![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast zie ik niet onmiddellijk tekenen in de media dat de bewering van deze kerkelijke inmenging enige grond heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#582 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is overduidelijk wat ik bedoel.
Religieuze mensen willen verhinderen dat mensen die abortus/euthanasie/.. willen aanvaarden (zonder dit te verplichten voor anderen), dit zouden kunnen. En dit enkel en alleen omdat ze gebrainwashed zijn door gebruiken en teksten die verder dan 2000 jaar teruggaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#583 |
Europees Commissaris
|
![]() U ziet dan ook andere tekens dan ik zie, de vraag is, wie heeft er hier de correcte filter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#585 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#587 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#588 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() hij zegt niets wat nog neit bekend is
dendermonde seponeert 10j geleden, parket legt zich eerst neer bij die beslissing om dan 10j later plots van mening te veranderen. tot nu toe niet aangegeven waarom eigenlijk. de advocaten vd familie zijn allemaal kerkadvocaten, oa pedo-advocaten. er is geen directe link met de kerk maar er zijn dingetjes die opvallen er zijn inderdaad slordigheden gebeurd me de administratie maar dat is iets voor de orde vd geneesheren (blaam of iets in die strekking), niet voor assisen en natuurlijk hoe pijnlijk dit is. familie probeert verhaal te verkopen terwijl nu blijkt hoe dysfunctioneel die familie ineen zit (alcohol, Tine kreeg meer slaag als eten, ..) gisteren dan die tapes waar ge u toch echt meot schamen en ik zie niet waar ge die arts iets kunt verwijten. Die mens is doodeerlijk. het is bizar allemaal |
![]() |
![]() |
![]() |
#589 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens; waarom is het dan zo gek dat sommige forummers stellen dat door inmenging in deze zaak, de kerk een democratische hefboom ziet om te sturen in de euthanasiediscussie? Laatst gewijzigd door alice : 28 januari 2020 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat u weer een stelletje fanatici kent die vanuit hun levensovertuiging beslissen of weigeren wat ze als zaak bepleiten betekent niet dat dit gangbaar is onder advocaten. De meeste mensen Jan, kunnen onderscheid maken tussen eigen overtuiging en professioneel handelen. Wie dit niet kan, hoort trouwens nooit in een jury thuis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#593 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de overheid roken steeds meer ontmoedigt en aldus de keuzevrijheid steeds verder bemoeilijkt, heeft dat dan ook iets van een dictatuur? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#594 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 29 januari 2020 om 00:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#595 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misbruik maken van procedures, of van justitie, of van soortgelijke "vrijheden", is nu eenmaal mogelijk.
Dat vertraagt de maatschappelijke evolutie slechts een beetje. Maar 't is wel heel vervelend voor sommige mensen, zoals die artsen nu.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#596 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
hetzelfde heeft 'm ook in radio-interviews gezegd nu goed, inhoudelijk ga je niet akkoord dus doe je geen moeite. Intenret werken u eenmaal zo dat men enkel dingen opzoekt die de eigen mening bevestigen Vandaag slotpleidooien en advocaat familie wil nu al 1 vd artsen laten vrijspreken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#597 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stelt u de keuzevrijheid van mensen voor abortus of euthanasie gelijk aan het strafrecht rond drugs of gezondheidsbeleid ter preventie van roken? Dat heeft niets met mekaar te maken en dat weet u heel goed, daar ging het niet over, wel over uw streven om via " democratische hefbomen" uw religieuze dogma's op te leggen aan iedereen. Dat is een dictatuur en die vaststelling, daar lul je jezelf niet snel uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#598 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pro betekent dat je de keuze laat bij de persoon , dus uw "aha" slaat nergens op, tenzij u het verschil niet kent tussen keuze en verbod. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#599 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit neemt uiteraard niet weg dat ik als advocaat van een cliënt die de euthanasie heeft uitgevoerd ook zoveel mogelijk katholieken zou wraken. In die situatie handel ik echter enkel in het voordeel van mijn cliënt. Een algemene regel om katholieke juryleden uit te sluiten (dus los van de wraking die in principe niet moet worden verantwoord) kan uiteraard niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#600 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of ben ik fout?
![]() |