Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2020, 19:17   #581
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
De kerk heeft in elk geval de perceptie tegen in dit geval want iedereen is er van overtuigd dat het daadwerkelijk zo is.

De verbetenheid waarin men hier te werk gaat is in elk geval niet normaal.
Iedereen. Ik alvast niet. Bijgevolg niet "iedereen".

Daarnaast zie ik niet onmiddellijk tekenen in de media dat de bewering van deze kerkelijke inmenging enige grond heeft.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2020, 21:57   #582
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wie bedoelt u?
Dat is overduidelijk wat ik bedoel.
Religieuze mensen willen verhinderen dat mensen die abortus/euthanasie/.. willen aanvaarden (zonder dit te verplichten voor anderen), dit zouden kunnen. En dit enkel en alleen omdat ze gebrainwashed zijn door gebruiken en teksten die verder dan 2000 jaar teruggaan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2020, 22:08   #583
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Iedereen. Ik alvast niet. Bijgevolg niet "iedereen".

Daarnaast zie ik niet onmiddellijk tekenen in de media dat de bewering van deze kerkelijke inmenging enige grond heeft.
U ziet dan ook andere tekens dan ik zie, de vraag is, wie heeft er hier de correcte filter?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2020, 22:19   #584
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is overduidelijk wat ik bedoel.
Religieuze mensen willen verhinderen dat mensen die abortus/euthanasie/.. willen aanvaarden (zonder dit te verplichten voor anderen), dit zouden kunnen. En dit enkel en alleen omdat ze gebrainwashed zijn door gebruiken en teksten die verder dan 2000 jaar teruggaan.
Als ik dat als "religieuze mens" wil nastreven, dan kies ik onverminderd voor de democratische hefbomen.
Oud 27 januari 2020, 22:19   #585
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U ziet dan ook andere tekens dan ik zie, de vraag is, wie heeft er hier de correcte filter?
U mag gerust verwijzen naar artikelen in onze geschreven pers, hoor.
Oud 27 januari 2020, 23:02   #586
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U mag gerust verwijzen naar artikelen in onze geschreven pers, hoor.
https://www.demorgen.be/meningen/mis...gaan~bcda9014/
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2020, 23:09   #587
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Betaalmuur. Niets van te lezen.
Oud 28 januari 2020, 10:20   #588
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Betaalmuur. Niets van te lezen.
hij zegt niets wat nog neit bekend is

dendermonde seponeert 10j geleden, parket legt zich eerst neer bij die beslissing om dan 10j later plots van mening te veranderen. tot nu toe niet aangegeven waarom eigenlijk.

de advocaten vd familie zijn allemaal kerkadvocaten, oa pedo-advocaten.
er is geen directe link met de kerk maar er zijn dingetjes die opvallen

er zijn inderdaad slordigheden gebeurd me de administratie maar dat is iets voor de orde vd geneesheren (blaam of iets in die strekking), niet voor assisen

en natuurlijk hoe pijnlijk dit is. familie probeert verhaal te verkopen terwijl nu blijkt hoe dysfunctioneel die familie ineen zit (alcohol, Tine kreeg meer slaag als eten, ..) gisteren dan die tapes waar ge u toch echt meot schamen en ik zie niet waar ge die arts iets kunt verwijten. Die mens is doodeerlijk.

het is bizar allemaal
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2020, 10:53   #589
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik dat als "religieuze mens" wil nastreven, dan kies ik onverminderd voor de democratische hefbomen.
Uiteraard, met een zwaard de straat op draven zou ook iets wat bizar zijn, niet? Maar uw streven is wel degelijk anderen beperken, in keuzemogelijkheden waarmee u uw juk op schouders legt die daar niet bom vragen. Dat heeft iets van een dictatuur, niet? Opus dei deelt uw opvattingen trouwens, maar dat weet u wel denk ik.
Trouwens; waarom is het dan zo gek dat sommige forummers stellen dat door inmenging in deze zaak, de kerk een democratische hefboom ziet om te sturen in de euthanasiediscussie?

Laatst gewijzigd door alice : 28 januari 2020 om 10:55.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2020, 10:57   #590
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
de andere kant heeft ook z'n experten
feit blijft dat op einde 12 leken meoten beslissen over dingen waar ze geen knijt van afweten. u dan maar wijsmakende dat ge u op 2 weken tijd voldoende kutn inwerken in de materie
U heeft een punt...
Oud 28 januari 2020, 11:02   #591
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel, beste alice, het gaat om zijn levensovertuiging: hoe hij immers de verhouding ziet tussen werk en privé. Dat is zijn persoonlijke invulling.

Ik heb trouwens niet gesteld dat de advocaat van Dutroux de zaak omwille van religieuze overtuiging weigerde. Wel dat een advocaat dat recht heeft.

Nu ken ik door contacten bij Pro Vita advocaten die praktizerend katholiek zijn en aangeven bepaalde zaken niet te willen behandelen. Dat is hun recht.
Een advocaat die stelt te twijfelen aan schuldinzicht bij een veroordeelde gevangene, handelt professioneel door dan de zaak niet aan te nemen om vervroegde vrijlating te bekomen.
Dat u weer een stelletje fanatici kent die vanuit hun levensovertuiging beslissen of weigeren wat ze als zaak bepleiten betekent niet dat dit gangbaar is onder advocaten.

De meeste mensen Jan, kunnen onderscheid maken tussen eigen overtuiging en professioneel handelen. Wie dit niet kan, hoort trouwens nooit in een jury thuis.
Oud 29 januari 2020, 00:10   #592
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
hij zegt niets wat nog neit bekend is

dendermonde seponeert 10j geleden, parket legt zich eerst neer bij die beslissing om dan 10j later plots van mening te veranderen. tot nu toe niet aangegeven waarom eigenlijk.

de advocaten vd familie zijn allemaal kerkadvocaten, oa pedo-advocaten.
er is geen directe link met de kerk maar er zijn dingetjes die opvallen

er zijn inderdaad slordigheden gebeurd me de administratie maar dat is iets voor de orde vd geneesheren (blaam of iets in die strekking), niet voor assisen

en natuurlijk hoe pijnlijk dit is. familie probeert verhaal te verkopen terwijl nu blijkt hoe dysfunctioneel die familie ineen zit (alcohol, Tine kreeg meer slaag als eten, ..) gisteren dan die tapes waar ge u toch echt meot schamen en ik zie niet waar ge die arts iets kunt verwijten. Die mens is doodeerlijk.

het is bizar allemaal
Graag het artikel. Niet uw selectieve lezing die ontdaan is van iedere naam en referentie.
Oud 29 januari 2020, 00:12   #593
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Uiteraard, met een zwaard de straat op draven zou ook iets wat bizar zijn, niet? Maar uw streven is wel degelijk anderen beperken, in keuzemogelijkheden waarmee u uw juk op schouders legt die daar niet bom vragen. Dat heeft iets van een dictatuur, niet? Opus dei deelt uw opvattingen trouwens, maar dat weet u wel denk ik.
Trouwens; waarom is het dan zo gek dat sommige forummers stellen dat door inmenging in deze zaak, de kerk een democratische hefboom ziet om te sturen in de euthanasiediscussie?
Als de overheid soft drugs verbiedt en aldus de keuzemogelijkheid van de burgers beperkt, is dat dan ook dictatuur?

Als de overheid roken steeds meer ontmoedigt en aldus de keuzevrijheid steeds verder bemoeilijkt, heeft dat dan ook iets van een dictatuur?
Oud 29 januari 2020, 00:13   #594
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een advocaat die stelt te twijfelen aan schuldinzicht bij een veroordeelde gevangene, handelt professioneel door dan de zaak niet aan te nemen om vervroegde vrijlating te bekomen.
Dat u weer een stelletje fanatici kent die vanuit hun levensovertuiging beslissen of weigeren wat ze als zaak bepleiten betekent niet dat dit gangbaar is onder advocaten.

De meeste mensen Jan, kunnen onderscheid maken tussen eigen overtuiging en professioneel handelen. Wie dit niet kan, hoort trouwens nooit in een jury thuis.
Aha. Iemand die pro-euthanasie is, kan bijgevolg in deze rechtszaak eigenlijk geen deel uitmaken van de jury.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 29 januari 2020 om 00:14.
Oud 29 januari 2020, 09:39   #595
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Misbruik maken van procedures, of van justitie, of van soortgelijke "vrijheden", is nu eenmaal mogelijk.
Dat vertraagt de maatschappelijke evolutie slechts een beetje.
Maar 't is wel heel vervelend voor sommige mensen, zoals die artsen nu.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 12:06   #596
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Graag het artikel. Niet uw selectieve lezing die ontdaan is van iedere naam en referentie.
yves desmet
hetzelfde heeft 'm ook in radio-interviews gezegd

nu goed, inhoudelijk ga je niet akkoord dus doe je geen moeite.
Intenret werken u eenmaal zo dat men enkel dingen opzoekt die de eigen mening bevestigen

Vandaag slotpleidooien en advocaat familie wil nu al 1 vd artsen laten vrijspreken
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 12:09   #597
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de overheid soft drugs verbiedt en aldus de keuzemogelijkheid van de burgers beperkt, is dat dan ook dictatuur?

Als de overheid roken steeds meer ontmoedigt en aldus de keuzevrijheid steeds verder bemoeilijkt, heeft dat dan ook iets van een dictatuur?
Of hoe je probeert om rond de hete brei te dansen.
Stelt u de keuzevrijheid van mensen voor abortus of euthanasie gelijk aan het strafrecht rond drugs of gezondheidsbeleid ter preventie van roken?

Dat heeft niets met mekaar te maken en dat weet u heel goed, daar ging het niet over, wel over uw streven om via " democratische hefbomen" uw religieuze dogma's op te leggen aan iedereen. Dat is een dictatuur en die vaststelling, daar lul je jezelf niet snel uit.
Oud 29 januari 2020, 12:12   #598
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aha. Iemand die pro-euthanasie is, kan bijgevolg in deze rechtszaak eigenlijk geen deel uitmaken van de jury.
Uw" aha" is wat zielig... want uiteraard is " pro" iets anders dan " het mag niet want God zegt dat".
Pro betekent dat je de keuze laat bij de persoon , dus uw "aha" slaat nergens op, tenzij u het verschil niet kent tussen keuze en verbod.
Oud 29 januari 2020, 12:16   #599
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw" aha" is wat zielig... want uiteraard is " pro" iets anders dan " het mag niet want God zegt dat".
Pro betekent dat je de keuze laat bij de persoon , dus uw "aha" slaat nergens op, tenzij u het verschil niet kent tussen keuze en verbod.
Er is geen enkele mogelijke verantwoording om te stellen dat mensen die pro euthanasie zijn wél jurylid zouden mogen zijn en iemand die tegen euthanasie is niet.

Dit neemt uiteraard niet weg dat ik als advocaat van een cliënt die de euthanasie heeft uitgevoerd ook zoveel mogelijk katholieken zou wraken. In die situatie handel ik echter enkel in het voordeel van mijn cliënt.

Een algemene regel om katholieke juryleden uit te sluiten (dus los van de wraking die in principe niet moet worden verantwoord) kan uiteraard niet.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2020, 12:22   #600
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Er is geen enkele mogelijke verantwoording om te stellen dat mensen die pro euthanasie zijn wél jurylid zouden mogen zijn en iemand die tegen euthanasie is niet.

Dit neemt uiteraard niet weg dat ik als advocaat van een cliënt die de euthanasie heeft uitgevoerd ook zoveel mogelijk katholieken zou wraken. In die situatie handel ik echter enkel in het voordeel van mijn cliënt.

Een algemene regel om katholieke juryleden uit te sluiten (dus los van de wraking die in principe niet moet worden verantwoord) kan uiteraard niet.
Ik dacht toch dat iemand met duidelijke vooroordelen voor wat betreft de inhoud van het proces uit de jury verwijderd wordt.

Of ben ik fout?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be