Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2013, 11:11   #601
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Die gewelddadige volgelingen volgden helemaal niet het voorbeeld van Jezus, en iedereen is het daar vandaag over eens. Dat is een reuzengroot verschil. Jezus was een pacifist, Mohammed een oorlogvoerende generaal, die het geniale idee kreeg zijn veroveringslust een mystieke inhoud te geven.
Iemand die het voorbeeld van profeet Mohammed wil volgen, en zich verdiept in diens leven, zijn handel en wandel, k�*n niet anders als zélf geweld gebruiken. Er is geen andere interpretatie mogelijk.
Uit de Bijbel kunnen volgelingen ook genoeg inspiratie vinden om geweld te plegen, terwijl in de Koran ook veel oproepen tot geweldloosheid staan en zelfs respect voor niet-moslims. En het is de Bijbel en de Koran die mensen gebruiken om te weten of ze goede christenen of moslims zijn. In de geschiedenis bleek dat beide godsdiensten, zoals alle godsdienten ter wereld, dikwijls leidden tot geweld.

Laatst gewijzigd door tomm : 27 september 2013 om 11:12.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 11:14   #602
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Wat mij enorm stoort bij dit soort logica is dat men steeds uitgaat van de gevoelens van de moslim, alsof niet-moslims geen gevoelswezens zijn die zich beledigd kunnen voelen.
Als we straks met zijn allen onze olifantshuid afleggen zou het begrip “religieuze spanning” wel eens een heel nieuwe dimensie kunnen krijgen, is het dat wat we willen?
Christenen hebben natuurlijk ook gevoelens, wie Jesus bespot mag van mijn part ook gestraft worden. En wie Belgen of Vlamingen als varkens afbeeldt evenzeer. In Rusland bestaat een wet die het bespotten van religie verbiedt, net als openlijke uitingen van racisme, dat vind ik goed.
Oud 27 september 2013, 11:16   #603
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Gijzelaars werden gruwelijk gemarteld (waarschijnlijk ter ere van hunne allah ) alvorens vermoord te worden :

Wat in volgend verslag staat, tart alle verbeelding :

http://www.nieuwsblad.be/article/det...30926_00760850
tja, valt te verwachten van zulke monsters. Nu goed, de Keniaanse gevangenissen kennende zullen de overlevende terroristen minstens hetzelfde lot ondergaan, en wat mij betreft: ze doen maar!
Oud 27 september 2013, 11:21   #604
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Er staat weinig of niets, maar het is wel enigszins voorstelbaar wat daar gebeurd is.
Als ze hun slachtoffers overeenkomstig de uitspraak van de arts verminkt hebben dan praten we niet over mensen, of beesten maar over de pure untermensch; een mensensoort dat nooit is doorontwikkeld maar ergens in de evolutie is blijven steken.

Het enige dat je kunt doen is dit volk zo ver mogelijk bij je vandaan houden.
"Dit volk" wat bedoel je daarmee?

Het zijn geen beesten, maar getrainde terroristen. De CIA martelen ook mensen, zijn dat dan ook beesten? Nee, het zijn gewoon mensen zonder ziel, zoals de terroristen. Reden te meer zou ik zeggen op zulke terroristen op te jagen waar ook ter wereld, en vooral onze leiders te beletten dat ze diezelfde soort wapens gaan leveren in Syrië, want daar zijn onze cynische leiders toe in staat!
Oud 27 september 2013, 11:29   #605
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Christenen hebben natuurlijk ook gevoelens, wie Jesus bespot mag van mijn part ook gestraft worden. En wie Belgen of Vlamingen als varkens afbeeldt evenzeer. In Rusland bestaat een wet die het bespotten van religie verbiedt, net als openlijke uitingen van racisme, dat vind ik goed.
Ik vind dat allesbehalve goed, want dan speel je net in de kaarten van wat zo'n georganiseerde religie ambieert: nl. een totalitair regime te zijn waar vooral geen enkele vorm van kritiek op mag geuit worden.

Iedereen moet vrij zijn om zijn mening, of dat nu door middel is van een gefundeerd betoog of door een spotprent, te uiten.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 11:30   #606
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Waanzin is het. Mensen die dat doen moeten onmiddellijk afgemaakt worden als beesten.
Ze zullen maandenlang gemarteld worden, en dan geëxecuteerd. Ook hun sympathisanten en familieleden kunnen maar beter zo vlug mogelijk onderduiken.
Oud 27 september 2013, 11:31   #607
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Ik vind dat allesbehalve goed, want dan speel je net in de kaarten van wat zo'n georganiseerde religie ambieert: nl. een totalitair regime te zijn waar vooral geen enkele vorm van kritiek op mag geuit worden.

Iedereen moet vrij zijn om zijn mening, of dat nu door middel is van een gefundeerd betoog of door een spotprent, te uiten.
Als ik hier een antisemitische spotprent post, en ze kunnen mij traceren, dan word ik vervolgd.
Oud 27 september 2013, 11:40   #608
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
In Rusland èh?

Respect voor de haatideologie?

Russische rechtbank verbiedt de Koran vanwege extremisme en haat

Oh My DoG!

Het gaat om een regionale rechtbank die een specifieke Saudische vertaling verbiedt. In Rusland heb je ook een soort islamitische leider, en bondgenoot van Putin, die bij veel beslissingen op nationaal niveau betrokken wordt, net als de patriarch van Moskou.

Oud 27 september 2013, 11:46   #609
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Moet toch een redelijk georganiseerd netwerk zijn gezien ze een winkel konden huren en die volplempen met springstof en wapens.
Dan het motief? Waarom juist Nairobi als speerpunt?
Koop daarom geen gecertificeerde halal producten: om zo'n certificaat te verkrijgen moeten de handelaars wereldwijd serieuze sommen betalen. De organizaties die het hele halal-gedoe op poten zetten, zijn de organizatoren van Moslim Broederschap e.d.

Wie halal koopt, draagt mee zijn eurootje bij aan het wereldwijde moslimterrorisme.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 11:46   #610
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Rusland bestaat een wet die het bespotten van religie verbiedt, net als openlijke uitingen van racisme, dat vind ik goed.
Ha vandaar dat je niet over homofilie moogt praten. Nu begrijp ik het.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 11:49   #611
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In tegenstelling tot wat u schrijft, is het blijkbaar toch zo dat de meeste moslims andere gevoelens koesteren ten opzichte van onze westerse vrijheden. Ze kunnen er niet mee omgaan, want ze weten het niet te plaatsen en al evenmin te interpreteren binnen onze context.
Zo proper gezegd. Ik zou zeggen: ze vegen er doelbewust hun k eh voeten aan.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 12:02   #612
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit de Bijbel kunnen volgelingen ook genoeg inspiratie vinden om geweld te plegen, terwijl in de Koran ook veel oproepen tot geweldloosheid staan en zelfs respect voor niet-moslims. En het is de Bijbel en de Koran die mensen gebruiken om te weten of ze goede christenen of moslims zijn. In de geschiedenis bleek dat beide godsdiensten, zoals alle godsdienten ter wereld, dikwijls leidden tot geweld.
in de koran wordt geweldloosheid enkel aangeraden tegenover "eigen volk": wie een MOSLIM doodt, is het alsof hij de hele wereld heeft gedood.

Maar

Wacht tot de heilige maanden voorbij zijn en doodt dan alle afgodendienaars en ongelovigen, hak hun nekken eraf én de topp van hun vingers (even denken aan Kenia!!! misschien? waar ze de toppen van de vingers van de mensen hebben "geslepen"?).

Allah heeft de ongelovigen ook "doof en blind" gemaakt zodat ze de boodschap van Mohammed niet zouden horen.... Euh? iemand? nog eens? Kenia? ogen en oren uitgestoken?

Hoe zou dat nu toch komen hé Tommeke.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 september 2013, 12:02   #613
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in de koran wordt geweldloosheid enkel aangeraden tegenover "eigen volk": wie een MOSLIM doodt, is het alsof hij de hele wereld heeft gedood.

Maar

Wacht tot de heilige maanden voorbij zijn en doodt dan alle afgodendienaars en ongelovigen, hak hun nekken eraf én de topp van hun vingers (even denken aan Kenia!!! misschien? waar ze de toppen van de vingers van de mensen hebben "geslepen"?).

Allah heeft de ongelovigen ook "doof en blind" gemaakt zodat ze de boodschap van Mohammed niet zouden horen.... Euh? iemand? nog eens? Kenia? ogen en oren uitgestoken?

Oud 27 september 2013, 12:02   #614
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar

Oud 27 september 2013, 12:17   #615
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
omdat die religies meer dan 90% van hun inhoud delen en dezelfde oorsprong hebben.
Dan weet u toch wel heel weinig af van het christendom en de islam, hoor. Alleen al bij het belangrijkste element gaan beide religies al hun eigen weg, nl. het Godsbeeld. Christendom en islam staan hier zelfs radicaal tegenover elkaar.

Waar u dus die 90% vandaan haalt, is voor mij als christen een compleet raadsel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 12:23   #616
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals gezegd het oude testament, heilig voor elke christen, staat ook vol geweld. Het leven van Jesus mag dan wel geweldloos zijn, zijn volgelingen gedurende de eeuwen waren dat allesbehalve, dus in de praktijk maakt dat weinig verschil.
U snapt het dus nog altijd niet. Het "Oude" Testament. Oud. Het was de aanloop naar de voltooiing in Jezus. Hierdoor is de toepassing en de geldigheid ervan slechts heel beperkt. Reeds bij het eerste apostelconcilie werd dit onderwerp behandeld, waar men tot een consensus kwam over de actualiteit van bijvoorbeeld de Joodse wetten en voorschriften. Voor de christenen golden de rituele, spijs- en strafwetten niet langer. Enkel de morele draagwijdte ervan werd behouden, maar toegepast in overeenstemming met Jezus de Heiland. Hij kwam om te voltooien, te ontsluieren wat versluierd was, te verlichten wat in de duisternis verborgen zat. Aldus Paulus die dat in een van zijn brieven magistraal toelicht.

Het verschil tussen islam en christendom is dus in dat opzicht enorm: geen enkele christen kan geweld omwille van het geloof legitimeren. De moslim wel.
Oud 27 september 2013, 12:25   #617
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit de Bijbel kunnen volgelingen ook genoeg inspiratie vinden om geweld te plegen, ...
Onjuist. Christenen kunnen dat niet, omdat het botst met onderricht en leven van Jezus. En Jezus is dé toetssteen voor de christen. Hij is de hoeksteen. Hij is de Weg. Hij is het Leven. Al wat dus niet hiermee in overeenstemming is, is uiteindelijk niet christelijk.
Oud 27 september 2013, 12:28   #618
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als christen verwerp ik uw ideeën. Natuurlijk kan ik als christen geraakt worden in mijn gevoelens door, naar mijn aanvoelen, onheus voorstellingen van Jezus, Maria... Ik vind het ook niet kies. Ik zou liever hebben dat mensen een zekere afstand behouden.

Alleen dat is een gevoel dat ik uiteindelijk niemand wil opdringen. In ons land geldt ook een belangrijke waarde als vrije meningsuiting die, naar mijn aanvoelen, heel ruim hoort te zijn. Binnen die vrijheid kan ik als christen dan reageren op wat ik als onheus beschouw. Niet met een roep naar verboden of bestraffen, maar met inhoudelijk weerwerk. Of ook... negerende stilte (waarmee provocerende kunstenaars dan weer heel verveeld zitten).
Oud 27 september 2013, 12:29   #619
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik hier een antisemitische spotprent post, en ze kunnen mij traceren, dan word ik vervolgd.
En dat laatste hoort niet. De vrijheid hoort op dat vlak niet ingeperkt te worden.

Waar ligt trouwens de lijn wat eigenlijk "antisemitisch" is? Soms reageren Joden nu al overspannen en wordt kritiek op Israël ook al onder die noemer geplaatst.
Oud 27 september 2013, 12:36   #620
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U snapt het dus nog altijd niet. Het "Oude" Testament. Oud. Het was de aanloop naar de voltooiing in Jezus. Hierdoor is de toepassing en de geldigheid ervan slechts heel beperkt. Reeds bij het eerste apostelconcilie werd dit onderwerp behandeld, waar men tot een consensus kwam over de actualiteit van bijvoorbeeld de Joodse wetten en voorschriften. Voor de christenen golden de rituele, spijs- en strafwetten niet langer. Enkel de morele draagwijdte ervan werd behouden, maar toegepast in overeenstemming met Jezus de Heiland. Hij kwam om te voltooien, te ontsluieren wat versluierd was, te verlichten wat in de duisternis verborgen zat. Aldus Paulus die dat in een van zijn brieven magistraal toelicht.

Het verschil tussen islam en christendom is dus in dat opzicht enorm: geen enkele christen kan geweld omwille van het geloof legitimeren. De moslim wel.
Klopt volledig, in tegenstelling tot het judaisme en de Islam vervalt in het Christendom zowat elk gebod (voor zo ver die er al zijn) uit de OT omdat Jezus deze geboden grotendeels ontkracht of overbodig maakte. Christenen zijn, zoals de naam het zegt, volgelingen van Christus en wie die zijn leer in ogenschouw neemt kan alleen concluderen dat zowat alle gewelddadige claims uit het OT door hem vervallen.

In het Thora en de Koran vinden we zo'n verlichtingsleer avant la lettre niet terug. Sterker nog, in de Koran en voornamelijk de Hadith staan onnoemelijk veel letterlijke oproepen tot geweld waar, i.t.t. de omfloerste redeneringen in andere heilige schriften, geen interpretatie mogelijk is.

Mensen die anders beweren hebben de Bijbel en/of de Koran niet grondig gelezen en dat zeg ik als niet-Christen.

Laatst gewijzigd door doremi : 27 september 2013 om 12:37.
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be