![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#641 |
|
Minister
|
Tjonge tjonge we zitten toch in anno 2008 of vergis ik me nu???
|
|
|
|
|
|
#642 |
|
Europees Commissaris
|
Ja, maar er zijn mensen die het nog niet beseffen.
|
|
|
#643 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#644 | |
|
Minister
|
Citaat:
Dagelijks wip ik even de kerk binnen om een halfuurtje (of een uurtje) te oefenen: even de liederen van volgende zondag doorspelen, wat improviseren, wat studeren op een prelude van Bach, een offertoire van Cesar Franck (mijn persoonlijke favoriet) of wat (eenvoudige) litteratuur van Widor. Kortom: ik ben verslaafd aan het orgel, en aan muziek. Er gaat geen dag voorbij of ik ben even boven op het oksaal geweest. Zelfs in de winter, in een ijzig koude kerk, breng ik wekelijks enkele uren door in eenzaamheid. Over de koorrepetities heb ik het niet eens. Een dag dat mijn vingers niet de klavieren beroeren beschouw ik als een verloren dag, en slapen doe ik er ook niet goed van. Ook wanneer ik niet in de kerk toef ben ik nog muzikaal actief: een cd opleggen, een goede fles wijn met een lekkere sigaar daarbij, de telefoon van de haak. Of gauw enkele noten op papier krabbelen, een ideetje om een kerklied te bewerken, een tweede stem erboven te schrijven, of een orgelbegeleidinkje voor collega's die niet zo goed kunnen harmoniseren of improviseren... Je kan dus van een echte verslaving spreken. Nu ik jou zo over verslavingen hoor spreken, begin ik toch wel een beetje bang te worden, en me af te vragen of ik niet beter zou ophouden met spelen. Wat dunkt jou, mijn beste. Geef me eens goede raad, want ik weet het eventjes niet meer. Is masturbatie slecht, louter en alleen o.w.v. het verslavend effect? Tja, dan is mijn orgelpraktijk ook slecht, want - geloof me - ik ben regelrecht verslaafd aan muziek. |
|
|
|
|
|
|
#645 |
|
Minister
|
Eventjes iets rechtzetten. Luc154 is absoluut niet representatief voor de (katholieke) Kerk, hij is een born again christen, geen katholiek.
Dat is een wereld van verschil! Creationisme is binnen de katholieke Kerk zo goed als onbestaande, omdat de Kerk er niet de goede voedingsbodem voor biedt. (De vader van de oerknaltheorie bijvoorbeeld was een katholiek priester.) Dit slechts terzijde... |
|
|
|
|
|
#646 |
|
Minister
|
Correctie: een kleine 2 miljard, zowat 15% van de bevolking van deze kloot van 13000 km diameter.
|
|
|
|
|
|
#647 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Men moet eens stoppen met uitvluchten te zoeken en er gewoon eens voor gaan. "Ik heb geen goesting" of "vandaag niet" argumenten zijn bullshit. |
|
|
|
|
|
|
#648 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
De reden is dat in vroegere religies het orgasme beschouwd werd als middel om dichter bij de goden te komen. En de kerk proclameerde zichzelf als het enig middel om dichter bij god te komen. Het orgasme was dus oneerlijke concurrentie en moest verboden worden. Alleen sex voor voortplanting! Bovendien is het orgasme goed voor het zelfrestpect en dat kan een religie niet hebben. Mensen die teveel zelfrespect hebben zijn geen goede gelovigen. En dan nog: het geef een goed gevoel. Enkel bidden tot God mag een goed gevoel geven.
|
|
|
|
#649 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#650 |
|
Europees Commissaris
|
Wel, ik begrijp dat er mensen zijn die niet in evolutie geloven, omdat ze zelf niet geëvolueerd zijn de laatste 2000 jaar.
|
|
|
#651 |
|
Banneling
|
Een welvarend leven zonder zorgen. Een leven waarin ze hun mogelijkheden benutten. En daar zit juist het verschil tussen u en mij. Een erg slimme persoon, die daar niets mee doet, omwille van mentaliteit of goesting, dat vind ik erg jammer. In 99 % van de zaken gaan erg slimme mensen lopen met erg leuke banen. Het "chillen" en net zoveel geld verdienen als nodig is om geen honger te hebben, wel, je mist dan een groot deel van het leven.
Zoek todat je iets leuks hebt. Het is goed voor jezelf en je medemens. |
|
|
|
|
|
#652 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#653 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Dit klopt al niet. Je hoeft geen lid te zijn van Luc zijn kerkgemeenschap om naar de hemel te gaan ! ¨ Je moet eens in openbaring lezen als het over die 7 kerken gaat. Ook in kerken waar het misloopt zitten er vaak christenen. Daarnaast zijn er ook mensen die niet naar de kerk gaan en die ook naar de hemel gaan. Je gaat niet naar de hemel door goede werken, maar door de genade en gratie van God via Jezus. |
|
|
|
|
|
|
#654 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#655 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad, als je maar genoeg centjes betaalt in de kerk, lukt het vast ook wel. En niet masturberen he!
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
#656 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wel, ik heb nu een welvarend leven en hoef er niets meer voor te doen. Ik heb er vroeger genoeg voor gedaan. Zonder zorgen? Hmm inflatie, recessie ...
|
|
|
|
#657 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Je moet maar eens kijken naar de politiek en werken aan de overheid in het algemeen ... zowat alles verloopt daar volgens de partij waar je lid van bent en wie je kent binnen die partij en zoon of dochter zijn van helpt ook. En in het bedrijfsleven is er niet veel verschil vrees ik. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, mensen die zoveel talent hebben dat je er niet naast kan kijken, maar voor de meeste mensen lukt het niet zonder wat hierboven staat. Maar goed dit is wel off topic ... |
|
|
|
|
|
|
#658 | ||||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Luc zei echter wel dat enkel zijn sekte naar de hemel gaat... ¨ Citaat:
Openbaring 12:1-6: 1 Er verscheen in de hemel een indrukwekkend teken: een vrouw, bekleed met de zon, met de maan onder haar voeten en een krans van twaalf sterren op haar hoofd. 2 Ze was zwanger en schreeuwde het uit in haar weeën en haar barensnood. 3 Er verscheen een tweede teken in de hemel: een grote, vuurrode draak, met zeven koppen en tien horens, en op elke kop een kroon. 4 Met zijn staart sleepte hij een derde van de sterren aan de hemel mee en smeet ze op de aarde. De draak ging voor de vrouw staan die op het punt stond haar kind te baren, om het te verslinden zodra ze bevallen was. 5 Maar toen ze het kind gebaard had – een zoon, die alle volken met een ijzeren herdersstaf zal hoeden –, werd het dadelijk weggevoerd naar God en zijn troon. 6 De vrouw zelf vluchtte naar de woestijn. God had daar een plaats voor haar gereedgemaakt, waar twaalfhonderdzestig dagen lang voor haar gezorgd zou worden. Openbaring: bron van waarheid en wijsheid, van authenciteit en ooggetuigenverslagen "Machtig" Freddy Devadder Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Maes_P : 13 juni 2008 om 23:36. |
||||
|
|
|
|
|
#659 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik heb zo'n schoonbroer. Tamelijk belangrijke functie in de overheid, veel relaties en vrienden, goed inkomen waar hij mee opschepte. Tot hij met pensioen ging. En dan, geen relaties meer, een hartinfarct en maagkanker... Nu gaat zijn pensioen naar de dokter.
|
|
|
|
#660 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je kan best een goedbetaalde baan hebben en toch niet stijf staan van de stress. |
|
|
|
|