Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2014, 16:25   #621
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, dat doe ik soms, ik ken nu eenmaal niet alle Nederlandse woorden.

Je weet dat mijn systeem zekere beperkingen heeft.
Gelukkig heb je geen "e" weggelaten. Pas d�*n had je problemen gehad.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 16:39   #622
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Sonny, ik weet niet of je pinokkio een beetje kent. Die oetlul neemt alles over. Niet voor niks wordt hij als één van de domste deelnemers aan dit forum beschouwd.
Was mij al opgevallen.
Zijn gebruikersnaam alleen al, verraadt een gebrek aan gezond verstand.
Oud 6 januari 2014, 16:46   #623
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik hoor net het verhaal dat in het Antwerpse Ziekenhuis Sint Augustinus een deel van de (allochtone) poetsvrouwen blijkbaar enkel Frans verstaan. De persoon die het vertelde kloeg over de totale miskleun aan werkmethodes (geen propere lakens toen de nieuwe patient binnenkwam, moest eerst nog tien minuten staan wachten, slecht gepoetst) terwijl men zelfs geen opmerking kon maken of vraag kon stellen wegens Nederlandsonkundig.

De arts die haar onderzocht was..... Franstalig en de assistent vertaald wat hij zei. Reden: "hij werkte in een Brusselse kliniek"! Nochtans wordt er van de Brusselse klinieken verwacht dat ze tweetalig zijn!

Maar wij vlamingen moeten weldegelijk drietalig zijn willen we voor een job in aanmerking komen waar Engels als tweede taal wordt gebruikt. Dat Frans wordt er automatisch bijgenomen omdat voor Vlamingen Belgique toch bilingue is zeker!
Straffe kost. Iedereen weet dat de taaltoestanden in de brusselse ziekenhuizen desastreus zijn. Maar in Antwerpen? Of gaat het hier om een privé-ziekenhuis waar het OCMW niks in de pap te brokken heeft? Zoniet is er werk aan de winkel voor Homans.
Oud 6 januari 2014, 17:15   #624
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Cultureel hebben we meer gemeen met de Walen dan met de Nederlanders, zo goed zouden we niet samen passen behalve dat we elkaar beter zouden verstaan. Zelfs samengaan met Frankrijk zou beter zijn dan bij de Walen blijven dus we staan open voor alles.
Dergelijke uitspraken heb ik hier al dikwijls gehoord. Maar kan je ook even verduidelijken wat deze gemeenschappelijke cultuur inhoudt? Friet en bier daargelaten.

Laatst gewijzigd door robert t : 6 januari 2014 om 17:17.
Oud 6 januari 2014, 18:02   #625
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Dergelijke uitspraken heb ik hier al dikwijls gehoord. Maar kan je ook even verduidelijken wat deze gemeenschappelijke cultuur inhoudt? Friet en bier daargelaten.
Wel, we lezen ongeveer hetzelfde, eten, gebouwen, soort festiviteiten, humor, geschiedenis, kolonies, godsdienst, .. er is veel wat gelijkloopt tussen ons en de Walen wat in Nederland compleet anders is.

Laatst gewijzigd door BonBon : 6 januari 2014 om 18:03.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 18:15   #626
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een epigoon zeg, ik moest het even opzoeken.

Nu, ik zie de Nederlanders wel graag, hun "wat sjeg je nauw" en hun, "nou ken me gebroken klomp aan het dak roesten" taaltje stoort me soms wel in de zin dat het me dikwijls onbegrijpelijk voorkomt - terwijl we de zelfde taal spreken, maar het zijn over het algemeen open en vrije mensen.

Niettemin moet ik een hereniging toch afwijzen, Vlaamse onafhankelijkheid bevalt me beter.
Dat zogezegde 'taalverschil' is een vals argument en bovendien zwaar overrated, aangezien ik sommige ollanders beter versta dan pakweg Aalstenaren.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 18:20   #627
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Wel, we lezen ongeveer hetzelfde, eten, gebouwen, soort festiviteiten, humor, geschiedenis, kolonies, godsdienst, .. er is veel wat gelijkloopt tussen ons en de Walen wat in Nederland compleet anders is.
Walen hebben ook veel meer manieren dan Vlamingen. Ik merk dat soms op als ik bv in de receptie van een klant wacht. Walen of Fransen komen binnen en slaan een opgewekt "Bonjour" uit zelfs als je ze niet kennen. Er komen Vlamingen binnen en je weet het onmiddellijk want onbeschoft kijken ze de andere kant uit.

Of in de supermarkt krijg je een stamp van een Vlaming, dan ben ik nog zo stom om pardon te zeggen en in het beste geval kijken ze niet eens ofwel bekijken ze je of ze gaan je in klap op je gezicht geven.

Jaren geleden had ik een vriend van New York die naar hier kwam en die kon hem zo kwaad maken in de disco om de boertige stampen die hij kreeg van onbeschofterikken die niet eens keken. Daar is het de gewoonte dat je beleefd wacht en degene die dan opzij stapt zegt vriendelijk sorry en krijgt een dankwoordje in de plaats.

Manieren heeft een doorsnee Vlaming helaas niet.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 18:48   #628
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Walen hebben ook veel meer manieren dan Vlamingen. Ik merk dat soms op als ik bv in de receptie van een klant wacht. Walen of Fransen komen binnen en slaan een opgewekt "Bonjour" uit zelfs als je ze niet kennen. Er komen Vlamingen binnen en je weet het onmiddellijk want onbeschoft kijken ze de andere kant uit.

Of in de supermarkt krijg je een stamp van een Vlaming, dan ben ik nog zo stom om pardon te zeggen en in het beste geval kijken ze niet eens ofwel bekijken ze je of ze gaan je in klap op je gezicht geven.

Jaren geleden had ik een vriend van New York die naar hier kwam en die kon hem zo kwaad maken in de disco om de boertige stampen die hij kreeg van onbeschofterikken die niet eens keken. Daar is het de gewoonte dat je beleefd wacht en degene die dan opzij stapt zegt vriendelijk sorry en krijgt een dankwoordje in de plaats.

100 % akkoord
Spijtig genoeg.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 19:00   #629
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jezus, wat een veralgemenend, racistisch gejammer...
Oud 6 januari 2014, 19:14   #630
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Dat zogezegde 'taalverschil' is een vals argument en bovendien zwaar overrated, aangezien ik sommige ollanders beter versta dan pakweg Aalstenaren.
nu haal je er ook wel het vettigste dialect uit, eh.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 19:20   #631
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Verschillende accenten en een taal is niet zo raar. Geen idee waarom men zich met het Nederlands er een speciale situatie voor inbeeldt. Persoonlijk heb ik nog nooit een taalgenoot ontmoet waarmee ik niet kon praten. Eigenlijk beledig je je eigen intelligentie als je zelf beweert die problemen te hebben, IMO. Gelukkig neem ik die uitspraak niet ernstig, waardoor domheid niet het eerste is wat ik concludeer.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 19:21   #632
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik herken daar wel wat in. Toen ik in Brussel woonde (in een gebouw met 70% Franstaligen) kende ik na zes maanden iedereen vh gebouw.
Nu woon ik al 15jaar in een Vlaamse stad, en ik ken nog niet iedereen vh gebouw. Feit is, Walen/Franstaligen zijn hartelijker dan Vlamingen, die veel gereserveerder zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 19:29   #633
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Volgens mij zijn Zuid-Europeanen over het algemeen hartelijker. Zo ken ik iemand die als arbeidster werkt met Spaanse collega's. Ondanks het feit dat ze Vlaams is spraken velen haar in het begin in het Spaans aan, totdat ze door hadden dat ze helemaal niet Iberisch is (zo is nogal donker, zie je?).
"Je ziet er Spaans uit, omdat je donkerder bent dan de gemiddelde Vlaming. Bovendien straal je meer optimisme uit wat je vaker bij ons ziet."

Toch ben ik tevreden deel uit te maken van een noordelijke georganiseerdere cultuur, ook al zijn de deuren bij ons vaker van staal. Echte zuurheid blijft toch iets wat je enkel tegenkomt als je het anticipeert.
Oud 6 januari 2014, 19:42   #634
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik herken daar wel wat in. Toen ik in Brussel woonde (in een gebouw met 70% Franstaligen) kende ik na zes maanden iedereen vh gebouw.
Nu woon ik al 15jaar in een Vlaamse stad, en ik ken nog niet iedereen vh gebouw. Feit is, Walen/Franstaligen zijn hartelijker dan Vlamingen, die veel gereserveerder zijn.
Vlamingen zijn veel te braaf en daar erger ik me dood aan. Maar het is niet omdat Walen gezelliger zijn dat we ook in hetzelfde land moeten blijven leven.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 20:20   #635
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Je weet echt niets van commercieel onderhandelen af hé!!!
Neen.

Je mag mij altijd lessen geven, ik leer graag bij.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 20:24   #636
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Jaja, dat zal wel, maar toch wil ik geen hereniging maar Vlaamse onafhankelijkheid.
Oud 6 januari 2014, 20:26   #637
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel te anekdotisch om er zulke algemeenheden uit te besluiten.
Oud 6 januari 2014, 20:36   #638
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Veel te anekdotisch om er zulke algemeenheden uit te besluiten.
Dat is ook waar. Stereotypes neigen zichzelf te doen uitkomen. Het is ook daarom dat ik meestal spreek van 'volgens mij' en 'ik vermoed'.
Oud 6 januari 2014, 20:41   #639
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Neen.

Je mag mij altijd lessen geven, ik leer graag bij.
Eerste les: Zorg dat je gevraagd wordt, niet het omgekeerde.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 6 januari 2014 om 20:42.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 20:55   #640
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En omdat de Franstaligen hartelijker zouden zijn,
moeten wij hen jaarlijks 16 miljard € blijven uitbetalen en moeten wij de Vlaamse Rand verder laten verfransen door deze hartelijke mensen?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be