![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bron. Citaat: Citaat:
![]() |
![]() |
#622 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeet die 'lijkt' maar. Lees effe de bron uit mijn vorige post.
Citaat:
Citaat:
Hoe simpel was die 28%? Overigens: ik heb het nergens over die 28% gehad. Ik reageer toen jij een bron vroeg die bewees dat er niet overal legale verkooppunten zijn. (Ja, ik weet het, het klinkt idioot maar dat vroeg je wel degelijk, kijk maar na) Ma soit: omdat ik niet de verkeerdste ben: Die 28% (als dat cijfer al klopt, ik ben er niet over begonnen) betekent dat er voor elke 100gr cannabis die vroeger (illegaal) verkocht werd nu nog slechts 28gr illegaal verkocht wordt en 72gr legaal. Percentages en hun betekenis: ik veronderstel 4de a 5de leerjaar. Citaat:
Maar u vroeg een bron van een wel heel voor de hand liggende stelling. (Er zijn niet overal legale verkooppunten.) Als ik zeg dat hier ten lande af en toe de zon schijnt mag u daar voor mijn part ook een bron van vragen maar niemand zal u serieus nemen als u dat doet. Citaat:
Citaat:
Van Antwerpen was het zeker eh? Citaat:
Ik citeerde uit uw eigen bron dat het helemaal niet vaststaat of die toename van psychose een gevolg dan wel de oorzaak van cannabisgebruik is. De onderzoekers gaven dat zelf toe (in de door u tot in de treure gedeelde link), ik heb het hier nog eens herhaald, maar u heeft er overheen gelezen? Tsja, kan gebeuren. En dan nog liefst op de juiste moment natuurlijk. (Als iemand uw stelling onderuit haalt op basis van uw eigen bron bv. Altijd gênant.) Citaat:
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 11 januari 2018 om 16:15. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#623 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat ik dit simpele verband niet aan Alice uitgelegd krijg, dat is niet verrassend. Maar dat ik het u moet uitleggen. Dat ontgoocheld mij. Overigens heb ik geen minimaliserende definitie van die overlast. Ik heb het niet over 'per ongeluk efkes 5 minuten dubbel geparkeerde auto's'. Ik heb het over de illegale economie die veroorzaakt wordt doordat de koffiehouders dollartekens in hun ogen hebben, en de originele filosofie achter de koffieshops aan hun laars lappen. En illegaal circuit dat wantoestanden veroorzaakt, zoals eigenaars van huizen die verplicht worden om cannabis te telen etc. https://nos.nl/artikel/2144005-neder...-springen.html Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#624 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Als het er is zal ik het heel serieus nemen, tenzij ik het niet serieus neem. Serieus? Citaat:
Citaat:
Als het zo vanzelfsprekend is, dan zal het u geen moeite kosten om de bron te geven. Citaat:
Bron? Waar is de bron?? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik doe het niet. Als gij het wil doen, goe! Véél succes. Maar ik wil niet betalen als het misloopt. Betaal uw vieze hobby zelf. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#625 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#626 | |||
|
![]() Citaat:
Dat komt omdat de boekenbeurs ervoor zorgt dat er 10 000 bezoekers per dag binnen komen (kassa kassa) , en er in de omgeving maar parkeerplaats is voor 1000 auto's (kosten kosten). Snapt ge het niet, of snapt ge het niet? ![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#627 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#628 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#629 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, en voor mijn part moet de sociale zekerheid ook niet voor rokers opdraaien en ook iet voor HIV dragers die zich bewust onverantwoord gedragen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#630 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#631 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het artikel heeft het over de helft van de opbrengst van de cannabisverkoop die naar het illegale circuit gaat. Dat is nogal logisch. Cannabis kweken kan immers enkel op een illegale manier. Citaat:
Ik onthoud (samen met de rest van de lezers): je zat er naast.
![]() |
![]() |
#632 |
|
![]() mooie stropop
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
U reageert daarop in post #561. Daarop discussieert u nagenoeg heel pag. 29 vol over die 28% met morte-vivante. Pas bij post #582 leg ik het voor de hand liggende feit uit dat zolang niet alle staten legaliseren er altijd illegale handel zal zijn. Omdat u een bron vroeg voor het feit dat er niet overal legale verkooppunten zijn. Nergens heb ik het over 28% of een ander getal. Bij post #592 heeft u het plots over mijn warrige verklaring over die 28% terwijl ik het nog nergens over die 28% gehad heb. En nu heb ik mij zelfs al in de discussie geworpen over die 28%?? Hoppa, nog maar eens met de neus op de feiten. Al voor de 3de keer in mijn laatste 2 posts. Citaat:
De veelgevraagde bron naar het feit dat er niet overal legale verkooppunten zijn. Speciaal voor geertvdb die veronderstelt dat cannabis in heel de VS legaal is blijkbaar. Bron. Citaat: Citaat:
Citaat:
Nummer 5. Citaat:
Of u gelooft dat er staten zijn waar het niet legaal is maar waar er wel legale verkooppunten zijn? Waarom vraagt u anders een bron die stelt dat er niet overal legale verkooppunten zijn? Nummer 6. Citaat:
Citaat:
En we zitten al aan 7. Citaat:
Nu verklaar je hier wat ik al heel de tijd aangeef (het is niet zeker dat cannabis die psychoses veroorzaakt) als bewijs dat je geleuter over factor 5,2 klopt... Je gelijk bewijzen door je ongelijk aan te tonen!! Eigenlijk telt dit voor 2 maar allez... Nummer 8. Citaat:
Ik beweer nergens dat cannabis geen psychoses veroorzaakt, jij beweert dat het dat wel doet. Citaat:
Het feit dat uw bewering over de befaamde factor 5,2 geen stand houdt is een indicatie dat het ongezond is? U trekt conclusies zoals blijkbaar u alleen kan. Ma soit, ge krijgt nen bonus. We blijven bij 8. Citaat:
U richt zich dus beter op voetballers of skiërs met hun levensgevaarlijke hobby's waarvoor u wel meebetaalt.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 11 januari 2018 om 19:56. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de boekenbeurs zijn slecht geparkeerde auto's overlast veroorzaakt door mensen, bij coffeeshops zijn slecht geparkeerde auto's overlast veroorzaakt door drugs... Zo kan ik het ook. [/quote]
![]() |
![]() |
#635 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met bron en na het kampioenenbal van den Antwaarp desnoods.
![]() |
![]() |
#636 | |||
|
![]() Citaat:
1. de criminelen niet plotseling brave boekhouders of architecten zullen worden. 2. onder de prijs gaan van officiele cannabis poepsimpel is: ,geen taksen en geen kwaliteitscontrole. 3. cannabis geen normaal consumenten produkt is. Het heeft een prijselasticiteit van nagenoeg 0, en prijszetting op een vrije markt is dus nagenoeg onmogelijk. En de belangrijkste reden is: waarom iets produceren dat geen enkele voedingswaarde heeft, enkel een roes opwekt, die uw kans op achtervolgingswaanzin vergroot. Misschien beter landbouwgrond voorbehouden aan worteltjes en tomaatjes? Citaat:
Het goede antwoord is: 'dank u geertvdb voor het verstrekken van de bron, ik beloof dat ik nu ook de bron zal geven als u erom vraagt'. Citaat:
Er zijn 2 mensen die dit lezen, gij en ik. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraagje: waarom krioelt het land bijvoorbeeld niet van de illegale bakkers? Uw redenering kan je immers ook doortrekken naar bakkers of andere beroepen. En uw punt 3 gaat niet op want wanneer cannabis gelegaliseerd wordt, wordt het wel een normaal consumenten produkt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 11 januari 2018 om 20:25. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | ||||||||
|
![]() Citaat:
![]() Als ge mij al op zulke dingen probeert te 'pakken'! Ge zijt wel echt radeloos! Citaat:
Citaat:
Ik ging er gewoon vanuit dat de cijfers die morte vivant mij gaf voor 1 staat gold. En nu weet ik nog altijd niet of hij dat bedoelde, want hij is de discussie plots gestopt. Kunt gij het hem misschien vragen?nummer 4 wat? Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is niet rechtvaardig. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#639 | |
|