Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2008, 20:18   #641
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Tjonge tjonge we zitten toch in anno 2008 of vergis ik me nu???
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2008, 20:25   #642
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Tjonge tjonge we zitten toch in anno 2008 of vergis ik me nu???
Ja, maar er zijn mensen die het nog niet beseffen.
Oud 13 juni 2008, 20:33   #643
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Ja, maar er zijn mensen die het nog niet beseffen.
Ongeloofelijk gewoon!
Oud 13 juni 2008, 21:01   #644
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154 Bekijk bericht
Oppervlakkig gezien lijkt masturbatie misschien wel onschuldig. Tenslotte, het is niets meer dan sex met jezelf. Maar masturbatie is veel meer dan dat. Omdat we wezens zijn die uit drie delen bestaan - lichaam, ziel en geest - beïnvloedt masturbatie ons lichamelijk, emotioneel en geestelijk.

Een mens kan voor zichzelf het tegendeel bewijzen dat hij niet verslaafd is aan masturbatie. Het enige wat hij moet doen is stoppen met zijn verslaving.

Als het hem niet lukt, dan is hij verslaafd. Zo ja, dan heeft het hem niet in zijn macht.
Ik speel enorm graag orgel; elk weekend luister ik de eucharistievieringen op in mijn thuisparochie en/of één of meer buurtparochies. (Er zijn immers niet alleen priesters te weinig, doch ook organisten, kerkzangers, misdienaars, lectoren, redacteurs voor het parochieblad, leden voor de kerkfabriek, catechisten voor Eerste Communie, Plechtige Geloofsbelijdenis en Vormsel... kortom: er zijn véél handen tekort, maar goed...)

Dagelijks wip ik even de kerk binnen om een halfuurtje (of een uurtje) te oefenen: even de liederen van volgende zondag doorspelen, wat improviseren, wat studeren op een prelude van Bach, een offertoire van Cesar Franck (mijn persoonlijke favoriet) of wat (eenvoudige) litteratuur van Widor.

Kortom: ik ben verslaafd aan het orgel, en aan muziek. Er gaat geen dag voorbij of ik ben even boven op het oksaal geweest. Zelfs in de winter, in een ijzig koude kerk, breng ik wekelijks enkele uren door in eenzaamheid. Over de koorrepetities heb ik het niet eens. Een dag dat mijn vingers niet de klavieren beroeren beschouw ik als een verloren dag, en slapen doe ik er ook niet goed van.

Ook wanneer ik niet in de kerk toef ben ik nog muzikaal actief: een cd opleggen, een goede fles wijn met een lekkere sigaar daarbij, de telefoon van de haak. Of gauw enkele noten op papier krabbelen, een ideetje om een kerklied te bewerken, een tweede stem erboven te schrijven, of een orgelbegeleidinkje voor collega's die niet zo goed kunnen harmoniseren of improviseren...

Je kan dus van een echte verslaving spreken. Nu ik jou zo over verslavingen hoor spreken, begin ik toch wel een beetje bang te worden, en me af te vragen of ik niet beter zou ophouden met spelen.

Wat dunkt jou, mijn beste. Geef me eens goede raad, want ik weet het eventjes niet meer. Is masturbatie slecht, louter en alleen o.w.v. het verslavend effect? Tja, dan is mijn orgelpraktijk ook slecht, want - geloof me - ik ben regelrecht verslaafd aan muziek.
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2008, 21:06   #645
ElFlamencoLoco
Minister

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk waarom de kerk ertegen is.
Eventjes iets rechtzetten. Luc154 is absoluut niet representatief voor de (katholieke) Kerk, hij is een born again christen, geen katholiek.

Dat is een wereld van verschil! Creationisme is binnen de katholieke Kerk zo goed als onbestaande, omdat de Kerk er niet de goede voedingsbodem voor biedt. (De vader van de oerknaltheorie bijvoorbeeld was een katholiek priester.)

Dit slechts terzijde...
Oud 13 juni 2008, 21:08   #646
ElFlamencoLoco
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154 Bekijk bericht
Mensen hebben vele vragen.

Als je Gods waarheid wilt verkondigen, moet je grote offers brengen.
Zie maar wat Jezus verricht heeft.
2000 jaar geleden begon Hij een leer met amper 12 volgelingen.
Zie nu, het zijn er 4 miljard.
Correctie: een kleine 2 miljard, zowat 15% van de bevolking van deze kloot van 13000 km diameter.
Oud 13 juni 2008, 21:40   #647
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, maar wel wat je in het leven bereiken wil.
Ik heb het gevoel dat je jouw ambities de enige juiste vindt.
Ik ben van mening dat de mensen met voldoende wil en inzet alles kunnen bereiken wat ze willen. Ik geloof niet in barrieres of "no can do's"

Men moet eens stoppen met uitvluchten te zoeken en er gewoon eens voor gaan. "Ik heb geen goesting" of "vandaag niet" argumenten zijn bullshit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2008, 21:54   #648
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Eventjes iets rechtzetten. Luc154 is absoluut niet representatief voor de (katholieke) Kerk, hij is een born again christen, geen katholiek.

Dat is een wereld van verschil! Creationisme is binnen de katholieke Kerk zo goed als onbestaande, omdat de Kerk er niet de goede voedingsbodem voor biedt. (De vader van de oerknaltheorie bijvoorbeeld was een katholiek priester.)

Dit slechts terzijde...
Masturbatie/sexualiteit voor plezier wordt veroordeeld door alle Christelijke secten, maar oorspronkelijk kwam het van het georganiseerd Christendom: nml de kerk.
De reden is dat in vroegere religies het orgasme beschouwd werd als middel om dichter bij de goden te komen. En de kerk proclameerde zichzelf als het enig middel om dichter bij god te komen. Het orgasme was dus oneerlijke concurrentie en moest verboden worden. Alleen sex voor voortplanting!

Bovendien is het orgasme goed voor het zelfrestpect en dat kan een religie niet hebben. Mensen die teveel zelfrespect hebben zijn geen goede gelovigen.

En dan nog: het geef een goed gevoel. Enkel bidden tot God mag een goed gevoel geven.
Oud 13 juni 2008, 21:55   #649
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben van mening dat de mensen met voldoende wil en inzet alles kunnen bereiken wat ze willen. Ik geloof niet in barrieres of "no can do's"

Men moet eens stoppen met uitvluchten te zoeken en er gewoon eens voor gaan. "Ik heb geen goesting" of "vandaag niet" argumenten zijn bullshit.
Wat denk je dat mensen willen?
Oud 13 juni 2008, 21:57   #650
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongeloofelijk gewoon!
Wel, ik begrijp dat er mensen zijn die niet in evolutie geloven, omdat ze zelf niet geëvolueerd zijn de laatste 2000 jaar.
Oud 13 juni 2008, 21:59   #651
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat denk je dat mensen willen?
Een welvarend leven zonder zorgen. Een leven waarin ze hun mogelijkheden benutten. En daar zit juist het verschil tussen u en mij. Een erg slimme persoon, die daar niets mee doet, omwille van mentaliteit of goesting, dat vind ik erg jammer. In 99 % van de zaken gaan erg slimme mensen lopen met erg leuke banen. Het "chillen" en net zoveel geld verdienen als nodig is om geen honger te hebben, wel, je mist dan een groot deel van het leven.

Zoek todat je iets leuks hebt. Het is goed voor jezelf en je medemens.
Oud 13 juni 2008, 21:59   #652
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Masturbatie/sexualiteit voor plezier wordt veroordeeld door alle Christelijke secten, maar oorspronkelijk kwam het van het georganiseerd Christendom: nml de kerk.
De reden is dat in vroegere religies het orgasme beschouwd werd als middel om dichter bij de goden te komen. En de kerk proclameerde zichzelf als het enig middel om dichter bij god te komen. Het orgasme was dus oneerlijke concurrentie en moest verboden worden. Alleen sex voor voortplanting!

Bovendien is het orgasme goed voor het zelfrestpect en dat kan een religie niet hebben. Mensen die teveel zelfrespect hebben zijn geen goede gelovigen.

En dan nog: het geef een goed gevoel. Enkel bidden tot God mag een goed gevoel geven.
Een mentale masturbatie.
Oud 13 juni 2008, 23:01   #653
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
En daar zijn er dan 4 miljard van?

gelukkig niet dacht ik zo...

dus toch last van overdrijving?

uw sekte heeft 6 "chapters" (sommige van uw leden zullen de terminologie wel snappen) in Belgie.
30 leden elk?

180 kinderen van God in Belgie...

Tis precies geenen vetten e Luc

Dit klopt al niet. Je hoeft geen lid te zijn van Luc zijn kerkgemeenschap om naar de hemel te gaan !
¨
Je moet eens in openbaring lezen als het over die 7 kerken gaat. Ook in kerken waar het misloopt zitten er vaak christenen.

Daarnaast zijn er ook mensen die niet naar de kerk gaan en die ook naar de hemel gaan.

Je gaat niet naar de hemel door goede werken, maar door de genade en gratie van God via Jezus.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2008, 23:05   #654
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Een welvarend leven zonder zorgen. Een leven waarin ze hun mogelijkheden benutten. En daar zit juist het verschil tussen u en mij. Een erg slimme persoon, die daar niets mee doet, omwille van mentaliteit of goesting, dat vind ik erg jammer. In 99 % van de zaken gaan erg slimme mensen lopen met erg leuke banen. Het "chillen" en net zoveel geld verdienen als nodig is om geen honger te hebben, wel, je mist dan een groot deel van het leven.

Wat goed is voor jou is daarom niet goed voor een ander. Laat een ander daarover beslissen want dat is iets persoonlijks. Er lopen zoveel mensen rond die intelligent zijn en die de capiciteiten hebben om hoge toppen te bereiken maar niet iedereen is daar voor geïnteresseerd. Ik ken genoeg mensen die een hoge functie hebben en die goed geld verdienen maar ondanks dat heel ongelukkig zijn. Veel uiterlijke schijn maar daar blijft het vaak bij. Het leven draait niet alleen om geld en status hoor als je dat bedoelt.
Oud 13 juni 2008, 23:28   #655
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Dit klopt al niet. Je hoeft geen lid te zijn van Luc zijn kerkgemeenschap om naar de hemel te gaan !
Inderdaad, als je maar genoeg centjes betaalt in de kerk, lukt het vast ook wel. En niet masturberen he!
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2008, 23:30   #656
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Verschil tussen U en mij, hoe weet je dat?
Wel, ik heb nu een welvarend leven en hoef er niets meer voor te doen. Ik heb er vroeger genoeg voor gedaan. Zonder zorgen? Hmm inflatie, recessie ...
Oud 13 juni 2008, 23:33   #657
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
En!!!

Je mag ook niet vergeten dat niet iedereen het gegeven is om aan vriendjespolitiek te doen en gatlikkerij, dat zeer zeker ook een belangrijk aspect is in het bereiken van een bepaalde status in onze maatschappij.

Ook allemaal relatief maar men moet er rekening mee houden.
Ik denk dat wat je hier zegt HET belangrijkste aspect is in onze huidige samenleving als je ergens wil komen. Lid zijn van de juiste clubjes en dergelijke.
Je moet maar eens kijken naar de politiek en werken aan de overheid in het algemeen ... zowat alles verloopt daar volgens de partij waar je lid van bent en wie je kent binnen die partij en zoon of dochter zijn van helpt ook.

En in het bedrijfsleven is er niet veel verschil vrees ik.

Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, mensen die zoveel talent hebben dat je er niet naast kan kijken, maar voor de meeste mensen lukt het niet zonder wat hierboven staat.

Maar goed dit is wel off topic ...
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2008, 23:35   #658
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Tuurlijk niet: niemand gaat naar de hemel; alleszins ik heb nog iemand een reisverslag weten maken.
Luc zei echter wel dat enkel zijn sekte naar de hemel gaat...
¨
Citaat:
Je moet eens in openbaring lezen als het over die 7 kerken gaat. Ook in kerken waar het misloopt zitten er vaak christenen.
"Openbaring"?
Openbaring 12:1-6:
1 Er verscheen in de hemel een indrukwekkend teken: een vrouw, bekleed met de zon, met de maan onder haar voeten en een krans van twaalf sterren op haar hoofd. 2 Ze was zwanger en schreeuwde het uit in haar weeën en haar barensnood. 3 Er verscheen een tweede teken in de hemel: een grote, vuurrode draak, met zeven koppen en tien horens, en op elke kop een kroon. 4 Met zijn staart sleepte hij een derde van de sterren aan de hemel mee en smeet ze op de aarde. De draak ging voor de vrouw staan die op het punt stond haar kind te baren, om het te verslinden zodra ze bevallen was. 5 Maar toen ze het kind gebaard had – een zoon, die alle volken met een ijzeren herdersstaf zal hoeden –, werd het dadelijk weggevoerd naar God en zijn troon. 6 De vrouw zelf vluchtte naar de woestijn. God had daar een plaats voor haar gereedgemaakt, waar twaalfhonderdzestig dagen lang voor haar gezorgd zou worden.

Openbaring: bron van waarheid en wijsheid, van authenciteit en ooggetuigenverslagen

"Machtig"
Freddy Devadder

Citaat:
Daarnaast zijn er ook mensen die niet naar de kerk gaan en die ook naar de hemel gaan.
Rolstoelpatienten?

Citaat:
Je gaat niet naar de hemel door goede werken, maar door de genade en gratie van God via Jezus.
Die je in het jaar onzes Heeren 1234 voor een jaarloon van een boer kon kopen bij mijnheer pastoor?

Laatst gewijzigd door Maes_P : 13 juni 2008 om 23:36.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2008, 23:38   #659
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat goed is voor jou is daarom niet goed voor een ander. Laat een ander daarover beslissen want dat is iets persoonlijks. Er lopen zoveel mensen rond die intelligent zijn en die de capiciteiten hebben om hoge toppen te bereiken maar niet iedereen is daar voor geïnteresseerd. Ik ken genoeg mensen die een hoge functie hebben en die goed geld verdienen maar ondanks dat heel ongelukkig zijn. Veel uiterlijke schijn maar daar blijft het vaak bij. Het leven draait niet alleen om geld en status hoor als je dat bedoelt.
Voor sommige mensen is de sociale status en goed inkomen het meest belangrijk en die zou ik niet de meest intelligente noemen.
Ik heb zo'n schoonbroer. Tamelijk belangrijke functie in de overheid, veel relaties en vrienden, goed inkomen waar hij mee opschepte. Tot hij met pensioen ging. En dan, geen relaties meer, een hartinfarct en maagkanker...
Nu gaat zijn pensioen naar de dokter.
Oud 13 juni 2008, 23:41   #660
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor sommige mensen is de sociale status en goed inkomen het meest belangrijk en die zou ik niet de meest intelligente noemen.
Ik heb zo'n schoonbroer. Tamelijk belangrijke functie in de overheid, veel relaties en vrienden, goed inkomen waar hij mee opschepte. Tot hij met pensioen ging. En dan, geen relaties meer, een hartinfarct en maagkanker...
Nu gaat zijn pensioen naar de dokter.
Cliché

Je kan best een goedbetaalde baan hebben en toch niet stijf staan van de stress.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be