Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2007, 23:06   #601
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Een deel is dat idd, maar dat is met veel zo als het over die zaken gaat.

Eén van de reden waarom ik en waarschijnlijk ook Riksken zo weinig bronnen geven. Wij werken vanuit onze ervaringen en niet vanuit wat op papier terug te vinden is.

Vermoed zelfs dat Riksken niet alle opdrachten die hij heeft uitgevoerd hier heeft opgenoemd. Maar betwijfel of hij dat zal toegeven, hoewel zal het hij ontkennen?
Oke, begrepen.

Zou wel heel graag over uw escapades in het Zuid-Atlantische lezen, maar als het niet kan dan kan het niet.
Indien u interesse vertoont voor militaire zaken, kan ik u op een forum wijzen waarin u wel veel interessante mensen zou tegenkomen.

Laatst gewijzigd door migrantenjong : 12 oktober 2007 om 23:06.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 23:08   #602
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Het is dus een mythe dat Afrikanen slechte soldaten zijn?
Het zijn zelfs zeer goede soldaten.
Het enige probleem is dat men hier enkel over de slechte zaken van hen hoort.

Als de GI het met het zelfde materieel zou moeten stellen en met dezelfde opleiding, dan vond men niemand in de USA die er in het leger wil gaan.

Geef deze soldaten dezelfde wapens en uitrustig als de GI met hun Afrikaanse opleidingen en het is een niet te verslagen vijand.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 23:11   #603
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oke, begrepen.

Zou wel heel graag over uw escapades in het Zuid-Atlantische lezen, maar als het niet kan dan kan het niet.
Indien u interesse vertoont voor militaire zaken, kan ik u op een forum wijzen waarin u wel veel interessante mensen zou tegenkomen.
mag je altijd doorgeven.
Oud 12 oktober 2007, 23:12   #604
migrantenjong
Banneling

Standaard

Ik hoor inderdaad alleen slechte dingen over hun. In de stijl van:

"RUF liet Nigeriaanse soldaten vrij nadat deze hun geweren hadden leeggeschoten op de vijand, zonder een iemand te raken."

En dan fotoreeksen waarbij de mensen een automaatwapen vasthouden zoals men een tuinslang vasthoudt.

Interessant om het langs de andere kant te zien!
Oud 12 oktober 2007, 23:15   #605
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is dus een mythe dat Afrikanen slechte soldaten zijn?
Het zijn vooral speelvogels. Maar als je ze onder goed commando plaatst, want dat is meestal het probleem, zijn dat best harde jongens.
Oud 12 oktober 2007, 23:21   #606
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoor inderdaad alleen slechte dingen over hun. In de stijl van:

"RUF liet Nigeriaanse soldaten vrij nadat deze hun geweren hadden leeggeschoten op de vijand, zonder een iemand te raken."

En dan fotoreeksen waarbij de mensen een automaatwapen vasthouden zoals men een tuinslang vasthoudt.

Interessant om het langs de andere kant te zien!
Ja, die negers toch.

Oorlog is nu eenmaal niet alleen mensen doden, je kan vaak veel betere resutaten bekomen door de vijand juist niet te doden.

En op een slordige manier met je wapen rondlopen, is niet direct een bewijs van onbekwaamheid. Vaak is het een manier van achteloosheid tonen aan de bevolking met als doel hen te tonen dat alles veilig is in jou buurt, je loopt zelfs niet eens met je wapen in aanslag rond. Er is dus helemaal geen reden om bang te zijn van mij, ik kan mijn wapen nu toch niet gebruiken.

Je geloofde toch niet dat die jongens zo omgaan met hun wapens eens ze in een gevechtszone komen?

Dan zijn het verdomd goede jagers en schutters die niet vaak missen en eigenlijk voor niemand bang zijn.
Oud 12 oktober 2007, 23:25   #607
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Het zijn vooral speelvogels. Maar als je ze onder goed commando plaatst, want dat is meestal het probleem, zijn dat best harde jongens.
idd
Oud 12 oktober 2007, 23:33   #608
migrantenjong
Banneling

Standaard

Wist wel dat zwarte soldaten in de dienst van het Zuid-Afrikaans leger tijdens de Apartheid enorm goed getraind waren.
Oud 12 oktober 2007, 23:44   #609
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wist wel dat zwarte soldaten in de dienst van het Zuid-Afrikaans leger tijdens de Apartheid enorm goed getraind waren.
Ik heb zelf 6 maanden mee het Zairese leger getraind.
Zolang zijn onder Belgische officieren stonden, waren het geen te onderschatten soldaten. Maar zoals Riksken reeds schreef, veel van de kwaliteiten van een eenheid hangt of van de bevelvoerder. Zonder bekwame bevelvoerder is zelfs het best getrainde en uitgeruste leger niets waard.
Oud 13 oktober 2007, 11:23   #610
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, Duitsland had reeds verloren voor ze echt begonnen.
Net als de USA en Rusland, waren zij uitgerust voor een snelle machine oorlog, maar moesten hun mensen inpakken tegenover een kleine groep tegenstanders die zich onder de bezette bevolking bevond.

Het was dus ook een uitputtingsoorlog en tot nu toe heeft geen enkel bezettingsleger een uitputtingsoorlog kunnen winnen. wel een land lang bezet kunnen houden en zelfs lange tijd de strijd kunnen aangaan, maar steeds verloren.
Zonder de grote fouten die toen zijn gemaakt geweest, hadden de Nazi's het misschien wel langer kunnen uithouden, maar echter nooit kunnen winnen.

Een leger kan namelijk NOOIT winnen tegen een bevolking, uit eindelijk is het altijd de bevolking die wint, vaak met een hoge tol aan mensenlevens, maar winnen doen ze een uitputtingsoorlog altijd, de motivatie van een leger ligt namelijk heel moeilijk eens het zich op vreemde bodem bevind.
Een leger kan heel gemakelijk winnen van een bevolking. Het punt is gewoon dat een westers leger zich aan regels houd en niet gewoon alle burgers zal afknallen. Daarom dat terroristen enzo zich gewoon in een menigte kunnen verstoppen. Mensen als saddam ofzo hadden hier geen moreel probleem mee en knalden dus wel iedereen zomaar af die tegen hen waren, dat is het verschil.

Jantje, bang om te antwoorden? Durf je zelfs niet gewoon toe te geven dat ik nergens gezegt heb dat enkel het amerikaans leger voldoet? Ben ook jij weer zo iemand? Een volwassen ex militair die vanalles verzint en zich te goed vind om iets toe te geven?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 09:37   #611
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Een leger kan heel gemakelijk winnen van een bevolking. Het punt is gewoon dat een westers leger zich aan regels houd en niet gewoon alle burgers zal afknallen. Daarom dat terroristen enzo zich gewoon in een menigte kunnen verstoppen. Mensen als saddam ofzo hadden hier geen moreel probleem mee en knalden dus wel iedereen zomaar af die tegen hen waren, dat is het verschil.

Jantje, bang om te antwoorden? Durf je zelfs niet gewoon toe te geven dat ik nergens gezegt heb dat enkel het amerikaans leger voldoet? Ben ook jij weer zo iemand? Een volwassen ex militair die vanalles verzint en zich te goed vind om iets toe te geven?
Geen enkel leger kan het van een bevolking winnen.
En dat Westerse legers zich aan de regels houden is even grote onzin als dat Saddam iedereen uitmoordde.

In een oorlog bestaat er immers slechts 1 regel en dat is winnen van de vijand.

En nee, ik ben geen volwassen ex-militair die zich te goed vind om fouten toe te geven.

Zo durf ik gerust toegeven dat ik veel meer heb geleerd over oorlogvoeren als burger dan als militair.

En waar je hebt gezegt dat enkel het USA leger bekwaam is, wel in heel discussie heb je niets anders gedaan dan de Europese legers gekleineerd tegen over het USA leger. Want het USA leger kan volgens jou uitleg iedereen verslagen met zijn technische snufjes, zaken die andere legers niet hebben.

Maar om even op je propere manier van oorlogvoeren van de Westerse leger terug te komen, de vele bommen en rakketen die in oorlogen worden gebruikt maken geen onderscheid tussen burgers en militairen.

In Vietnam heeft het USA leger zelfs hele dorpen uitgemoord.
In de gevangenissen van het USA leger zitten op dit ogenblik duizende mensen die zelfs nog nooit een rechter of advocaat hebben gezien, als krijgsgevangenen.

De USA heeft zelfs een huurlingen leger in gehuurd om haar taken in Iran te laten uitvoeren.

In de USA en het VK kunnen de politie en alle politie diensten dankzij een wet nu mensen gewoon voor eeuwig opsluiten zonder enige vorm van mogelijke verdedingen, op verdenking van terrorisme.
Oud 14 oktober 2007, 11:27   #612
migrantenjong
Banneling

Standaard

Een harde aanpak is vereist, dus ook de Patriot Law.

En PMCs aannemen voor bescherming van bedrijven die in hotspots werken is gezond verstand. Helaas plakt het woord "huurling" teveel aan de oren van mensen.
Oud 14 oktober 2007, 11:46   #613
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een harde aanpak is vereist, dus ook de Patriot Law.

En PMCs aannemen voor bescherming van bedrijven die in hotspots werken is gezond verstand. Helaas plakt het woord "huurling" teveel aan de oren van mensen.
Eufemismen mijn vriend. Daar zijn ze in't leger goed in, maar als je de dingen noemt zoals ze zijn dan blijven het toch gewoon huurlingen hoor.

Volgens Van Dale:
huur·ling (de ~ (m.), ~en)
1 huursoldaat

Perfecte beschrijving in één woord wat zo'n Blackwater 'soldaat' is.

Pas op, je hebt gelijk dat het een goede zaak is voor bepaalde figuren om deze soldaten in hotspots te laten trainen (hoeveel van deze huurlingen zijn er ondertussen?), want als het dan nodig is hebben ze ook een mooi legertje dat er voor rauwe cash voor zorgt dat de Patriot Law en Patriot Act en alle andere wetjes die erdoor gevoerd zijn om langzaam een dictatuur te vestigen ook met harde hand opgevolgt worden.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 11:48   #614
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Eufemismen mijn vriend. Daar zijn ze in't leger goed in, maar als je de dingen noemt zoals ze zijn dan blijven het toch gewoon huurlingen hoor.

Volgens Van Dale:
huur·ling (de ~ (m.), ~en)
1 huursoldaat

Perfecte beschrijving in één woord wat zo'n Blackwater 'soldaat' is.

Pas op, je hebt gelijk dat het een goede zaak is voor bepaalde figuren om deze soldaten in hotspots te laten trainen (hoeveel van deze huurlingen zijn er ondertussen?), want als het dan nodig is hebben ze ook een mooi legertje dat er voor rauwe cash voor zorgt dat de Patriot Law en Patriot Act en alle andere wetjes die erdoor gevoerd zijn om langzaam een dictatuur te vestigen ook met harde hand opgevolgt worden.
O nee, een EVIL dictatuur!

De VS gebruikte altijd al machiavelliaanse maatregelen. Nu valt het mee tegenover vroeger. Er zal geen sprake zijn van een dictatuur zo lang het Amerikaanse volk vrijdenkend is.

Huurlingen zijn onbetrouwbare soldaten in veel gevallen. Ze zullen veel opdrachten niet goed uitvoeren.

Laatst gewijzigd door migrantenjong : 14 oktober 2007 om 11:49.
Oud 14 oktober 2007, 12:45   #615
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn zelfs zeer goede soldaten.
Het enige probleem is dat men hier enkel over de slechte zaken van hen hoort.

Als de GI het met het zelfde materieel zou moeten stellen en met dezelfde opleiding, dan vond men niemand in de USA die er in het leger wil gaan.

Geef deze soldaten dezelfde wapens en uitrustig als de GI met hun Afrikaanse opleidingen en het is een niet te verslagen vijand.
Weer een bewering die nergens op gebasseerd is.

Laatst gewijzigd door illwill : 14 oktober 2007 om 12:45.
Oud 14 oktober 2007, 12:48   #616
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Wij het Westen moeten terug ballen aan ons lijf krijgen ipv de huidige sisi-mentaliteit.

1 westerling dood, 10 vijanden in de plaats. (of het nu burgers zijn of niet)
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 12:51   #617
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Weer een bewering die nergens op gebasseerd is.
Ik wil van u METEEN tegenargumenten horen.

De man blijkt te weten waarover hij spreekt, u niet.
Oud 14 oktober 2007, 12:53   #618
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Wij het Westen moeten terug ballen aan ons lijf krijgen ipv de huidige sisi-mentaliteit.

1 westerling dood, 10 vijanden in de plaats. (of het nu burgers zijn of niet)
tja, als je Irak bekijkt zitten we ongeveer aan 1 op 400 of zo.
Oud 14 oktober 2007, 12:53   #619
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
O nee, een EVIL dictatuur!

De VS gebruikte altijd al machiavelliaanse maatregelen. Nu valt het mee tegenover vroeger. Er zal geen sprake zijn van een dictatuur zo lang het Amerikaanse volk vrijdenkend is.

Huurlingen zijn onbetrouwbare soldaten in veel gevallen. Ze zullen veel opdrachten niet goed uitvoeren.
Eyes wide shut.
Oud 14 oktober 2007, 12:55   #620
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen enkel leger kan het van een bevolking winnen.
En dat Westerse legers zich aan de regels houden is even grote onzin als dat Saddam iedereen uitmoordde.
Tuurlijk wel. Waarom niet dan? Heeft men niet genoeg bommen om hele dorpen met burgers van de kaart te vegen dan? Moet je mij eens zeggen waar dus een leger dan niet van een bevolking kan winnen? Wat gaat de bevolking doen tegen een vallende bom? Ben benieuwd wat je nu gaat verzinnen.

Citaat:
In een oorlog bestaat er immers slechts 1 regel en dat is winnen van de vijand.
Nogal logisch.

Citaat:
En nee, ik ben geen volwassen ex-militair die zich te goed vind om fouten toe te geven.
Zo durf ik gerust toegeven dat ik veel meer heb geleerd over oorlogvoeren als burger dan als militair.
Dat was niet hetgeen dat je moest toegeven. Heeft er opnieuw niets mee te maken. Hetgeen je moet toegeven is dat ik nergens gezegt heb dat enkel het amerikaanse leger voldoet.

Citaat:
En waar je hebt gezegt dat enkel het USA leger bekwaam is, wel in heel discussie heb je niets anders gedaan dan de Europese legers gekleineerd tegen over het USA leger. Want het USA leger kan volgens jou uitleg iedereen verslagen met zijn technische snufjes, zaken die andere legers niet hebben.
Ook dat heb ik nergens gedaan. Je bent compulsieve leugenaar blijkbaar.
Maar opnieuw zie ik nergens een quote waar ik gezegt heb dat enkel het amerikaanse leger voldoet...

Citaat:
Maar om even op je propere manier van oorlogvoeren van de Westerse leger terug te komen, de vele bommen en rakketen die in oorlogen worden gebruikt maken geen onderscheid tussen burgers en militairen.
Tuurlijk niet, maar indien deze bommen gebruikt worden door mensen die het geen hol uitmaken of er nu onschuldige doden bij vallen kunnen burgers er ook niets tegen doen.

Citaat:
In Vietnam heeft het USA leger zelfs hele dorpen uitgemoord.
In de gevangenissen van het USA leger zitten op dit ogenblik duizende mensen die zelfs nog nooit een rechter of advocaat hebben gezien, als krijgsgevangenen.
Idd, dat is toch wat ik zeg. Indien men hele dorpen zou willen uitmoorden dan heeft men daar de middelen voor zodat de burgers er niets tegen kunnen doen.

Citaat:
De USA heeft zelfs een huurlingen leger in gehuurd om haar taken in Iran te laten uitvoeren.
Ja, en? Wat heeft dat met de discussie te maken?

Citaat:
In de USA en het VK kunnen de politie en alle politie diensten dankzij een wet nu mensen gewoon voor eeuwig opsluiten zonder enige vorm van mogelijke verdedingen, op verdenking van terrorisme.
Onzin.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be