Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is multicul een noodzaak?
Ja 35 27,34%
Neen 85 66,41%
geen mening 8 6,25%
Aantal stemmers: 128. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2006, 18:06   #621
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
argumentatie ?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=53333
http://forum.politics.be/showthread.php?t=53257
http://forum.politics.be/showthread.php?t=51318
http://forum.politics.be/showthread.php?t=51576

Laatst gewijzigd door smiley : 16 juli 2006 om 18:07.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 18:47   #622
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
't zal daarmee zijn dat iedere marokkaan maar benoemd wordt als 'moslim'
Iedere Marokkaan is een moslim, heel juist. Zelfs de grootste godloochenaar, spekvreter, bierzuiper en vrouwenjager blijkt plots een moslim te zijn als hij in de hoek wordt gezet of zich aangevallen voelt. Ik weet ervan mee te spreken.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 20:57   #623
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Iedere Marokkaan is een moslim, heel juist. Zelfs de grootste godloochenaar, spekvreter, bierzuiper en vrouwenjager blijkt plots een moslim te zijn als hij in de hoek wordt gezet of zich aangevallen voelt. Ik weet ervan mee te spreken.
ja, want jij kent alle marokkanen
Oud 16 juli 2006, 21:10   #624
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Flauw, flauw. Ik ken ook zo'n flauwe:

Beetje racist zeker? Weet je dan niet dat Marokkanen met een hoofdletter moet?
Oud 16 juli 2006, 21:11   #625
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naïef? Neen gewoonweg dom.
Alsof je op een en hetzelfde veld twee gewassen door elkaar elkaar kunt zetten; een van beide zal de andere overwoekeren of beide zullen eraan kapot gaan. Alleen náást elkaar kan je verschillende gewassen laten groeien (wat soms heilzaam is tegen insecten).
Schitterende argumentatie! Het klinkt haast oud-Duits...
Oud 16 juli 2006, 21:26   #626
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Schitterende argumentatie! Het klinkt haast oud-Duits...
Zonder dank
Oud 16 juli 2006, 22:08   #627
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de gevangenis worden er véél heel rap heel vroom.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 22:10   #628
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
en gij? Kent ge er een paar "slechte"?
Oud 16 juli 2006, 22:28   #629
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Flauw, flauw. Ik ken ook zo'n flauwe:

Beetje racist zeker? Weet je dan niet dat Marokkanen met een hoofdletter moet?
ik boycot hoofdletters.
kijk maar: *boycot*

er is trouwens niks flauw aan enige nuancering.
meer nog, je hebt nuancering nodig wil je de werkelijkheid kunnen vatten.
Oud 16 juli 2006, 22:28   #630
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
en gij? Kent ge er een paar "slechte"?
van dichterbij dan u wellicht
Oud 16 juli 2006, 22:32   #631
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
van dichterbij dan u wellicht
en er dan nog over opscheppen ook nog!
Oud 16 juli 2006, 23:13   #632
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en er dan nog over opscheppen ook nog!
ja jong, hihi

ach, als jij jezelf maar kunt bevestigen in je eigen vooroordelen eh.
Oud 17 juli 2006, 00:34   #633
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
ja jong, hihi

ach, als jij jezelf maar kunt bevestigen in je eigen vooroordelen eh.
ik heb geen vooroordelen.Ik baseer me op feiten, en op niks anders.
Oud 17 juli 2006, 07:09   #634
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een zeer goede vergelijking. Vroeger kwam longkanker veel minder voor. Door in onze longen iets in te pompen wat er niet thuis hoort, is deze dodelijke kanker doodsoorzaak nummer één geworden bij mannen. Mensen met een andere cultuur horen hier ook niet thuis; ze zijn een kanker en veroorzaken almaar meer de dood (letterlijk) van velen.
Waarom wordt er hier altijd gesproken over ONZE cultuur? Laat me niet lachen. Elke cultuur ter wereld (ja, ook de Vlaamse) is een samenraapsel van symbolen, waarden, begrippen, ... die men van her en der oppikt. Onze maatschappij is mee vorm gegeven door de contacten en uitwisseling met andere culturen. Een pure, eigen cultuur is een illussie. Zou iemand mij trouwens eens kunnen uitleggen wat er zo typisch is aan onze Vlaamse cultuur? Stoofvlees met frieten? Laura Lynn? Festivals in elke boerengat? Volksdansen?

Nog een voorbeeldje: die fijne leeuwenvlag van ons. Een typisch Vlaams symbool? Zal wel zijn! Alsof de leeuwen hier in de middeleeuwen vrij rond lipen op de heide. De leeuw is een Oosters symbool dat omwille van zijn connotatie (kracht, moed, ...) geadopteert werd in 'onze' heraldiek. Hadden ze een echt inheems symbool willen gebruiken spraken we nu over de Vlaamse kip of het Vlaamse varken.
Oud 17 juli 2006, 07:30   #635
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Waarom wordt er hier altijd gesproken over ONZE cultuur? Laat me niet lachen. Elke cultuur ter wereld (ja, ook de Vlaamse) is een samenraapsel van symbolen, waarden, begrippen, ... die men van her en der oppikt. Onze maatschappij is mee vorm gegeven door de contacten en uitwisseling met andere culturen. Een pure, eigen cultuur is een illussie. Zou iemand mij trouwens eens kunnen uitleggen wat er zo typisch is aan onze Vlaamse cultuur? Stoofvlees met frieten? Laura Lynn? Festivals in elke boerengat? Volksdansen?

Nog een voorbeeldje: die fijne leeuwenvlag van ons. Een typisch Vlaams symbool? Zal wel zijn! Alsof de leeuwen hier in de middeleeuwen vrij rond lipen op de heide. De leeuw is een Oosters symbool dat omwille van zijn connotatie (kracht, moed, ...) geadopteert werd in 'onze' heraldiek. Hadden ze een echt inheems symbool willen gebruiken spraken we nu over de Vlaamse kip of het Vlaamse varken.
ja, ijzeren tommeke, maar wij hebben dus liever ONS samenraapsel als dat van anderen, notabene islamieten, ok? Is dat mischien nog toegelaten, of mag dat niet van u?
Wat leeuwen betreft, onwetende mentaal kansarme, die liepen inderdaad vrij rond in Europa.De Romeinen hebben de laatste Europese leeuwen opgeoffert in hun arena's.Daarna voerden ze ze in uit Afrika.Of dacht gij soms dat zo een beest absoluut in tropische gebieden moet leven? Die verdragen ons klimaat met gemak. Tweeduizend jaar geleden was het trouwens een paar graden warmer als vandaag. Net zoals tijgers trouwens, die waren ook werelwijd verspreid.Men vind er dan ook nog terug tot in het (allesbehalve tropische ) Siberië.
Als ge nog iets moet weten,eigen-volks-minachtende laatste van de klas, geneer u niet.
Oud 17 juli 2006, 07:37   #636
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wat leeuwen betreft, onwetende mentaal kansarme, die liepen inderdaad vrij rond in Europa.De Romeinen hebben de laatste Europese leeuwen opgeoffert in hun arena's.Daarna voerden ze ze in uit Afrika.Of dacht gij soms dat zo een beest absoluut in tropische gebieden moet leven

Als ge nog iets moet weten,eigen-volks-minachtende laatste van de klas, geneer u niet.
Mmm, interessant te zien hoe snel de 'ware Vlaming' op zijn -trouwens weinig imposante- pikje getrapt is en met koosnaampjes begint te smijten.

Dank trouwens voor het bevestigen van mijn standpunt want de middeleeuwse Vlaamse heraldiek gebruikt pas na het jaar 500 AD het symbool van de leeuw. Honderden jaren dus na het afmaken van de laatste Vlaamse leeuwen. Er liep dus wel degelijk geen van die beesten meer rond in deze contreien.

Vreemd ook dat u niet ingaat op de essentie van mijn post, namelijk het feit dat er geen Vlaamse cultuur bestaat, er bestaat alleen maar een Vlaamse variant en je zou ervan versteld staan hoeveel moslim-invloeden daar in geslopen zijn.

Maar soit, gaat u vooral verder met het beledigen van mensen met een ander standpunt. Woorden kwetsen niet.

Met vriendelijke groeten

Tom, de eigen-volk-minachtende kansarme
Oud 17 juli 2006, 07:45   #637
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Man wat klets jij toch uit je nek. Wat je hier komt te zeggen is oude koek. Ik spreek nooit over een pure, eigen cultuur. Ik haat de bodem en bloed gedachte. Ik eet nog zelden stoofvlees met frieten en varkensvlees komt er bij mij niet meer in.
Onder onze cultuur versta ik niet meer of niet minder dan alle normen, waarden en leefgewoonten die het mogelijk maken om elkaar te verstaan en in vrede te leven. Het kan mij geen reet schelen dat mijn buurman in Allah gelooft, elke dag vijfmaal met zijn kont omhoog ligt en elke vrijdag naar de moskee gaat. Maar wanneer hij meent vanuit zijn godsdienst op me te moeten neerkijken en dat liegen en bedriegen tegen een ongelovige hond niet hetzelfde is dan tegen een moslimbroeder, dan verklaar ik me als vijand van dat geloof. En draai er niet omheen, voor een moslim zijn er maar twee soorten goede ongelovigen: degenen die misschien nog kunnen bekeerd worden en degenen die onder de grond liggen.

Laatst gewijzigd door Duym : 17 juli 2006 om 07:49.
Oud 17 juli 2006, 07:53   #638
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de gevangenis worden er véél heel rap heel vroom.
Inderdaad, de moordenaar van een niet-islamitisch kind, die in de gevangenis geen varkensvlees wil eten omwille van zijn geloof

Laatst gewijzigd door Duym : 17 juli 2006 om 07:54.
Oud 17 juli 2006, 07:53   #639
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Onder onze cultuur versta ik niet meer of niet minder dan alle normen, waarden en leefgewoonten die het mogelijk maken om elkaar te verstaan en in vrede te leven.
En zijn alle Vlamingen het daar dan over eens? Ik heb nog nooit een moslim van zijn tak horen maken omdat de kinderen op het buurtpleintje te veel lawaai maken. In vrede leven, my ass! Als er één onruststoker en ambrasmaker is dan is het wel de gemiddelde Vlaming. Jullie stellen Vlaanderen altijd voor als een soort utopisch walhalla waarin alle mensen in vrede zullen leven omdat ze 'allemaal' hetzelfde denken. Vergeet het! Homo homini lupus est.
Oud 17 juli 2006, 07:55   #640
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zijn alle Vlamingen het daar dan over eens? Ik heb nog nooit een moslim van zijn tak horen maken omdat de kinderen op het buurtpleintje te veel lawaai maken. In vrede leven, my ass! Als er één onruststoker en ambrasmaker is dan is het wel de gemiddelde Vlaming. Jullie stellen Vlaanderen altijd voor als een soort utopisch walhalla waarin alle mensen in vrede zullen leven omdat ze 'allemaal' hetzelfde denken. Vergeet het! Homo homini lupus est.
Van welke planeet kom jij?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be