Laatst gewijzigd door k9 : 16 oktober 2013 om 07:51.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 07:53   #583
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En indien de NVA tijdens de verkiezingen de verhoopte scores niet haalt, zal er ook tot en met gemanipuleerd zijn, zeker?
Dus het is toevallig dat er zoveel in de media komen nu negatief over de NVA?

Het is toevallig ook dat pakweg vorige verkiezingen de geplaatste door de regering zoals top van de nationale bank oproept om niet NVA te stemmen?

Mai hoe naief kan iemand zijn.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 16 oktober 2013, 08:18   #584
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Dus het is toevallig dat er zoveel in de media komen nu negatief over de NVA?
Toeval? Weet ik niet. Wat ik wél weet, is dat de regeringspartijen in de tegenaanval zijn gegaan, hun communicatie hebben aangepast, en media, en de mensen, nu veel beter kunnen overtuigen dat ze goed werk leveren. Ondertussen klopt het verhaal van de NVA steeds minder, waardoor er twijfels rijzen. Dat vertaalt zich in de wijze waarop de zaken voorgesteld worden, en dus de perceptie, wat blijkbaar een impact heeft op de peilingen. Je moogt daar niet mee akkoord zijn, maar zo werkt het spel nu eenmaal.

Trouwens, de NVA heeft dat ook aan zichzelf te danken: affaire Bracke, Turnhout, tweespalt rechtse regering/staatshervorming, wanoptreden van Francken tegenover De Block, enz. Maar wees gerust, de partij blijft ruim op kop, en zal waarschijnlijk als eerste partij uit de bus komen.

En wees gerust, de andere partijen worden ook in de media aangepakt, soms zeer hard. Alleen zie jij dat minder omdat het niet om UW partij gaat.

Citaat:
Het is toevallig ook dat pakweg vorige verkiezingen de geplaatste door de regering zoals top van de nationale bank oproept om niet NVA te stemmen?
iedereen heeft recht op een eigen mening. En soms kan het zijn dat mensen het met de NVA niet eens zijn, en dat ook zeggen. Als zou ik het persoonlijk niet doen: er zijn functies die neutraliteit vergen.

Dat partijen die functies politiek misbruiken is niet proper, maar maakt helaas eveneens deel uit van hetzelfde spel. Ik betreur dit ten zeerste en ben voorstander van een deontologosche code in deze.

Citaat:
Mai hoe naief kan iemand zijn.
Je bent inderdaad naïef, omdat je de spelregels niet ken en te eng focust op een gegeven tussen tal van anderen. Om het met andere woorden te zeggen: benader de zaak ietwat kritischer, ook naar NVA toe.
Oud 16 oktober 2013, 08:37   #585
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Geloof me Schoof, dat wordt netjes uitgesteld tot na de verkiezingen.
Het broze herstel verhaal moet blijven duren tot aan de verkiezingen.
Als ze dat kunnen, dan gaan ze dat zeker doen: uitstellen en over de verkiezingen tillen.
Maar in deze zaak zou de markt hen wel eens kunnen kloppen ...

En is het Dexia niet, dan is het wat anders.
Een schandaaltje uit Charleroi, een afrekeninkske uit Luik, een ambetant gevolg van de shut down die de werkloosheid aanwakkert, een wat te brute fgtb-betoging ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 09:02   #586
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ze dat kunnen, dan gaan ze dat zeker doen: uitstellen en over de verkiezingen tillen.
Maar in deze zaak zou de markt hen wel eens kunnen kloppen ...

En is het Dexia niet, dan is het wat anders.
Een schandaaltje uit Charleroi, een afrekeninkske uit Luik, een ambetant gevolg van de shut down die de werkloosheid aanwakkert, een wat te brute fgtb-betoging ...

.
Aan Belgische schandalen is er idd nooit tekort geweest, alleen wordt er al het mogelijke aan gedaan om die onder water te houden tot na de verkiezingen. Ondertussen wordt de onderste steen bovengehaald om de akkefietjes van de N-VA boven te spitten (die vaak uitgerekend door de tegenwerkende regimepartijen in de hand worden gewerkt).
Oud 16 oktober 2013, 11:10   #587
k9

Standaard

Citaat:
Toeval? Weet ik niet. Wat ik wél weet, is dat de regeringspartijen in de tegenaanval zijn gegaan, hun communicatie hebben aangepast, en media, en de mensen, nu veel beter kunnen overtuigen dat ze goed werk leveren.
EN denk je dat het toevallig is dat tussen het nieuws over de speech van di rupo men beelden vand e belgen die winnen zien en naar brazilie mogen en een nobelprijs winnaar?

Leg jij me eens uit wat de relevantie tussen de speech van di rupo in het parlement en die beelden?

Laten we niet vergeten dat men dit beeld maar enkele maanden moet aanhouden tot de verkiezing .

Citaat:
Ondertussen klopt het verhaal van de NVA steeds minder, waardoor er twijfels rijzen. Dat vertaalt zich in de wijze waarop de zaken voorgesteld worden, en dus de perceptie, wat blijkbaar een impact heeft op de peilingen. Je moogt daar niet mee akkoord zijn, maar zo werkt het spel nu eenmaal.

Trouwens, de NVA heeft dat ook aan zichzelf te danken: affaire Bracke, Turnhout, tweespalt rechtse regering/staatshervorming, wanoptreden van Francken tegenover De Block, enz.
Grotendeels opgeblazen uit proporties terwijl echte nieuws dat de mensen aangaat amper aan bod komt.

maar weeral toeval zeker?

Citaat:
Maar wees gerust, de partij blijft ruim op kop, en zal waarschijnlijk als eerste partij uit de bus komen.
Dat maakt mij niks uit, ik (in tegenstelling tot veel hier of in de media) ben geen cheerleader voor een partij. Of de NVA nu 5 of 30% haalt maakt voor mij niks uit zolang ze maar kunnen verwezenlijken wat ze zeggen te zullen doen.

Citaat:
En wees gerust, de andere partijen worden ook in de media aangepakt, soms zeer hard. Alleen zie jij dat minder omdat het niet om UW partij gaat.
Ok, toon me dan eens de stortvloed van artikels over de Spa die in de laatste peiling ook achteruit gaat.

Citaat:

iedereen heeft recht op een eigen mening. En soms kan het zijn dat mensen het met de NVA niet eens zijn, en dat ook zeggen. Als zou ik het persoonlijk niet doen: er zijn functies die neutraliteit vergen.
Iedereen mag idd zijn eigen mening hebben en daar heb ik niks op tegen.

Echter als we spreken van overheids media zoals de vrt zijn er bepaalde zaken die niet kunnen. De premier actief linken aan de succesvolle belgische ploeg en andere successen gaat ruim over de schreef .

Alsook elke ambtenaar zoals die top van allerlei instanties die zich uitspreken . Zeggen dat jij het persoonlijk niet zou doen brengt natuurlijk weinig op, maar blijkbaar zijn we de brainwashing al zo gewoon dat het amper nog reacties oproept .

Citaat:
Dat partijen die functies politiek misbruiken is niet proper, maar maakt helaas eveneens deel uit van hetzelfde spel. Ik betreur dit ten zeerste en ben voorstander van een deontologosche code in deze.

Je bent inderdaad naïef, omdat je de spelregels niet ken en te eng focust op een gegeven tussen tal van anderen. Om het met andere woorden te zeggen: benader de zaak ietwat kritischer, ook naar NVA toe.
Dit is niet de spelregels dit is misbruik van macht en positie om belgie binnen een bepaalde stramien te houden dat hen goed uitkomt.

Oud 16 oktober 2013, 11:37   #588
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
En indien de NVA tijdens de verkiezingen de verhoopte scores niet haalt, zal er ook tot en met gemanipuleerd zijn, zeker?
Neen, dan niet.
Trouwens ik maak me er niet druk om, jij blijkbaar wel.
Die opgeklopte media show gaat niets veranderen aan het resultaat.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 11:41   #589
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
EN denk je dat het toevallig is dat tussen het nieuws over de speech van di rupo men beelden vand e belgen die winnen zien en naar brazilie mogen en een nobelprijs winnaar?

Leg jij me eens uit wat de relevantie tussen de speech van di rupo in het parlement en die beelden?

Laten we niet vergeten dat men dit beeld maar enkele maanden moet aanhouden tot de verkiezing .

Grotendeels opgeblazen uit proporties terwijl echte nieuws dat de mensen aangaat amper aan bod komt.

maar weeral toeval zeker?

Dat maakt mij niks uit, ik (in tegenstelling tot veel hier of in de media) ben geen cheerleader voor een partij. Of de NVA nu 5 of 30% haalt maakt voor mij niks uit zolang ze maar kunnen verwezenlijken wat ze zeggen te zullen doen.

Ok, toon me dan eens de stortvloed van artikels over de Spa die in de laatste peiling ook achteruit gaat.

Iedereen mag idd zijn eigen mening hebben en daar heb ik niks op tegen.

Echter als we spreken van overheids media zoals de vrt zijn er bepaalde zaken die niet kunnen. De premier actief linken aan de succesvolle belgische ploeg en andere successen gaat ruim over de schreef .

Alsook elke ambtenaar zoals die top van allerlei instanties die zich uitspreken . Zeggen dat jij het persoonlijk niet zou doen brengt natuurlijk weinig op, maar blijkbaar zijn we de brainwashing al zo gewoon dat het amper nog reacties oproept .

Dit is niet de spelregels dit is misbruik van macht en positie om belgie binnen een bepaalde stramien te houden dat hen goed uitkomt.
In mijn ogen zijn degenen die geen manipulatie zien eerder naief.
Berlusconi had ook de media in zijn zak en heeft daar jaren gebruik van gemaakt. Hier gebeurt hetzelfde maar in beperktere mate.
Oud 16 oktober 2013, 11:49   #590
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
In mijn ogen zijn degenen die geen manipulatie zien eerder naief.
Berlusconi had ook de media in zijn zak en heeft daar jaren gebruik van gemaakt. Hier gebeurt hetzelfde maar in beperktere mate.
Je vergist je.

De manipulatie en indoctrinatie gebeurt hier alleen sluipenderwijze vergeleken met Italië.
Oud 16 oktober 2013, 11:51   #591
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je vergist je.

De manipulatie en indoctrinatie gebeurt hier alleen sluipenderwijze vergeleken met Italië.
duuuh.
Ik zeg net hetzelfde als u.
En zo sluipenderwijze is het de laatste tijd niet.
Het is vrij opvallend vast te stellen, bvb dat gedweep met de rode duivels.
Oud 16 oktober 2013, 12:11   #592
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
een serieuze hervorming, die goed is voor ALLE Belgen is onmogelijk via een sociaal economische regering, dat is net het probleem in België.
En een serieuze hervorming die goed is voor alle Vlamingen wel dan?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 12:12   #593
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Peter is lid van een partij waar de partijdiscipline toch soms dictatoriale vormen aanneemt. Hij heeft het moeilijk zich een andere, vrijere situatie voor te stellen.
Is Peter dan lid van de NVA?
Oud 16 oktober 2013, 12:14   #594
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat vlaamse partijeen eendrachtig naar daar moeten gaan, hun eigen programma aanhouden, PS buitenspel zetten of gewoonweg niet in de regering, staatshervorming die effectief de macht verlegt en die belgie niet alleen terug beter bestuurbaarder maakt, maar ook eenvoudiger,...
En hoe ga je daar federaal een 2/3 meerderheid voor vinden zonder de PS?
Oud 16 oktober 2013, 12:27   #595
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
En hoe ga je daar federaal een 2/3 meerderheid voor vinden zonder de PS?
NVA heeft meer zetels dan PS, hoe hebben ze nu 2/3 gevonden voor de "staatshervorming" ?

Oud 16 oktober 2013, 12:36   #596
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
A Ondertussen wordt de onderste steen bovengehaald om de akkefietjes van de N-VA boven te spitten (die vaak uitgerekend door de tegenwerkende regimepartijen in de hand worden gewerkt).
Je kan toch niet ontkennen dat de NVA met dubbele tong spreekt.
Door enerzijds de witte ridder uit te hangen door het ACW van fraude te beschuldigen maar anderzijds door de Antwerpse frauderende diamantairs de hand boven het hoofd houden.
Oud 16 oktober 2013, 12:41   #597
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de evidentie Bekijk bericht
Bij de PS moet je natuurlijk de zetels van de Sp.a meetellen.
Dat is idd de sleutel tot de macht. De partijen zijn gesplitst omdat ze voortdurend met elkaar overhoop lagen, maar terwille van het behoud van de macht klitten ze weer samen. Dan geeft de grootte van de partij niet meer de doorslag maar die van de politieke "familie".
Oud 16 oktober 2013, 12:45   #598
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
NVA heeft meer zetels dan PS, hoe hebben ze nu 2/3 gevonden voor de "staatshervorming" ?
Je moet al een echte naïeveling zijn om te geloven dat ecolo, PS en CDH hun goedkeuring aan een staatshervorming �* la NVA gaan geven.

Laatst gewijzigd door speurneus : 16 oktober 2013 om 12:47.
Oud 16 oktober 2013, 12:46   #599
k9

Standaard

Citaat:
Door enerzijds de witte ridder uit te hangen door het ACW van fraude te beschuldigen maar anderzijds door de Antwerpse frauderende diamantairs de hand boven het hoofd houden.
Leg jij me maar eens uit hoe een politieke partij als NVA iemand kan "beschermen" van het gerecht?

Dat terwijl de belastinginspectie wel de NVA gelijk gaf en de overige onderzoeken nog lopende zijn.

Oud 16 oktober 2013, 12:46   #600
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet hoe de N-VA dat doet: de Antwerpse diamantairs de hand boven het hoofd houden. Het zou straf zijn als een partij die nog maar zo kort aan de macht is in Antwerpen daarin zou slagen. Maar ik begrijp wél dat jij je aan die mogelijkheid harder stoort dan aan het akkefietje van het ACW.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be