![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 |
Banneling
|
![]() Ik begrijp niet, hoe ze er bij komen te beweren dat de belastingbetaler de Bail-out van 750 miljard $ zou moeten betalen????
In Nederland beweert Balkenende dat de 17 miljard € kostende nationalisering van Fortis helemaal niet door de belastingsbetaler zal moeten opgehoest worden, omdat hij die 17 miljard € gaat lenen. Dat is dus net hetzelfde als wat de Amerikaanse regering gaat doen: lenen. En zodoende de overheidsschuld opdrijven van tien triljoen $ naar elf triljoen $. Alsof d�*t de belastingsbetaler niets zal kosten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#622 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In de politiek is een dergelijke periode bijna een eeuwigheid.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#623 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#624 |
Banneling
|
![]() Dit is wel kenmerkend:
Ferrari: http://www.standaard.be/kanaal/index.aspx?kanaalid=8 Opel: http://www.express.be/sectors/nl/aut...heid/96445.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#625 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#626 |
Banneling
|
![]() Was ist ein Einbruch in eine Bank gegen die Gründung einer Bank? [Bertold Brecht]
Laatst gewijzigd door filosoof : 6 oktober 2008 om 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#627 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een feit blijft wel dat men (EU) al een jaar geleden wist dat er iets mis zou gaan in de SUB-PRIME market. Nog erger: dat een groot deel van het Amerikaanse bankwezen op instorten stond.
Antwoord van Charles Mc Creevy eind januari 2008 aan Pieter Lakeman: "We zullen het nauwlettend blijven volgen, dus maakt U zich niet ongerust" of woorden van die strekking. Welnu, de waarheid ligt wel iets anders maar men wist het al in algemene financiële kringen. Dat de bom zou barsten. En dan un dit?
![]() |
#628 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Naar het schijnt is er een tweede, nog ergere credit crunch op komst naar aanleiding van de 'lijken in de kast' onder de vorm van Credit Default Swap Bills waarvan er een ongekende maar ongedekte hoeveelheid in omloop is (waardeloze verzekeringsdekkingen voor hypothecaire leningen), maar in elk geval voor triljoenen dollar. Laatst gewijzigd door eno2 : 15 oktober 2008 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#630 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ik het dus goed begrijp heeft de internationale bankiersgemeenschap betaald voor het 50 jaar op de pof leven van de VS bevolking. Is dat het?
![]() |
#631 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Betaald hebben ze immers niet, alleen twijfelachtige credieten verstrekt. Ze zijn alleen corrupte doorsluizers van goedkoop geld dat van elders komt, van China,bv, van de olielanden, van de (arme) landen die de VS veel geld lenen omdat ze dollarreserves opbouwen en zo het rijke Amerika goedkoop krediet bezorgt, zodat het boven zijn stand op de poef kan blijven leven... Laatst gewijzigd door eno2 : 16 oktober 2008 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#632 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of ze voor het "Cash for trash" plan in aanmerking zullen komen weet ik evenmin: dat is iets voor de volgende president van de VS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 16 oktober 2008 om 11:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#634 |
Banneling
|
![]() Goe gewoon zoals Mugabe : géén geld meer ? Gewoon bijdrukken. Dat speelt toch geen rol of er een berg goud ergens in een kluis ligt of niet ? Als iedereen akkoord is om voor een paar stukjes papier elke maand, heel hun leven te gaan werken, is alles toch OK ? Geld heeft zijn realiteit verloren in ieder geval. Als je bvb hoort dat de US 10.000 miljard dollar schulden hebben ?! Dat betekent toch helemaal niets meer, zo een som ? Dat is gewoon virtueel geworden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#635 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#636 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik het me goed herinner, heeft de USA verhoudingsgewijs inderdaad meer schuld.
![]() |
![]() |
![]() |
#637 |
Burgemeester
|
![]() Boeiende analyse van de paralellen van de instorting van de Sovjet-unie en die van de V.S.
Bevat ook degelijke tips voor wat komen gaat. http://madconomist.com/what-if-us-co...-needs-to-know |
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
$ 480 000 per gezin. Ik denk dat zelfs de Belgen beter af zijn ![]() http://nl.youtube.com/watch?v=0NM5Q5VDpnA |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#639 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Officieel is de nationale schuld 10,2 T <---> officieus 56 T Dat er bij dergelijk alarmerende boodschap nog wat "show" af kan ...
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 19 oktober 2008 om 05:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#640 |
Banneling
|
![]() Vroeger moest je een biljoen dollar schulden hebben om serieus genomen te worden, nu al tien triljoen...
|
![]() |
![]() |