![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de spelregels U niet bevallen, ga dan een ander spel spelen. Oftewel, zoals ik veel vroeger in dit topic al aangegeven heb, als U per se bloed wil geven om andere mensen te helpen, de huisregels van het Rode Kruis zijn geen wetgeving. Die regels moeten wel voldoen aan de wetgeving, maar da's dus het hele eieren eten. Oftewel, Begin het Roze Kruis. Maar, roep niet op tot liegen en bedriegen, dat schaadt "de zaak" meer dan constructieve ideen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 24 september 2011 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze leven niet allemaal in constante oorlog met hetero's.
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ps. Wat ik daar nog vergeten bij te stellen was : ook als het 'bewijs' van tegendeel kan geleverd worden ? Laatst gewijzigd door praha : 24 september 2011 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#604 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Slippery slope, maddox?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#605 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan het kenmerk behorend tot de statistische groep homo's kan men eerst en vooral al met enige zekerheid stellen dat het kenmerk homoseksualiteit aan verbonden is, dat er bovendien 80% van die elementen wisselende seksuele contacten heeft, dat 1 op 20 van hen blijkbaar hiv-besmet is, dat er sprake is van veelvoorkomend en onveilige seks ....en nog meer van dat fraais. Maar aan louter het kenmerk 'homoseksualiteit' plakt niet automatisch dat ge ook in die groep met bovenstaande omschrijving thuishoort.... al zeker niet als dan bovendien het tegendeel nog ergens kan aangetoond worden. Het is dus kwestie van labeltjes die men überhaupt wenst te plakken. Maar wenst men dan toch zo gek te zijn om dat individu dan onder te verdelen in dat vakje dan moet men wel consequent zijn in je verdere statistische benadering. Dit is dan niet zomaar een willekeurige trekking maar eentje met randvoorwaarden.... het zou dus een voorwaardelijke kans worden. We kunnen het natuurlijk zo gek maken als we willen.... Waarom zou iemand die op de vragenlijst zegt dat ie dan hetero zou zijn daar dan niet mogen ingedeeld worden mits een voorwaardelijke kans ? etc etc |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#606 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik merkte gewoon op dat het topic gaat over dat gevalletje en de hele kwestie van die spelregels die men in vraag kan stellen. Da's dus een discussie als een ander. Dat allemaal heeft niks te maken met dat de spelregels me niet zouden bevallen en ik maar een ander spel moet gaan spelen. Dat heeft ook geen zier te maken met een kerk en haar spelregeltjes want die zijn 1) net zo arbitrair en irrationeel als de pest 2) niet gebonden aan eventuele onderliggende wetgeving Zeg dan gewoon dat voor jou de discussie gesloten is wegens 'het rode kruis legt zijn spelregels op en zij hebben zo hun redenen... niet te voor discussie vatbaar en te nemen of te laten' Bij deze hoef ik dan ook niet meer reageren op jouw bijdrages betreffende die spelregels |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alice. Een homofoob weet dat wel, wat je daar vertelt. Maar doet alsof hij het niet heeft gehoord. Homofoben gebruiken ook nooit rationele argumenten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#610 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De overheid moet niet discrimineren tussen haar burgers. Maar zich bemoeien met keuzes die door zelfstandige organisaties worden gemaakt? Dat is niet haar taak. We kunnen niet voor een alternatieve overheid kiezen, wel voor andere organisaties. Als ik vind dat ik als patiënt niet genoeg homobloed krijg, kan ik lid worden van het "roze kruis" - als dat er al is; en is het er niet: eigen schuld, dikke bult! Ik had het maar moeten oprichten.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#611 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ze zijn onderscheid makend, en als je slecht van wil bent, discriminerend. So what? Gaat U bij een voetbal club eisen dat U Rugby mag komen spelen? Als U per se bloed wil geven, en het Rode Kruis lust U niet, richt uw eigen club op. Maar volg de wet. Anders krijgt U klappen van vadertje staat, dat arbitraire wetten kan opleggen, wegens "Democratische verantwoord".
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 24 september 2011 om 17:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#612 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tjah ... mag ik hier dan ook uit concluderen dat je je ook ergens aan die 'regel' zult houden en verder nooit meer zal ingaan ( risicoprofielen etc ) op deze problematiek zelfs indien vaderke staat het rode kruis morgen andere, misschien wel totaal absurde wetten, arbitraire wetten zou opleggen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#613 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bloed mogen geven is geen mensenrecht of zo, en als het Rode Kruis mijn bloed onverhoopt niet wil omdat ik volgens het Rode Kruis tot één of andere risicogroep schijn te behoren, dan zien ze maar dat ze een andere bloedgever vinden. Maar ik ga er zoals gezegd geen drama van maken en "discriminatie" roepen, en dat zouden die homo's ook niet moeten doen.
![]() |
![]() |
#614 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#615 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ingezamelde bloedgiften worden getest op een besmetting met hiv (het virus dat aids veroorzaakt) en andere door bloed overdraagbare ziektes. Dit is noodzakelijk om te vermijden dat besmette bloedstalen in de bloedvoorraad terechtkomen. De kans dat deze strenge laboratoriumtests een besmetting niet kunnen aantonen is minimaal maar blijft reëel omwille van de vensterperiode of de blinde periode. Dit is de periode tussen de besmetting en het moment dat deze besmetting kan aangetoond worden met tests op het bloed. Wanneer iemand recent een besmetting met bijvoorbeeld hiv heeft opgelopen, zullen tests deze besmetting misschien nog niet kunnen aantonen. Door personen met een verhoogd risico op het doorgeven van een besmetting te vragen om geen bloed te geven, wordt het risico dat er besmette bloedzakjes in de bloedvoorraad terechtkomen tot een minimum beperkt. Recente rapporten van het Wetenschappelijk Instituut Volksgezondheid leren dat op ongeveer 100 Belgische homomannen 1 persoon besmet is met hiv. Bij Belgische heteromannen zijn 1 op ongeveer 5000 personen besmet met hiv. Ook andere seksueel overdraagbare aandoeningen waartegen het condoom geen volledige bescherming biedt en die via het bloed kunnen doorgegeven worden (zoals syfilis en gonorroe), komen meer voor bij mannen die seks hebben met een andere man. Dit blijkt opnieuw uit onderzoeksgegevens van het Wetenschappelijk Instituut Volksgezondheid. Niet alle mannen die seks hebben gehad met een andere man lopen risico op besmetting. De meeste homomannen nemen hun verantwoordelijkheid en gebruiken altijd een condoom bij het vrijen wat relatief veilig is. Maar om een maximale veiligheid van het bloed te garanderen en om het overdrachtsrisico van hiv/aids, syfilis en andere seksueel overdraagbare aandoeningen (soa’s) door bloedtransfusie tot een minimum te herleiden, vraagt het Rode Kruis alle mannen die seks hebben met een andere man om geen bloed te geven. Daarom dus. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 september 2011 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Niks doen wat ik een ander niet toewens. 2) Niet betrapt worden 3) Als gulle persoon, geef dubbel en dik terug wat ik krijg, zelfs al overtreed ik regel 1 voor mezelf.
![]() |
![]() |
#617 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg niet dat ze gelijk hebben, ik zeg dat het Rode Kruis eigen regels heeft.
![]() |
#618 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weet je wat slimmerik ! Schrijf eens naar het Rood Kruis ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 |
Banneling
|
![]() Zij weren homo's. Meer weet ik er niet van. En persoonlijk heb ik vertrouwen in het Rood Kruis hun besluiten. Het lijkt mij een betrouwenswaardige instelling. Mag dat nog even ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Persoonlijk keur ik de maatregelen getroffen door het Rode Kruis goed. Volksgezondheid mag geen ijdel woord zijn, en men moet zeker geen onnodige risicos nemen enkel om enkele op hun tenen getrapte gefrustreerden ter wille te zijn. |
|
![]() |
![]() |